Onko E60/E61 530D Rengaskudos vika Ominaisuus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10111
    • KVLA

    #16
    Originally posted by 325E View Post
    Renkaat Nokia nastarenkaat 4?
    Jos kyseessä on Nokian HKPL4,niin ikä on tehnyt tehtävänsä.Ja onko niillä aina varmasti ajettu riittävillä paineilla?Vuosien takaiset matalan paineen vauriot voi ulosmitata myöhemminkin.

    Noitahan valmistettiin vuonna kirves ja keihäs.Ja joissain Nokialaissahan on ollut kudosvaurioita tuoreemmissakin malleissa,joten ei pitäisi olla aivan mahdoton yllätys.Mikäli valmistusmaa (vanhoissa renkaissa?) vielä sattuisi olemaan joku muu kuin Suomi,niin...

    Comment

    • HC-Tuning
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 268
      • Itärajalla

      #17
      Originally posted by ///THe View Post
      Lukitaan tämä vastaus. E39 530d toukassa hajosi itsellä aikanaan molemmilta puolin 17" HKPL4: set. Paineitakin oli 2.8bar. Millään muilla renkailla ei ongelmaa. Eikä yksiäkään Nokialaisia tule enää alle, eikä edes peräkonttiin.
      Omassa oli juurikin 2008 paistetut hkpl4 ja kuinkas ollakkaan runko antautui ja renkaassa hirveä patti. Pintaa ja nastoja olis ollu vielä useammaksi talveksi. Paineet 2.8/3.0 bar ja auto 525xd runkovaurio tuli etuseen. Kyllä nokialaiset on jo niin pahaääniset että ens talveksi joku muu merkki katella.

      Comment

      • protoni
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2008
        • 1371
        • Tampere

        #18
        Samoiten täällä oli viime talven jäljiltä patti hakkanelosen kyljessä, vaikka muutoin pintaa ja nastoja oli kuin uudessa. Pitoakin oli vielä ihan kohtuullisesti, vaan vaihtoon meni koko kierros.

        Comment

        • racing02
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2062
          • Riihimäki

          #19
          Mulla on fiilis että noin 95% tapauksista kun puhutaan renkaan runkovaurioista tulee ilmi että kyse on nokialaisista. Onko alan ammattilaiset yhtään samaa mieltä?

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by racing02 View Post
            Mulla on fiilis että noin 95% tapauksista kun puhutaan renkaan runkovaurioista tulee ilmi että kyse on nokialaisista. Onko alan ammattilaiset yhtään samaa mieltä?
            Jos puhutaan talvirenkaista, niin juuri näin.
            Nokialaisen talvirenkaan saa toki senkin kestämään, mutta camberit pitää olla kunnossa ja kaikki alle 3.0bar paineet murhaa rungolle(kovilla pakkasilla laskee tästä huomattavasti).
            Jos negatiiviset camberit alle -1.30`-astetta, kestää jonkin aikaa hieman pienemmilläkin paineilla.

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6327
              • P-Pohjanmaa

              #21
              Originally posted by HC-Tuning View Post
              Kyllä nokialaiset on jo niin pahaääniset että ens talveksi joku muu merkki katella.
              Tuo totta ,laitoin tälle talvelle tuoreet nokian 8 :sit koko 255\35-20 ja ääntä löytyy mutta onneksi pitää kyllä todella hyvin..
              Mutta kitkojen jälkeen melu jäätävää..
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Loud
                Bimmer Rookie
                • Oct 2015
                • 79
                • fin

                #22
                Originally posted by 325E View Post
                Onko E60/E61 Rengaskudos vika , koska autossa on vääntöä ja näyttäs oikea-takarengas porsivan kudoksistaan. Ajatus tästä, että kun autossa on vääntöä niin heikommaksi lenkiksi jää renkaankudos, joka tahtoo sanoa en käytännössä näkyvän siten, että metallikudos repää ja piikit tulevat ulos useimmiten oikean takarenkaan sisäpuolelta. Kuitenkin tosiaan renkaassa ollen lähes täysi pinta ja nastat ja kun niissä tiehen nähden on pitoa, niin ainut heikoin lenkki on renkaankudokset. Onko muilla tullut tälläistä ongelmaa eteen, että se oikea taka rengas kudoksiltaan pettää. Tämä oikea takarengas jo muutenkin aina kulutukseltaan on kulunut ensinmäisenä kun ei ole lukkoperää.
                Originally posted by 325E View Post
                Renkaat Nokia nastarenkaat 4, koko: 225/55/16 ja taakse viimekesänä kaikki tukivarret,laakerit ja narinahelat ym. vaihdettu ja kulmat säädetty, Lahti Mainio. Tosin talvella takapää ollut huteran tuntoinen vaikka kaikki uutta, kulmat?

