Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d lämmöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hattis
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 166
    • Finland

    #61
    Originally posted by alatalo View Post
    Oottako ihan tosissanne ettei näissä nyky dieseleissä napota lämmöt oikeassa lämpötilassa kelistä riippumatta?

    Nykysessä e39 525tds -98 vehkeessä 180tkm omaa ajoa (ajettu kaikkinensa 443tkm) kokemuksella on koneen lämmöt aina missä pitää, aivan sama onko +30 vai -40 astetta. Egr ollu tulpattuna koko tuon minun omistaman ajan 180tkm ja lämpenee kunnon pakkasellaki reilusti alle 10 km ajolla normi lämpöihin. Termari 2 krt joista eka on vaihettu n. 260tkm kohalla ja edellinen vaihto n 100tkm sitte. Samat virret 5 muuhunki 90 luvun bemariin tosin ei dieseleihin.

    Herää kysymys että what has happened e60 korin kohalla?

    Just miettiny että vaihtais e60 koriseen mutta jokavuotinen termari jumppa ei oikein syyhytä. Kilsojaki tulee vuodessa 35-60tkm...
    Jos viittasit kysymykselläsi minun vastaukseen, vaikka et lainannutkaan, niin e60 korissa ei ole lämpömittaria kokoajan katseltavissa.

    Minulla ei ainakaan ole Carlya, enkä myöskään joka ajokerralla hae salavalikosta lämpöjä esiin, eli en osaa sanoa napottaako joka kelillä samassa vai ei.

    Mun pointti oli enemmänkin se, että jos niitä lämpöjä katselee kerran kolmessa kuukaudessa on yhden 10km siirtymän perusteella vaikea tehdä johtopäätöksi lämpeääkö auto vai ei.

    Kuten itsekkin totesit, ei se termarijumpppa niin herkkua ole, että sitä viitsisi muuten vain tehdä.

    Sen takia ehdotin vähän pidempää testilenkkiä, jolla katsella niitä lämpöja.

    Comment

    • alatalo
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 123
      • Rovaniemi

      #62
      Juu juu my bad. Joo ei tietenkään yhen lenkin perusteella kannata paljoa päätellä.

      Comment

      • Wangel436
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1029
        • Ylöjärvi

        #63
        Originally posted by Hattis View Post
        niin e60 korissa ei ole lämpömittaria kokoajan katseltavissa.
        Eikös se vedenlämpömittari,joka suuntaa näyttää ole siinä kierroslukumittarin ulkokehällä? Vai olenko ihan hukassa
        Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

        E61 530D ///M-sport




        Comment

        • Hakkapeliitta
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2014
          • 552
          • P-Sawo

          #64
          Se kehä vetäytyy tosiaan veden lämpötilan mukaan mutta se taitaa olla täysin vetäytyny alle 70C eli siitä ei voi todeta termarin toimintaa.

          annetaan BMW-osaa

          Comment

          • JAK85
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2015
            • 210
            • Pello

            #65
            Pysyykö tyypeillä parkissa lämmöt missä jos kaikki kunnossa? Mulla ei nouse yli 80c 10 pakkasessa ajossa saati pihassa. Uudet termarit on
            E61 535D 360/750

            Comment

            • Wangel436
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1029
              • Ylöjärvi

              #66
              Originally posted by Hakkapeliitta View Post
              Se kehä vetäytyy tosiaan veden lämpötilan mukaan mutta se taitaa olla täysin vetäytyny alle 70C eli siitä ei voi todeta termarin toimintaa.
              Ok! Täytyypä joskus katsoa oikein ajan kanssa kuinka käyttäytyy...:think
              Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

              E61 530D ///M-sport




              Comment

              • iKivi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 515
                • Kokkola

                #67
                Ajelin yksipäivä pidenpään ja ajoin sitten parkkihalliin odottamaan rouvaa, kyllä siinä lämmöt sitten lopulta nousi johonki 82-84, mutta laski sitten pikkuhiljaa kun lähti ajelemaan
                E46Ci Facelift, F34Gt

                Ex:
                3-series 4x
                5-series 24x
                7-series 5x
                X3

                Comment

                • Jalluton
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 103
                  • Vantaa

