Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d lämmöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • geeteevee
    Newbiemmer
    • Nov 2015
    • 20
    • Lappeenranta

    #91
    Vaihdoinpahan vielä kerran tuon egr-termostaatin mutta ei muutosta lämmöissä. No kokeilin sitten taas laittaa letkupihdit lämmönvaihtimelle menevään letkuun ja kas nyt lämmöt lähtivätkin nousuun. Eli ilmeisesti eka kokeilu tuosta oli liian hätäinen..
    No toivotaan että tuon lämmönvaihtimen saisi menemään takuuseen kun ei kestänyt tosiaan kuin pari päivää..

    Comment

    • geeteevee
      Newbiemmer
      • Nov 2015
      • 20
      • Lappeenranta

      #92
      Osaisiko joku kertoa miten tuon lämmönvaihtimen pitäisi toimia? Eikös sen pitänyt toimia myös niin että se lämmittäisi laatikon nopeammin? Miten tämä on käytännössä toteutettu? Pitäisi saada varmistettua että vika on varmasti tuossa niin menisi takuuseen tuo lämmönvaihdin.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #93
        Lämmönvaihtimen termostaattien aistinosat ovat öljyn puolella. Eli jäähdytysnestettä ei pitäisi kiertää, ennen kuin öljyt ovat riittävän lämpimät. Lämmönvaihdin ei kuitenkaan lämmitä öljyjä, jos sitä tarkoitit; jäähdytysnestetulo suoraan kylmänä jäähdyttimeltä.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • geeteevee
          Newbiemmer
          • Nov 2015
          • 20
          • Lappeenranta

          #94
          Lämmönvaihtimen letkuun kun laittoi letkupihdit niin lämpeni sinne 89 asteeseen 25 asteen pakkasessa ja kun otin pihdit irti lämmöt laski ~70 asteeseen ja lähtivät taas nousuun kun laittoi pihdit kiinni.
          Eli vika on mitä ilmeisemmin taas tuossa.
          Eli joko laatikko käy liian kuumana ja termostaatit aukeavat heti tai sitten se on vaan jumittunut auki joka kuulostaisi todennäköisemmältä.. :think

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            #95
            Originally posted by geeteevee View Post
            Lämmönvaihtimen letkuun kun laittoi letkupihdit niin lämpeni sinne 89 asteeseen 25 asteen pakkasessa ja kun otin pihdit irti lämmöt laski ~70 asteeseen ja lähtivät taas nousuun kun laittoi pihdit kiinni.
            Eli vika on mitä ilmeisemmin taas tuossa.
            Eli joko laatikko käy liian kuumana ja termostaatit aukeavat heti tai sitten se on vaan jumittunut auki joka kuulostaisi todennäköisemmältä.. :think
            Jos laatikko käy kuumana niin ei se moottoria viilennä...
            Laatikon lämmönvaihtimen termarit on myös 88 asteiset.
            Ts. silloin ne on täysin auki.
            Ts. jos öljyn lämmöt on 80+ astetta niin ei se moottoria enää merkittävästi viilennä...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              #96
              Originally posted by Clavurion View Post
              Lämmönvaihtimen termostaattien aistinosat ovat öljyn puolella. Eli jäähdytysnestettä ei pitäisi kiertää, ennen kuin öljyt ovat riittävän lämpimät. Lämmönvaihdin ei kuitenkaan lämmitä öljyjä, jos sitä tarkoitit; jäähdytysnestetulo suoraan kylmänä jäähdyttimeltä.
              Siis mites, kun tuo vaihdin aiheuttaa moottorin lämmön tippumisen niin laatikon öljyt näyttää olevan samoissa lämmöissä?

              Comment

              • iKivi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 515
                • Kokkola

                #97
                Ensin tuli pelkkä vaihdin. Perään egr termari. Lähetin takaisin. Tilasin toisesta paikasta,vahvistusviestissä oikea osa, löhetysilmoituksessa ei. Pelkkä vaihdin siis tuli vaihteeks. Ilmeisesti hellan vaihtimet loppu, behriä löytyy. Lähetän siis tämänkin takaisin. Paloi käpy, tilasin marmorilta. Perkele
                E46Ci Facelift, F34Gt

                Ex:
                3-series 4x
                5-series 24x
                7-series 5x
                X3

                Comment

                • Lamppuuu
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2015
                  • 31
                  • Hankasalmi

                  #98
                  Onkos minkäläinen projekti vaihtaa toi lämmönvaihdin 535d?
                  -E60 535d -07
                  -Audi A4 1.8T quattro B6 (Kauppakassi)

                  Comment

                  • geeteevee
                    Newbiemmer
                    • Nov 2015
                    • 20
                    • Lappeenranta

