memebuy23buy

oliko e39 kuitenkin parempi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnttiMH
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 146
    • Esbo

    #31
    Huollon sijaisautona E39 523i, manuaali, ajettu n 360tkm, vuotta en katsonut, mutta vissiin 1990 -lopun vehkeitä.

    En ollut ennen ajanut, ja olen hämmästynyt miten hyvässä kunnossa tämä auto on! Aivan huippu ajaa, yksikään muu n 250 tkm+ ajettu auto ei ole ollut lähelläkään tätä.

    Hyvin huollettuna näköjään erinomainen laite.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #32
      Originally posted by H3nu View Post
      Jos laadusta puhutaan niin onko kaikki unohtanu ton e39 mätänemisen. Joka nurkasta kun auto alkaa kymmenen vuoden iässä puskeen ruostetta niin se on kyllä kaukana laadusta.
      Minulla lienee sitten E39:ssä joku vika, kun se on yli 16 vuotta vanha eikä vieläkään puske joka nurkasta ruostetta. Tai ehkä se on piilossa ja joku päivä koko paska luhistuu kasaan
      E39 528iA

      Comment

      • MakeJ
        BTCF Member
        • Jun 2005
        • 324
        • Hml

        #33
        Pakko laittaa omat kommentit tähän myös kun E39 ja E60 lötyy pihasta. Pitää sanoa, että ajotuntuma on kyllä edelleen loistava vanhassa kunnossa olevassa E39:ssä. Servotronic on ehdoton varuste E39:n ohjauksessa. Ilman servotronicia ohjaus on aika tavallinen verrattuna muihin.

        E60:stä löytyy active steering ja dynamic drive, mutta ohjaustuntuma on vähän etäinen verrattuna omaan vanhaan E39:iin. Jokatapauksessa active steering on yksi parhaista varusteista E60:ssä.

        Jotenkin tuntuu, että E39 on piirun verran laadukkaaman oloinen kuin E60, mutta onhan noi molemmat laadukkaita moniin muihn merkkeihin verrattuna. Paskin ominaisuus E39:ssä on ruostuminen :-(. Muuten luotettavuus on mielestäni ollut molemmissa hyvä, ei mitään yllättävää.

        Olis se hieno kun jostain sais edullisesti alle 100tkm ajetun timantti kuntoisen E39:n vaikka 530i.
        E60 535dA LCI -07 M-sport
        E39 530dAT -99 "M-sport"

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2979
          • Uusimaa

          #34
          Tosiaan unohtui:
          Infotainment:
          E39 jopa isolla navinäytöllä on nykypäivänä lähes huvittavan näköinen ja käyttömukavuus, heh heh
          Sen sijaan E60:n iDirve kokonaisuudessaan ja kännykkäliityntä erityisesti on ihan jostakin toiselta planeetalta. Olen Bemaristiin näsitä aina välillä kirjoitellut, eikä minua hävetä yhtään sanoa sitä ääneen, että nykyautossa on tärkeää, ainakin minulle, muukin kuin se, että on hyvä ajaa.
          ketteryys:
          E60:n kevyt keula tekee autosta E39.tä pienemmän ja kevyemmän tuntuisen. Ei merkitystä maantiellä, mutta kaupungissa ero on selvä. oli aktiiviohjausta tai ei.
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2335
            • Uusimaa

            #35
            Originally posted by heifetz View Post
            +1. En ole koskaan erityisen innoissani kun aamulla istun E61:seen. Tämä oli minulle yllätys koska E81:sen kanssa tilanne oli päinvastainen. Autolla ajo oli aina päivän kohokohta jota oikein odotti!
            Joo, tässä se tuli tiivistetysti. Muistan vielä hyvin E39:ien kansssa, kuinka aamukahvia hörppiessä odotti malttamattomana työmatkaa ja ajamaan pääsyä. Vaikka kone oli nykymittapuussa aika laimean tuntuinen 528iA. Ensimmäisen E61:sen (535d aktiiviohjauksella) samaa fiilistä riitti ehkä kuukaudeksi. Sitten kun siihen voimaan tottui, katosi ajamisen into nopeasti. Auto vaan tuntui jotenkin "etäiseltä".

