memebuy23buy

imusarjan läpistä ja egr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #16
    Originally posted by protoni View Post
    Läppien poisto on likimain ilmaista. Tai eBaystä voi ostaa umpilaipat parilla kympillä jos haluaa oikein panostaa. Ja taatusti on 100% pitävä. Kyllä tuota erotusta aika roimasti vielä jää.
    Juuri näin ja 100% varmuudella tulee tiiviit. Jää erotukselle vielä hintaa jos vielä vie jollekin tehtäväksi.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2979
      • Uusimaa

      #17
      Originally posted by JKK View Post
      Varsinaisesti imusarjan tiivisteet ei kyllä mahdu kanaviin menemään, mutta ne alempien kiinnityspinnapulttien "kumiprikat" saattaa pudota huonossa tapauksessa. Niiden kanssa kannattaa olla tarkkana kun imusarjaa nostaa pois... Lähtökohtaisesti ne kumiprikat on kiinnittyneet yläpuolelta tuleviin vastakappaleisiin ja varovaisest nostamalla pitäisi pysyä paikallaan...

      Niin, siis ne ei todellakaan ole kumiprikkoja vaan metallisia. niitä ovat jotkut onnistuneesti imusarjaan pudottaneet :think. Jos imusarjan saa laakista paikalleen, riski on aika pieni, jos nyppää kerrankin hieman ulospäin, putoaa alaprikka helposti.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1228
        • LAHTI

        #18
        Englannista sai tuollaisia AL-billetti valmistettuja

        Englannista sai juuri tuollaisia AL materiaalista valmistettuja billetti tulppia jotka oli vielä eloksoitu ja sen heikoin lenkki oli se musta O-rengas nitriittikumista. Jos joku ei ymmärrä mistä on kyse en sitä selvemmin voi kertoa. Laitto hetkellä tiiviys voi olla se 100% , mutta kun on halvoista O-renkaista kyse niiden ominaisuu heikkenee heti miten koska, niiden paskojen öljyn kestävyys sekä lämmön kestävyys on ala-arvoinen. Lopputulos on tiiviydeltään huonompi kuin alkuperäinen tiivistys ja kuten kerroin on tiiviste vuoto arkaan paikkaan startille ja releelle.


        Originally posted by VolvoTDi View Post
        Juuri näin ja 100% varmuudella tulee tiiviit. Jää erotukselle vielä hintaa jos vielä vie jollekin tehtäväksi.

        Comment

        • AiM
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 247
          • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

          #19
          Originally posted by 325E View Post
          Englannista sai juuri tuollaisia AL materiaalista valmistettuja billetti tulppia jotka oli vielä eloksoitu ja sen heikoin lenkki oli se musta O-rengas nitriittikumista. Jos joku ei ymmärrä mistä on kyse en sitä selvemmin voi kertoa. Laitto hetkellä tiiviys voi olla se 100% , mutta kun on halvoista O-renkaista kyse niiden ominaisuu heikkenee heti miten koska, niiden paskojen öljyn kestävyys sekä lämmön kestävyys on ala-arvoinen. Lopputulos on tiiviydeltään huonompi kuin alkuperäinen tiivistys ja kuten kerroin on tiiviste vuoto arkaan paikkaan startille ja releelle.
          525D läpätön imusarja Saksan ebaysta kotiin kannettuna alle 100€ -ei pitäis olla hinnasta kiinni tehdä kunnolla...
          BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
          454hp/850Nm
          100-200kmh@9,98s
          0-200kmh@15,35s
          1/4 mile 12,82s@185,8kmh
          1 mile 259kmh

          BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
          Project target;
          +500hp/+1000Nm
          100-200kmh@<9s
          0-200kmh@<14s
          1/4 mile <12s@19xkmh
          1 mile +270kmh

          Comment

          • protoni
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2008
            • 1371
            • Tampere

            #20
            No miten sen nyt ottaa. Tuolla erotuksella saa kuitenkin 10 lavaa olutta eteläisestä naapurista.

