memebuy23buy

E61 Pakkasella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stoma
    Bimmer Rookie
    • Feb 2015
    • 44
    • Täällä

    #16
    Kuulostaapa oireet tutulta. Oma E60 520d -08:iin juuri vaihdoin akun ja siinä kyllä on hönkää kun jaksoi jauhaa tämänkin aamun piiiiitkän startin.

    BMW:n oma webasto oli päällä n. 20 min ennen starttia (tämähän tosin lämmittää vain kabiinia). Startti kesti varmasti yli 5 sekunttia ja pariin kertaan koitti hörähtää käymään ennen lopullista onnistumista. Nyt kun akkukin on uusi niin ilmeisesti hehkut ja boksi pitäisi vaihtaa?

    Comment

    • Versuli
      Bimmer Rookie
      • Mar 2015
      • 44
      • oulu

      #17
      Lainataanpa tätä topiccia.

      No nythän se kävi ettei aamulla lähtenyt auto tulille. Mistähän voi johtua että lähtee paremmin käyntiin jos lohkolämmitin ei ole ollut käytössä ? Aamulla sahasin akun tyhjäksi kun oli ollut kaapelin päässä eikä yrittänytkään käyntiin. Laitoin akku laturin kiinni ja kävin tunnin päästä kokeilemassa ( otin lämmitysroikan irti) niin pyörähti pari kertaa ja koitti jo lähtä käyntiin, mutta akku loppui kesken.

      Aiemmin leudommilla ilmoilla on kanssa huomannut selvästi, että lähtee paremmin käyntiin kun lämmitystä ei ole käytetty.

      Comment

      • JAK85
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2015
        • 210
        • Pello

        #18
        Originally posted by Versuli View Post
        Lainataanpa tätä topiccia.

        No nythän se kävi ettei aamulla lähtenyt auto tulille. Mistähän voi johtua että lähtee paremmin käyntiin jos lohkolämmitin ei ole ollut käytössä ? Aamulla sahasin akun tyhjäksi kun oli ollut kaapelin päässä eikä yrittänytkään käyntiin. Laitoin akku laturin kiinni ja kävin tunnin päästä kokeilemassa ( otin lämmitysroikan irti) niin pyörähti pari kertaa ja koitti jo lähtä käyntiin, mutta akku loppui kesken.


        Aiemmin leudommilla ilmoilla on kanssa huomannut selvästi, että lähtee paremmin käyntiin kun lämmitystä ei ole käytetty.
        Kuulostaa että ois lämmitin väärässä paikassa ja hämää auton moottorinohjausta?
        E61 535D 360/750

        Comment

        • Versuli
          Bimmer Rookie
          • Mar 2015
          • 44
          • oulu

          #19
          Originally posted by JAK85 View Post
          Kuulostaa että ois lämmitin väärässä paikassa ja hämää auton moottorinohjausta?

          Oon aina kuvitellu että ois lohkolämmitin tässä. Mistähän kohti tuota voisi ettiä jos sellainen pitäisi olla (oikealla,vasemmalla,takana vai edessä ) ?

          Comment

          • JJtalo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2011
            • 350
            • Kokkola

            #20
            Originally posted by Versuli View Post
            Oon aina kuvitellu että ois lohkolämmitin tässä. Mistähän kohti tuota voisi ettiä jos sellainen pitäisi olla (oikealla,vasemmalla,takana vai edessä ) ?
            Lohkolämppäriä näihin ei saa (vai mites bensakoneet ?), vaan joko säteilijän öljypohjaan tai letkulämppärin vesiletkuun.
            Seuraa lämppärin panssarikaapelia mihin menee

            Comment

            • Versuli
              Bimmer Rookie
              • Mar 2015
              • 44
              • oulu

              #21
              Ihmeellisiä ongelmia nyt ilmenny kun pakkaset kovat: Puhallin ei pyöri kuin about puolella max tehosta (perus ilmastointi). Ja kummatkin subbarit mykkinä

              Comment

              • HC-Tuning
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 268
                • Itärajalla

                #22
                Originally posted by Versuli View Post
                Ihmeellisiä ongelmia nyt ilmenny kun pakkaset kovat: Puhallin ei pyöri kuin about puolella max tehosta (perus ilmastointi). Ja kummatkin subbarit mykkinä
                Oisko akun alhainen varaus? Puottelee ylimääräsiä pois että virta riittää..