            Kaikki kolme E39:iä oli n. kymmenen vuoden ikäisiä, eikä yhdessäkään ollut ruosteonglelmia. Jokatapauksessa jokaiselle varmaan aika selvää, kumpi näistä kahdesta tulee jäämään historiaan "suurena BMW-mallina". E39:ssiä on klassikkoainesta, jota taas E60:ssä ei ole yhtään enenmpää kuin Toyotan Avensiksessa. Koskee myös ulkonäköä.
            BMW G30 545e M-Sport

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • MarttiKK
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 1638

              #36
              Originally posted by tessu77 View Post
              tässä yritän löytää jotai positiivista kys.automerkistä niin mietin oliko e39 laadukkaampi auto kuin e60.minun mielestä oli,ostin ensimmäisen bmw:n vuonna 2007 e39 530d aj.250 vm 2000.silloin peloteltiin moottorivauriosta ja automaattivaihteistosta,mutta mitenkäs kävikään. möin naapurille auton n3.vuotta sitten.joka aamu lähtee e39 gm vaihteistolla töihin,ajettu n500tkm,ei ole moottori tai vaihteisto kiukutellut.esim jarruputket on naapurin e39 alkuperäiset,itsellä joudutiin uusiin n.7vuoden iässä kaikki kun oli niin lahot että katkesi ja nyt nämä moottori ja vaihteisto-ongelmat n.240tkm ajetussa autossa.taisi olla viimmeinen oikea bmw toi e39
              On, huomattavasti. E39:n perusteella hommasin E61:n, josta päällimmäiseksi fiilikseksi jäi vitutus. E39:ssä ei käytännössä ikinä ollut sähkövikoja (en muista ainuttakaan) kun E61:ssa ei ollut muuta kuin sähkövikoja. Kaverini vaihto samaan aikaan myös E39:stä E61:een ja hänellä on tismalleen samat fiilikset. F10 on taas sitten laadullisesti ihan eri auto kuin E61, oma F10 ei vaan mennyt millään suoraan vaan kiemurteli urissa kuin juoppuhullu kolli.
              Last edited by MarttiKK; 23-10-2015, 11:32.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #37
                Originally posted by TJJ View Post
                Jos nyt jostain syystä autokuume iskisi, niin taidan silti pitää tuon E39:n varalla... Tosin taitaa se kuume iskeä ainoastaan silloin jos tuohon tulee jotain merkittävää vikaa. 12 vuotta sama auto eikä vieläkään kyllästytä, tehoa toki saisi olla paljon enemmän...
                Nyky lain mukaan remmiahdin?

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #38
                  Originally posted by -Tapi View Post
                  Olen täysin päinvastaista mieltä. BMW:n etu on nimenomaan varusteissa. Perusmallin Bemaria voi huoleti verrata vaikka Ford Mondeoon. Erot ajokokemuksessa eivät ole kovin kaksiset.

                  Istumalla uuteen 1- tai 3- sarjalaiseen silmät kiinni ei huomaa onko Kiassa vai BMW:ssa. Ajoltaankaan nuo eivät suuresti poikkea kun pikkubemarikin painaa yli puolitoista tonnia. Toki BMW:n alustat ovat yleensä epämukavan kovia normiajossa jo 'hinnat alkaen'-malleissa ja se luo ilmeisesti käsityksen hyvästä alustasta. Oma X3 on aivan kamala.

                  Erot syntyvät varustelulla ja siinä BMW, Audi ja MB tekevät hyvää jälkeä kun mallisarja alkaa vähintään vitosella tai S:lla.

