Hei! Elikkäs auto ei käy kunnolla joutokäyntiä vaan kierrokset jossain 600rpm ja sit laskee 500rpm ja meinaa sammua kokoajan. Vika koodi p1415 air sys bank 1 ?. Missähä vois olla vika ? Maf on puhdistettu crc cleanerilla. Vai uusiiko koko maf ? Autolla ajettu 250 000km.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e60 523i 2005 joutokäyntiongelma
Collapse
X
-
Originally posted by Larpa View PostHei! Elikkäs auto ei käy kunnolla joutokäyntiä vaan kierrokset jossain 600rpm ja sit laskee 500rpm ja meinaa sammua kokoajan. Vika koodi p1415 air sys bank 1 ?. Missähä vois olla vika ? Maf on puhdistettu crc cleanerilla. Vai uusiiko koko maf ? Autolla ajettu 250 000km.
-
-
Bmw oli 4h korjaamolla jossa nostivat kädet pystyyn. Ilmamassamittari toimii, lamdat toimii... koneeseen virtaavan ilman määrä on liian pieni jonka vuoksi ilmamassamittarista antaa vikakoodia. MIKÄ TÄLLÄISTÄ VOI AIHEUTTAA? Imuvuodot on tutkittu. Auto käy rikkaalla kuulemma niinkun voikin olettaa jos ei saa ilmaa tarpeeksi.
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostTehtiinkö savu testi ilmavuotojen löytämiseksi korjaamolla?
Jos MAF ja lambdat toimii, niin vuotoa on jossain.
Comment
-
-
Originally posted by Larpa View PostJoo imuvuoto testi tehtiin korjaamolla. Itsekkin veikkaan noita lambdoja kyseisessä n52b23 koneessahan on 4 lambdaa ja autolla ajettu 250 000km ja ehkä pientä puhdittomuutta alakierroksilla ollut havattavissa. Korjaamolla sanoivat volttien heittelevän normaalisti lambdoissa kertooko se jotain vai pitäisikö ne tutkia tarkemmin ? On niin kalliita noi lambda anturit ettei niitä huvikseen viitsisi vaihtaa.
Comment
-
-
Autosta ei ole vikaa selvinnyt vieläkään. P1415, P0171, P0174 Vikakoodit vaa kummittelee ja kuumalla koneella 500-800rpm heittelevä tyhjäkäynti edelleen.
Ilmamassamittari vaihdettu, Lambdat vaihdettu, Disat tarkastettu (ei välyksiä),imuvuodot katsottu, separaattori uusittu.
Onko kellään mitään havaintoa mikä voisi olla ?
Isompi disa oli pois ottaessa auki ja sitä ei saanut käännettyä käsin ? normaalia ?Last edited by Larpa; 04-01-2016, 18:20.
Comment
-
-
Voisko kaasuläppä kotelossa olla ongelmia. Tässäkin kun on tuo sähköinen kaasuläppä ja varmaan tämäkin karstaa läppää , kuten esim. VAG autot. Volkkari tekee juurikin tuolla lailla jos kaasuläppä kotelo on finaalissa. Joskus elpyy pelkällä putsaamisella.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
-
Originally posted by Larpa View PostJoo ei ollut likaa kaasuläpässäkään. Onko totta että kyseisessä n52 alumiini venttiilinkoppasessa on VENTTIILIKOPAN HUOHOTUS SISÄLLÄ KOPASSA INTEGROITUNA ? Öljykorkkia jos raottaa auton ollessa tyhjäkäynnillä niin suhahtaa aika voimakkaasti.
Mitä tarkoitat tuolla "kopassa integroituna"? Aika perinteinen BMW:n käyttämä huohotinratkaisu tuo on separaattoreineen.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by Larpa View PostJoo ei ollut likaa kaasuläpässäkään. Onko totta että kyseisessä n52 alumiini venttiilinkoppasessa on VENTTIILIKOPAN HUOHOTUS SISÄLLÄ KOPASSA INTEGROITUNA ? Öljykorkkia jos raottaa auton ollessa tyhjäkäynnillä niin suhahtaa aika voimakkaasti.Last edited by toniwe; 15-01-2016, 22:09.
Comment
-
-
AUTO TOIMII!!! ilmassamittari VDO Siemens eli alkuperäinen jonka ensin vaihdoin oli viallinen jo tehtaalta tullessa. Tyhjäkäynnillä jännite romahti ja ei osannut sitten ottaa tarpeeksi ilmaa kone. Nyt toimii normaalisti! Kiitokset Vianor Kuopio! Ad varaosamaailma maksoi uuden ilmamassamittarin (takuunpiiriin) + vianorin vian selvityksen.
Comment
-
Comment