Announcement

Collapse
No announcement yet.

535D nopein liikkeellelähtö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    #16
    Originally posted by Komu View Post
    Eihän nää mitään 0-100 kiihdyttelyvehkeitä ole, siihen on ihan eri laitteet. 100-200 tai 80-120 kiinnostaa enemmän.
    Odotinkin millonka tulee ensimmäinen valitus. Niitä 80-120 jne. topicceja on jo montakin, valitsee vaan mieleisensä. Kyllä sen bemarin pitää kiihtyä paikaltaanki ilman selittelyjä

    Originally posted by JAK85
    4,499 Nappi lähdöllä. En tiedä millainen virhemarginaali on tuossa car performancen ohjelmassa
    En hirveästi luottais puhelimen sisäiseen gps:ään, riippuu varmaan paljon puhelimestakin mutta onhan tuossa jo kelpo repäisy virhemarginaalillakin.
    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

    Comment

    • JAK85
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2015
      • 210
      • Pello

      #17
      Originally posted by Cunttory View Post
      Odotinkin millonka tulee ensimmäinen valitus. Niitä 80-120 jne. topicceja on jo montakin, valitsee vaan mieleisensä. Kyllä sen bemarin pitää kiihtyä paikaltaanki ilman selittelyjä

      En hirveästi luottais puhelimen sisäiseen gps:ään, riippuu varmaan paljon puhelimestakin mutta onhan tuossa jo kelpo repäisy virhemarginaalillakin.
      Sekunti on pitkä aika kun rupeaa miettimään
      Pitää kokeilla nuo 100-200 ym.. Puhelin pitää olla vasemmassa kädessä ja oikealla vaihtaa vaihdetta, teline ois ihan jees
      E61 535D 360/750

      Comment

      • JAK85
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2015
        • 210
        • Pello

        #18
        4,516 sain nopealla kokeilulla 80-120 kiihtymään. Tuntuu että tuo kiihtyvyys on kesärenkaat alla liikkeelle lähdön jälkeen kun pidosta ei enää puutetta paljon huonompi kuin talvirenkailla.. Suurempi kehä ja varmaan vierintävastusta enemmän
        E61 535D 360/750

        Comment

        • ///THe
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 840
          • Espoo

          #19
          Originally posted by JAK85 View Post
          4,516 sain nopealla kokeilulla 80-120 kiihtymään. Tuntuu että tuo kiihtyvyys on kesärenkaat alla liikkeelle lähdön jälkeen kun pidosta ei enää puutetta paljon huonompi kuin talvirenkailla.. Suurempi kehä ja varmaan vierintävastusta enemmän
          Ja 0-100 sama aika (4,499s)... joku juttu ei täsmää tässä yhtälössä.
          X5 F15 ///Msport
          CRX 2gen +25psi

          Comment

          • JAK85
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2015
            • 210
            • Pello

            #20
            Originally posted by ///THe View Post
            Ja 0-100 sama aika (4,499s)... joku juttu ei täsmää tässä yhtälössä.
            En saanu pakkovaihteella kiihdytettyä.. Aina pykältää tuossa.. Samaa mietin, että ei ihan noin kova ilmanvastus pitäis olla
            E61 535D 360/750

            Comment

            • JAK85
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2015
              • 210
              • Pello

              #21
              Originally posted by ///THe View Post
              Ja 0-100 sama aika (4,499s)... joku juttu ei täsmää tässä yhtälössä.
              En saanu pakkovaihteella kiihdytettyä.. Aina pykältää tuossa.. Samaa mietin, että ei ihan noin kova ilmanvastus pitäis olla
              Talvirenkailla ihan eri lukemat: 60-120 > 4,998
              Aika paljon paremmin siis sopii vaihteiston kanssa tuo pienempi rengas
              E61 535D 360/750

              Comment

              • ekaBMW
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 441
                • Oulu

                #22
                Normaalit GPS laitteet laskevat paikkaa/nopeutta sekunnin välein. Esim puhelimessa on sovelluksia jotka interpoloivat sitten tulosta "tarkemmaksi". Jotta tulisi tarkempia interpolointituloksia niin kiihdytystä pitää jatkaa sekunti pidempään vaikka on jo 100 lasissa.
                On myös irto GPS mokkuloita jotka mittaavat 5-10 kertaa sekunnissa. Näistäkin osa perustuu interpolointiin mutta on myös laitteita jotka oikeasti mittaa tiheämpään. Qstarz:lla on muistaakseni tällainen Bluetooth malli.

                Eli GPS ei ole yleisesti ajateltuna ole hirveän tarkka tämmöisiin mittauksiin vaan vaatii sopivat laitteet.
                Last edited by ekaBMW; 21-04-2016, 22:15.
                F11 530d xDrive 09/16
                Ex E60 530d xDrive A 10/08
                Ex E60 520dA 09/08 liisari
                Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                Ex Opel Kadett 1.6 -89

                Comment

                • Vanquish
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1961
                  • Hki

                  #23
                  Originally posted by ekaBMW View Post
                  Eli GPS ei ole yleisesti ajateltuna ole hirveän tarkka tämmöisiin mittauksiin vaan vaatii sopivat laitteet.
                  Fiksuimmat ohjelmat osaa myös lukea obd dataa ja silloin tarkkuus paranee entisestään. Jokatapauksessa huikea aika! Oli puoli sekuntia sinne tänne. Millä rengastuksella?

