tässä yritän löytää jotai positiivista kys.automerkistä niin mietin oliko e39 laadukkaampi auto kuin e60.minun mielestä oli,ostin ensimmäisen bmw:n vuonna 2007 e39 530d aj.250 vm 2000.silloin peloteltiin moottorivauriosta ja automaattivaihteistosta,mutta mitenkäs kävikään. möin naapurille auton n3.vuotta sitten.joka aamu lähtee e39 gm vaihteistolla töihin,ajettu n500tkm,ei ole moottori tai vaihteisto kiukutellut.esim jarruputket on naapurin e39 alkuperäiset,itsellä joudutiin uusiin n.7vuoden iässä kaikki kun oli niin lahot että katkesi ja nyt nämä moottori ja vaihteisto-ongelmat n.240tkm ajetussa autossa.taisi olla viimmeinen oikea bmw toi e39
oliko e39 kuitenkin parempi
Collapse
X
-
Kaksi autoa on aika suppea otos. Itsellä E61 ollut ajossa nyt noin vuoden, eikä ole ollut mitään erityisiä murheita. Olen ollut tyytyväinen kyytiin ja laatuun.
Se nyt vaan on ikävä(?) tosiasia, että kehitys kehittyy. Vanhemmissa autoissa on keskimäärin vanhempaa ja yksinkertaisempaa tekniikkaa. Vikakohteita on vähempi ja viat ovat astetta yksinkertaisempia. Jos ei ole valmis elämään tämän faktan kanssa, niin kannattaa ajella vanhuksilla. Tosin ikänsä takia nekin alkavat väkisinkin olemaan jo aika rokattuja. Paras vaihtoehto taitaa olla uusi Kia, jonka vaihtaa viimestään 7v välein.
-
-
Tämä on hyvä kysymys!
Itselläni on ollut kolme erilaista E39:iä ja kolme E60:istä. Mitä tulee yleiseen toimivuuteen, ovat kaikki toimineet melko murheettomasti. Tai ainakin riittävän. E60 tosin vaatii hieman enemmän omistajaltaan teknistä valppautta, jotta omistamisesta pystyy nauttimaan. Täysin kädetön saattaa joutua E60 kohdalla kiukkukierteeseen. Kun E39 oli teknisesti simppelimpi, joten sen kanssa oli tavallisen autonomistajan helpompi elää. Mutta se tekniikasta...
Jos unohdetaan tekniset detaljet ja puhutaan yleisestä laaduntunteesta (melu ja fiilis) - on vastaus helppo: E39 oli ehdottomasti parempi auto. Tuntuu kädessä yksinkertaisesti enemmän BMW:ltä. Ilmestyessään oli monen autolehden mielestä maailman paras auto. Ja tuntuu tänä päivänäkin paremmalta kuin 90% myytävänä olevista uusista autoista. Ja ajomelun suhteen ei taida edelleenkään löytyä montaa parempaa.
Yhdenkään E60-sarjalaisen kanssa en ole saavuttanut sellaista ajamisen intoa, joka E39:n kanssa oli joka aamu töihin lähtiessä.Last edited by JKK; 22-10-2015, 07:48.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostTämä on hyvä kysymys!
Itselläni on ollut kolme erilaista E39:iä ja kolme E60:istä. Mitä tulee yleiseen toimivuuteen, ovat kaikki toimineet melko murheettomasti. Tai ainakin riittävän. E60 tosin vaatii hieman enemmän omistajaltaan teknistä valppautta, jotta omistamisesta pystyy nauttimaan. Täysin kädetön saattaa joutua E60 kohdalla kiukkukierteeseen. Kun E39 oli teknisesti simppelimpi, joten sen kanssa oli tavallisen autonomistajan helpompi elää. Mutta se tekniikasta...
Jos unohdetaan tekniset detaljet ja puhutaan yleisestä laaduntunteesta (melu ja fiilis) - on vastaus helppo: E39 oli ehdottomasti parempi auto. Tuntuu kädessä yksinkertaisesti enemmän BMW:ltä. Ilmestyessään oli monen autolehden mielestä maailman paras auto. Ja tuntuu tänä päivänäkin paremmalta kuin 90% myytävänä olevista uusista autoista. Ja ajomelun suhteen ei taida edelleenkään löytyä montaa parempaa.
Yhdenkään E60-sarjalaisen kanssa en ole saavuttanut sellaista ajamisen intoa, joka E39:n kanssa oli joka aamu töihin lähtiessä.
Omistanut 12kpl e39 ja yksi e61 ( 535d). Se todennäköisyys mikä malli ehkä tulee joskus vielä hankittu... on se vanhempi..Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Molemmissa omat puolensa.
Täällä on oma, pieni mutta äänekäs joukko, jonka mukaan E39 on jotain lähes taivaallista ja kaikki muut BMW:n mallit jotain kuraa.
Taitaa vaan E39.n omistajat unohtaa pikseliviat, jatkuvat tutunat&tärinät, lämppärin siilit, ruostumiset jne jne omassa kiimassaan. Lisäksi E39.t alkaa olla jo aika haperoa joka puolelta.
