Announcement

Collapse
No announcement yet.

MOTORAD (SWAG/GATES) termostaatti hajosi kuukauden jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roito
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2009
    • 3921
    • Tavastila/Kotka

    #16
    Originally posted by Macke View Post
    Orkkikset on ainakin tismalleen saman näköiset kuin Behrin termarit, että eiköhän ne niitä alunperin ole?
    Ainakin tuo itselle tullut Behr/mahle on todella laadukkaan oloinen ja on just stanssattu asteet ja made in germany yms
    BMW E70 X5 käyttismöhkö
    MB W639 Kummisetä

    Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #17
      Termostaatti ja lämpöihmettelyä.

      Ulkolämpö +7
      Nopeutta 85kmh ja 60kmh

      Lämpötilat eri vaihteilla 85kmh nopeudella tasakaasulla.
      M6 95-97
      M5 93-95
      M4 92-93
      M3 87-91

      60kmh
      M5 92-93
      M4 91-92
      M3 89-90

      Ajon jälkeen joutokäynnillä laskee 88 parissa minuutissa.

      Kunnossa vai ei :think

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        #18
        Kunnossa on
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #19
          Ok.
          En ole aikaisemmin kiinnittänyt huomiota että lämmöt nousee noin ylös viileällä kelillä. Kesähelteillä katselin että pyörähti noissa lukemissa ja ylikin. Muistan että lämpöjen noustua 100:aan aukeaa munuaisten ritilät ja lämmöt putoaa nopeasti 90 tuntumaan.

          Comment

          • stg
            Bimmer Rookie
            • Sep 2003
            • 88
            • Finland

            #20
            Omaan 530d tuli laitettua aika tarkkaan noin vuosi sitten Gatesin laatikosta päätermari. Lämmöt nousi tuonne 88-90 pintaan. Nyt 18 tkm myöhemmin lämmöt taas 60-65 paikkeilla motarilla. Ehdin tuossa vaihtaa jo laatikon lämmönvaihtimenkin mutta sillä ei ollut enää mitään vaikutusta. Että se tuosta Gatesin laadusta. Seuraavaksi menee kyllä originaali termostaatti koneeseen niin toivottavasti loppuu tämä jokavuotinen termarijumppa.

            Näyttäs muuten saavan originaalia 11517805811 termostaattia kuluineen kohtuulliseen n. 65€ hintaan tuolta: http://eshop.original-teile.de/

            Originaalissa lukee muuten "Made in Austria" en tiedä kuka sen valmistaa mutta ainakin Mahlella on usempikin tehdas Itävallassa. Samoin siellä on BMW:n moottorikokoonpanoa. Tosin Mahlen nykyinen tarviketermari näyttää rungon valultaankin erilaiselta kuin tuo originaali ja laatikossakin lukee "Made in Italy". Että tiedä noista sitten mikä tarvike on originaalia vastaava. Nopeasti katsottuna mikään tarviketermari ei vastaa valurungoltaan tuota alkuperäistä "Made in Austria" leimattua termostaattia joka todennäköisesti on Behrin valmistama ennen kuin Mahle osti sen 2013. Nykyiset Mahle/Behrit näkyy olevan noita Italiassa tehtyjä, mikä noin yhtäkkiä ei herätä kyllä luottamusta.

            Mutta lienee varminta laittaa originaali. Vaikkei sekään ole ikuinen niin saattaa kuitenkin kestää sen yli 100 tkm mikä on paljon enemmän kuin 18 tkm...
            Last edited by stg; 05-12-2015, 23:23.

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #21
              Ei kai kukaan voi tosissaan väittää että ne alkuperäisetkään termarit mitään kovin hyviä on
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • jeppe56
                Bimmer Rookie
                • May 2005
                • 65
                • Keminmaa

                #22
                Nuo termarit on ilmeisesti ihan henkimailman juttuja, omassa autossa 2.5 v sitten vaihdettu termarit ( egr- ja päätermari ) ja vielä lämpenee.

                Päätermari tarvike, en vaan nyt muista mikä merkki.

                Comment

                • AjE
                  Bimmer Rookie
                  • May 2004
                  • 104
                  • i3

                  #23
                  Egr termari taitaa olla alkuperäisenä Behr ja tarvike Behr 100% sama tuote paitsi pörrätty muotista Bemun leima ja numero pois.

                  Comment

                  • Perlenbacher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2010
                    • 1103
                    • Suomi

                    #24
                    B-laatua kun ei voi myydä bmw-osana?

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #25
                      Originally posted by Perlenbacher View Post
                      B-laatua kun ei voi myydä bmw-osana?
                      Tunnettu valmistaja kuten behr, ei taatusti lähde omaa nimeään pilaamaan myymällä arvelluttavia osia. Muotteja ei liene järkevää tehdä uudelleen jälkimarkkinaa varten mutta bmw logo ja osanumero täytyy tietysti poistaa esim. hiomalla. Tässä voi olla takana myös psykologinen ideologia siitä että asiakas varmasti mieltää osan samaksi kuin alkuperäinen, jolloin halutaan menetellä nimenomaan tällä tavalla.

                      Comment

                      • algernon
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 288
                        • Turku, Suami

                        #26
                        Tai sitten vanhempi työkalusetti on uinut tehtaalta jälleenkäyttöön tai alihankkija tekee ns. yövuoroa.
                        M
                        850i -91 (EG11)
                        Z3 2.8 -98 (CH31)

                        325 -08 (VE31)

                        Comment

                        • Doni666
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2009
                          • 168
                          • Kotka

                          #27
                          Originally posted by suppari View Post
                          Ei kai kukaan voi tosissaan väittää että ne alkuperäisetkään termarit mitään kovin hyviä on
                          No se aiempi hajonnut termari oli päiväykseltään 10/04 ja autossa 300tkm+ mittarissa. Mielestäni aika hyvä suoritus vaikka nyt onkin vain yksittäistapaus.
                          1995 E38 740iAL
                          1994 E38 740iA
                          2004 E61 530d touring
                          1989 Nissan 200SX S13
                          1981 Datsun Sunny B310

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