Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D LCI Ketjujakopään kestävyys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    #31
    Kuulostaa pahalle vauriolle

    Kannattaa ensin kartoittaa mitä nuo kaksi vaihtoehtoa maksaa siis rempata ja etsiä vaihtokone...itse veikkaisin vaihtokone vois tulla halvemmaksi. Niin mikä malli ja vuosimalli sinulla tuo on ja paljonko kilometrejä takana?


    Originally posted by jamo1 View Post
    Kiitokset vinkeistä! Tänään sain kannen pois. Kun täytti pako- ja imukanavat vedellä, varmuudella 10 pakoo ja 2 imuu vuoti. Venttiilit näytti et kaikki osuneet mäntii karstan jälkien perusteel, ja olihan nokat vääntynyt ja nokkapukkien pultit venynyt tai poikki. Omast mielest tuohon tarvis kaikki venttiilit ja keinut ja nokat, venttiilin välyksen säätimistä en osaa sanoa ottavatko tuossa kipeää. Mistäs noita osia sais edulisesti vai kannattaako alkaa etsii vaihtokonetta?

    Comment

    • jamo1
      Bimmer Rookie
      • Dec 2003
      • 90

      #32
      -07 lci 535d 250tkm

      Comment

      • 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1227
        • LAHTI

        #33
        Ai tuolla kilometreillä?

        Itsellä vm-2008 530D LCI ja 265-km, eli onko ns. teho mallit ja 07/2007 eteen päin olevat ns. riskiryhmää?


        Originally posted by jamo1 View Post
        -07 lci 535d 250tkm

        Comment

        • GuGi_
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 700
          • Vantaa city

          #34
          Originally posted by 325E View Post
          Itsellä vm-2008 530D LCI ja 265-km, eli onko ns. teho mallit ja 07/2007 eteen päin olevat ns. riskiryhmää?
          Ei ole.
          "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

          F11 525d -11
          E60 M5 -05
          E12 530i -75
          E32 730i - 91
          Chevy Silverado 3500 -93
          R33 Skyline GTS-T -93

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17515
            • Turku

            #35
            Originally posted by 325E View Post
            Itsellä vm-2008 530D LCI ja 265-km, eli onko ns. teho mallit ja 07/2007 eteen päin olevat ns. riskiryhmää?
            Originally posted by GuGi_ View Post
            Ei ole.
            Mulla meni -07 LCI 535D aj. 205 tkm alempi jakoketju poikki ilman ennakkovaroituksia.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4627
              • Tampere

              #36
              Kaverilta meni kettinkin poikki -06 330dstä 130km/h... ja eeeepä tuo ilmoitellut
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • jamo1
                Bimmer Rookie
                • Dec 2003
                • 90

                #37
                Jakopää on purettu, molemmat alaketjut poikki ja laahaimet palasina. Öljypumppu on melkojumissa, just hätäsesti saa meisselil kampeemalla pyöritettyy. Viel ei tietoo onko öljypumppu mennyt jumii ja katkassut ketjun vai onko katkenneet ketjut hajottanut öljypympun. Jos vika ei alunperin öljypumpussa ei tietoa ketjun katkeamisen syystä. Onko joku perillä mikä yleensä syy ketjun katkeamiselle. Joku viisas ties kertoo et commonrailpumppukin hajoaa äkki pysähdykses. Käyks 535d, 530d kansi? Öljypohja ei taida mahtuu pois kone paikallaa. Onkohan näis yleensä alakerta jäänyt ehjäks et kannattaa ees suunnitella viel tosta kasata?

                Comment

                • Hakkapeliitta
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2014
                  • 552
                  • P-Sawo

                  #38
                  Muistelen että viime vuonna oli samanlainen tapaus täällä foorumillakin.

                  Silloinen uhri päätyi vaihtokoneeseen(joka sekään ei toiminut moitteetta).
                  Jos olisi oma auto niin etsisin vaihtokoneen.

                  annetaan BMW-osaa

                  Comment

                  • kye
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 320
                    • Forssa

                    #39
                    Ei mahdu öljypohja pois ilman akselin pudotusta.
                    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                    - N42/46 jakopäät
                    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                    tied. 0407247465

                    Comment

                    • jamo1
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2003
                      • 90

                      #40
                      Öljypumppu vetänyt läpi metallimujua ja oli siks suht jumis. Kun avas ja laitto takas kasaa pyöri ihan herkästi. Öljypumpun rattaiden välissä oli selvät jäljet et tavaraa ollut välissä. Jos mujut ois peräisin kuluneesta jakopäästä uskaltais kasata toisella kannella ja uudella jakopäällä ja öljypumpulla, mut hivenen mietityttää mist mujut lähtöisin. Ei pystynyt silmäl erottaa varmast et ois mujuu ollut, muuten kuin rattaiden jäljistä mitkä myös tunti kynnellä.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9156
                        • Oulu

                        #41
                        Eikös näissä joissakin ole nokkakeinujen neulalaakerin neuloja lähtenyt liikenteeseen. Voisiko olla tästä kyse?
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          #42
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Eikös näissä joissakin ole nokkakeinujen neulalaakerin neuloja lähtenyt liikenteeseen. Voisiko olla tästä kyse?
                          Ei ne oikein voi karata jos keinu ei ole valmiiksi halki..
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #43
                            Tuossa topikki aiheesta. http://www.btcf.fi/forum/showthread....ht=11332248878
                            Tosin vanhempi kone, joissa niissäkin näitä sattuu... M57 jakopään hajoittaja löytyy yleensä venttiilikopasta, tai sitten toinen syy on laahaimista putoavat muoviset liukupinnat, tosin näistä ei välttämättä katkea kuin öljypumpun ketju.

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4627
                              • Tampere

                              #44
                              Osui tuollainen silmiin...
                              Timing chain repairs on BMW models 118d, 120d, 123d, 318d, 320d, 520d, 525d, 530d, 535d, X3, X5 and 730d - engine code N47, M57 & N57
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • KOMBI7
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2011
                                • 82
                                • Satakunta

                                #45
                                Auto -07 LCI 525dA ja kohta 400tkm menee rikki. Tuota jakopäätä ja sen kestävyyttä tässä hieman mietin, josko kiristintä ym. pitäisi hieman tarkastella. Ilmeisesti tuo jakopääremppa onnistuu ilman moottorin irroittamista vai onko näin? Moottori ja koko auto pelittää vielä ihan hyvin eikä esim. öljynlisäilyä tarvita 20tkm vaihtovälillä.
                                Olen ajatellut ajella sillä niin kauan kuin se kestää mutta valmis myös hieman ennakkohuoltamaankin näitä kriittisiä kohteita. Mitä mieltä ollaan tuosta jakopäästä ja sen tarkastamisesta/rempasta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