Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 523i 2005 joutokäyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larpa
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 18
    • Kuopio

    e60 523i 2005 joutokäyntiongelma

    Hei! Elikkäs auto ei käy kunnolla joutokäyntiä vaan kierrokset jossain 600rpm ja sit laskee 500rpm ja meinaa sammua kokoajan. Vika koodi p1415 air sys bank 1 ?. Missähä vois olla vika ? Maf on puhdistettu crc cleanerilla. Vai uusiiko koko maf ? Autolla ajettu 250 000km.
  • DDD
    Newbiemmer
    • Mar 2014
    • 27
    • Finland

    #2
    Originally posted by Larpa View Post
    Hei! Elikkäs auto ei käy kunnolla joutokäyntiä vaan kierrokset jossain 600rpm ja sit laskee 500rpm ja meinaa sammua kokoajan. Vika koodi p1415 air sys bank 1 ?. Missähä vois olla vika ? Maf on puhdistettu crc cleanerilla. Vai uusiiko koko maf ? Autolla ajettu 250 000km.
    Ota maffin piuha irti... Loppuuko joutokäynninseilaus.

    Comment

    • Larpa
      Newbiemmer
      • Apr 2006
      • 18
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by DDD View Post
      Ota maffin piuha irti... Loppuuko joutokäynninseilaus.
      Uus maffi nyt paikallaan. Ei mitään vaikutusta ollut ja vikakoodikin p1415 tuli heti uudestaan. KELLÄÄN MITÄÄN HAJUA MIKÄ VOI OLLA! Autolla karsee ajaa ku sammuu aina kun pysähtyy

      Comment

      • Larpa
        Newbiemmer
        • Apr 2006
        • 18
        • Kuopio

        #4
        Bmw oli 4h korjaamolla jossa nostivat kädet pystyyn. Ilmamassamittari toimii, lamdat toimii... koneeseen virtaavan ilman määrä on liian pieni jonka vuoksi ilmamassamittarista antaa vikakoodia. MIKÄ TÄLLÄISTÄ VOI AIHEUTTAA? Imuvuodot on tutkittu. Auto käy rikkaalla kuulemma niinkun voikin olettaa jos ei saa ilmaa tarpeeksi.

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #5
          Tehtiinkö savu testi ilmavuotojen löytämiseksi korjaamolla?
          Jos MAF ja lambdat toimii, niin vuotoa on jossain.

          Comment

          • Larpa
            Newbiemmer
            • Apr 2006
            • 18
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by Rale View Post
            Tehtiinkö savu testi ilmavuotojen löytämiseksi korjaamolla?
            Jos MAF ja lambdat toimii, niin vuotoa on jossain.
            Joo imuvuoto testi tehtiin korjaamolla. Itsekkin veikkaan noita lambdoja kyseisessä n52b23 koneessahan on 4 lambdaa ja autolla ajettu 250 000km ja ehkä pientä puhdittomuutta alakierroksilla ollut havattavissa. Korjaamolla sanoivat volttien heittelevän normaalisti lambdoissa kertooko se jotain vai pitäisikö ne tutkia tarkemmin ? On niin kalliita noi lambda anturit ettei niitä huvikseen viitsisi vaihtaa.

            Comment

            • Rale
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 1482
              • Porvoo

              #7
              Originally posted by Larpa View Post
              Joo imuvuoto testi tehtiin korjaamolla. Itsekkin veikkaan noita lambdoja kyseisessä n52b23 koneessahan on 4 lambdaa ja autolla ajettu 250 000km ja ehkä pientä puhdittomuutta alakierroksilla ollut havattavissa. Korjaamolla sanoivat volttien heittelevän normaalisti lambdoissa kertooko se jotain vai pitäisikö ne tutkia tarkemmin ? On niin kalliita noi lambda anturit ettei niitä huvikseen viitsisi vaihtaa.
              Jossain näissä on ollut imuvuotoa niinkin vittumaisessa paikassa, kuin kampiakselin tiivisteen päädystä dampperin takaa. Tuota ei voi oikein muuten havaita kuin tuolla savutus kokeella ja sitä saa savuttaa jonkin aikaa ennen kuin se tuolta ulos löytää. Noi oireet vaan sopis juuri tuohon ongelmaan, jos perinteiset muut vuotopaikat on eliminoitu pois. Ton jos vielä tarkistaa, ennen lambdojen uusimis yrityksiä. Totta ne lambdat voi jo hitaammin toimia, mutta ei se mielestäni tuollaisia oireita täysin selitä.