Siitä olen samaa mieltä, että oli aikoinaan varmasti paras käyttöauto mitä oli olemassa.
Onhan se toki totta, että E60/61: pakosarja, takaluukun johdot, antennivahvistin, BT-modulin kesto ja kompuran letku ovat käsittämättömiä mokia. Mutta: mitäs muuta E60:ssa on mennyt pieleen, ei mikään.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Molemmissa omat puolensa.
Täällä on oma, pieni mutta äänekäs joukko, jonka mukaan E60 on jotain lähes taivaallista ja kaikki muut BMW:n mallit jotain kuraa.
Taitaa vaan E60.n omistajat unohtaa pakosarjat, takaluukun johdot, antennivahvistinviat, BT-modulin kesto ja kompuran letkut jne jne omassa kiimassaan. Siitä olen samaa mieltä, että oli aikoinaan varmasti paras käyttöauto mitä oli olemassa.
Onhan se toki totta, että E39:pikseliviat, jatkuvat tutunat&tärinät, lämppärin siilit, ruostumiset ovat käsittämättömiä mokia. Lisäksi E39.t alkaa olla jo aika haperoa joka puolelta. Mutta: mitäs muuta E39:ssa on mennyt pieleen, ei mikään.
Comment
-
-
Juu, kyllä on aika ruvennut kultaamaan poikien muistoja. Jokainen 5-sarja on aina ollut edeltäjiään parempi. Tosin itse hyppäsin vitosiin vasta e39 kohdalla, mutta on noita ollut sen verran monta, jokaista sukupolvea, että noinkin uskalsin sanoaPorsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
E60 sisätilat, tarvitaan puukkosaha että saadaan kojelaudan nurkasta terävä pala pois jotta siihen ei kolhi polveansa. T: 205cm. Pieniä asioita, mutta melko häiritseviä...
Lisäksi se nyt ei sisältä näytä juuri bmwltä, mutta nämähän on vain makuasioita.
Omaan silmään luonnollisin päivitys on e39->f10 näyttää päivitetyltä e39 imo.
Se että minkä omistan seuraavaksi jää nähtäväksiE38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
RikunAutofix.fi
Comment
-
-
E39 on sisätiloiltaan tyylikäs ja todella hiljainen auto tänäkin päivänä. Vikoihin en ota kantaa.
E60 sisätilat eivät tosiaan ole maailman tyylikkäimmät ja ohjaus on jo turhankin pehmeä aktiiviseen ajoon. Mulla kuitenkin 530d 2008 mittarissa 613tkm. 300tkm paikkeilla vaihdettu jakolaatikko ja vaihdelaatikko joskus. Tämän jälkeen ei ole mitään remppaa tehty. Alustan osatkin kestävät kiitettävästi kun originalosaa aina käytetty. Ei ole kone vielä loppu, kaks kertaa vesipumppu jouduttu vaihtamaan, kaksi kertaa siksi että motonetin pumppu kesti 60tkm. Original osa kestänyt sen jälkeen taas 200tkm. E60-korisiinkin tullaan vielä laatikoita laittamaan kunhan suurempi osa niistä saa kilsoja alle saman verran kuin E39 nykyään vähimmillään on ajettu.
Kumpikin hyviä autoja, täysvarusteltu E39 olis kyllä hyvä peli omistaa, ainoa seikka mikä ottaa hieman päähän on se E39 mätäneminen eli ei ole helppoa löytää hyvääJaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
olihan E39 sinänsä toimintavarma laite, mutta teknisiltä ratkaisuiltaan antiikkia tänä päivänä.
Nämä on aika subjektiivisia kokemuksia. Mulla oli aika paljon kaikenlaista paskaa E60:n kanssa, mutta toisaalta tiedän yhden 525xd:n, jolla ensimmäinen omistaja ajoi 300tkm käytännössä pelkkien normihuoltojen voimalla. E39 oli meillä varsin asiallinen peli johon ei tarvinnut paljon rahaa laittaa korjauksiin, toisaalta tiedän koliysejä joista on porsinut moottorit, vaihteistot ja vetarit pomppineet peristä irti.
Ei ole pitkä aika takaperin kun jossain threadissa joku julisti että E34 oli viimeinen oikea ja kunnollinen bmw eikä tule enää ikinä ostamaan uudempaa autoa kuin E34... Jännä nähdä että missä kunnossa käyttis-E34:t on esim 2030-luvulla. tai E39:t. Tai E60:t. Tai edes F10:t.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
E39:stä ei sen kummempia kokemuksia kuin kerran olin matkustajana kollegan 540i:llä. Juuri hiljaisuus tyrmistytti: missä se V8 muka oli ?!?