                    #99
                    Originally posted by Lamppuuu View Post
                    Onkos minkäläinen projekti vaihtaa toi lämmönvaihdin 535d?
                    En 535:sta osaa sanoa mutta ei se 530:ssä ole paha homma. Pohjamuovi pois niin vaihdin on jo näkyvissä. Kolmella pultilla kiinni lohkon kyljessä ja lisäksi öljyletkut yhdellä pultilla. Vesiletkut pikakiinnikkeillä.
                    Vähän on ahdasta mutta ei mitenkään mahdoton homma. Ylimmän kiinnityspultin joutuu kiertelemään sokkona ja vähän hidas se öljyletkujen pultti on perus 10mm kiintolenkillä availla.. Vesiletkuihin kun laittaa puristimet niin ei mene montaa desiä nestettäkään.
                    Vähän lisätöitä teettää kun joutuu lisäämään laatikkoon öljyä kun sitä väkisinkin vähän valuu pois..

                    Comment

                    • Indigoah
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2004
                      • 103
                      • Oulu

                      On nämä melkoisia vehkeitä. Uusi orkkis päätermostaatti vaihdettu ja laatikon lämmönvaihdin myös - tulos samat 84-88 astetta viiden asteen pakkasella kuin ennen remonttiakin. Egr-termari sekä -jäähdytin poistettu kokonaan, letkut tulpattu ja pakosarjassa sokea laippa. Alamäessä lämmöt laskee lähelle 80 ja tasaisella hiipii takaisin 87 tietämille. Ja nämä lukemat munuaiset tukossa.

                      Joku voisi väittää, että ym. lukemat on normaaleita, mutta viimetalvella mentiin aivan eri lukemissa. Silloin oli vielä egr käytössä, tosin pelkkä suora putki (euro3 versiosta) ja lämmöt myös -30 pakkasella vähintään 88. Lämpeni jopa kaupunkiajossa noihin lukemiin ja myös pysyi alamäessä sekä tyhjäkäynnillä ilman mitään tukkoja keulassa.

                      Kesällä keulalle vaihtui iso cooleri ja egr lähti myös ohjelmasta.

                      Onko nyt tilanne se, kun pakokaasut ei enää kierrä ilman sekaan ja cooleri jäähdyttää entistä enemmän ahtoilmaa, niin koneesta ei yksinkertaisesti riitä hukkalämpöä entiseen malliin? Ja kun myös egr-cooleri on pois pelistä nesteitä lämmittämästä...
                      F11 530d M-Sport

                      ex.
                      E91, E61, E39, E46, E36

                      Comment

                      • exautisti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1267
                        • oulu

                        Egr lauhdutin ei lämpenemistä edistä,pakokaasut niinkin...
                        -99 punane passatti

                        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                        Tuikun softat
                        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                        www.mcars.fi

                        Kysy 041-5056506

                        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                        Comment

                        • iKivi
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 515
                          • Kokkola

                          Dodiin alkohan se lämpeneen, 89-94c, hetkeks joutu ottaan vastapaineanturin letkun pois et sai polttamaan. Samalla meni laatikköljyt vaihtoon.
                          E46Ci Facelift, F34Gt

                          Ex:
                          3-series 4x
                          5-series 24x
                          7-series 5x
                          X3

                          Comment

                          • iKivi
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 515
                            • Kokkola

                            Kävin vielä toisen kerran tekeen regeneröinnin. Lämmöt nousi 89 asteesta 94-97, ennen hiukkassuodatinta/cattia 550c/700c. Nollasin tienpäällä kulutusmittarin; tasakaasulla 4,7l/100, takaisinpäin tullessa 5,5l/100 nilkkaa ojennellen. Samalla katosi pidot
                            E46Ci Facelift, F34Gt

                            Ex:
                            3-series 4x
                            5-series 24x
                            7-series 5x
                            X3

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17526
                              • Turku

                              Eilen uusittu päätermari ja EGR-termari. Ainakin nollakelissä tuntuu, että lämmöt nousevat nopeammin ja enemmän. Seurataan tilannetta.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • epikki
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2005
                                • 99
                                • JKL

                                EGR, päätermari ja laatikon lämmönvaihdin vaihdettu. Vihdoinkin lämmöt siellä missä kuuluu

                                Onpahan muuten eri peli kun lämmöt kohdillaan. Vetää ihan erilailla.

                                EGR ja lämmönvaihtimen termarit oli ainakin ihan täysin kuoleentuneet.
                                F11 530xd M-Sport -11
                                ex. Skoda Superb aka koronakosla
                                ex. F31 320xd M-Sport -14
                                ex. A4 B8 3.0TDI Quattro
                                ex. E61 535d M-Sport -07vm
                                ex. E39 530d M-Sport, E30 ritsa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