Eihän nää mitään 0-100 kiihdyttelyvehkeitä ole, siihen on ihan eri laitteet. 100-200 tai 80-120 kiinnostaa enemmän.
Odotinkin millonka tulee ensimmäinen valitus. Niitä 80-120 jne. topicceja on jo montakin, valitsee vaan mieleisensä. Kyllä sen bemarin pitää kiihtyä paikaltaanki ilman selittelyjä
Originally posted by JAK85
4,499 Nappi lähdöllä. En tiedä millainen virhemarginaali on tuossa car performancen ohjelmassa
En hirveästi luottais puhelimen sisäiseen gps:ään, riippuu varmaan paljon puhelimestakin mutta onhan tuossa jo kelpo repäisy virhemarginaalillakin.
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Odotinkin millonka tulee ensimmäinen valitus. Niitä 80-120 jne. topicceja on jo montakin, valitsee vaan mieleisensä. Kyllä sen bemarin pitää kiihtyä paikaltaanki ilman selittelyjä
En hirveästi luottais puhelimen sisäiseen gps:ään, riippuu varmaan paljon puhelimestakin mutta onhan tuossa jo kelpo repäisy virhemarginaalillakin.
Sekunti on pitkä aika kun rupeaa miettimään
Pitää kokeilla nuo 100-200 ym.. Puhelin pitää olla vasemmassa kädessä ja oikealla vaihtaa vaihdetta, teline ois ihan jees
4,516 sain nopealla kokeilulla 80-120 kiihtymään. Tuntuu että tuo kiihtyvyys on kesärenkaat alla liikkeelle lähdön jälkeen kun pidosta ei enää puutetta paljon huonompi kuin talvirenkailla.. Suurempi kehä ja varmaan vierintävastusta enemmän
4,516 sain nopealla kokeilulla 80-120 kiihtymään. Tuntuu että tuo kiihtyvyys on kesärenkaat alla liikkeelle lähdön jälkeen kun pidosta ei enää puutetta paljon huonompi kuin talvirenkailla.. Suurempi kehä ja varmaan vierintävastusta enemmän
Ja 0-100 sama aika (4,499s)... joku juttu ei täsmää tässä yhtälössä.
Ja 0-100 sama aika (4,499s)... joku juttu ei täsmää tässä yhtälössä.
En saanu pakkovaihteella kiihdytettyä.. Aina pykältää tuossa.. Samaa mietin, että ei ihan noin kova ilmanvastus pitäis olla
Talvirenkailla ihan eri lukemat: 60-120 > 4,998
Aika paljon paremmin siis sopii vaihteiston kanssa tuo pienempi rengas
Normaalit GPS laitteet laskevat paikkaa/nopeutta sekunnin välein. Esim puhelimessa on sovelluksia jotka interpoloivat sitten tulosta "tarkemmaksi". Jotta tulisi tarkempia interpolointituloksia niin kiihdytystä pitää jatkaa sekunti pidempään vaikka on jo 100 lasissa.
On myös irto GPS mokkuloita jotka mittaavat 5-10 kertaa sekunnissa. Näistäkin osa perustuu interpolointiin mutta on myös laitteita jotka oikeasti mittaa tiheämpään. Qstarz:lla on muistaakseni tällainen Bluetooth malli.
Eli GPS ei ole yleisesti ajateltuna ole hirveän tarkka tämmöisiin mittauksiin vaan vaatii sopivat laitteet.
Eli GPS ei ole yleisesti ajateltuna ole hirveän tarkka tämmöisiin mittauksiin vaan vaatii sopivat laitteet.
Fiksuimmat ohjelmat osaa myös lukea obd dataa ja silloin tarkkuus paranee entisestään. Jokatapauksessa huikea aika! Oli puoli sekuntia sinne tänne. Millä rengastuksella?
Fiksuimmat ohjelmat osaa myös lukea obd dataa ja silloin tarkkuus paranee entisestään. Jokatapauksessa huikea aika! Oli puoli sekuntia sinne tänne. Millä rengastuksella?
Takana 275/35 20".. minkä ulkonäössä voittaa sen muussa häviää
Joo no onhan tuossa vakionakin 6,5 0-100
Ihan hyvin se kelaa vauhtia
Normaalit GPS laitteet laskevat paikkaa/nopeutta sekunnin välein. Esim puhelimessa on sovelluksia jotka interpoloivat sitten tulosta "tarkemmaksi". Jotta tulisi tarkempia interpolointituloksia niin kiihdytystä pitää jatkaa sekunti pidempään vaikka on jo 100 lasissa.
On myös irto GPS mokkuloita jotka mittaavat 5-10 kertaa sekunnissa. Näistäkin osa perustuu interpolointiin mutta on myös laitteita jotka oikeasti mittaa tiheämpään. Qstarz:lla on muistaakseni tällainen Bluetooth malli.
Eli GPS ei ole yleisesti ajateltuna ole hirveän tarkka tämmöisiin mittauksiin vaan vaatii sopivat laitteet.
Kaikissa puhelimissa on nykyään kiihtyvyysantureita eri suuntiin ja ne toimii huomattavasti lyhyemmillä latensseilla ja tarkemmin kuin GPS. Arvelisin ihan summamutikassa, että parhaiten paikan ja nopeuden voi laskea niiden arvoa kumuloimalla ja tarkistamalla lisäksi GPS:stä, että ollaan suunnilleen oikeilla lukemilla. Tuo kiihtyvyysarvojen ynnäily nimittäin tuonee pienen virheen joka kerta laskutoimitukseen, joten täytyy olla jotkut viitearvot muusta lähteestä. Muutama GPS-lukema riittää aina johonkin väliin täsmäyttämään summauksen.
Kaikissa puhelimissa on nykyään kiihtyvyysantureita eri suuntiin ja ne toimii huomattavasti lyhyemmillä latensseilla ja tarkemmin kuin GPS. Arvelisin ihan summamutikassa, että parhaiten paikan ja nopeuden voi laskea niiden arvoa kumuloimalla ja tarkistamalla lisäksi GPS:stä, että ollaan suunnilleen oikeilla lukemilla. Tuo kiihtyvyysarvojen ynnäily nimittäin tuonee pienen virheen joka kerta laskutoimitukseen, joten täytyy olla jotkut viitearvot muusta lähteestä. Muutama GPS-lukema riittää aina johonkin väliin täsmäyttämään summauksen.
Näin muuten varmaan on kun ensin lataamassa sovelluksessa piti kalibrointi tehdä noille antureiden, nykyisessä ei, joten en satavarma onko tässä käytössä ne. Pitääpä tutkia :think
Joo se totuus on jossaki noiden välissä, mutta melko hyvin tuo kelaa liikkeelle.. Pidon puute on minusta kohta painoa pahempi tuossa lähdössä
335D e92 menee noilla tehoilla (365/695) 5,4sek lähes ilman sutimista https://www.youtube.com/watch?v=cMwScFxNrM8 En tiedä onko aivan paras tapa lähteä kiihdyttämään mutta ainakin kierrokset ehtii nousta vähän ennenkuin veto menee päälle.
335D e92 menee noilla tehoilla (365/695) 5,4sek lähes ilman sutimista https://www.youtube.com/watch?v=cMwScFxNrM8 En tiedä onko aivan paras tapa lähteä kiihdyttämään mutta ainakin kierrokset ehtii nousta vähän ennenkuin veto menee päälle.
Parhaalla lähdöllä mulla ei lyönyt yhtään tyhjää ratas... Heti jos vinkaisee rengas niin on Sekunti lisää kellossa
Comment