                Renkaiden paineet n. 2.5-2.7

                Ei näitä vikoja tarvii keksiä, kun osaa huomata nämä ja en ole ainut E60 missä takaoikea kumin kudokset rikki ja miksi syy?
                Hei, mieti nyt vähän.
                Sulla on nastarenkaat alla ja uskottelet itselles, että vääntöä on niin paljon että renkaan kudokset eivät kestä. Missä luulet nastarenkailla saavas sellaisen pidon aikaiseksi, että vääntö voisi edes teoriassa rikkoa rungot. Kyllä se rengas ennemmin sutimaan alkaa kuin runko antaisi periksi.

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1228
                  • LAHTI

                  #23
                  Puhut asiaa Hemi

                  Hemi puhuu asiaa, pitää paneutua Camppereihin tarkistaa ne ja tuo renkaanpaine teoria osuu myös tekniikaltaan ongelman yhdeksi osaksi lisäksi tähän ongelmaan. Muutamalla näköjään tekninen ymmärrys menee ohi kun ei ole millä ajatella, onneksi toisilla on ja on tarkoitus käydä asiasta asia keskustelua. Hemille kiitos hyvästä tekniikka vastauksesta.
                  Vääntö osaksi muiden syiden yhteenlaskettu summa ja silloin se voi esiintyä ensi katsomalla renkaankudos vikana ja kuten Hemi toi muutaman asian soppaan lisää niin niiden seuraus on kertomani renkaankudosten ongelma.

                  Tässä esimerkki jossa mennään ongelman arviossa metsään ja ei pysytä aiheessa vaan auotaan oikein Ammattimaisesti päätä ilman aivoja, eli Turku BMW Huolto vastaa seuraavasti: Renkailla näköjään ajetaan niin pitkään, että ne räjähtää vanhuuttaan alle, mutta jarruputkia ja latureita vaihdellaan ihan muuten vaan harrastuksen vuoksi.
                  __________________
                  BMW-huolto

                  BMW-varaosat

                  Nyt korjaamolla myös moottoripyörien tehomittaus!
                  Bullitt is offline Reply With Quote



                  Originally posted by Hemi View Post
                  No ensinnäkin, maailma on täynnä tehokkaampia autoja kuin kuvauksen e60 ja kun huomioi että ihminen kävi kuussa jo 60-luvulla...ei voida pitää ihan kovin todennäköisenä sitä että kuvauksen e60 olisi niin mahdoton laite tehoiltaan että renkaatkin repeytyy....
                  Eli voinemme ihan huoleti luottaa siihen että ko.renkaan suunnitelleet insinöörit...ja kaikki tuhannet renkaan valmistusta sääntelevät speksit pitävät huolen siitä että tehon puolesta ei tällaista ilmiötä voi tapahtua.

                  No, kysehän on 100% varmuudella liian suuresta negatiivisesta camberista, eli siellä on syystä tai toisesta renkaalla liikaa pystykallistusta ja tällöin se syö toki renkaan sisäreunan varsin nopeasti ”kankaille”.
                  Veikkaisin siis että sinulla on oikealla takana yli -2.00`-astetta negatiivista camberia yhdistettynä hieman liian mataliin käyttöpaineisiin ja varsinkin Nokialaisella talvirenkaalla lopputulos on juuri tämä.
                  Last edited by 325E; 14-04-2016, 22:26.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10946
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by 325E View Post
                    Hemi puhuu asiaa, pitää paneutua Camppereihin tarkistaa ne ja tuo renkaanpaine teoria osuu myös tekniikaltaan ongelman yhdeksi osaksi lisäksi tähän ongelmaan. Muutamalla näköjään tekninen ymmärrys menee ohi kun ei ole millä ajatella, onneksi toisilla on ja on tarkoitus käydä asiasta asia keskustelua. Hemille kiitos hyvästä tekniikka vastauksesta.
                    Vääntö osaksi muiden syiden yhteenlaskettu summa ja silloin se voi esiintyä ensi katsomalla renkaankudos vikana ja kuten Hemi toi muutaman asian soppaan lisää niin niiden seuraus on kertomani renkaankudosten ongelma.

