Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kaarreajovalo ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

    Kaarreajovalo ongelma

    Auto E61 valmistettu alkuvuodesta -05.
    Bi-xenon valoilla (D2S polttimo) ja kaarreajovalotoiminnolla

    Auto korjattu kolarivaurion jäljiltä. Vaihdettu vasen umpio. BMW:ltä ei kertoman mukaan saa enää tuota 1. mallia Bixenon umpiota AHL toiminnolla, joten he ovat myyneet uudemman mallisen umpion mitä autoon kuuluisi. Autoon asennettu uudempi vasen umpio. Tässä D1S polttimo.
    Käsittääkseni tämä umpiomalli käytössä 4/05-3/07 välisenä aikana.

    No nyt autossa ei kaarreominaisuus toimi. Valomoduuli antaa 9CB8 ja 9CB9 vikakoodit. Mitä mahtavat tarkoittaa?
    Vihreä täppä valokatkaisijassa palaa, ei vilku. I-driveen ei myöskään tule herjoja toimimattomista kurvivaloista.
    Toinen SMC-boksi on vaihdettu ehjään käytettyyn kolarikorjauksen yhteydessä. Risalla SMC-boksilla antoi selkeesti vikakoodin ja herjasi myös I-drivessä toimimattomista kurvivaloista.

    Mitä tälläiselle kuuluu tehdä? Liittyykö nuo kaksi koodia ollenkaan kurvivaloihin?
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

    tied. 0407247465
  • Korpraali
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 524
    • Turku

    #2
    Originally posted by kye View Post
    Auto E61 valmistettu alkuvuodesta -05.
    Bi-xenon valoilla (D2S polttimo) ja kaarreajovalotoiminnolla

    Auto korjattu kolarivaurion jäljiltä. Vaihdettu vasen umpio. BMW:ltä ei kertoman mukaan saa enää tuota 1. mallia Bixenon umpiota AHL toiminnolla, joten he ovat myyneet uudemman mallisen umpion mitä autoon kuuluisi. Autoon asennettu uudempi vasen umpio. Tässä D1S polttimo.
    Käsittääkseni tämä umpiomalli käytössä 4/05-3/07 välisenä aikana.

    No nyt autossa ei kaarreominaisuus toimi. Valomoduuli antaa 9CB8 ja 9CB9 vikakoodit. Mitä mahtavat tarkoittaa?
    Vihreä täppä valokatkaisijassa palaa, ei vilku. I-driveen ei myöskään tule herjoja toimimattomista kurvivaloista.
    Toinen SMC-boksi on vaihdettu ehjään käytettyyn kolarikorjauksen yhteydessä. Risalla SMC-boksilla antoi selkeesti vikakoodin ja herjasi myös I-drivessä toimimattomista kurvivaloista.

    Mitä tälläiselle kuuluu tehdä? Liittyykö nuo kaksi koodia ollenkaan kurvivaloihin?
    Tarkennatko vielä, että onko se SMC boksi koodattu sinun autoosi? Ja on täysin samalla varaosanumerolla?
    BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

    Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

    Comment

    • kye
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 320
      • Forssa

      #3
      Tarkennan.... Auto ei ole minun.
      Boksi on täysin samalla numerolla. Koodattu sitä ei ole... mutta luulisia antavan vikakoodin esim. väärästä koodauksesta jos se olisi vikana.
      Tarkennuksena vielä testerillä valojen asentoja pystyy ajaan niin korkeus kuin sivusuunnassakin.

      Itsekin tätä pohtinut tässä aloituspostauksen jälkeen. Voisko nuo kaksi koodia olla jotain sellaisia koodeja että valomoduulista on lukossa jotkin tietyt lähdöt/syötöt.

      Tuon kaarreajovalovian lisäksi kun autossa on useampi tavaratilankanteen liittyviä polttimokoodeja.
      - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
      - N42/46 jakopäät
      - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

      tied. 0407247465

      Comment

      • Korpraali
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 524
        • Turku

        #4
        Itsellä meni toinen SMC boksi, mutta vaihdoin kyllä eri numerolla olevan boksin, ja silläkin pystyi ajamaan testerillä asennot, mutta ei koodaantunut autoon, Joten ostin samalla numerolla olevan. Mutta boksi pitää koodata autoon, lähtisin sillä Pirkanmaalla esim Böntti nimimerkki on sellainen velho että saatte varmasti kuntoon
        BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

        Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

        Comment

        • alumiini
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 163
          • Lempäälä

          #5
          Kurvivalojen koodaus

          Originally posted by Korpraali View Post
          Itsellä meni toinen SMC boksi, mutta vaihdoin kyllä eri numerolla olevan boksin, ja silläkin pystyi ajamaan testerillä asennot, mutta ei koodaantunut autoon, Joten ostin samalla numerolla olevan. Mutta boksi pitää koodata autoon, lähtisin sillä Pirkanmaalla esim Böntti nimimerkki on sellainen velho että saatte varmasti kuntoon
          BMW 525d e61

          Itsellä varmaan sama tilanne, että koodata tarttis tuo SMC II moduli.
          Auto herjaa kurvivalojen toimimattomuudesta.
          Liitteenä tuo ISTA:n antama vikakoodi.