                  E39 on hyvä ajaa mutta ei se mitään ihmeellistä ole. Kaukana se on E30 tuntumasta.
                  Tästä ei kyllä voi itse allekirjoittaa oikeastaan mitään, mutta toki mielipiteensä itse kullakin.
                  Kun nyt hieman vielä lueskelee/katsoo eri autotestejä meiltä ja maailmalta, ei nekään oikein miltään osin tue em.väittämiä.
                  BMW on kuitenkin eri testeissä ja eri luokissa aina se mihin muita verrataan ajettavuuden, ajo-ominaisuuksien ja ajokokemuksen suhteen, eikä tähän pääse kyllä mikään kansanauto oikein lähellekkään, oli varusteita kuinka paljon hyväsä.
                  Varusteitahan näihin kansanautoihin saa paikkapaikoin jopa enemmän, eikä se että KIA:an isketään kaikki varusteet, tee siitä millään tasolla minkään bemarin tasoista ja päinvastoin.
                  e39 oli aikoinaan aivan yksiselitteisesti maailman paras auto(maailman autotoimittajat meille myös näin kertoivat ja äänestivät vuosia), eikä se fakta ole muuttunut miksikään.
                  Muut ovat toki saavuttaneet kun arvioidaan kokonaisuutta (mm.kolariturvallisuutta ja päästöjä), mutta ajettavuudessa, ajo-ominaisuuksissa ja ajokokemuksessa se on edelleen aivan huippua.
                  Kun nyt tässä on päässyt vertailemaan käytännössä kaikkia bemarin uudempia melleja e39:iin, niin vaikeaa se on bemarilta itseltäänkin tehdä parempaa. e60 sukupolvi ei kuitenkaan päässyt kuin kolariturvallisuudessa ohi ja loppujen lopuksi f10:kään ei varsinkaan ajo-ominaisuuksiltaan karkaa rinnan mittaa kauemmaksi. Ok, tehoa on tullut lisää ja ”uutuus” helposti antaa niin paljon blaseboa ”paremmuudesta” että vertailu on vaikeaa, mutta jos rinnakkain pääsee testaamaan vähän ajettua 530i e39:iä ja saman tehoista F10 radalla+kunnon mutkatiellä kunnon pyörillä, vuorovedoin, niin ero ei oikeasti ole iso.
                  Se on mielikuvissa toki iso niin kauan kunnes oikeasti omistaa, ajaa ja vertaa näitä uudempia hyvään e39:iin, mutta kun se uutuudenviehätys niin e60:stä kuin f10:kin on jo kadonnut ja se nopea lenkki hyvällä e39:llä taas vedetty, niin pointin kyllä ymmärtää.
                  Toki e39 alkaa olemaan jo monelta osin ”museoiässä” ja aika ”pehmittää” vaikka kilsojakaan ei tulisi paljon, jolloin vertailu kuluneen paljon ajetun e39:in ja 10-vuotta uudemman F10:n välillä ei ole reilu, mutta silti ero ei ole maata järisyttävä.
                  Jos nyt vielä omistaa e39:in ja miettii oikeasti uudempaa, e60 kannattaa joka tapauksessa jo skipata välistä.
                  Last edited by Hemi; 23-10-2015, 12:34.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #39
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Nyky lain mukaan remmiahdin?
                    Ei oikein innosta tuollaista summaa tuohon laittaa, takavuosien into on hiipunut. Ei tullut edes keväällä tehtyä sitä perinteistä muutaman tonnin varaosaostosta ja koko kesänä remonttia oli vain öljyjen vaihto. Jostain maagisesta syystä auto on ollut täysin tutinaton ja ilman ratin heilumista jarrutuksissa jo pitkään (eikä alustassa ole Powerflexiä), varmaankin nyt se alkaa kun erehdyin siitä kertomaan...
                    E39 528iA

                    Comment

                    • H3nu
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 252
                      • Hämeenlinna

