memebuy23buy

imusarjan läpistä ja egr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jiivee530d
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2013
    • 400
    • pohjois-savo

    imusarjan läpistä ja egr

    nyt taas pitkästä aikaa bemarin laittaneena kyselisin tuosta imusarjan läppien poistosta sekä egr tulppauksesta.

    juuri tilasin uudet tiivisteet imusarjaan.

    onko tuo egr pakko tulpata jos poistaa imusarjan läpät? vai voiko antaa olla nykyisellään?

    tietäskö kukaan minkä kokoiset tulpat -08 bemariin pitäs hommata? 22mm vai 33mm?

    uskaltaako noi ite poistaa jos ei oo ennen poistanu? aiheeseen tutustuin ja katoin videoita yms. ja näyttäs kyl suht helpolta hommalta. onko jotain mitä pitäs ottaa huomioon?

    ja autohan on e61 530da -08
    Last edited by jiivee530d; 05-11-2015, 09:47.
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Originally posted by jiivee530d View Post
    nyt taas pitkästä aikaa bemarin laittaneena kyselisin tuosta imusarjan läppien poistosta sekä egr tulppauksesta.

    juuri tilasin uudet tiivisteet imusarjaan.

    onko tuo egr pakko tulpata jos poistaa imusarjan läpät?

    tietäskö kukaan minkä kokoiset tulpat -08 bemariin pitäs hommata? 22mm vai 33mm?

    ja autohan on e61 530da -08
    Ei egr:ää ole pakko tulpata läppien poistossa ja jos tulppaat niin vikatilaan sen saat jos ei ohjelmointia ole tehty.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • jiivee530d
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2013
      • 400
      • pohjois-savo

      #3
      Originally posted by VolvoTDi;3640013[IMG
      resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3640013]Ei egr:ää ole pakko tulpata läppien poistossa ja jos tulppaat niin vikatilaan sen saat jos ei ohjelmointia ole tehty.
      eli sille ei tarvii tehä mitään imusarjan läppien poiston yhteydessä?

      Call
      Send SMS
      Call from mobile
      Add to Skype
      You'll need Skype CreditFree via Skype

      Comment

      • AjE
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 104
        • i3

        #4
        Originally posted by jiivee530d View Post
        nyt taas pitkästä aikaa bemarin laittaneena kyselisin tuosta imusarjan läppien poistosta sekä egr tulppauksesta.

        juuri tilasin uudet tiivisteet imusarjaan.

        onko tuo egr pakko tulpata jos poistaa imusarjan läpät? vai voiko antaa olla nykyisellään?

        tietäskö kukaan minkä kokoiset tulpat -08 bemariin pitäs hommata? 22mm vai 33mm?

        uskaltaako noi ite poistaa jos ei oo ennen poistanu? aiheeseen tutustuin ja katoin videoita yms. ja näyttäs kyl suht helpolta hommalta. onko jotain mitä pitäs ottaa huomioon?

        ja autohan on e61 530da -08
        Sanoisin että 33mm. Varo pudottelemasta mitään ylimääräistä imukanaviin.

        Comment

        • jiivee530d
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2013
          • 400
          • pohjois-savo

          #5
          Originally posted by AjE;3640037[IMG
          resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3640037]Sanoisin että 33mm. Varo pudottelemasta mitään ylimääräistä imukanaviin.
          33mm antoi ebaystakin kun etsi tohon autoon käypäset.
          juu ei sinne kovin montaa osaa kärsi pudotella mut ei siinä varmaan oo pelkoo että mitään tippuis sen imusarjan irrotuksessa? jos ei sit läppiä oo irti

          Call
          Send SMS
          Call from mobile
          Add to Skype
          You'll need Skype CreditFree via Skype

          Comment

          • Hakkapeliitta
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2014
            • 552
            • P-Sawo

            #6
            Imusarjan tiivisteet saattaa tippua kanavaan.

