Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57TU2 huohotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    #31
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Onkos makkiksella suuttimissa korjausarvot millaset? Meikällä kakkospytyssä meni pitkän tyhjäkäynnin jälkeen punarajalle kolmen pintaan. Eli voisi kakkospytyssä vika olla jos työntää siitä männän ohi ja yrittää suutin korjata käyntieroa.

    Hehkuja odotellessa että pääsisi ohivuotoja mittailemaan...
    En kyllä tainnut edes katsoa, kun inpa ei tuon kanssa pelannut jostain syystä.
    Istalla kun ei tule samalla tavalla eteen noi korjausarvot ni tais jäädä kattomatta.

    Nyt on auto kuitenkin kaverilla ollut ajossa ja ei ole ainakaan soitellut, katotaan 5000km ajon jälkeen miten on pelannut.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • _Sylin_teri_
      BTCF Member
      • May 2013
      • 366
      • Suomi finland

      #32
      Kyllähän tuota vaihtokonetta vois jo alkaa katselemaan. Mistä sellasen sais halvimmalla? Ruotsissa tais alta kolmen tonninkin saada apulaitteineen. Joku max.200t ajettu hakusessa:think

      Onkos makkiksella mitään uusia uutisia tullu?

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        #33
        Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
        Kyllähän tuota vaihtokonetta vois jo alkaa katselemaan. Mistä sellasen sais halvimmalla? Ruotsissa tais alta kolmen tonninkin saada apulaitteineen. Joku max.200t ajettu hakusessa:think

        Onkos makkiksella mitään uusia uutisia tullu?
        Ei oo mitään kuulunnu.
        Täl viikol pitäis yrittää ihmetellä tällästä TU2:kin joka huohottaa/polttelee öljyä.

        Tuntuu nyt olevan joku huohotus buumi meneillään, kun Bmw:t ja Saabit, dieselit ja bensat, tuntuu että joka vehje huohottaa liikaa ja öljy pöllyää:think

        Paljolla lähtee sit toi vanha kone jos uuden hommaat?
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • _Sylin_teri_
          BTCF Member
          • May 2013
          • 366
          • Suomi finland

          #34
          Meikällä yks kaveri haasteli että vois ilmatteeks vaihtaa koneen jos vanhan saa pitää
          Mietin myös että ostasko saksasta täysin peruskorjatun motin että olisi sitten käytännössä uusi. Ja vanha menisi sinne vaihdossa. Sitte ei kyllä taas vaihtajaa sille ole

          Comment

          • arben
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1126
            • suomi

            #35
            Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
            Meikällä yks kaveri haasteli että vois ilmatteeks vaihtaa koneen jos vanhan saa pitää
            Mietin myös että ostasko saksasta täysin peruskorjatun motin että olisi sitten käytännössä uusi. Ja vanha menisi sinne vaihdossa. Sitte ei kyllä taas vaihtajaa sille ole

            Kyllä 3000€ jo tota nykyistäkin huoltaa jo jonkun matkaa. Mittasitko ohivuodot?

            Korjaamo laskuttanee 1000€ irroituksesta ja asennuksesta.

            Comment

            • _Sylin_teri_
              BTCF Member
              • May 2013
              • 366
              • Suomi finland

              #36
              En ole mitannut, mittari kyllä löytyy ja vois vklp testata jos hyvä sää on.

              Onkos tuossa 170kw versiossa mitään fyysistä eroa?

              Comment

              • _Sylin_teri_
                BTCF Member
                • May 2013
                • 366
                • Suomi finland

                #37
                Ohivuodot nyt mitattu ja 2-4 pytyistä vuotaa imuventtiilistä takas ihan huolella että aika ehtoopuolella on. Kolmessa muussa oli kyllä ok.

                Nyt kun on kasassa niin on vaan pikku ongelma. Ei käynnisty. Starttaa kyllä mutta ei lupailekkaan. Yksi akku startattu jo loppuun.

                Ohivuotoja mittaillessa irrotin kakkospytyn suuttimen irti ja laitoin sellasenaan takas. Ja paluuletkun irrotin myös 1 suuttimelta mutta en itse suutinta.

                Mikä tässä on voinut kusta? Jokaikinen liitin on kyllä omalla paikallaan, koneen muovit ei ole mutta tuskin se siitä on kiinni.

                Varashälytin myös pärähti kerran soimaan remontin aikana mutta hiljensin sen kakesta. Onko tuohon voinu joku ajonesto tulla päälle?

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                  Nyt kun on kasassa niin on vaan pikku ongelma. Ei käynnisty. Starttaa kyllä mutta ei lupailekkaan. Yksi akku startattu jo loppuun.