                  #68
                  Mistä tollaisia laatikon lämmönvaihtimia saa järkevään hintaan ja onko niin että pelkän termarinkin pystyisi vaihtamaan? Saksa ei taivu ollenkaan...
                  335d msport lci
                  ex-Z3 m coupe

                  Comment

                  • JAK85
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2015
                    • 210
                    • Pello

                    #69
                    Saa nähdä kuinka lämmöt pysyy tai alkaako menemään liian korkealle
                    Käytin nokkapellin ja yläsuojan pois ja leikkasin pahvin syylärin ja lauhduttimen väliin..
                    E61 535D 360/750

                    Comment

                    • Perlenbacher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2010
                      • 1103
                      • Suomi

                      #70
                      Ei auta mitään korjaa termarit. Nämä hikoilee pienestäkin viimasta sen hukkalämpönsä mäkeen jos termari päästää läpi.

                      Comment

                      • JAK85
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2015
                        • 210
                        • Pello

                        #71
                        Originally posted by Perlenbacher View Post
                        Ei auta mitään korjaa termarit. Nämä hikoilee pienestäkin viimasta sen hukkalämpönsä mäkeen jos termari päästää läpi.
                        Pää ja egr termostaatit vaihettu ja laatikon lauhduttimen pihdittäminen ei nosta lämpöä lisää.
                        Ajossa ei nouse yli 80 muuten kuin jarrulla kuormittamalla 30km työajossa. Onko ihan tyypillistä vai oisko sattunut viallinen termostaatti?
                        E61 535D 360/750

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10043
                          • KVLA

                          #72
                          Originally posted by JAK85 View Post
                          Pää ja egr termostaatit vaihettu ja laatikon lauhduttimen pihdittäminen ei nosta lämpöä lisää.
                          Ajossa ei nouse yli 80 muuten kuin jarrulla kuormittamalla 30km työajossa. Onko ihan tyypillistä vai oisko sattunut viallinen termostaatti?
                          Minkä merkkiset termarit meni koneeseen?Jotkut halvimmat tarvike vempulat toimii huonosti.Omassa termarien vaihdon jälkeen nousi yli 90:n.Nyt ajan saatossa näillä pakkasilla ei nosta enää kuin 82 asteseen.Tuli tänään Helsingin reissulla testattua.
                          Last edited by Heguli 31; 04-01-2016, 21:00.

                          Comment

                          • JAK85
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2015
                            • 210
                            • Pello

                            #73
                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Minkä merkkiset termarit meni koneeseen?Jotkut halvimmat tarvike vempulat toimii huonosti.Omassa termarien vaihdon jälkeen nousi yli 90:n.Nyt ajan saatossa näillä pakkasilla ei nosta enää kuin 82 asteseen.Tuli tänään Helsingin reissulla testattua.
                            Egr oli orkkis ja päätermari febi. Liian kevyttä ajoa kun ei lämmöt nouse, en usko että termostaatti vikaa enää kun saa jarrua vasten nouseen kuiten sinne yli 90
                            E61 535D 360/750

                            Comment

                            • Hakkapeliitta
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2014
                              • 552
                              • P-Sawo

                              #74
                              Itellä oma 2.5 litranen nostaa matka-ajossa 80km/h vauhdissa lämmöt nopeasti 85-87C asteeseen ja siellä pysyvät. Lämmityksen asetus 22C Auto. Ulkona oli -15C.
                              Termari on kolme-neljä vuotta vanha. Mun mielestä tuollain sen pitäisi normaalistikin toimia kaikilla kokoonpanoilla. Lci-koneesta en tietty tiedä, toi höyrykone ainakin on lämmin ilman mitään kartonkeja nokalla.

                              Autosta on EGR-termari poistettu, imusarjan läpät poistettu ja manuaalilootalla.

                              annetaan BMW-osaa

                              Comment

                              • alatalo
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2007
                                • 123
                                • Rovaniemi

                                #75
                                Hakkapeliitan kirjotuksessa on semmoset meiningit mihin mieki olen tottuna bemareitten parissa. Eli nousee ja pysyy eikä laske ajossa lämmöt. Onko tuossa 2.5 koneessa verrattuna 3.0 koneeseen näissä sitte kauheita eroa termareitten osalta? Vai löytyykö samat palikat samoista paikoista?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