            Konehuone on täynnä laippaliitoksia ja tiivisteitä, jotka pitävät paljon haastavammissakin olosuhteissa. En pysty ymmärtämään mikä tästä kohdasta tekee niin ylivoimaisen vaikean tiivistyksen kannalta. Mutta toki se yhtä puuta oleva imusarja on aina varmempi vaihtoehto jos ei kalja maistu.

            Comment

            • AjE
              Bimmer Rookie
              • May 2004
              • 104
              • i3

              #21
              Mulle tuli ebaysta ostetut tulpat muistaakseni Ukrainasta mutta varmasti samaa tavaraa mistä tässä puhe. Ihan normaalin oloiset o-renkaat siellä on ja ainakin asennettaessa tiiviimmät kuin alkuperäiset. Mukaan meni liimat niin uskon pitävän. Täytyy kurkata jossain välissä miltä näyttää.

              Comment

              • Hakkapeliitta
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2014
                • 552
                • P-Sawo

                #22
                Originally posted by 325E View Post
                Englannista sai juuri tuollaisia AL materiaalista valmistettuja billetti tulppia jotka oli vielä eloksoitu ja sen heikoin lenkki oli se musta O-rengas nitriittikumista. Jos joku ei ymmärrä mistä on kyse en sitä selvemmin voi kertoa. Laitto hetkellä tiiviys voi olla se 100% , mutta kun on halvoista O-renkaista kyse niiden ominaisuu heikkenee heti miten koska, niiden paskojen öljyn kestävyys sekä lämmön kestävyys on ala-arvoinen. Lopputulos on tiiviydeltään huonompi kuin alkuperäinen tiivistys ja kuten kerroin on tiiviste vuoto arkaan paikkaan startille ja releelle.

                Vieläkin puhut nitriittikumista. Mitä se on, onko sellaista olemassakaan? Onko se syötävää, nitriitti kun on elintarvikkeiden lisäaine. Syö vähän uskottavuutta kun haukut O-renkaita ja niiden materiaalia, sekoitat asioita etkä pysty erottelemaan, mikä on hyvä- ja mikä huonolaatuista nitriilikumia(oletan että puhut nitriilistä). Ehket todellakaan pysty sitä selvemmin kertomaan, kuten epäilitkin. Itelläni on moottorin kylki kuiva vaikka on billettitulpat ja niiden mukana tulleet kumit. Ja starttikin jopa toimii, ihme kyllä.

                Mielestäni olisi sulaa hulluutta ostaa, kuten ehdotit, 450€ maksava uusi läpätön imusarja, tuo billettitulppaus on varmasti ja ehdottomasti halvin vaihtoehto, jos sen tekee kunnolla eli tiivistää O-renkaat vielä tiivistysaineella. Varmasti kestää tuossakin jos silikoni kestää tiivisteenä moottorissa muuallakin.
                Ne tulpat maksaa kuitenkin vain muutaman kympin...

                annetaan BMW-osaa

                Comment

                • TommiT
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2015
                  • 82
                  • Äänekoski

                  #23


                  Tuosta tietoa materiaaleista:


                  Tuolta katsoo sopivat O-renkaat ja tallustaa lähimpään Etraan. Löytyy hyvät O-renkaat eikä ne maksa paljoa. Ne edellä puhutut nitriilikumit on NBR lyhenteiset ja se tavallisin O-rengasmateriaali. Se kyllä kestää öljyä. Niitäkin on sitten paska- ja hyvälaatuisia. Jos ebaysta ostaa niin siellä tulee melko varmasti halvinta kiinapaskaa joka kovettuu ja halkeilee jos on vähänkin kuumemmassa paikassa. Eli lämpö on se mikä ne tappaa ei öljy. Autokäyttöön noista kannattaa ottaa viton rinkulat. Se kestää mineraaliöljyjä. Alkoholihommiin ja bensalijoihin sitten taas EPDM on hyvä.
                  E61 535d M-Sport

                  Comment

                  • ProOil
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2015
                    • 35
                    • Turku