E61 on omalta osaltani ollut vikatiheisin auto millä olen ajanut, tosin kilometrejäkin on jo yli 250tkm. Voisiko osan vioista selittää sillä että isoja bemareita ajetaan tavis-octaviaa kovemmin. Ja iso osa tyyppivioistahan ovat juuri sähkölaitteista johtuvia, eli mekaanisella kestävyydellä ei tässä ole niin paljon virkaa.Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
Ex. E81 118d LCI Bluewater
Comment
-
-
Koeajaessani vuonna 1997 autoliikkeen E34:sta (520i 24V) jolla oli ajettu reilu satku, olin äimistynyt sen laadukkuudesta ja ryhdyinkin sen jälkeen tähtäämään 500-sarjaan. Kun hankin '02 vuonna ekan E39:n, olin tyytyväinen laatuun ja niitä E39:ja oli myöhemminkin omistuksessa. Pisimpään viihtyi alla '01:nen jonka kanssa ajelin 7 tai 8 vuotta. Ekaa E39:sia myydessäni tarjottiin vaihdossa juuri tuota nimenomaista E34:sta jonka koeajoin vahingossa 6 vuotta aiemmin. Nyt reilu 300 tkm mittarissa. Otin auton koeajamatta itselleni kun muistin kuinka hyvän vaikutuksen se aikoinaan teki. Harmi vaan että ensimmäinen ajelu sillä palautti pilvilinnoista ja tajusin kuinka aika oli kullannut muistot, tai sitten reilu ajomäärä oli tehnyt autosta huonomman.
Myöhemmin paljon E6x:ia käyttäneenä ja korjanneena mutta ei omistaneena, on edelleen ikävä bensakoneista E39:sia. E6x etuna on moni varuste joita ei E39:siin saanut kuten HUD ja ilmastoidut penkit mutta on myös toisin päin: Mielestäni huippuvaruste tuplalasit ei ollut E6x:iin saatavilla.
E39 etuna oli myös korjaaminen siinä mielessä että kun käytti laadukkaita osia, ei samaa paikkaa tarvinnut korjata uudestaan ja uudestaan. E6x kohdalla tuntuu että samat paikat prakaavat teki sitten mitä tahansa (esim termostaatit). E39 kohdalla oli vielä mahdollista muuttaa systeemiä niin ettei sama vian aiheuttaja ole enää osa systeemiä tulevaisuudessa.
Viime vuosina olen salaa vilkuillut vähänajettuja E39:eja mutta hinta ja kunto eivät ole vielä kohdanneet. Olen myös ajanut joillakin huonosti pidetyillä yksilöillä jolloin ajokokemus on ollut aika huono. Jos esim tämän forumin nimimerkki TJJ veisi joskus autonsa autoliikkeeseen ja se arvotettaisiin siellä normaalikuntoisen E39:n mukaan, olisi se meikäläisen ensimmäinen ostos.
Summasummarum: Hyvin pidettyjä yksilöitä vertailtaessa E39 antaa edelleen parhaan vastineen rahalle mutta kehitys kehittyy ja sen myötä 'tarpeellisiksi koetut' varusteet vaativat päivittämään uudempaan. Koko ajan nuo komponentit tehdään edellistä vuotta halvemmalla ja se näkyy valitettavasti laadussa.---
Comment
-
-
Originally posted by tessu77 View Posttässä yritän löytää jotai positiivista kys.automerkistä niin mietin oliko e39 laadukkaampi auto kuin e60....
Tämä alkaa näkymään samoilla kilometreillä olevissa alkupään e60/61:ssä kun niitä vertaa viimeisiin e39:hin joissa samat kilometrit.
Ok, perinteisesti mallisarjan ekat sisältävät enemmän pikkuongelmia kuin mallisarjan viimeiset, mutta sanotaan niin että e60 tarjoaa oikeastaan vain modernimman ulkonäön, mutta itse auto ei autona ole kyllä yhtään parempi.
Ei oikeastaan millään tasolla jos makuasioita ei lasketa.
e39 oli vain aikoinaan ilmestyessään jotakin niin järisyttävän hyvää, että siitä on vaikea pistää ainakaan kustannustehokkaasti paremmaksi.
Minun omasta mielestäni e39:in hyppäys e34:sta oli kuitenkin varsin suuri kun niitä vertaili ajamalla 90-luvun lopulla aivan erityisesti kun tuli tuo 9/98 raja bensakoneisissa (aivan erityisesti mm.steppiautomaatti ja koneen ominaisuudet) ja kun ekan kerran pääsi ajamaan 530d:tä dieselpuolella).
Kun taas eka e60 jätti ekan lenkin jälkeen heti fiiliksen siitä että uutta on vain hieman heikompi laatu ja uudet kuoret.Last edited by Hemi; 22-10-2015, 13:14.
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostJos esim tämän forumin nimimerkki TJJ veisi joskus autonsa autoliikkeeseen ja se arvotettaisiin siellä normaalikuntoisen E39:n mukaan, olisi se meikäläisen ensimmäinen ostos.
Comment
-
-
Tarjoaako e60 jotain oikeasti tarpeellista varustetta, mitä esim e39 ei? Onko esim hud, ilmastoidut penkit jne oikeasti välttämättömät?
Välillä tuntuu, että kaiken maailman tekniset härpäkkeet vievät huomiota enemmän pois itse olennaisesta, eli itse ajokokemuksesta :think-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
Comment