Tuntuu olevan monta topiccia tutinoista, vastaavaa en löytänyt. Eli 530da e61, 2005 m-sport. Normaali kiihdytyksessä 50-60kmh välissä auto tärisee ja tuntuu esim keskikonsolissa. Sen jälkeen ei mitään. Ja tämä on vain täydestä pysähdyksestä lähtiessä. Vetarit heitetty puolelta toiselle. Ei vaikutusta tähän. Askiin vaihdettu öljyt ja toimii hienosti. Mittarissa 180tkm. Paja epäili kardaania. Mutta luulisi että ilmiö esiintyisi muutoinkin. Kellään kokemusta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e61 tutina kiihdyttäessä
Collapse
X
-
Kävi mielessä tämäkin. Orggis vanteet ok kuntoisilla nastoilla. Mutta tosiaan tuo 50-60kmh on ainoa kohta kun tärisee. Ja loppuu heti kun pääsee sen kohdan yli. Kuulostaa naurettavalta, mutta kun kyyti on muuten hyvä , niin ottaa päähän 😅-2/2005 e61 530da m-sport
-2006 H-D FLHXI
-1966 Cadillac De Ville
Ex Bmw:
-1984 e30 316
-1988 e30 325i
-199? e34 520 farkku
-199? e34 525
-1997 e39 528ia
-2004 e61 530da
Ex profiili Hoge
Bittitaivaalla since ??
Comment
-
-
Kardaanin vakionopeusnivel?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Kardaania ne epäili korjaamollakin. Kuinka paljon pitää purkaa jotta kardaanin saa irti?-2/2005 e61 530da m-sport
-2006 H-D FLHXI
-1966 Cadillac De Ville
Ex Bmw:
-1984 e30 316
-1988 e30 325i
-199? e34 520 farkku
-199? e34 525
-1997 e39 528ia
-2004 e61 530da
Ex profiili Hoge
Bittitaivaalla since ??
Comment
-
-
Mulla vähän samaa ongelmaa, ristinivelet vaihdettu, rättinivelen ja vakionopeusnivelen korjaamo totesi ehjäksi.
Laatikkoöljyt vaihdatettu, laatikkomies oli sitä mieltä, että alustasta löytyy vika - ei laatikosta.
Mulla siis hyvin kevyt värinä 55-60 nopeuksissa kevyellä kaasulla ja esiintyy myös molemmilla rengassarjoilla samassa nopeudessa.
Itsekseni pohtinut, että täytyis varmaan olla taka-akselin puslat, jotka estää kiertymisen tullut tiensä päähän... eli taka-akseli kiertyy kiihdytyksessä vieden kardaanin hiukan väärään asentoon josta seuraa värinä.
Kovasti tuo on uraherkkäkin ja välillä tuntuu kuin olisi 4 ohjaavaa pyörää kahden sijasta.
Täytys varmaan viedä sinne Tattarisuon pajalle mikä on menestyksellä löytäny aiemminkin niitä akselistojen välyksiä.
Niin ja katsastuksessa ei välyksiä löytynyt
Comment
-
-
Mahdollista siis tuokin. Meinasin odotella että saa kesärenkaat alle muuttuuko tuo.Kardaanin täydellinen remppa ei sekään ole ihan halpaa jos kaiken sinne uusii kerralla. Erikoiseksi tekee sen että jo tosiaan lähtee vaikka 20kmh vauhdista niin tutinaa ei esiinny. Ja tuntuu ihan kuin koko auto muljuaisi. Uraherkkä ei ainakaan 17 tuumasilla ole. Tai mitään pahempaa ainakaan. Leimattu suomen kilpiin pari viikkoa sitten ja alustasts ei löytynyt huomautettavaa. Sehän ei toki mitään merkkaa. Mitä maksoi kardaanin korjaus? Ko-met:ko teki?-2/2005 e61 530da m-sport
-2006 H-D FLHXI
-1966 Cadillac De Ville
Ex Bmw:
-1984 e30 316
-1988 e30 325i
-199? e34 520 farkku
-199? e34 525
-1997 e39 528ia
-2004 e61 530da
Ex profiili Hoge
Bittitaivaalla since ??