                  Comment

                  • JAK85
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2015
                    • 210
                    • Pello

                    #24
                    Originally posted by Vanquish View Post
                    Fiksuimmat ohjelmat osaa myös lukea obd dataa ja silloin tarkkuus paranee entisestään. Jokatapauksessa huikea aika! Oli puoli sekuntia sinne tänne. Millä rengastuksella?
                    Takana 275/35 20".. minkä ulkonäössä voittaa sen muussa häviää
                    Joo no onhan tuossa vakionakin 6,5 0-100
                    Ihan hyvin se kelaa vauhtia
                    E61 535D 360/750

                    Comment

                    • yason
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2016
                      • 181
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by ekaBMW View Post
                      Normaalit GPS laitteet laskevat paikkaa/nopeutta sekunnin välein. Esim puhelimessa on sovelluksia jotka interpoloivat sitten tulosta "tarkemmaksi". Jotta tulisi tarkempia interpolointituloksia niin kiihdytystä pitää jatkaa sekunti pidempään vaikka on jo 100 lasissa.
                      On myös irto GPS mokkuloita jotka mittaavat 5-10 kertaa sekunnissa. Näistäkin osa perustuu interpolointiin mutta on myös laitteita jotka oikeasti mittaa tiheämpään. Qstarz:lla on muistaakseni tällainen Bluetooth malli.

                      Eli GPS ei ole yleisesti ajateltuna ole hirveän tarkka tämmöisiin mittauksiin vaan vaatii sopivat laitteet.
                      Kaikissa puhelimissa on nykyään kiihtyvyysantureita eri suuntiin ja ne toimii huomattavasti lyhyemmillä latensseilla ja tarkemmin kuin GPS. Arvelisin ihan summamutikassa, että parhaiten paikan ja nopeuden voi laskea niiden arvoa kumuloimalla ja tarkistamalla lisäksi GPS:stä, että ollaan suunnilleen oikeilla lukemilla. Tuo kiihtyvyysarvojen ynnäily nimittäin tuonee pienen virheen joka kerta laskutoimitukseen, joten täytyy olla jotkut viitearvot muusta lähteestä. Muutama GPS-lukema riittää aina johonkin väliin täsmäyttämään summauksen.

                      Comment

                      • JAK85
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2015
                        • 210
                        • Pello

                        #26
                        Originally posted by yason View Post
                        Kaikissa puhelimissa on nykyään kiihtyvyysantureita eri suuntiin ja ne toimii huomattavasti lyhyemmillä latensseilla ja tarkemmin kuin GPS. Arvelisin ihan summamutikassa, että parhaiten paikan ja nopeuden voi laskea niiden arvoa kumuloimalla ja tarkistamalla lisäksi GPS:stä, että ollaan suunnilleen oikeilla lukemilla. Tuo kiihtyvyysarvojen ynnäily nimittäin tuonee pienen virheen joka kerta laskutoimitukseen, joten täytyy olla jotkut viitearvot muusta lähteestä. Muutama GPS-lukema riittää aina johonkin väliin täsmäyttämään summauksen.
                        Näin muuten varmaan on kun ensin lataamassa sovelluksessa piti kalibrointi tehdä noille antureiden, nykyisessä ei, joten en satavarma onko tässä käytössä ne. Pitääpä tutkia :think
                        E61 535D 360/750

                        Comment

                        • Whispi
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2009
                          • 131
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by JAK85 View Post
                          4,499 Nappi lähdöllä. En tiedä millainen virhemarginaali on tuossa car performancen ohjelmassa
                          Ei muuten mene noilla tehoilla 4,5sec 0-100 tuo malmikasa 5,5 voisi olla jo aika lähellä totuutta.
                          Last edited by Whispi; 23-04-2016, 07:43.
                          -12 E70 40d

                          Ex:
                          -11 Porsche 958
                          -11 F11 535dA
                          -09 E90 330dA
                          -09 E61 530dA
                          -09 E60 530xdA
                          -04 E60 530dA

                          +10 muuta kakkoskolmos värkkiä

                          Comment

                          • JAK85
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2015
                            • 210
                            • Pello

                            #28
                            Originally posted by Whispi View Post
                            Ei muuten mene noilla tehoilla 4,5sec 0-100 tuo malmikasa 5,5 voisi olla jo aika lähellä totuutta.
                            Joo se totuus on jossaki noiden välissä, mutta melko hyvin tuo kelaa liikkeelle.. Pidon puute on minusta kohta painoa pahempi tuossa lähdössä
                            E61 535D 360/750

                            Comment

                            • 0dez
                              Newbiemmer
                              • Mar 2014
                              • 26
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by JAK85 View Post
                              Joo se totuus on jossaki noiden välissä, mutta melko hyvin tuo kelaa liikkeelle.. Pidon puute on minusta kohta painoa pahempi tuossa lähdössä
                              335D e92 menee noilla tehoilla (365/695) 5,4sek lähes ilman sutimista https://www.youtube.com/watch?v=cMwScFxNrM8 En tiedä onko aivan paras tapa lähteä kiihdyttämään mutta ainakin kierrokset ehtii nousta vähän ennenkuin veto menee päälle.
                              1998 Z3 V8 M62B35

                              Comment

                              • JAK85
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2015
                                • 210
                                • Pello

                                #30
                                Originally posted by 0dez View Post
                                335D e92 menee noilla tehoilla (365/695) 5,4sek lähes ilman sutimista https://www.youtube.com/watch?v=cMwScFxNrM8 En tiedä onko aivan paras tapa lähteä kiihdyttämään mutta ainakin kierrokset ehtii nousta vähän ennenkuin veto menee päälle.

                                Parhaalla lähdöllä mulla ei lyönyt yhtään tyhjää ratas... Heti jos vinkaisee rengas niin on Sekunti lisää kellossa
                                E61 535D 360/750

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