Hei! Elikkäs auto ei käy kunnolla joutokäyntiä vaan kierrokset jossain 600rpm ja sit laskee 500rpm ja meinaa sammua kokoajan. Vika koodi p1415 air sys bank 1 ?. Missähä vois olla vika ? Maf on puhdistettu crc cleanerilla. Vai uusiiko koko maf ? Autolla ajettu 250 000km.
e60 523i 2005 joutokäyntiongelma
Collapse
X
-
Ota maffin piuha irti... Loppuuko joutokäynninseilaus.Originally posted by Larpa View PostHei! Elikkäs auto ei käy kunnolla joutokäyntiä vaan kierrokset jossain 600rpm ja sit laskee 500rpm ja meinaa sammua kokoajan. Vika koodi p1415 air sys bank 1 ?. Missähä vois olla vika ? Maf on puhdistettu crc cleanerilla. Vai uusiiko koko maf ? Autolla ajettu 250 000km.
-
-
Bmw oli 4h korjaamolla jossa nostivat kädet pystyyn. Ilmamassamittari toimii, lamdat toimii... koneeseen virtaavan ilman määrä on liian pieni jonka vuoksi ilmamassamittarista antaa vikakoodia. MIKÄ TÄLLÄISTÄ VOI AIHEUTTAA? Imuvuodot on tutkittu. Auto käy rikkaalla kuulemma niinkun voikin olettaa jos ei saa ilmaa tarpeeksi.
Comment
-
Joo imuvuoto testi tehtiin korjaamolla. Itsekkin veikkaan noita lambdoja kyseisessä n52b23 koneessahan on 4 lambdaa ja autolla ajettu 250 000km ja ehkä pientä puhdittomuutta alakierroksilla ollut havattavissa. Korjaamolla sanoivat volttien heittelevän normaalisti lambdoissa kertooko se jotain vai pitäisikö ne tutkia tarkemmin ? On niin kalliita noi lambda anturit ettei niitä huvikseen viitsisi vaihtaa.Originally posted by Rale View PostTehtiinkö savu testi ilmavuotojen löytämiseksi korjaamolla?
Jos MAF ja lambdat toimii, niin vuotoa on jossain.
Comment
-
Jossain näissä on ollut imuvuotoa niinkin vittumaisessa paikassa, kuin kampiakselin tiivisteen päädystä dampperin takaa. Tuota ei voi oikein muuten havaita kuin tuolla savutus kokeella ja sitä saa savuttaa jonkin aikaa ennen kuin se tuolta ulos löytää. Noi oireet vaan sopis juuri tuohon ongelmaan, jos perinteiset muut vuotopaikat on eliminoitu pois. Ton jos vielä tarkistaa, ennen lambdojen uusimis yrityksiä. Totta ne lambdat voi jo hitaammin toimia, mutta ei se mielestäni tuollaisia oireita täysin selitä.Originally posted by Larpa View PostJoo imuvuoto testi tehtiin korjaamolla. Itsekkin veikkaan noita lambdoja kyseisessä n52b23 koneessahan on 4 lambdaa ja autolla ajettu 250 000km ja ehkä pientä puhdittomuutta alakierroksilla ollut havattavissa. Korjaamolla sanoivat volttien heittelevän normaalisti lambdoissa kertooko se jotain vai pitäisikö ne tutkia tarkemmin ? On niin kalliita noi lambda anturit ettei niitä huvikseen viitsisi vaihtaa.
Comment
-
Autosta ei ole vikaa selvinnyt vieläkään. P1415, P0171, P0174 Vikakoodit vaa kummittelee ja kuumalla koneella 500-800rpm heittelevä tyhjäkäynti edelleen.
Ilmamassamittari vaihdettu, Lambdat vaihdettu, Disat tarkastettu (ei välyksiä),imuvuodot katsottu, separaattori uusittu.
Onko kellään mitään havaintoa mikä voisi olla ?
Isompi disa oli pois ottaessa auki ja sitä ei saanut käännettyä käsin ? normaalia ?Last edited by Larpa; 04-01-2016, 18:20.
Comment
-
Voisko kaasuläppä kotelossa olla ongelmia. Tässäkin kun on tuo sähköinen kaasuläppä ja varmaan tämäkin karstaa läppää , kuten esim. VAG autot. Volkkari tekee juurikin tuolla lailla jos kaasuläppä kotelo on finaalissa. Joskus elpyy pelkällä putsaamisella.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, X3 E83 2.0D -07, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
Tuossa on kuva N52 koneen huohotuksen osista http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...oil_separator/Originally posted by Larpa View PostJoo ei ollut likaa kaasuläpässäkään. Onko totta että kyseisessä n52 alumiini venttiilinkoppasessa on VENTTIILIKOPAN HUOHOTUS SISÄLLÄ KOPASSA INTEGROITUNA ? Öljykorkkia jos raottaa auton ollessa tyhjäkäynnillä niin suhahtaa aika voimakkaasti.
Mitä tarkoitat tuolla "kopassa integroituna"? Aika perinteinen BMW:n käyttämä huohotinratkaisu tuo on separaattoreineen.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Kuulostaa vähän samalta ongelmalta mikä oli Z4:n 3.0si (N52) koneessa itsellä. Keräsi painetta venttiilikoppaan ja lopulta piti jopa pientä vinkunaa kun paine tuli jostain väärästä välistä ulos. Viaksi tosiaan paljastui venttiilikopan huohotuksen tukkeutuminen. Siellä on sellaiset pienet putket joista se huohotus menee sitten siihen venttiilikopan taakse ja siitä huohottimelle ja ne putket menee tukkoon varmaankin karstasta. Hankala selittää mutta näkee kyllä kun sen venttiilikopan ottaa auki ja katsoo miten se huohotus on tehty. Me ei saatu huuhdeltua niitä järkevästi auki niin että olisvat pysyneet niin vika sitten korjaantui venttiilikopan vaihdolla. Lopetti paineen keräämisen ja vinkumisen kun huohotti taas normaalisti. Suolasen hintanen osa vaan se uus koppa ja kaikenlisäks typerästi suunniteltu venttiilikoppa. Kilsoja oli 170 tkm.Originally posted by Larpa View PostJoo ei ollut likaa kaasuläpässäkään. Onko totta että kyseisessä n52 alumiini venttiilinkoppasessa on VENTTIILIKOPAN HUOHOTUS SISÄLLÄ KOPASSA INTEGROITUNA ? Öljykorkkia jos raottaa auton ollessa tyhjäkäynnillä niin suhahtaa aika voimakkaasti.Last edited by toniwe; 15-01-2016, 22:09.
Comment
-
AUTO TOIMII!!! ilmassamittari VDO Siemens eli alkuperäinen jonka ensin vaihdoin oli viallinen jo tehtaalta tullessa. Tyhjäkäynnillä jännite romahti ja ei osannut sitten ottaa tarpeeksi ilmaa kone. Nyt toimii normaalisti! Kiitokset Vianor Kuopio! Ad varaosamaailma maksoi uuden ilmamassamittarin (takuunpiiriin) + vianorin vian selvityksen.
Comment
Comment