                    Tässä esimerkki jossa mennään ongelman arviossa metsään ja ei pysytä aiheessa vaan auotaan oikein Ammattimaisesti päätä ilman aivoja, eli Turku BMW Huolto vastaa seuraavasti: Renkailla näköjään ajetaan niin pitkään, että ne räjähtää vanhuuttaan alle, mutta jarruputkia ja latureita vaihdellaan ihan muuten vaan harrastuksen vuoksi.
                    __________________
                    BMW-huolto

                    BMW-varaosat

                    Nyt korjaamolla myös moottoripyörien tehomittaus!
                    Bullitt is offline Reply With Quote


                    No onhan se nyt vähän koomista, että autoon vaihdetaan toimivaa laturia uuteen, mutta auton alle olevissa n.10v renkaissa on kudokset näkyvissä. Renkaat on kuitenkin ne jotka vaikuttaa turvallisuuteen ja ajettavuuteen ylivoimasesti eniten autossa.

                    Syyt tuohon renkaan pettämiseen on jo tästä keskustelusta mainittu, eli rengaspaineet on liian matalat, pyöränkulmat luultavasti väärät ja nokialaisten tyyppivika runkojen pettäminen. Näihin kun yhdistetään vielä painava auto kuten e6x, niin lopputulos on tämä.
                    Last edited by HTK12; 14-04-2016, 23:05.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1228
                      • LAHTI

                      #25
                      Kiitos tässä kuuluu Hemille

                      Harmi jos joku pahoittaa mielensä Laturin vaihdosta, minusta sen voi laittaa huollon piikkiin jota voi verrata tulppien vaihtoon. No se siitä asiattomasta asiasta tässä keskustelussa. Niin suuri kiitos kuuluu Hemille joka toi esille kaikki ne syyt jotka ratkaisivat renkaankudos vian syyt, parempi tukia ja keskustella kuin huudella väärään pöytään. Loppupelissä tosi ammattilaiset ratkaisivat asian, ei parrattomat räkänokat.

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      No onhan se nyt vähän koomista, että autoon vaihdetaan toimivaa laturia uuteen, mutta auton alle olevissa n.10v renkaissa on kudokset näkyvissä. Renkaat on kuitenkin ne jotka vaikuttaa turvallisuuteen ja ajettavuuteen ylivoimasesti eniten autossa.

                      Syyt tuohon renkaan pettämiseen on jo tästä keskustelusta mainittu, eli rengaspaineet on liian matalat, pyöränkulmat luultavasti väärät ja nokialaisten tyyppivika runkojen pettäminen. Näihin kun yhdistetään vielä painava auto kuten e6x, niin lopputulos on tämä.

                      Comment

                      • Pola
                        Bimmer Rookie
                        • May 2010
                        • 64
                        • Hamina

                        #26
                        Originally posted by racing02 View Post
                        Mulla on fiilis että noin 95% tapauksista kun puhutaan renkaan runkovaurioista tulee ilmi että kyse on nokialaisista. Onko alan ammattilaiset yhtään samaa mieltä?
                        Ja se 5 prosenttia on Bridgestonea, joka on Nokianin valmistama.
                        E60 530 xdA -06

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #27
                          Originally posted by 325E View Post
                          Onko E60/E61 Rengaskudos vika , koska autossa on vääntöä ja näyttäs oikea-takarengas porsivan kudoksistaan. Ajatus tästä, että kun autossa on vääntöä niin heikommaksi lenkiksi jää renkaankudos, joka tahtoo sanoa en käytännössä näkyvän siten, että metallikudos repää ja piikit tulevat ulos useimmiten oikean takarenkaan sisäpuolelta. Kuitenkin tosiaan renkaassa ollen lähes täysi pinta ja nastat ja kun niissä tiehen nähden on pitoa, niin ainut heikoin lenkki on renkaankudokset. Onko muilla tullut tälläistä ongelmaa eteen, että se oikea taka rengas kudoksiltaan pettää. Tämä oikea takarengas jo muutenkin aina kulutukseltaan on kulunut ensinmäisenä kun ei ole lukkoperää.
                          Originally posted by 325E View Post
                          Renkaat Nokia nastarenkaat 4, koko: 225/55/16 ja taakse viimekesänä kaikki tukivarret,laakerit ja narinahelat ym. vaihdettu ja kulmat säädetty, Lahti Mainio. Tosin talvella takapää ollut huteran tuntoinen vaikka kaikki uutta, kulmat?

