Millainen latausjännite on normaali kun omassa on jatkuvasti yli 15 voltin ja välillä jopa 15,2 volttia ja heilahtelee jonkin verran? Oisko lataussäädin sökönä? Aiheuttaa nimittäin välillä ilmoituksia battery discharge. Akku on uusi. Tämä ilmoitus tuli esim tänään kahden tunnin maantieajon jälkeen, jolloin luulisi että akku on oikeasti täynnä. Akun lepojännite on 12,5 volttia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
525i -06
Collapse
X
-
autolle ei ilmeisesti ole kerrottu että uusi akku on paikallaan, mielestäni nyt yrittää uutta akkua ladata vanhan akun muistissa olevilla tiedoilla ja aiheuttaa jonkin näköistä ristiriitaa, eli se akunvaihto pitää kertoa autolle. enkä nyt tarkoita että kannattaa mennä pellin alle huutamaan että "sielä on uus akku perkele!!!" vaan vaikka merkkiliikkeeseen, kyllä ne sielä tietää. taitaa tääläkin olla näitä itämaan tietäjiä jotka sen saa kerrottua.
-
-
Originally posted by yrd3 View Postautolle ei ilmeisesti ole kerrottu että uusi akku on paikallaan, mielestäni nyt yrittää uutta akkua ladata vanhan akun muistissa olevilla tiedoilla ja aiheuttaa jonkin näköistä ristiriitaa, eli se akunvaihto pitää kertoa autolle. enkä nyt tarkoita että kannattaa mennä pellin alle huutamaan että "sielä on uus akku perkele!!!" vaan vaikka merkkiliikkeeseen, kyllä ne sielä tietää. taitaa tääläkin olla näitä itämaan tietäjiä jotka sen saa kerrottua.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Onko autossa normiakku vai agm ? ei nuo jännitteet kuitenkaan mahdottomia oo kovilla pakkasilla. Ylijännite herjaa vaikka minkälaisia vikakoodeja, mutta en tiiä liittyykö battery discharge siihen...
Ookko kokeillu vaihtaa jännitteensäädintä tai tietoo onko vaihdettu? Jos mittarissa 200-300tkm eikä oo vielä vaihdettu on paljon mahdollista että hiilet loppu, mutta battery discharge voi tulla mistäsyystä vaan mikä purkaa akkua.. 12,5v ei oo ihan täpötäys jos mittari pitää paikkansa ja mitattu siis niin ettei mikään kuormita akkua ( annettu auton nukkua tunnin verran ennen mittausta )
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostVai kuitenkin toisin päin...
Comment
-
-
Eri akkutyypeillä ylijännitteen raja vaihtelee. Mikä on yhdelle akkutyypille ylijännitettä ei ole sitä toiselle.
Sitten on vielä toinen juttu mitä ylijännite aiheuttaa. AGM akku menee siis helposti pilalle.
Tavallinen akku ei välttämättä mene pilalle mutta nestettä haihtuu ja sitä pitää lisäillä. Tuo haihtuva neste on syövyttävää joten akun "kiehuttaminen" ei ole suositeltavaa. Tuo nesteen lisäyshän taas ei onnistu ns huoltovapaisiin akkuihin joten nesteen haihtuessa nekin menee pilalle ylijännitteellä.
Increased battery discharge tulee siitä että joku laite kuluttaa sähköä kun auto on sammutettuna.Last edited by ekaBMW; 14-02-2016, 22:15.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
Comment