              Comment

              • Larpa
                Newbiemmer
                • Apr 2006
                • 18
                • Kuopio

                #8
                Autosta ei ole vikaa selvinnyt vieläkään. P1415, P0171, P0174 Vikakoodit vaa kummittelee ja kuumalla koneella 500-800rpm heittelevä tyhjäkäynti edelleen.

                Ilmamassamittari vaihdettu, Lambdat vaihdettu, Disat tarkastettu (ei välyksiä),imuvuodot katsottu, separaattori uusittu.

                Onko kellään mitään havaintoa mikä voisi olla ?

                Isompi disa oli pois ottaessa auki ja sitä ei saanut käännettyä käsin ? normaalia ?
                Last edited by Larpa; 04-01-2016, 18:20.

                Comment

                • Maili
                  BTCF Member
                  • Aug 2011
                  • 446
                  • E-pohjanmaa

                  #9
                  Voisko kaasuläppä kotelossa olla ongelmia. Tässäkin kun on tuo sähköinen kaasuläppä ja varmaan tämäkin karstaa läppää , kuten esim. VAG autot. Volkkari tekee juurikin tuolla lailla jos kaasuläppä kotelo on finaalissa. Joskus elpyy pelkällä putsaamisella.
                  E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                  Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                  Comment

                  • Larpa
                    Newbiemmer
                    • Apr 2006
                    • 18
                    • Kuopio

                    #10
                    Joo ei ollut likaa kaasuläpässäkään. Onko totta että kyseisessä n52 alumiini venttiilinkoppasessa on VENTTIILIKOPAN HUOHOTUS SISÄLLÄ KOPASSA INTEGROITUNA ? Öljykorkkia jos raottaa auton ollessa tyhjäkäynnillä niin suhahtaa aika voimakkaasti.

                    Comment

                    • markok
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 3018
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by Larpa View Post
                      Joo ei ollut likaa kaasuläpässäkään. Onko totta että kyseisessä n52 alumiini venttiilinkoppasessa on VENTTIILIKOPAN HUOHOTUS SISÄLLÄ KOPASSA INTEGROITUNA ? Öljykorkkia jos raottaa auton ollessa tyhjäkäynnillä niin suhahtaa aika voimakkaasti.
                      Tuossa on kuva N52 koneen huohotuksen osista http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...oil_separator/

                      Mitä tarkoitat tuolla "kopassa integroituna"? Aika perinteinen BMW:n käyttämä huohotinratkaisu tuo on separaattoreineen.
                      BMW 530iA Touring -05

                      Comment

                      • toniwe
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 316
                        • Lahti

                        #12
                        Originally posted by Larpa View Post
                        Joo ei ollut likaa kaasuläpässäkään. Onko totta että kyseisessä n52 alumiini venttiilinkoppasessa on VENTTIILIKOPAN HUOHOTUS SISÄLLÄ KOPASSA INTEGROITUNA ? Öljykorkkia jos raottaa auton ollessa tyhjäkäynnillä niin suhahtaa aika voimakkaasti.
                        Kuulostaa vähän samalta ongelmalta mikä oli Z4:n 3.0si (N52) koneessa itsellä. Keräsi painetta venttiilikoppaan ja lopulta piti jopa pientä vinkunaa kun paine tuli jostain väärästä välistä ulos. Viaksi tosiaan paljastui venttiilikopan huohotuksen tukkeutuminen. Siellä on sellaiset pienet putket joista se huohotus menee sitten siihen venttiilikopan taakse ja siitä huohottimelle ja ne putket menee tukkoon varmaankin karstasta. Hankala selittää mutta näkee kyllä kun sen venttiilikopan ottaa auki ja katsoo miten se huohotus on tehty. Me ei saatu huuhdeltua niitä järkevästi auki niin että olisvat pysyneet niin vika sitten korjaantui venttiilikopan vaihdolla. Lopetti paineen keräämisen ja vinkumisen kun huohotti taas normaalisti. Suolasen hintanen osa vaan se uus koppa ja kaikenlisäks typerästi suunniteltu venttiilikoppa. Kilsoja oli 170 tkm.
                        Last edited by toniwe; 15-01-2016, 22:09.

                        Comment

                        • Larpa
                          Newbiemmer
                          • Apr 2006
                          • 18
                          • Kuopio

                          #13
                          AUTO TOIMII!!! ilmassamittari VDO Siemens eli alkuperäinen jonka ensin vaihdoin oli viallinen jo tehtaalta tullessa. Tyhjäkäynnillä jännite romahti ja ei osannut sitten ottaa tarpeeksi ilmaa kone. Nyt toimii normaalisti! Kiitokset Vianor Kuopio! Ad varaosamaailma maksoi uuden ilmamassamittarin (takuunpiiriin) + vianorin vian selvityksen.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