                      #40
                      Täällä huudellaan ajonautinnosta e39 ja kuitenkin on/ollut jollain laiskalla tekniikalla. Kyllä mulla ainakin 50% ajonautinnosta lähtee moottorista. Kokolailla sitä huikeeta e39 ajoelämystä nakertaa jos suorituskyky on luokkaa perheauto tai vähän parempi. Jos nyt ajoelämyksestä puhutaan niin e39 m5 tai 4.4 v8 on ainoita moottoreita joissa on edes vähän tekemisen meininkiä.
                      BMW F82 M4 -16
                      BMW F20 116d M-sport -14
                      Aprilia Dorsoduro 900 -20
                      Sea-Doo RXP300RS -16

                      Comment

                      • 205/65-15H
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1424

                        #41
                        Originally posted by H3nu View Post
                        Täällä huudellaan ajonautinnosta e39 ja kuitenkin on/ollut jollain laiskalla tekniikalla. Kyllä mulla ainakin 50% ajonautinnosta lähtee moottorista. Kokolailla sitä huikeeta e39 ajoelämystä nakertaa jos suorituskyky on luokkaa perheauto tai vähän parempi. Jos nyt ajoelämyksestä puhutaan niin e39 m5 tai 4.4 v8 on ainoita moottoreita joissa on edes vähän tekemisen meininkiä.
                        Isot pojat on kertonu että kutosissa on parempi ohjaus ja painonjakautuma. Kierroksia kaikki ahtamattomat kutoset toki vaatii liikkuakseen rivakasti, mutta eikös se fiilis tule osaltaan hienoista moottorinäänistä?
                        e39 M54B22 manual
                        Polestar2 LRDM -21
                        Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                        Comment

                        • heifetz
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2015
                          • 429
                          • Finland

                          #42
                          Originally posted by 205/65-15H View Post
                          Isot pojat on kertonu että kutosissa on parempi ohjaus ja painonjakautuma. Kierroksia kaikki ahtamattomat kutoset toki vaatii liikkuakseen rivakasti, mutta eikös se fiilis tule osaltaan hienoista moottorinäänistä?
                          Tulee. Valitettavasti tulevaisuudessa (ja osittain monessa nykyautossakin) saa tyytyä kajareista tulevaan synteettiseen moottoripärinään.
                          Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                          Ex. E81 118d LCI Bluewater

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            #43
                            Hommasin vuonna 2006 varsin varustellun e39 touringin vm. 2002. Sittemmin tuli hommattua vallan hyvin varusteltu e61 vm. 2008. Tässä erot sisä- ja ulkokuvissa. Mun mielipide on, että e39 on aivan kivikaudelta e61:een verrattuna.







                            Toisaalta kun noita kuvia katsoo, hyvät muistot nousee kolmeysistä...
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3735
                              • Raisio

                              #44
                              E6x ilmastoinnin säätimistä tulee heti tuoreehko Fiat punto mieleen, ei ainakaan mun mielestä tee e39 ohjaamonäkymää yhtään kivikautiseksi.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #45
                                Originally posted by ritariässä View Post
                                E6x ilmastoinnin säätimistä tulee heti tuoreehko Fiat punto mieleen, ei ainakaan mun mielestä tee e39 ohjaamonäkymää yhtään kivikautiseksi.
                                Ei kyllä jostain syystä minullekkaan? Joo, ehkä vanhempi, mutta ei nyt sentään ”kivikautinen”.
                                Kuten moneen kertaan todettua, niin tottahan toki e60/61 on modernimpaa pintaa ja muotoilua, modernimpi kun on, mutta jos funktio on autolla ajaminen ja siitä nauttiminen, ei näissä kyllä ole juurikaan eroa.
                                vastaavan kuntoisen/ajetun e39:in ero jopa F10:iin ei ole mitenkään maata järisyttävä.

                                Comment

                                Working...
                                X