Announcement

Collapse
No announcement yet.

525i -06

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nimila75
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 26
    • Helsinki

    525i -06

    Millainen latausjännite on normaali kun omassa on jatkuvasti yli 15 voltin ja välillä jopa 15,2 volttia ja heilahtelee jonkin verran? Oisko lataussäädin sökönä? Aiheuttaa nimittäin välillä ilmoituksia battery discharge. Akku on uusi. Tämä ilmoitus tuli esim tänään kahden tunnin maantieajon jälkeen, jolloin luulisi että akku on oikeasti täynnä. Akun lepojännite on 12,5 volttia.
  • yrd3
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 163
    • Ylistaro

    #2
    autolle ei ilmeisesti ole kerrottu että uusi akku on paikallaan, mielestäni nyt yrittää uutta akkua ladata vanhan akun muistissa olevilla tiedoilla ja aiheuttaa jonkin näköistä ristiriitaa, eli se akunvaihto pitää kertoa autolle. enkä nyt tarkoita että kannattaa mennä pellin alle huutamaan että "sielä on uus akku perkele!!!" vaan vaikka merkkiliikkeeseen, kyllä ne sielä tietää. taitaa tääläkin olla näitä itämaan tietäjiä jotka sen saa kerrottua.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by yrd3 View Post
      autolle ei ilmeisesti ole kerrottu että uusi akku on paikallaan, mielestäni nyt yrittää uutta akkua ladata vanhan akun muistissa olevilla tiedoilla ja aiheuttaa jonkin näköistä ristiriitaa, eli se akunvaihto pitää kertoa autolle. enkä nyt tarkoita että kannattaa mennä pellin alle huutamaan että "sielä on uus akku perkele!!!" vaan vaikka merkkiliikkeeseen, kyllä ne sielä tietää. taitaa tääläkin olla näitä itämaan tietäjiä jotka sen saa kerrottua.
      Ei sitä varten kannata merkkiliikkeeseen mennä, joku harrastaja foorumilta tekee homman edullisemmin.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • nimila75
        Bimmer Rookie
        • Aug 2006
        • 26
        • Helsinki

        #4
        Unohdin tosiaan kertoa, että korjaamolla väittivät tehneensä järjestelmään ilmoituksen akunvaihdosta...

        Comment

        • JJtalo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2011
          • 350
          • Kokkola

          #5
          Onko autossa normiakku vai agm ? ei nuo jännitteet kuitenkaan mahdottomia oo kovilla pakkasilla. Ylijännite herjaa vaikka minkälaisia vikakoodeja, mutta en tiiä liittyykö battery discharge siihen...
          Ookko kokeillu vaihtaa jännitteensäädintä tai tietoo onko vaihdettu? Jos mittarissa 200-300tkm eikä oo vielä vaihdettu on paljon mahdollista että hiilet loppu, mutta battery discharge voi tulla mistäsyystä vaan mikä purkaa akkua.. 12,5v ei oo ihan täpötäys jos mittari pitää paikkansa ja mitattu siis niin ettei mikään kuormita akkua ( annettu auton nukkua tunnin verran ennen mittausta )
          Last edited by JJtalo; 14-02-2016, 21:33. Reason: Väärää tietoa(ko..?)

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10037
            • KVLA

            #6
            Originally posted by JJtalo View Post
            Agm vaatii korkeemman latausjännitteen,
            Vai kuitenkin toisin päin...

            Comment

            • JJtalo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 350
              • Kokkola

              #7
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Vai kuitenkin toisin päin...
              aikani googleteltua en ihan yksoikoista vastausta saanut, jossain sanottiin että samalla jännitteellä ladataan, toisaalla varotettiin ettei agm kestä yhtään ylijännitettä vaan kiehuu pilalle kun jossaki kehuttiin ettei ookkaan näin, ja c-tekilläki ( tämä ihan käyttöohjekirjasta poimittua) pitäis agm:ää ladata lumihiutale-asennossa jossa latausjännite on korkeempi ( 14,7v vs 14,4v) mitä tavallisesti !

              Comment

              • ekaBMW
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 441
                • Oulu

                #8
                Eri akkutyypeillä ylijännitteen raja vaihtelee. Mikä on yhdelle akkutyypille ylijännitettä ei ole sitä toiselle.

                Sitten on vielä toinen juttu mitä ylijännite aiheuttaa. AGM akku menee siis helposti pilalle.
                Tavallinen akku ei välttämättä mene pilalle mutta nestettä haihtuu ja sitä pitää lisäillä. Tuo haihtuva neste on syövyttävää joten akun "kiehuttaminen" ei ole suositeltavaa. Tuo nesteen lisäyshän taas ei onnistu ns huoltovapaisiin akkuihin joten nesteen haihtuessa nekin menee pilalle ylijännitteellä.

                Increased battery discharge tulee siitä että joku laite kuluttaa sähköä kun auto on sammutettuna.
                Last edited by ekaBMW; 14-02-2016, 22:15.
                F11 530d xDrive 09/16
                Ex E60 530d xDrive A 10/08
                Ex E60 520dA 09/08 liisari
                Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                Ex Opel Kadett 1.6 -89

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