            annetaan BMW-osaa

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2335
              • Uusimaa

              #7
              Varsinaisesti imusarjan tiivisteet ei kyllä mahdu kanaviin menemään, mutta ne alempien kiinnityspinnapulttien "kumiprikat" saattaa pudota huonossa tapauksessa. Niiden kanssa kannattaa olla tarkkana kun imusarjaa nostaa pois... Lähtökohtaisesti ne kumiprikat on kiinnittyneet yläpuolelta tuleviin vastakappaleisiin ja varovaisest nostamalla pitäisi pysyä paikallaan...
              BMW G30 545e M-Sport

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • E39Fin
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2013
                • 1762
                • HKI/Orimattila

                #8
                Avaa nyt se imusarja ensin ja aisti onko egr toiminnasta haittaa (onko imusarja ihan tukossa vai ei).
                Mikäli ei ole tukossa niin hieman turha homma tehdä. Itellä samalla tekniikalla ei ollut karstaa lähes lainkaan (se mitä oli lähti pyyhkäsemällä). Mulla 614tkm ajettu imusarja ja läpät ja egr yhä käytössä. Ei ole hajonnut.
                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                E39 523iA Oxfordgreen

                Comment

                • JJtalo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 350
                  • Kokkola

                  #9
                  Aika vähän näihin ilmeisesti kertyy karstaa imusarjaan ? Itelläkään ei käytännössä ollenkaan 265tkm ajettuna, nyt egr on ohjelmallisesti pois pelistä. vajaa 100tkm takaperin oli ollut edellisellä omistajalla irti kun oli läpät poistettu. Nyt sitte piti tiivistää ne tulppaukset ku alko koneen kylki oleen märkä.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7551
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    300 tkm ajetussa E60 -04 mallissa oli jo karstaa reilusti imusarjassa, kauttaaltaan sellaien 2 mm kerros ja paikkapaikoin enemmänkin...

                    150-200 tkm ajettuja LCI malin imusarjoja on tullut käsisssä pyöriteltyä useita kummeniä kappaleita ja ei niissä ole ollut karstaa juuri yhtään...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • jiivee530d
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2013
                      • 400
                      • pohjois-savo

                      #11
                      niin ne sano merkki korjaamossa että tässä on vahvistetut läppäakselit mut silti ajatus siitä että ne läpät pääsis tippuu pyörii jatkuvaan mielessä

                      varmuuden vuoksi poistan kuitenkin noi läpät. tulpat ja tiivisteet tilattu saksan maalta ja kun tuleevat nii teen kyseisen homman alta pois.



                      Call
                      Send SMS
                      Call from mobile
                      Add to Skype
                      You'll need Skype CreditFree via Skype

                      Comment

                      • geeteevee
                        Newbiemmer
                        • Nov 2015
                        • 20
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Kaksi viikkoa sitten ostin -04 e61 530da:n ja eipä tullut ko malliin hirveästi tutustuttua kun oli hakusessa ihan eri merkkiset autot. No tälläiseen nyt päädyin ja aiheeseen tutustumisen jälkeen auto on nyt tallissa pukeilla ja molemmat termarit meni vaihtoon ja imusarjan läpät oli tarkoitus kanssa poistaa.
                        Katselin vaan kun on niin paksun töhnän peitossa tuo imusarja että kannattaa varmaan putsata se, mutta miten koneen imukanavien puoli? Oletteko niitä uskaltaneet putsailla? Mitään liuotinta sinne ei uskalla kyllä työntää mutta miten mekaanin putsaus imurin kanssa? Onko kellään kokemusta?

                        Comment

                        • 325E
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1228
                          • LAHTI

                          #13
                          Viisastuneena Ostaisin 525D Imusarjan koska..

