Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 moottoriohjaimen korjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ripatti
    Bimmer Rookie
    • Jan 2016
    • 35
    • Kemijärvi

    E61 moottoriohjaimen korjaus

    Nyt pitäisi löytää ammattilainen korjaamaan DDE-yksikköa, kun näyttää, että vika on boxissa. Saan boxin irti ja voin lähettää sen minne vain, kunhan on ammattimies ja takuukorjaus. Ehdotuksia?
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Miten olet päätellyt, että DDE on viallinen?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #3
      Originally posted by Ripatti View Post
      Nyt pitäisi löytää ammattilainen korjaamaan DDE-yksikköa, kun näyttää, että vika on boxissa. Saan boxin irti ja voin lähettää sen minne vain, kunhan on ammattimies ja takuukorjaus. Ehdotuksia?
      Kemijärveä lähin lienee sercapin Rovaniemen toimipiste. Harvoin kylläkään boksissa todella vikaa on, mikä autossa on vikana? / mikä moottori...

      Comment

      • Ripatti
        Bimmer Rookie
        • Jan 2016
        • 35
        • Kemijärvi

        #4
        Eilen kävin Roissa Wetterillä tuhlaamassa 400€, kun vika ei korjaantunut. Autoon on vaihdettu akku, IBS-kaapeli ja DDE-rele. Itse putsasin jo aikaisemmin moottoriohjaimen lattaliittimiä, kun näyttivät hapettuneelta. Huoltomies oli eilen käyttänyt pinnit irti ja putsannut lisää. Silti tänä aamuna nollakelissä ei ilmaannu moottorin kuvaa tauluun. Huoltomies oli laittanut korjauslistaan, että vika voi olla mahdollisesti myös moottoriohjaimessa. Ideoita??

        Comment

        • Ripatti
          Bimmer Rookie
          • Jan 2016
          • 35
          • Kemijärvi

          #5
          Eilen kävin Roissa Wetterillä tuhlaamassa 400€, kun vika ei korjaantunut. Autoon on vaihdettu akku, IBS-kaapeli ja DDE-rele. Itse putsasin jo aikaisemmin moottoriohjaimen lattaliittimiä, kun näyttivät hapettuneelta. Huoltomies oli eilen käyttänyt pinnit irti ja putsannut lisää. Silti tänä aamuna nollakelissä ei ilmaannu moottorin kuvaa tauluun. Huoltomies oli laittanut korjauslistaan, että vika voi olla mahdollisesti myös moottoriohjaimessa. Ideoita?? Niin auto on 3.0d ja moottoriohjain DDE 7 795 553.

          Comment

          • Ripatti
            Bimmer Rookie
            • Jan 2016
            • 35
            • Kemijärvi

            #6
            Jos vielä

            lisään, niin ongelmahan on Transmission fault, Fuel pump- valoshow, joka kuulemma yleensä korjaantuu DDE-releen vaihdolla. Wetterin huoltomies oli sitä mieltä, että laite olisi kastunut, koska liittimet olivat hapettuneet. Entä sisukset?

            Comment

            • ptikkala
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1571

              #7
              Vaihteistoonliittyen voisi tarkistaa sen kaapelin läpivienni laatikon päästä josko tihuttaa öljyä sinne ja siitä tulee vikatila. Koodeista kyllä näkyisi väylä vikaa tällöin. Mitä koodeja autosta löytyi?

              Comment

              • Ripatti
                Bimmer Rookie
                • Jan 2016
                • 35
                • Kemijärvi

                #8
                Kiitos

                Mutta vaihteistossa ei ole mittään vikaa, ainoastaan moottoriohjausyksikön sähkönsaannissa on ropleemaa....

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  #9
                  Kyllähän se viallinenki voi olla. Melkeen lähtis sillä että kloonais sen ecun ehjään ecuun ja koittas mitä tapahtuu.

                  Onko laturivika poissuljettu?
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • Ripatti
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2016
                    • 35
                    • Kemijärvi

                    #10
                    Akkutesti

                    tehtiin jokin aika sitten. Lappu sanoo: Hyvä- varaa ja jännite 11.78V, Akku mitattu 545A EN-> akku 800A EN.Käynnistintesti. Normaali. Jännite 9.95V. Lataustesti : jännite 14.39V. Tämä korjaamon hallissa, lämpimässä. Akun tila selittyy lyhyellä päivämatkalla.

                    Comment

                    • Ripatti
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2016
                      • 35
                      • Kemijärvi

                      #11
                      Akkutesti

                      tehtiin jokin aika sitten. Lappu sanoo: Hyvä- varaa ja jännite 11.78V, Akku mitattu 545A EN-> akku 800A EN.Käynnistintesti. Normaali. Jännite 9.95V. Lataustesti : jännite 14.39V. Tämä korjaamon hallissa, lämpimässä. Akun tila selittyy lyhyellä päivämatkalla. Vielä voiko laturi vaikuttaa täten moottoriohjaimen toimintaan?

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2857
                        • Tampere

                        #12
                        Jos lepojännite on alle 12 volttia niin akku on täysin tyhjä tai rikki. Oletan nyt että mittaukset on tehty akku irti autosta. Tuleeko ongelmat heti startin jälkeen?
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7527
                          • Jyväshyvä

                          #13
                          Näyttää olevan jonkin sortin ongelma tuo DDE:n pinnien hapettuminen,
                          minulta oli yhdestä 2008 520d:stä hapettunut yksi pinni miltei poikki,
                          autossa oli suutinongelmaa joka johtui hapettumisesta ecun päästä.
                          Ihan kuin olisi eculle päässty piuhojen kuorten sisällä kosteutta?

                          Ja otin toisesta samanlaisesta autosta ecun irti (tai itseasiassa siirin johtosarjat em. autoon kun ei tulllut tuolla kuntoon, tai no suutinongelmat poistui putsaamallakin) ja tässäkin autossa oli hapettumaa ecun pinneissä...

                          Ecun kloonaus onnistuu liki kaikilta jotka myös pystyy moottorin ohjainta päivittämään suoraan boxille, eli paremmilta virityspajoilta ja myös muutamalta foorumilaiselta. Käytetty ecu maksaa muutamia satasia ja kloonaus toisen mokoman, uus ecu maksaa varmaan tonnin töineen...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2978
                            • Uusimaa

                            #14
                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Näyttää olevan jonkin sortin ongelma tuo DDE:n pinnien hapettuminen,
                            minulta oli yhdestä 2008 520d:stä hapettunut yksi pinni miltei poikki,
                            autossa oli suutinongelmaa joka johtui hapettumisesta ecun päästä.
                            Ihan kuin olisi eculle päässty piuhojen kuorten sisällä kosteutta?
                            Itselle tuli myöskin moinen potilas, eli LCI 520d.
                            kaksi pinniä poikki, mutta, kun yritti putsata niitä, samantein viisi lisää.
                            Ratkaisu oli tehdasuusi boxi. Liitinkamman sai puhdistamalla varsin hyväksi.
                            Syynä boxin sisään päässyt vesi johtosarjaa pitkin.
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • Ripatti
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2016
                              • 35
                              • Kemijärvi

                              #15
                              Laturia

                              ei ole testatattu. Ihmettelen miten laturi voisi vaikuttaa yön yli seisoneen auton käynnistymiseen. Tässä tapauksessa pakkasaamuna virta-avainta saa kääntää 30-50 kertaa, kunnes keltainen moottorin kuva tulee tauluun ja auto posahtaa tulille ja käy niin kauan kun löpöa piisaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