Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d ei päästä lukemaan vikakoodeja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kulmikas
    Bimmer Rookie
    • Nov 2015
    • 98
    • Kajaani

    E61 530d ei päästä lukemaan vikakoodeja

    Olisiko kellään tietoa miksi auto ei päästä lukemaan vikakoodeja ynm. Yritetty disillä ja inpalla. Kumpikaan ei niinkuin tunnistaisi autoa.
    BMW 530D E61 -04
    BMW 530D E60 -04
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #2
    Lci malli ja kcan piuha?
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Kulmikas
      Bimmer Rookie
      • Nov 2015
      • 98
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by suppari View Post
      Lci malli ja kcan piuha?
      Ei ole Lci malli. Vuosimalli on -04. Samat vermeet kyllä toimi e60. Löysi auton ynm.
      Last edited by Kulmikas; 29-11-2015, 23:15.
      BMW 530D E61 -04
      BMW 530D E60 -04

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9156
        • Oulu

        #4
        Mittaa OBD-pistokkeesta.

        Pin 1 ja 16 akkujännite
        Pin 4 ja 5 maadoitus
        Pin 7 ja 8 diagnostiikka, jännite >2 V
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • tuikku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1353

          #5
          .
          Kun paljon käytetään, niin auton obd-pistokkeesta helposti jonkun pinnin vastakappale pakenee niin kauas, ettei kosketusta enää tule.
          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

          Comment

          • Kulmikas
            Bimmer Rookie
            • Nov 2015
            • 98
            • Kajaani

            #6
            Nyt mittailin tuon joten,
            Akkujännite ei antanut mitään. Onko jossain jonkin näköistä sulaketta?
            Maadoitus oli yhteydessä.
            Ja diagnostiikkaa ei voinut edes mitata, koska 8 paikassa ei ollut mitään.
            Ohessa vielä kuva. Näytti omasta mielestäni ihan ok, ainut että tuota 8 pinniä ei kyllä ollut.
            Attached Files
            BMW 530D E61 -04
            BMW 530D E60 -04

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2855
              • Tampere

              #7
              Ei tule E6x/E7x/E9x-autoissa pinniin 8 yhtään mitään, ellei autossa ole tehdasasenteisesti CIC (-04 autossa ei ole). Tältä osin kaikki ok.

              Pinni 16 on jatkuva virta, sulake 29 hanskalokeron sulaketaulussa. Tarkkana sitten sulakkeen numeron kanssa, taulussa on hämäävästi tyhjiä kohtia missä ei ole sulakkeen paikkaa ollenkaan.

              Pinni 1 on sytytysvirta, siihen tulee syöttö suoraan CAS-moduulilta ilman mitään sulakkeita. Tähän tulee toki jännite vain silloin kun autossa on sytytysvirta päällä.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • Kulmikas
                Bimmer Rookie
                • Nov 2015
                • 98
                • Kajaani

                #8
                Katsoin sulakkeen numero 29, tuloksetta. Sulake oli nimittäin ok.
                Mittasin myös nuo pinnit numero 1, sekä 16. Jännite tuli näille.
                Mistähän sitten osaisi vikaa etsiä?
                Voisiko auton jokin softa olla niin vanha, että yksinkertaisesti autoa ei tunnisteta?
                BMW 530D E61 -04
                BMW 530D E60 -04

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9156
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by böntti View Post
                  Ei tule E6x/E7x/E9x-autoissa pinniin 8 yhtään mitään.
                  Jep, my bad. Takaraivosta vaan tuli tuo vanhempiin sopiva kaavio.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5416
                    • S:t Karins

                    #10
                    Originally posted by Kulmikas View Post
                    Voisiko auton jokin softa olla niin vanha, että yksinkertaisesti autoa ei tunnisteta?
                    Eikös ne softat kuitenkin tunnistaneet sen E60:n? Kyllä siis pitäisi e61 samalla tavalla tunnistaa :think
                    Syttyykö INPA:ssa molemmat mustat mokkulat?
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Kulmikas
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2015
                      • 98
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by Tommix View Post
                      Eikös ne softat kuitenkin tunnistaneet sen E60:n? Kyllä siis pitäisi e61 samalla tavalla tunnistaa :think
                      Syttyykö INPA:ssa molemmat mustat mokkulat?
                      Tarkoitin siis, että onko autossa niin vanhat softat?
                      Tai onko edes semmosia softia olemassa jotka tähän voivat vaikuttaa?
                      Tuota en hoksannut katsoa, ja lukulaitteet ovat tällä hetkellä 200km päässä.
                      BMW 530D E61 -04
                      BMW 530D E60 -04

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5416
                        • S:t Karins

                        #12
                        Originally posted by Kulmikas View Post
                        Tarkoitin siis, että onko autossa niin vanhat softat?
                        Tai onko edes semmosia softia olemassa jotka tähän voivat vaikuttaa?
                        Tuota en hoksannut katsoa, ja lukulaitteet ovat tällä hetkellä 200km päässä.
                        Ylensä murheena on että nimenomaan läppärissä on liian vanhat scripit. Tällöin INPA ei tunnista kaikkia purkkeja. Tosin yhteys pitäisi silti muodostua...?Taaksepäin taas tunnistaa kaikki vanhemmat versiot.
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • Kulmikas
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2015
                          • 98
                          • Kajaani

                          #13
                          Tähänkin löytyi vika oikeastaan vahingossa. Eli tietokoneen ohjelmissahan oli tosiaan ne vanhat scriptit.
                          BMW 530D E61 -04
                          BMW 530D E60 -04

                          Comment

                          • Samppale
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2010
                            • 140
                            • Tuusula

                            #14
                            Originally posted by Kulmikas View Post
                            Tähänkin löytyi vika oikeastaan vahingossa. Eli tietokoneen ohjelmissahan oli tosiaan ne vanhat scriptit.
                            Itsellä samaa ongelmaa 05 vuosimallin 530d kanssa. En pääse kiinni moottorin ohjausyksikköön. kaverin 06 523i kanssa ei ole samaa ongelmaa. Inpan versio on 5.0.2 Mistäs tähän löytäisi sitten uudemmat scriptit?

                            erikoista on sekin, että 330d e91 pääsin kyllä kiinni moottorinyksikköön ja sama kone on.
                            F20 118iA M-sport 2016


                            EX E91 335d M-sport 07´
                            EX e39 02' 530i touring

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