                Comment

                • Versuli
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2015
                  • 44
                  • oulu

                  #23
                  Originally posted by HC-Tuning View Post
                  Oisko akun alhainen varaus? Puottelee ylimääräsiä pois että virta riittää..
                  Luulis ettei ole siitä kiinni kun oli akkulaturissa kiinni ja käytin n. 30min ilman mitään sähkölaitteita

                  Comment

                  • bambino
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2015
                    • 92
                    • Kangasala

                    #24
                    Originally posted by Versuli View Post
                    Ihmeellisiä ongelmia nyt ilmenny kun pakkaset kovat: Puhallin ei pyöri kuin about puolella max tehosta (perus ilmastointi). Ja kummatkin subbarit mykkinä
                    Itselläkin pyörii aika rauhallisesti puhallin ja joka aamu on kello nollattuna kun ei vissiin akku meinaa riittää. Myöskään Entertainment valikkoon ei pääse, jokaiseen muuhun kyllä. Toisaalta ei ole nyt lämppäri mahdollisuutta kun olen reissussa, joten täytyy katsella uudelleen miltä näyttää kun kotiin pääsee ja saa lämmiteltyä ennen käynnistystä. Hyvin kyllä N52 kiskoo itsensä käyntiin alle 5s -28c pakkasellakin. :think
                    E60 525i 2006

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10117
                      • KVLA

                      #25
                      Originally posted by Versuli View Post
                      Luulis ettei ole siitä kiinni kun oli akkulaturissa kiinni ja käytin n. 30min ilman mitään sähkölaitteita
                      Jos on vähänkin huono akku,niin näillä pakkasilla ei välttämättä ota hirveän hyvin kylmä akku virtaa vastaan.

                      Comment

                      • 205/65-15H
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1424

                        #26
                        Mitäs se keltainen akun kuva tarkoittikaan? Auto lienee toiminut tänään muuten OK mutta ei mennyt Webasto päälle iltapäivällä, aamulla sai 30 minsaa Webastoa. Puoli vuotta vanha 95 Ah AGM akku ladattu täyteen viime viikonloppuna.

                        Onko tämä indikaatio IBS:n hyytymisestä?
                        Last edited by 205/65-15H; 07-01-2016, 20:11. Reason: IBS
                        e39 M54B22 manual
                        Polestar2 LRDM -21
                        Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                        Comment

                        • stoma
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2015
                          • 44
                          • Täällä

                          #27
                          Miten muuten tuohon kylmänä lähtemiseen vaikuttaa jos muokkaa tuon auton oman webaston lämmittämään myös moottoria? Riittääkö tuossa edes tehot lämmittämään sisätiloja ja moottoria samaan aikaan?

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10117
                            • KVLA

                            #28
                            Originally posted by 205/65-15H View Post
                            mutta ei mennyt Webasto päälle iltapäivällä, aamulla sai 30 minsaa Webastoa. Puoli vuotta vanha 95 Ah AGM akku ladattu täyteen viime viikonloppuna.
                            No pitkänkö matkan tuli tuohon ajoa päälle aamukäynnistyksen jälkeen?Ulkona reipas pakkanen,aamuista Weban käyttöä,ehkä peninlämmittimiäkin yms.Tuolloin ei kyllä oikeasti kohmeessa oleva akku lataannu ihan pienellä ajolla.Vaikka olisi hyväkuntoinenkin.Vikaahan voi tosin olla itse Webastossakin.

                            Comment

                            • 205/65-15H
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1424

                              #29
                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              No pitkänkö matkan tuli tuohon ajoa päälle aamukäynnistyksen jälkeen?Ulkona reipas pakkanen,aamuista Weban käyttöä,ehkä peninlämmittimiäkin yms.Tuolloin ei kyllä oikeasti kohmeessa oleva akku lataannu ihan pienellä ajolla.Vaikka olisi hyväkuntoinenkin.Vikaahan voi tosin olla itse Webastossakin.
                              20 minsaa ajoa, pyllygrilli täysillä, samoin ratinlämmitin. Auto oli viime yön ylläpitolaturissa 4A/13tuntia, hyvin starttasi (tuplastartti) aamulla puolen tunnin Webaston käytön jälkeen. Ei herjoja.

                              Sanoisin että e61 kabiini tuntuu kylmältä, kun 5kw weba on lämmittänyt myös moottoria puoli tuntia 25 asteen pakkasessa.
                              e39 M54B22 manual
                              Polestar2 LRDM -21
                              Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10117
                                • KVLA

                                #30
                                Originally posted by 205/65-15H View Post
                                20 minsaa ajoa, pyllygrilli täysillä, samoin ratinlämmitin. Auto oli viime yön ylläpitolaturissa 4A/13tuntia, hyvin starttasi (tuplastartti) aamulla puolen tunnin Webaston käytön jälkeen. Ei herjoja.

                                Sanoisin että e61 kabiini tuntuu kylmältä, kun 5kw weba on lämmittänyt myös moottoria puoli tuntia 25 asteen pakkasessa.
                                Sanoisin,että noilla eväillä ei kyllä tuo (ajo) latausaika riitä "jäiselle" akulle.

                                Comment

                                Working...
                                X