Originally posted by Macke
View Post
MOTORAD (SWAG/GATES) termostaatti hajosi kuukauden jälkeen
Collapse
X
-
BMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
-
Termostaatti ja lämpöihmettelyä.
Ulkolämpö +7
Nopeutta 85kmh ja 60kmh
Lämpötilat eri vaihteilla 85kmh nopeudella tasakaasulla.
M6 95-97
M5 93-95
M4 92-93
M3 87-91
60kmh
M5 92-93
M4 91-92
M3 89-90
Ajon jälkeen joutokäynnillä laskee 88 parissa minuutissa.
Kunnossa vai ei :think
Comment
-
Kunnossa onsigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Ok.
En ole aikaisemmin kiinnittänyt huomiota että lämmöt nousee noin ylös viileällä kelillä. Kesähelteillä katselin että pyörähti noissa lukemissa ja ylikin. Muistan että lämpöjen noustua 100:aan aukeaa munuaisten ritilät ja lämmöt putoaa nopeasti 90 tuntumaan.
Comment
-
Omaan 530d tuli laitettua aika tarkkaan noin vuosi sitten Gatesin laatikosta päätermari. Lämmöt nousi tuonne 88-90 pintaan. Nyt 18 tkm myöhemmin lämmöt taas 60-65 paikkeilla motarilla. Ehdin tuossa vaihtaa jo laatikon lämmönvaihtimenkin mutta sillä ei ollut enää mitään vaikutusta. Että se tuosta Gatesin laadusta. Seuraavaksi menee kyllä originaali termostaatti koneeseen niin toivottavasti loppuu tämä jokavuotinen termarijumppa.
Näyttäs muuten saavan originaalia 11517805811 termostaattia kuluineen kohtuulliseen n. 65€ hintaan tuolta: http://eshop.original-teile.de/
Originaalissa lukee muuten "Made in Austria" en tiedä kuka sen valmistaa mutta ainakin Mahlella on usempikin tehdas Itävallassa. Samoin siellä on BMW:n moottorikokoonpanoa. Tosin Mahlen nykyinen tarviketermari näyttää rungon valultaankin erilaiselta kuin tuo originaali ja laatikossakin lukee "Made in Italy". Että tiedä noista sitten mikä tarvike on originaalia vastaava. Nopeasti katsottuna mikään tarviketermari ei vastaa valurungoltaan tuota alkuperäistä "Made in Austria" leimattua termostaattia joka todennäköisesti on Behrin valmistama ennen kuin Mahle osti sen 2013. Nykyiset Mahle/Behrit näkyy olevan noita Italiassa tehtyjä, mikä noin yhtäkkiä ei herätä kyllä luottamusta.
Mutta lienee varminta laittaa originaali. Vaikkei sekään ole ikuinen niin saattaa kuitenkin kestää sen yli 100 tkm mikä on paljon enemmän kuin 18 tkm...Last edited by stg; 05-12-2015, 22:23.
Comment
-
Ei kai kukaan voi tosissaan väittää että ne alkuperäisetkään termarit mitään kovin hyviä onsigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostB-laatua kun ei voi myydä bmw-osana?
Comment
-
Originally posted by suppari View PostEi kai kukaan voi tosissaan väittää että ne alkuperäisetkään termarit mitään kovin hyviä on1995 E38 740iAL
1994 E38 740iA
2004 E61 530d touring
1989 Nissan 200SX S13
1981 Datsun Sunny B310
Comment
Comment