                          Poistin omastani läpät E60 530D LCI vm-2008 ja tutkin tuota läppäkohtien óngelmaa, jopa omassa 530D imusarjassa jossa läpät tiivistyy oranssilla orginaalilla o-rengastiivisteellä, siinä on perus ongelma, että se vuotaa sieltä ja siten tiputtaa öljyistä möhnää startille ja sen ohjausreleelle, joiden perus ongelmat tiedetään ja näistäkin vältyttäisiin jatkossa. Sekä uusien billetti AL- läppien mukana tulee mustat o-rengas tiivisteet, jotka on pelkästään halvinta paskinta nitriittikumia, jos niiden yhteydessä puhutaan laadusta niin näiden sen sanan ja tarkoituksen voi sivuuttaa. Niiden tiivistys ei tule kestämään sitäkään mitä orginaali oranssiset kumit kestävät ja silti nekin vuotavat ja aiheuttavat em. pahempaa ongelmaa alkuperäisiin tiivisteisiin verrattuna . Joten on parempi ostaa suoraan 525D läpätön imusarja ja kaikki virtaukset (läppien kohdalla) on paremmat ja ei myöskään jää virittelyjä ja vuotokohtia tuolla 525D uudella imusarjalla. Joita aina kaikissa normi yleisissä läppien poistossa tulee, niistä ei koskaan saada 100% tiivistystä ja myöskään lopputulosta. Kysyin Lahden Delta-autosta tuota 525D läpätöntä imusarjaa ja myytävässä setissä tulee..imusarja,tiivisteet ja jopa uudet pultit ja hinta oli jossakin 450€, joten erotus läppien poistolla ja paskojen vuotavien netissä myytävien tulppien asentamisella ei tule hyvä lopputulos. Tuo rahallinen erotus jää naurettavan pieneksi hinta laatuun verrattuna, sanoisin tuon 525D läpättömän imusarjan oston olevan kaikin puolin suositeltava vaihtoehto.




                          Originally posted by jiivee530d View Post
                          nyt taas pitkästä aikaa bemarin laittaneena kyselisin tuosta imusarjan läppien poistosta sekä egr tulppauksesta.

                          juuri tilasin uudet tiivisteet imusarjaan.

                          onko tuo egr pakko tulpata jos poistaa imusarjan läpät? vai voiko antaa olla nykyisellään?

                          tietäskö kukaan minkä kokoiset tulpat -08 bemariin pitäs hommata? 22mm vai 33mm?

                          uskaltaako noi ite poistaa jos ei oo ennen poistanu? aiheeseen tutustuin ja katoin videoita yms. ja näyttäs kyl suht helpolta hommalta. onko jotain mitä pitäs ottaa huomioon?

                          ja autohan on e61 530da -08
                          Last edited by 325E; 23-11-2015, 21:11.

                          Comment

                          • Hakkapeliitta
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2014
                            • 552
                            • P-Sawo

                            #14
                            Originally posted by 325E View Post
                            Sekä uusien billetti AL- läppien mukana tulee mustat o-rengas tiivisteet, jotka on pelkästään halvinta paskinta nitriittikumia
                            Mitä on ihmettä nitriittikumi?

                            Jos tarkoitit nitriilikumia, eikö juuri siitä ole tehty O-renkaita, tiivisteitä, hihnoja ja variaattoriremmejä? Sillä pitäisi olla hyvät kemikaalien, öljyn ja lämmönkesto-ominaisuudet?

                            Ja mistä tunnistaa halvimman paskan nitriilikumin?
                            Last edited by Hakkapeliitta; 23-11-2015, 22:17.

                            annetaan BMW-osaa

                            Comment

                            • protoni
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2008
                              • 1371
                              • Tampere

                              #15
                              Läppien poisto on likimain ilmaista. Tai eBaystä voi ostaa umpilaipat parilla kympillä jos haluaa oikein panostaa. Ja taatusti on 100% pitävä. Kyllä tuota erotusta aika roimasti vielä jää.

                              Comment

                              Working...
                              X