Tervehdys,
Autona e60 530dA vm -04.
Ongelmia alkanut automaatin kanssa olemaan. Ilmenee siten, että kierrokset ajoittain alkaa humppaamaan tasakaasulla ja jos tätä ilmenee niin saman ongelman yhteydessä yleensä ilmenee myös muita ongelmia ajellessa.
Muita ongelmia ovat mm, todella nykivät vaihdot etenkin 1-2, vaihteelle ja alaspäin vaihtaessa 3-2 vaihde.
Momentinmuuninin kun lukittuu niin tuntuu lukko pitävän hyvin reippaammassa ajossa mutta tasakaasulla humppailee ja ylämäessä pitää jurinaa jos alkaa humppaamaan.
Autoon vaihdettu -14 kesällä vaihteiston sähköjen läpiviennin tiiviste ja tässä yhteydessä öljyt ja suodatin. Aika pian tämän jälkeen oon ostanut auton ja silloin laatikko pelas ok.
Autoa käytetty vaihteistoihin erikoistuneella korjaajalla ja toimenpiteinä suositteli mekatroniikan uusimista/täydellistä huoltoa sekä momentinmuuntimen uusimista + öljyt ja suodattimet tietty.
No tämä varmastikin ois yks vaihtoehto.
Mutta sitten se toinen vaihtoehto, eli varsinaiseen kysymykseen. Eli tossa ois tyrkyllä vastaava zf6hp26 alle 100 000km ajettu laatikko joka on toimivaksi todettu soiva peli.
Täten oon miettinyt jos sen vaan vaihtaisi tilalle, kun nosturit, työkalut ja tilat löytyy mutta kysymys kuuluukin, että aiheuttaako tämä jotain toimenpiteitä vaihteiston ohjauksen puoelle. Hinta kun mokomalla möykyllä olisi huomattavasti kohtuullisempi kun vaihteistoremontilla.
Eli onko laatikoissa jotain eroja tai elektroniikkaa itsessään mikä vaatisi toimiakseen sen, että auton vaihteiston ohjauselektroniikkaa jouduttaisiin ohjelmoimaan uusiksi tai vaihteistoa jotenkin parittamaan autoon?
Autona e60 530dA vm -04.
Ongelmia alkanut automaatin kanssa olemaan. Ilmenee siten, että kierrokset ajoittain alkaa humppaamaan tasakaasulla ja jos tätä ilmenee niin saman ongelman yhteydessä yleensä ilmenee myös muita ongelmia ajellessa.
Muita ongelmia ovat mm, todella nykivät vaihdot etenkin 1-2, vaihteelle ja alaspäin vaihtaessa 3-2 vaihde.
Momentinmuuninin kun lukittuu niin tuntuu lukko pitävän hyvin reippaammassa ajossa mutta tasakaasulla humppailee ja ylämäessä pitää jurinaa jos alkaa humppaamaan.
Autoon vaihdettu -14 kesällä vaihteiston sähköjen läpiviennin tiiviste ja tässä yhteydessä öljyt ja suodatin. Aika pian tämän jälkeen oon ostanut auton ja silloin laatikko pelas ok.
Autoa käytetty vaihteistoihin erikoistuneella korjaajalla ja toimenpiteinä suositteli mekatroniikan uusimista/täydellistä huoltoa sekä momentinmuuntimen uusimista + öljyt ja suodattimet tietty.
No tämä varmastikin ois yks vaihtoehto.
Mutta sitten se toinen vaihtoehto, eli varsinaiseen kysymykseen. Eli tossa ois tyrkyllä vastaava zf6hp26 alle 100 000km ajettu laatikko joka on toimivaksi todettu soiva peli.
Täten oon miettinyt jos sen vaan vaihtaisi tilalle, kun nosturit, työkalut ja tilat löytyy mutta kysymys kuuluukin, että aiheuttaako tämä jotain toimenpiteitä vaihteiston ohjauksen puoelle. Hinta kun mokomalla möykyllä olisi huomattavasti kohtuullisempi kun vaihteistoremontilla.
Eli onko laatikoissa jotain eroja tai elektroniikkaa itsessään mikä vaatisi toimiakseen sen, että auton vaihteiston ohjauselektroniikkaa jouduttaisiin ohjelmoimaan uusiksi tai vaihteistoa jotenkin parittamaan autoon?
Comment