                          Renkaiden paineet n. 2.5-2.7

                          Ei näitä vikoja tarvii keksiä, kun osaa huomata nämä ja en ole ainut E60 missä takaoikea kumin kudokset rikki ja miksi syy?
                          Originally posted by 325E View Post
                          Hemi puhuu asiaa, pitää paneutua Camppereihin tarkistaa ne ja tuo renkaanpaine teoria osuu myös tekniikaltaan ongelman yhdeksi osaksi lisäksi tähän ongelmaan. Muutamalla näköjään tekninen ymmärrys menee ohi kun ei ole millä ajatella, onneksi toisilla on ja on tarkoitus käydä asiasta asia keskustelua. Hemille kiitos hyvästä tekniikka vastauksesta.
                          Vääntö osaksi muiden syiden yhteenlaskettu summa ja silloin se voi esiintyä ensi katsomalla renkaankudos vikana ja kuten Hemi toi muutaman asian soppaan lisää niin niiden seuraus on kertomani renkaankudosten ongelma.

                          Tässä esimerkki jossa mennään ongelman arviossa metsään ja ei pysytä aiheessa vaan auotaan oikein Ammattimaisesti päätä ilman aivoja, eli Turku BMW Huolto vastaa seuraavasti: Renkailla näköjään ajetaan niin pitkään, että ne räjähtää vanhuuttaan alle, mutta jarruputkia ja latureita vaihdellaan ihan muuten vaan harrastuksen vuoksi.
                          __________________
                          BMW-huolto

                          BMW-varaosat

                          Nyt korjaamolla myös moottoripyörien tehomittaus!
                          Bullitt is offline Reply With Quote
                          Originally posted by 325E View Post
                          Harmi jos joku pahoittaa mielensä Laturin vaihdosta, minusta sen voi laittaa huollon piikkiin jota voi verrata tulppien vaihtoon. No se siitä asiattomasta asiasta tässä keskustelussa. Niin suuri kiitos kuuluu Hemille joka toi esille kaikki ne syyt jotka ratkaisivat renkaankudos vian syyt, parempi tukia ja keskustella kuin huudella väärään pöytään. Loppupelissä tosi ammattilaiset ratkaisivat asian, ei parrattomat räkänokat.
                          Originally posted by 325E View Post
                          Muutamalla näköjään tekninen ymmärrys menee ohi kun ei ole millä ajatella,
                          Eiköhän tässä keskustelussa ole aika selvää, kenellä on puutetta ajattelukyvyssä
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • Bullitt
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 2786
                            • Turku

                            #28
                            Originally posted by 325E View Post
                            Harmi jos joku pahoittaa mielensä Laturin vaihdosta, minusta sen voi laittaa huollon piikkiin jota voi verrata tulppien vaihtoon. No se siitä asiattomasta asiasta tässä keskustelussa. Niin suuri kiitos kuuluu Hemille joka toi esille kaikki ne syyt jotka ratkaisivat renkaankudos vian syyt, parempi tukia ja keskustella kuin huudella väärään pöytään. Loppupelissä tosi ammattilaiset ratkaisivat asian, ei parrattomat räkänokat.
                            Ei tässä mitään mieltä ole pahoitettu, päin vastoin, eli Herra kunnanvaltuutetunkaan ei tarvitse olla yhtään harmissaan. Nämä kunnanvaltuutetun korjaus- ja vikakertomukset ovat oikein hupaisaa luettavaa, välillä naureskellaan oikein porukalla.

                            Tarkasta tulpat ja vaihda laturi, voihan huollot toki niinkin hoitaa.

                            Parrakkaampi seura onkin ilmiselvästi enemmän Herra kunnanvaltuutetun mieleen.



                            Comment

                            Working...
                            X