Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 525 DA Webasto lukossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shappire
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 124
    • Sisä-Suomi

    E61 525 DA Webasto lukossa

    Akusta kävi jännitteet alhaalla ja webasto meni lukkoon (ei ainakaan käynnisty).

    Tietääkö joku
    1. saako webaston jotenkin auki muuten kuin marmorilla?
    2. missähän tässä on Webaston sulake?
    F11 530 xD LCI
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1995
    • Tampere

    #2
    Originally posted by Shappire View Post
    Akusta kävi jännitteet alhaalla ja webasto meni lukkoon (ei ainakaan käynnisty).

    Tietääkö joku
    1. saako webaston jotenkin auki muuten kuin marmorilla?
    2. missähän tässä on Webaston sulake?
    Tool32:lla onnistuin ainakin omassani saamaan lukon pois. -08 LCI malli siis kyseessä.

    SHZH_E65.prg ja aja job: HGV_ENTRIEGELN

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #3
      NormiWebaston saa nollattua irroittamalla webaston päästä liittimet 5min ajaksi.

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1571

        #4
        Rheingoldilla onnistuu myös.

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1327
          • Tornio

          #5
          Originally posted by BMW525Xda View Post
          NormiWebaston saa nollattua irroittamalla webaston päästä liittimet 5min ajaksi.

          Ilmeisesti tarkoitit jännite ohjattuja after market Webastoja?

          EI ONNISTU E6x mallien sulake reset. vaatii oikean diagnostiikka softan.

          E39 /E53 taas onnistuu sulake reset.
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #6
            Originally posted by e46touring View Post
            Ilmeisesti tarkoitit jännite ohjattuja after market Webastoja?

            EI ONNISTU E6x mallien sulake reset. vaatii oikean diagnostiikka softan.

            E39 /E53 taas onnistuu sulake reset.
            En tarkoittanut sulakeresettiä vaan webaston (laite) päästä virta ja ohjainliittimet irti.
            Ainakaan mitään ei menetä kokeilemalla. Mb:ssä alkuperäisen webaston onnistui myös resetoimaan irroittamalla nimenomaan webaston päästä liittimet.
            Last edited by BMW525Xda; 04-02-2016, 11:36.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by BMW525Xda View Post
              En tarkoittanut sulakeresettiä vaan webaston (laite) päästä virta ja ohjainliittimet irti.
              Ainakaan mitään ei menetä kokeilemalla. Mb:ssä alkuperäisen webaston onnistui myös resetoimaan irroittamalla nimenomaan webaston päästä liittimet.
              Ei onnistu alkuperäisen E6x webaston kanssa. Tarvii testerin. Onnistuu ainakin DIS, Rheingold, Tool32. Ei siihen webaston lukituksen avaamiseen marmoria tarvita, sovit jonkun harrastajan kanssa, että ottaa lukituksen pois.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Shappire
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 124
                • Sisä-Suomi

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                Ei onnistu alkuperäisen E6x webaston kanssa. Tarvii testerin. Onnistuu ainakin DIS, Rheingold, Tool32. Ei siihen webaston lukituksen avaamiseen marmoria tarvita, sovit jonkun harrastajan kanssa, että ottaa lukituksen pois.
                Kiitos tiedosta. Auto on LCI orkkis webastolla. Löytyykö Varkaudesta asian osaajaa?
                F11 530 xD LCI

                Comment

                • Shappire
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2009
                  • 124
                  • Sisä-Suomi

                  #9
                  Löytyykö piäkaupunkiseudulta asian osaajaa, torstai iltapäivällä tai Lappeenrannan seudulta torstai illalla?
                  F11 530 xD LCI

                  Comment

                  • MHank
                    Newbiemmer
                    • Feb 2017
                    • 4
                    • Helsinki

                    #10
                    Webaston lukko auki

                    Hei.
                    Samaa kyselen kuin kohtalotoveri vuosi sitten...

                    Siis löytyisikö täältä pääkaupunkiseudulta joku, joka voisi aukaista E60:n tehtaan Webaston lukituksen?
                    Toki korvausta vastaan.

                    t. Markku
                    Last edited by MHank; 10-04-2017, 15:32.

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10037
                      • KVLA

                      #11
                      Ensin pitäisi lukea vikakoodit,niin tietäisi mikä laitteen lukitsee. Esim. viallinen/hajonnut Webaston oma kiertovesipumppu. Jos itse vikaa ei korjata,niin laite lukkiutuu todennäköiseti uudelleen.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by MHank View Post
                        Hei.
                        Samaa kyselen kuin kohtalotoveri vuosi sitten...

                        Siis löytyisikö täältä pääkaupunkiseudulta joku, joka voisi aukaista E60:n tehtaan Webaston lukituksen?
                        Toki korvausta vastaan.