                  Varashälytin myös pärähti kerran soimaan remontin aikana mutta hiljensin sen kakesta. Onko tuohon voinu joku ajonesto tulla päälle?
                  Voi olla ajoneston synkka hukassa.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • _Sylin_teri_
                    BTCF Member
                    • May 2013
                    • 366
                    • Suomi finland

                    #39
                    Ei huono idea:think. Mietin että akun kenkää en kyllä irrottanu tuon aikana että vois olla joku härö nyt jossai.

                    Bmwhatilla katoin startatessa Max. rail pressure of las 10ms niin oli 6.5bar? Eikös tuon pitäs olla tyylii parisataa baaria? Että joltain ajonestojutulta nyt haiskahtaa

                    Eihän tuo kone voi itteensä ottaa jos väärään suuntaan pyöritti välillä kampuran hihnapyörästä?
                    Last edited by _Sylin_teri_; 30-05-2016, 19:59.

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7531
                      • Jyväshyvä

                      #40
                      Ei väärään suuntaan pyörittäminen mitään aiheuta.

                      Jos railipaineet ei nouse sinne 300 pintaan niin ei edes yritä käyntiin.
                      Jos ne ei nouse, vikana on joko matalapainepuolella
                      (tästä tulee oma vikakoodinsa, ehkä). Sillä puolella vika on yleensä
                      tankin siirtopumpussa.

                      tai sitten korkeapainepuolella. Vika joko suuttimessa tai korkeapainepumpussa.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • _Sylin_teri_
                        BTCF Member
                        • May 2013
                        • 366
                        • Suomi finland

                        #41
                        Tosiaan ainut vikakoodi tulee rail paineista että liian pienet. Omituista jos ois mennyt rikki itestään tuon rempan aikana:think
                        Last edited by _Sylin_teri_; 31-05-2016, 05:06.

                        Comment

                        • _Sylin_teri_
                          BTCF Member
                          • May 2013
                          • 366
                          • Suomi finland

                          #42
                          Mistä ihmeestä inpalla näkee tuon polttoainepaineen? Mistään en löytäny

                          Rail paineeks on näköjään vakioitunu 4.27bar joka tilanteessa. Ainakin liikku löpö siellä putkissa kun irrotin sen konehuoneessa olevan läpinäkyvän letkun ja tyhjensin sitä vähän. Täytty heti kun laitto virrat startti asentoon ilman että polki jarrua

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7531
                            • Jyväshyvä

                            #43
                            Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                            Mistä ihmeestä inpalla näkee tuon polttoainepaineen? Mistään en löytäny

                            Rail paineeks on näköjään vakioitunu 4.27bar joka tilanteessa. Ainakin liikku löpö siellä putkissa kun irrotin sen konehuoneessa olevan läpinäkyvän letkun ja tyhjensin sitä vähän. Täytty heti kun laitto virrat startti asentoon ilman että polki jarrua
                            Taitavat näkyä ekp:n alta eli polttoainepumpun. Löytyy muistaakseni sieltä moottori -valokon lopusta.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • harjomi
                              Newbiemmer
                              • Dec 2008
                              • 13

                              #44
                              Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                              Ohivuodot nyt mitattu ja 2-4 pytyistä vuotaa imuventtiilistä takas ihan huolella että aika ehtoopuolella on. Kolmessa muussa oli kyllä ok.

                              Nyt kun on kasassa niin on vaan pikku ongelma. Ei käynnisty. Starttaa kyllä mutta ei lupailekkaan. Yksi akku startattu jo loppuun.

                              Ohivuotoja mittaillessa irrotin kakkospytyn suuttimen irti ja laitoin sellasenaan takas. Ja paluuletkun irrotin myös 1 suuttimelta mutta en itse suutinta.

                              Mikä tässä on voinut kusta? Jokaikinen liitin on kyllä omalla paikallaan, koneen muovit ei ole mutta tuskin se siitä on kiinni.

                              Varashälytin myös pärähti kerran soimaan remontin aikana mutta hiljensin sen kakesta. Onko tuohon voinu joku ajonesto tulla päälle?
                              Näin kävi mulla myös suuttimen vaihdon jälkeen. Lähti kun irrotin railin etupäässä sijaitsevan rail-paineanturin liittimen ja auton käynnistyttyä lykkäsin takaisin. Seuraava startti otti myös pitkään, mutta puolen tunnin ajon jälkeen toimi taas normaalisti. Luulen että ilma railissä aiheutti lukuhäiriötä paineanturille.

                              -Mikko

                              Comment

                              • _Sylin_teri_
                                BTCF Member
                                • May 2013
                                • 366
                                • Suomi finland

                                #45
                                Ei auttanut mikon kikka tässä

                                HTK12 kävi läppärin kanssa tutkailemassa mutta ei kyllä löytynyt mitään uutta.

                                Pa-paineet 4.27bar ja rail paine on aivan sama4,27bar startatessa ja virrat päällä eli KP pumppu ei olevinaan tuota yhtään painetta.

                                Miten tää on ees mahollista Ajamalla sen tuohon ajoin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