Originally posted by protoni
View Post
imusarjan läpistä ja egr
Collapse
X
-
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
-
-
Originally posted by JKK View PostVarsinaisesti imusarjan tiivisteet ei kyllä mahdu kanaviin menemään, mutta ne alempien kiinnityspinnapulttien "kumiprikat" saattaa pudota huonossa tapauksessa. Niiden kanssa kannattaa olla tarkkana kun imusarjaa nostaa pois... Lähtökohtaisesti ne kumiprikat on kiinnittyneet yläpuolelta tuleviin vastakappaleisiin ja varovaisest nostamalla pitäisi pysyä paikallaan...
Niin, siis ne ei todellakaan ole kumiprikkoja vaan metallisia. niitä ovat jotkut onnistuneesti imusarjaan pudottaneet :think. Jos imusarjan saa laakista paikalleen, riski on aika pieni, jos nyppää kerrankin hieman ulospäin, putoaa alaprikka helposti.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Englannista sai tuollaisia AL-billetti valmistettuja
Englannista sai juuri tuollaisia AL materiaalista valmistettuja billetti tulppia jotka oli vielä eloksoitu ja sen heikoin lenkki oli se musta O-rengas nitriittikumista. Jos joku ei ymmärrä mistä on kyse en sitä selvemmin voi kertoa. Laitto hetkellä tiiviys voi olla se 100% , mutta kun on halvoista O-renkaista kyse niiden ominaisuu heikkenee heti miten koska, niiden paskojen öljyn kestävyys sekä lämmön kestävyys on ala-arvoinen. Lopputulos on tiiviydeltään huonompi kuin alkuperäinen tiivistys ja kuten kerroin on tiiviste vuoto arkaan paikkaan startille ja releelle.
Originally posted by VolvoTDi View PostJuuri näin ja 100% varmuudella tulee tiiviit. Jää erotukselle vielä hintaa jos vielä vie jollekin tehtäväksi.
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostEnglannista sai juuri tuollaisia AL materiaalista valmistettuja billetti tulppia jotka oli vielä eloksoitu ja sen heikoin lenkki oli se musta O-rengas nitriittikumista. Jos joku ei ymmärrä mistä on kyse en sitä selvemmin voi kertoa. Laitto hetkellä tiiviys voi olla se 100% , mutta kun on halvoista O-renkaista kyse niiden ominaisuu heikkenee heti miten koska, niiden paskojen öljyn kestävyys sekä lämmön kestävyys on ala-arvoinen. Lopputulos on tiiviydeltään huonompi kuin alkuperäinen tiivistys ja kuten kerroin on tiiviste vuoto arkaan paikkaan startille ja releelle.BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
454hp/850Nm
100-200kmh@9,98s
0-200kmh@15,35s
1/4 mile 12,82s@185,8kmh
1 mile 259kmh
BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
Project target;
+500hp/+1000Nm
100-200kmh@<9s
0-200kmh@<14s
1/4 mile <12s@19xkmh
1 mile +270kmh
Comment
-
-
No miten sen nyt ottaa. Tuolla erotuksella saa kuitenkin 10 lavaa olutta eteläisestä naapurista.
Konehuone on täynnä laippaliitoksia ja tiivisteitä, jotka pitävät paljon haastavammissakin olosuhteissa. En pysty ymmärtämään mikä tästä kohdasta tekee niin ylivoimaisen vaikean tiivistyksen kannalta. Mutta toki se yhtä puuta oleva imusarja on aina varmempi vaihtoehto jos ei kalja maistu.
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostEnglannista sai juuri tuollaisia AL materiaalista valmistettuja billetti tulppia jotka oli vielä eloksoitu ja sen heikoin lenkki oli se musta O-rengas nitriittikumista. Jos joku ei ymmärrä mistä on kyse en sitä selvemmin voi kertoa. Laitto hetkellä tiiviys voi olla se 100% , mutta kun on halvoista O-renkaista kyse niiden ominaisuu heikkenee heti miten koska, niiden paskojen öljyn kestävyys sekä lämmön kestävyys on ala-arvoinen. Lopputulos on tiiviydeltään huonompi kuin alkuperäinen tiivistys ja kuten kerroin on tiiviste vuoto arkaan paikkaan startille ja releelle.