                    #24
                    Originally posted by jiivee530d View Post
                    nyt taas pitkästä aikaa bemarin laittaneena kyselisin tuosta imusarjan läppien poistosta sekä egr tulppauksesta.

                    juuri tilasin uudet tiivisteet imusarjaan.

                    onko tuo egr pakko tulpata jos poistaa imusarjan läpät? vai voiko antaa olla nykyisellään?

                    tietäskö kukaan minkä kokoiset tulpat -08 bemariin pitäs hommata? 22mm vai 33mm?

                    uskaltaako noi ite poistaa jos ei oo ennen poistanu? aiheeseen tutustuin ja katoin videoita yms. ja näyttäs kyl suht helpolta hommalta. onko jotain mitä pitäs ottaa huomioon?

                    ja autohan on e61 530da -08

                    Itsellä kanssa 08 530d BMW huolto Ahokas piispanristiltä kertoi että ongelma olisi jo korjattu tehtaalla tämän ikäisessä autossa. Onko legendaa vai totta?
                    Paremman luokan öljy, ensi vuonna Suomessa...

                    http://www.penriteoil.com.au/

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10117
                      • KVLA

                      #25
                      Originally posted by ProOil View Post
                      Itsellä kanssa 08 530d BMW huolto Ahokas piispanristiltä kertoi että ongelma olisi jo korjattu tehtaalla tämän ikäisessä autossa. Onko legendaa vai totta?
                      Jos tarkoitat noita läppiä/akselia,niin totta puoliksi.Eli näissä uudemmissa läppien akseli on paksumpi,eli vahvistettu.Mutta niitäkin on katkennut.Tosin kestää (huomattavasti?) paremmin kuin nuo vanhemmat.

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7551
                        • Jyväshyvä

                        #26
                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Jos tarkoitat noita läppiä/akselia,niin totta puoliksi.Eli näissä uudemmissa läppien akseli on paksumpi,eli vahvistettu.Mutta niitäkin on katkennut.Tosin kestää (huomattavasti?) paremmin kuin nuo vanhemmat.
                        Enemmän uudemman mallisissa (tulee joskus 2005) kestoon vaikuttaa kumipinnoite läpissä, niihni kertyvä töhnä lähtee kuivuttuaan irti eikä taita samanlailla läppää kuin vanhemmat kokopeltiset.
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • foursquare
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2012
                          • 76
                          • Lahti

                          #27
                          eikun ei mitään
                          Last edited by foursquare; 22-12-2015, 19:26.
                          530dA E60 -orientblau metallic

                          Comment

                          • -Dani-
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2012
                            • 309
                            • Hyvinkää

                            #28
                            :thinkMitenkäs 535d kannattaa hoitaa EGR venttiili pois käytöstä? Onnistuuko pelkästään tukkimalla alipaineletku vaikka pultilla, niinkuin e39:ssä onnistui? Vai tarvitseeko/kannattaako homma hoitaa läppärillä, jos niin millä ohjelmalla (DIS ja inpa löytyy)?

                            -Dani
                            VW Pornstarter 4-motion
                            Yamaha R1 >1hp/kg
                            Lynx Re600 -13

                            Ex:e61 ///M535d, -Danin- e39 /// M-sport, e36 Touring

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4048
                              • Turku

                              #29
                              Vaatii poiston DDE ohjelmasta, ei onnistu tavan diagnostiikka työkaluilla. Mekaanisen tulppauksen voi tehdä tai olla tekemättä, ehjä osa pysyy kiinni pelkällä ohjelmallakin.
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • -Dani-
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2012
                                • 309
                                • Hyvinkää

                                #30
                                Kiitän! Eli milläs tämä ohjelmointi sitten onnistuu?
                                VW Pornstarter 4-motion
                                Yamaha R1 >1hp/kg
                                Lynx Re600 -13

                                Ex:e61 ///M535d, -Danin- e39 /// M-sport, e36 Touring

                                Comment

                                Working...
                                X