          Vika koodi on päällä vaikka tuli vaihdettua toinen moduli.
          Tosin tämä täytyisi varmaan koodata.

          Kuinkahan koodaus suoritetaan ISTA-P:llä?
          Onko, jollain hyvii vinkkejä ISTAn käyttöön.

          Toinen juttu on kyseisen auton kaukkarin toiminta.
          EI TOIMI... ensin toimi välillä ja sit lopuksi ei enään ollenkaan.
          :think Viitannee peräluukun johtohässäkkään.
          Muitakin oireita asiassa:
          Takalasin nappi on mykkä
          Parkkitutka herjaa johto vikaa parille anturille

          Onko tuo johtojen korjailu kuinka vaikea toteuttaa suomen kesässä ja ilman tallia.
          Vielä ois pari viikkoo lomaa, joten aikaa ois.

          T: ALu
          Last edited by alumiini; 17-02-2022, 12:50.
          Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
          BMW FOREVER

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by alumiini View Post
            BMW 525d e61

            Itsellä varmaan sama tilanne, että koodata tarttis tuo SMC II moduli.
            Auto herjaa kurvivalojen toimimattomuudesta.
            Liitteenä tuo ISTA:n antama vikakoodi.

            Vika koodi on päällä vaikka tuli vaihdettua toinen moduli.
            Tosin tämä täytyisi varmaan koodata.

            Kuinkahan koodaus suoritetaan ISTA-P:llä?
            Onko, jollain hyvii vinkkejä ISTAn käyttöön.

            Toinen juttu on kyseisen auton kaukkarin toiminta.
            EI TOIMI... ensin toimi välillä ja sit lopuksi ei enään ollenkaan.
            :think Viitannee peräluukun johtohässäkkään.
            Muitakin oireita asiassa:
            Takalasin nappi on mykkä
            Parkkitutka herjaa johto vikaa parille anturille

            Onko tuo johtojen korjailu kuinka vaikea toteuttaa suomen kesässä ja ilman tallia.
            Vielä ois pari viikkoo lomaa, joten aikaa ois.

            T: ALu
            ISTA-P:n kanssa tarvitset virtalähteen koodailuihin. Toki emulaattorilla saa ohjelman käyntiin, mutta sillä menee hommassa niin pitkään, että akku on tyhjä ennen kuin sillä olet saanut koodattua. Katso myös ettei lähde päivittämään auton softia, siihen tarvitsee ICOM:n. Helpommalla pääset koodauksesta kun teet sen NCS Experillä.

            Eihän tuo johtojen korjailu ole vaikeaa, jos et ole ensimmäistä kertaa johtojen kanssa tekemisissä. Liitokset kolvaamalla/kunnon liittimillä. Itse suosittelisin kolvaamaan.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • alumiini
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 163
              • Lempäälä

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              ISTA-P:n kanssa tarvitset virtalähteen koodailuihin. Toki emulaattorilla saa ohjelman käyntiin, mutta sillä menee hommassa niin pitkään, että akku on tyhjä ennen kuin sillä olet saanut koodattua. Katso myös ettei lähde päivittämään auton softia, siihen tarvitsee ICOM:n. Helpommalla pääset koodauksesta kun teet sen NCS Experillä.

              Eihän tuo johtojen korjailu ole vaikeaa, jos et ole ensimmäistä kertaa johtojen kanssa tekemisissä. Liitokset kolvaamalla/kunnon liittimillä. Itse suosittelisin kolvaamaan.
              Moro!

              Osaisitko laittaa toimivaa linkkiä, mistä löytää tuon toimivan BMW Standard tools paketin?
              Sen takia mietin ISTA touhuja, kun en ole löytänyt toimivaa INPA settiä

              T :Alu
              Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
              BMW FOREVER

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by alumiini View Post
                Moro!

                Osaisitko laittaa toimivaa linkkiä, mistä löytää tuon toimivan BMW Standard tools paketin?
                Sen takia mietin ISTA touhuja, kun en ole löytänyt toimivaa INPA settiä

                T :Alu
                Linkkejä en ole ottanut talteen, kun kerran lataa ja laittaa talteen, niin ei tarvitse sitä enää. Tälläkin foorumilla näkyy linkkejä ja googlestahan ne löytyy melko helposti.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • alumiini
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 163
                  • Lempäälä

                  #9
                  Originally posted by alumiini View Post
                  Moro!