Vieläkin puhut nitriittikumista. Mitä se on, onko sellaista olemassakaan? Onko se syötävää, nitriitti kun on elintarvikkeiden lisäaine. Syö vähän uskottavuutta kun haukut O-renkaita ja niiden materiaalia, sekoitat asioita etkä pysty erottelemaan, mikä on hyvä- ja mikä huonolaatuista nitriilikumia(oletan että puhut nitriilistä). Ehket todellakaan pysty sitä selvemmin kertomaan, kuten epäilitkin. Itelläni on moottorin kylki kuiva vaikka on billettitulpat ja niiden mukana tulleet kumit. Ja starttikin jopa toimii, ihme kyllä.
Mielestäni olisi sulaa hulluutta ostaa, kuten ehdotit, 450€ maksava uusi läpätön imusarja, tuo billettitulppaus on varmasti ja ehdottomasti halvin vaihtoehto, jos sen tekee kunnolla eli tiivistää O-renkaat vielä tiivistysaineella. Varmasti kestää tuossakin jos silikoni kestää tiivisteenä moottorissa muuallakin.
Ne tulpat maksaa kuitenkin vain muutaman kympin...
Comment
-
-
Tuosta tietoa materiaaleista:
Tuolta katsoo sopivat O-renkaat ja tallustaa lähimpään Etraan. Löytyy hyvät O-renkaat eikä ne maksa paljoa. Ne edellä puhutut nitriilikumit on NBR lyhenteiset ja se tavallisin O-rengasmateriaali. Se kyllä kestää öljyä. Niitäkin on sitten paska- ja hyvälaatuisia. Jos ebaysta ostaa niin siellä tulee melko varmasti halvinta kiinapaskaa joka kovettuu ja halkeilee jos on vähänkin kuumemmassa paikassa. Eli lämpö on se mikä ne tappaa ei öljy. Autokäyttöön noista kannattaa ottaa viton rinkulat. Se kestää mineraaliöljyjä. Alkoholihommiin ja bensalijoihin sitten taas EPDM on hyvä.E61 535d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by jiivee530d View Postnyt taas pitkästä aikaa bemarin laittaneena kyselisin tuosta imusarjan läppien poistosta sekä egr tulppauksesta.
juuri tilasin uudet tiivisteet imusarjaan.
onko tuo egr pakko tulpata jos poistaa imusarjan läpät? vai voiko antaa olla nykyisellään?
tietäskö kukaan minkä kokoiset tulpat -08 bemariin pitäs hommata? 22mm vai 33mm?
uskaltaako noi ite poistaa jos ei oo ennen poistanu? aiheeseen tutustuin ja katoin videoita yms. ja näyttäs kyl suht helpolta hommalta. onko jotain mitä pitäs ottaa huomioon?
ja autohan on e61 530da -08
Itsellä kanssa 08 530d BMW huolto Ahokas piispanristiltä kertoi että ongelma olisi jo korjattu tehtaalla tämän ikäisessä autossa. Onko legendaa vai totta?
Comment
-
-
Originally posted by ProOil View PostItsellä kanssa 08 530d BMW huolto Ahokas piispanristiltä kertoi että ongelma olisi jo korjattu tehtaalla tämän ikäisessä autossa. Onko legendaa vai totta?
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJos tarkoitat noita läppiä/akselia,niin totta puoliksi.Eli näissä uudemmissa läppien akseli on paksumpi,eli vahvistettu.Mutta niitäkin on katkennut.Tosin kestää (huomattavasti?) paremmin kuin nuo vanhemmat.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
:thinkMitenkäs 535d kannattaa hoitaa EGR venttiili pois käytöstä? Onnistuuko pelkästään tukkimalla alipaineletku vaikka pultilla, niinkuin e39:ssä onnistui? Vai tarvitseeko/kannattaako homma hoitaa läppärillä, jos niin millä ohjelmalla (DIS ja inpa löytyy)?
-DaniVW Pornstarter 4-motion
Yamaha R1 >1hp/kg
Lynx Re600 -13
Ex:e61 ///M535d, -Danin- e39 /// M-sport, e36 Touring
Comment
-
-
Vaatii poiston DDE ohjelmasta, ei onnistu tavan diagnostiikka työkaluilla. Mekaanisen tulppauksen voi tehdä tai olla tekemättä, ehjä osa pysyy kiinni pelkällä ohjelmallakin.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Kiitän! Eli milläs tämä ohjelmointi sitten onnistuu?VW Pornstarter 4-motion
Yamaha R1 >1hp/kg
Lynx Re600 -13
Ex:e61 ///M535d, -Danin- e39 /// M-sport, e36 Touring
Comment
-
Comment