Comment
-
-
Originally posted by metsuri View PostMahdollista siis tuokin. Meinasin odotella että saa kesärenkaat alle muuttuuko tuo.Kardaanin täydellinen remppa ei sekään ole ihan halpaa jos kaiken sinne uusii kerralla. Erikoiseksi tekee sen että jo tosiaan lähtee vaikka 20kmh vauhdista niin tutinaa ei esiinny. Ja tuntuu ihan kuin koko auto muljuaisi. Uraherkkä ei ainakaan 17 tuumasilla ole. Tai mitään pahempaa ainakaan. Leimattu suomen kilpiin pari viikkoa sitten ja alustasts ei löytynyt huomautettavaa. Sehän ei toki mitään merkkaa. Mitä maksoi kardaanin korjaus? Ko-met:ko teki?
Bemu oy teki, Ko-Met tasapainotti.
Taisi olla parin sadan luokkaa kaikkineen, voin tarkastaa kuitista vielä tarkemman hinnan.
Vaihdettiin siis vain ristinivelet + tasapainotus.
Comment
-
-
Näköjään ollaan kohtalotovereita. Täysin sama ilmiö. 17" ja taisi olla 50 profiilin nastarenkaat. Taidan odotella kesärenkaille asti muuttuuko sitten. Tosiaan jos antaa enemmän löylyä niin ilmiötä ei kerkeä oikein huomaamaan. En tosiaan ole innoissani vaihtamaan kaikkia osia jos ei varmuutta oireen häviämisestä ole. Vetarit vaihdettiin puolelta toiselle ja tähän se ei auttanut.Last edited by metsuri; 23-02-2016, 08:08.-2/2005 e61 530da m-sport
-2006 H-D FLHXI
-1966 Cadillac De Ville
Ex Bmw:
-1984 e30 316
-1988 e30 325i
-199? e34 520 farkku
-199? e34 525
-1997 e39 528ia
-2004 e61 530da
Ex profiili Hoge
Bittitaivaalla since ??
Comment
-
-
Näköjään välillä tuntuu oiken rattiin saakka. Olisikohan kardaanissa sitten joku pieni välys.-2/2005 e61 530da m-sport
-2006 H-D FLHXI
-1966 Cadillac De Ville
Ex Bmw:
-1984 e30 316
-1988 e30 325i
-199? e34 520 farkku
-199? e34 525
-1997 e39 528ia
-2004 e61 530da
Ex profiili Hoge
Bittitaivaalla since ??
Comment
-
-
tärinä
Originally posted by metsuri View PostNäköjään välillä tuntuu oiken rattiin saakka. Olisikohan kardaanissa sitten joku pieni välys.
kohdalle samassa nopeudessa. Lopulta paljastu että kone siirtyi vetopäällä
noin 5 senttiä eteenpäin. Syyliseksi paljasui se että laatikon vetolaippa
laatikon takaa liikkui 5 senttiä edestakaisin kun kardaani oli irti. Jotain oli
laatikosta rikki. En tiedä mitä. Ei saatu lupaa korjata. kertokaa te mikä
siellä laatikossa voi tuolla tavalla pettää.
Comment
-
-
Kuulostaa pahalta..
Oma kosla menee kardaanin entisöintiin lähiaikoina. Samalla saavat tarkastaa muut liittyvät osat.Last edited by metsuri; 24-02-2016, 11:44.-2/2005 e61 530da m-sport
-2006 H-D FLHXI
-1966 Cadillac De Ville
Ex Bmw:
-1984 e30 316
-1988 e30 325i
-199? e34 520 farkku
-199? e34 525
-1997 e39 528ia
-2004 e61 530da
Ex profiili Hoge
Bittitaivaalla since ??
Comment
-
-
Mulla täryytti kevyt kiihdytys, mielellään loivaa ylämäkeä, 50-60 vauhdissa.
Mekatroniikka vuosi, jolloin turbiini luisti. Homma korjattiin ja uudet vaihteistoöljyt. Homma toiminut loistavasti sen jälkeen. samalla korjaantui ärsyttävä nopeusmittarin heijaaminen.F11 530xd -11
___
E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
+ 2xAudi A4, Volvo S40 T4
Comment
-
Comment