                        t. Markku
                        Lukituksen avaamisen yhteydessä kannattaa katsoa ainakin koodit. Toki samalla voi tehdä koepolton ja katsoa mikä webastossa toimii ja mikä ei. Kuten Heguli sanoi, niin menee luultavasti uudestaan lukkoon, jos vikaa ei korjata.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • MHank
                          Newbiemmer
                          • Feb 2017
                          • 4
                          • Helsinki

                          #13
                          Hei.
                          Webaan on pumppu vaihdettu Webasto-pajalla (nyt huomannut sen "pajaksi"). Toimi sen jälkeen n. 2 päivää. Kyseine lafka ei saa koodeja irti, vaan vaihtaisi koko laitteen. Siis ei näe edes lukituskoodia saati pystyisi sen avaamaan.
                          Tarkoitus olisi koittaa lukituksen avausta ja hetken live-dataa, missä mättää. Olisi mukavampi alkaa vääntämääm "pajan" kanssa, mitä tehdään.

                          Koitin avausta Marmorilla. Sain koodit, mutta he eivät avaa sitä tutkimatta ensin syitä eli ehdottelivat ajan varaamista. Minulla on kuitenkin jo tavallaan kesken oleva keissi toisen firman kanssa, niin mieluummin katsoisin sen ensin.

                          Asiaan mahdollisesti liittyvät koodit:
                          009B2E SHZH Heater locking 143488km
                          00E71D Message error (Auxiliary water pump, 0x2EC), receiver integrated automatic heating / air conditioning system, transmitter auxiliary heater 143784km
                          009DFA AHM: Voltage supply, term. 30_2 144416km

                          009B32 SHZH: Water-pump circulation faulty (circulation pump) 144456km
                          00E71D sama kuin ylempänä, 144456km
                          Nämä kaksi alinta voi johtua siitä, kun irroitin sulakkeen resetoidakseni. Joo, ei toimi E60..

                          edit:
                          Niin joo, huollossa ennen webaremppaa kiinnittivät huomioita virtojen vähyyteen. Akku on tuorehko, mutta ei se tietenkään mitään takaa.
                          Sieltäkin voi löytyä syytä.

                          Niin autohan 525D -08 LCI

                          Kuka koittaisi?

                          Markku
                          Last edited by MHank; 11-04-2017, 10:34. Reason: Sähköt unohtui

                          Comment

                          • pyroz
                            BTCF Member
                            • Nov 2002
                            • 6730
                            • PK-seutu

                            #14
                            Originally posted by MHank View Post
                            Hei.
                            Webaan on pumppu vaihdettu Webasto-pajalla (nyt huomannut sen "pajaksi"). Toimi sen jälkeen n. 2 päivää. Kyseine lafka ei saa koodeja irti, vaan vaihtaisi koko laitteen. Siis ei näe edes lukituskoodia saati pystyisi sen avaamaan.
                            Tarkoitus olisi koittaa lukituksen avausta ja hetken live-dataa, missä mättää. Olisi mukavampi alkaa vääntämääm "pajan" kanssa, mitä tehdään.

                            Koitin avausta Marmorilla. Sain koodit, mutta he eivät avaa sitä tutkimatta ensin syitä eli ehdottelivat ajan varaamista. Minulla on kuitenkin jo tavallaan kesken oleva keissi toisen firman kanssa, niin mieluummin katsoisin sen ensin.

                            Asiaan mahdollisesti liittyvät koodit:
                            009B2E SHZH Heater locking 143488km
                            00E71D Message error (Auxiliary water pump, 0x2EC), receiver integrated automatic heating / air conditioning system, transmitter auxiliary heater 143784km
                            009DFA AHM: Voltage supply, term. 30_2 144416km

                            009B32 SHZH: Water-pump circulation faulty (circulation pump) 144456km
                            00E71D sama kuin ylempänä, 144456km
                            Nämä kaksi alinta voi johtua siitä, kun irroitin sulakkeen resetoidakseni. Joo, ei toimi E60..

                            edit:
                            Niin joo, huollossa ennen webaremppaa kiinnittivät huomioita virtojen vähyyteen. Akku on tuorehko, mutta ei se tietenkään mitään takaa.
                            Sieltäkin voi löytyä syytä.

                            Niin autohan 525D -08 LCI

                            Kuka koittaisi?

                            Markku
                            Jos ajelet Espoon puolella niin voidaan katsoa koodit ja vaikka testipolttaa ja katsoa livedatalla mitä siellä tapahtuu

                            Kiertovesipumppujahan on kaksi. Auton oma ja Webaston oma. Molempien syytä toimia jotta homma ns. rokkaa.

                            EDIT: Löytyy myös iso Ctek, jolla voidaan kokeilla onko homma kiinni virtojen vähyydestä.
                            Last edited by pyroz; 11-04-2017, 12:31.
                            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10037
                              • KVLA

                              #15
                              Originally posted by MHank View Post
                              edit:
                              Niin joo, huollossa ennen webaremppaa kiinnittivät huomioita virtojen vähyyteen. Akku on tuorehko, mutta ei se tietenkään mitään takaa.
                              Sieltäkin voi löytyä syytä.

                              Niin autohan 525D -08 LCI
                              Tuo mahdollinen virtojen vähyys voi myös sammuttaa Weban. Ja useamman kerran kun näin käy,niin kortti menee tuostakin lukkoon. Syy tuohon virtojen vähyyteen kannattaa samalla selvittää. Mm. onko akun vaihdosta diaknostiikalla tehty tarvittavat toimenpiteet. Tuossahan jo pyroz lupasi asian hoitaa,joten...
                              Last edited by Heguli 31; 03-11-2017, 18:36.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