                  Osaisitko laittaa toimivaa linkkiä, mistä löytää tuon toimivan BMW Standard tools paketin?
                  Sen takia mietin ISTA touhuja, kun en ole löytänyt toimivaa INPA settiä

                  T :Alu
                  Toimiva paketti löytynyt.
                  Osaako joku vääntää rautalangasta kuinka tuo koodaus tehdään NCS-Expertillä?

                  Toimiva ja toimiva:
                  NCS-Expert toiminta päättyy aina "Invalid Chassis"..... Mistähän johtuu?


                  Itse itselleni vastaten datenfilet persiillään.
                  Uudet SP-DATEN-53.3 laitettu tilalle ja taas rokkaa.
                  Last edited by alumiini; 26-07-2017, 20:34. Reason: NCS päivitys
                  Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                  BMW FOREVER

                  Comment

                  • alumiini
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 163
                    • Lempäälä

                    #10
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    ISTA-P:n kanssa tarvitset virtalähteen koodailuihin. Toki emulaattorilla saa ohjelman käyntiin, mutta sillä menee hommassa niin pitkään, että akku on tyhjä ennen kuin sillä olet saanut koodattua. Katso myös ettei lähde päivittämään auton softia, siihen tarvitsee ICOM:n. Helpommalla pääset koodauksesta kun teet sen NCS Experillä.

                    Eihän tuo johtojen korjailu ole vaikeaa, jos et ole ensimmäistä kertaa johtojen kanssa tekemisissä. Liitokset kolvaamalla/kunnon liittimillä. Itse suosittelisin kolvaamaan.
                    Miten tuon valomodulin koodaus tehdään NCS-expertillä autoon sopivaksi?
                    Vai pitääkö se tehdä jollain muulla ohjelmalla?
                    Ominaisuuksia voi muutella, mutta modulin koodaus autoon?

                    T:ALu
                    Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                    BMW FOREVER

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by alumiini View Post
                      Miten tuon valomodulin koodaus tehdään NCS-expertillä autoon sopivaksi?
                      Vai pitääkö se tehdä jollain muulla ohjelmalla?
                      Ominaisuuksia voi muutella, mutta modulin koodaus autoon?

                      T:ALu
                      Lukaistaan auton tiedot ja sitten koodataan moduuli. NCS tietää mitä sinne pitää laittaa kun lukaiset auton tiedot.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • alumiini
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 163
                        • Lempäälä

                        #12
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Lukaistaan auton tiedot ja sitten koodataan moduuli. NCS tietää mitä sinne pitää laittaa kun lukaiset auton tiedot.
                        Eli
                        olenko käsittänyt oikein, että auto tietää itse minkä koodinen purkki on laitettu paikalleen, mutta purkille on kerrottava auton VIN, jotta purkki tietää kenen kanssa jutellaan?
                        Ts. NCS:llä keskustelu yhteys purkkiin ja ilmoitetaan VIN?

                        T:Alu
                        Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                        BMW FOREVER

                        Comment

                        • alumiini
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2006
                          • 163
                          • Lempäälä

                          #13
                          Originally posted by alumiini View Post
                          Eli
                          olenko käsittänyt oikein, että auto tietää itse minkä koodinen purkki on laitettu paikalleen, mutta purkille on kerrottava auton VIN, jotta purkki tietää kenen kanssa jutellaan?
                          Ts. NCS:llä keskustelu yhteys purkkiin ja ilmoitetaan VIN?

                          T:Alu
                          Eikö kukaan voi kertoa käytännön tietoa?
                          Onko joku muukin koodaamatta, kun Inpa antaa tällaisen listan.

                          T:Alu
                          Last edited by alumiini; 17-02-2022, 12:50.
                          Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                          BMW FOREVER

                          Comment

                          • alumiini
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 163
                            • Lempäälä

                            #14
                            Mikä menee pieleen

                            Originally posted by alumiini View Post
                            Eli
                            olenko käsittänyt oikein, että auto tietää itse minkä koodinen purkki on laitettu paikalleen, mutta purkille on kerrottava auton VIN, jotta purkki tietää kenen kanssa jutellaan?
                            Ts. NCS:llä keskustelu yhteys purkkiin ja ilmoitetaan VIN?

                            T:Alu
                            Mikä menee pieleen.

                            K-D-Can piuha kiinni autoon
                            Inpan kautta vikakoodit ylös LM 9CBF 62
                            Inpa kiinni
                            NCS-expert käyntiin
                            Profiili Expertmode
                            FG/ZCS/FA
                            ZCS/FA F. ECU
                            Listasta e60
                            CAS
                            VIN ilmestyy kohtaan FG
                            BACK
                            Choose ECU
                            2LSMC
                            Process ECU
                            Execute job

                            Ei koodaannu

                            ts. käytin tällaista videota ohjeena:


                            T: Alu

                            Koodaantuu, kun ottaa yhteyden oikeaan purkkiin siis OIKEAAN (2RSMC) ei VASEMPAAN
                            Last edited by alumiini; 17-02-2022, 12:50.
                            Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                            BMW FOREVER

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