memebuy23buy

E61 Pakkasella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1998
    • Tampere

    #31
    Oon tekemässä E6x tehdaswebason rinnalle vastusmodauksen rinnalle pientä piiriä, jolla voi säätää sitä paljonko halutaan kierrättää webaston lämmittämää vettä moottorin kautta. Tein siitä oman topicin. Minusta pelkkä vastusmodaus lämmittää ehkä turhan paljon moottoria, vaikka ei siitä sinänsä mitään haittaa ole. Toisaalta on mukava lähteä ajoon kun on lasit ihan sulaneita. Tarkoitus olisi se, että moottoria lämmitetään sopivasti esim. vain +15-20 asteeseen ja loppuaika menee kennon kautta.

    Comment

    • JAK85
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2015
      • 210
      • Pello

      #32
      Originally posted by pheno View Post
      Oon tekemässä E6x tehdaswebason rinnalle vastusmodauksen rinnalle pientä piiriä, jolla voi säätää sitä paljonko halutaan kierrättää webaston lämmittämää vettä moottorin kautta. Tein siitä oman topicin. Minusta pelkkä vastusmodaus lämmittää ehkä turhan paljon moottoria, vaikka ei siitä sinänsä mitään haittaa ole. Toisaalta on mukava lähteä ajoon kun on lasit ihan sulaneita. Tarkoitus olisi se, että moottoria lämmitetään sopivasti esim. vain +15-20 asteeseen ja loppuaika menee kennon kautta.
      Mulla lämpenee tuon +15-20 moottori 30 pakkasessa ilman modausta puolessa tunnissa.. Vastus tilattu Omasta mielestä kohta parempi ettei lämpiä kabiini niin saa lumet harjata pois eikä ole koko auto ryysteessä, kun puhaltaa kuitenkin lämmintä sitten nopeasti moottorilla (olettaen että ne modauksen jälkeen nousevat)
      E61 535D 360/750

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1998
        • Tampere

        #33
        Originally posted by JAK85 View Post
        Mulla lämpenee tuon +15-20 moottori 30 pakkasessa ilman modausta puolessa tunnissa.. Vastus tilattu Omasta mielestä kohta parempi ettei lämpiä kabiini niin saa lumet harjata pois eikä ole koko auto ryysteessä, kun puhaltaa kuitenkin lämmintä sitten nopeasti moottorilla (olettaen että ne modauksen jälkeen nousevat)
        Niin toisaalta ehkä parempi niin, vähän riippuu tilanteesta, yleensä se kyllä helpottaa jos tuulilasi on hiukankin sula. Voi pyyhkäistä lumet helposti kokonaan pois ilman skrapaamista.

        Hetkinen.. miten voi moottori lämmetä ilman modausta ? En nyt äkkiseltään ymmärrä, kun se kiertovesiventtiili webastolta on kiinni, josta menee letku moottoriin. Hmm.. ? Kuulostaa että sulla joku modaus olisi tehty.

        Comment

        • JAK85
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2015
          • 210
          • Pello

          #34
          Originally posted by pheno View Post
          Niin toisaalta ehkä parempi niin, vähän riippuu tilanteesta, yleensä se kyllä helpottaa jos tuulilasi on hiukankin sula. Voi pyyhkäistä lumet helposti kokonaan pois ilman skrapaamista.

          Hetkinen.. miten voi moottori lämmetä ilman modausta ? En nyt äkkiseltään ymmärrä, kun se kiertovesiventtiili webastolta on kiinni, josta menee letku moottoriin. Hmm.. ? Kuulostaa että sulla joku modaus olisi tehty.
          Joo makuasia
          No vähän miettiny kyllä sitäkin että oisko jotaki tehty jo... mutta kun luulis lämpenevän enemmän? Tai sitten on venttiili puolittain jumissa tai jotain
          E61 535D 360/750

          Comment

          • JAK85
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2015
            • 210
            • Pello

            #35
            Noniiiiiiin sain edellisen omistajan kiinni ja selvis että on powerflashillä modattu webasto.. Sitä en vieläkään tiedä miten, mutta molemmat lämpenee kabiini ja moottori.
            Seuraavaksi kysyä ko firmasta kuinka on tehty kun haluaisin saada pelkälle moottorille lämmöt mieluummin.
            Vastuksen ehdin tilata jo kuiten ennen tätä tietoa
            Onko kellään kokemuksia miten tuolla on hoidettu tuo modaus ja miten esim niissä suomen myyntimalleissa on?
            E61 535D 360/750

            Comment

            Working...
            X