Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 520d -08 polttoaineensyötössä ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tume
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 250
    • Helsinki

    E61 520d -08 polttoaineensyötössä ongelmia

    Morjens,

    Itsellä ei ajatus enää kulje tämän ongelman kanssa, joten kysytään viisaammilta. Otsikon autooon tein jakopääremontin ja nyt kun pitäisi saada pelit tulille niin polttoainepumppu ei pyöri. Kokeilin sitten ajaa pumppua hyppylangalla, ja pumppu pelaa normaalisti. Sitten koitin käynnistää samalla kun pyöritin pumppua suoralla virralla, mutta rail-paine pyöreä nolla. Kokeilin toisella korkeapainepumpulla, ei mitään vaikutusta. Mitä multa nyt on jäänyt huomaamatta?
    F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

    Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2978
    • Uusimaa

    #2
    Originally posted by Tume View Post
    Morjens,

    Itsellä ei ajatus enää kulje tämän ongelman kanssa, joten kysytään viisaammilta. Otsikon autooon tein jakopääremontin ja nyt kun pitäisi saada pelit tulille niin polttoainepumppu ei pyöri. Kokeilin sitten ajaa pumppua hyppylangalla, ja pumppu pelaa normaalisti. Sitten koitin käynnistää samalla kun pyöritin pumppua suoralla virralla, mutta rail-paine pyöreä nolla. Kokeilin toisella korkeapainepumpulla, ei mitään vaikutusta. Mitä multa nyt on jäänyt huomaamatta?
    Onko vikakoodit luettu?
    DDE - CAS synkka hukassa?
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • Tume
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 250
      • Helsinki

      #3
      Vikakoodia tulee vain parilta hehkulta.. :think
      F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

      Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #4
        Kampiakselin asentotunnistin menny Jakopää rempan yhteydessä rikki?
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2978
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by Kissvesala View Post
          Kampiakselin asentotunnistin menny Jakopää rempan yhteydessä rikki?
          Hyvä veikkaus, siitä ei tosiaan tule vikakoodia monesti. Tuo unohtui tohutessa tarkistaa.
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • Tume
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 250
            • Helsinki

            #6
            Sitä mietin aluksi itsekin, mutta luulisi siitä tulevan jotain koodia.
            Jaki kävi tutkimassa pikaisesti autoa, ja mitään vikaa ei hehkujen ohjainlaitetta lukuunottamatta löytynyt. Oli näköjään tuo uusi hehkuboksi rikki jo valmiiksi, täytyy käydä hakemassa uusi tilalle.
            F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

            Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

            Comment

            • Tume
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 250
              • Helsinki

              #7
              Olinpa hidas. Niin tuosta kampuran anturistako ei tule koodia välttämättä?
              F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

              Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                #8
                Originally posted by Tume View Post
                Olinpa hidas. Niin tuosta kampuran anturistako ei tule koodia välttämättä?
                Ei välttämättä. Katso livedatalla mitä näyttää RPM:ksi startatessa. Ykkösvaihtoehtona minäkin veikkaisin kyllä DDE-CAS-synkkaa... Eikai korkeapainepumppuun ole koskettu?
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by Supra^ View Post
                  Ei välttämättä. Katso livedatalla mitä näyttää RPM:ksi startatessa. Ykkösvaihtoehtona minäkin veikkaisin kyllä DDE-CAS-synkkaa
                  Autossa on EWS4, johon ei synkkausta voi tehdä. Oli uusi tieto minullekin.
                  Toisaalta. EWS- synkasta on tullut AINA vikakoodi. Tässä autossa ei ole mitään vikakoodia. Ei siis yhtään, pl tuo hehkuboxi. Sekin poistui, kun laitettiin vanha tilalle, paitsi tietysti itse hehkuista, kun niitä ei kytketty.
                  Tuo RPM- tietohan olisi helppo tarkistaa, ei tehty.
                  Ainoa vika joka löytyi oli DDE- yksikön toinen (pienempi) liitin, joka oli osittain irti. Se aiheutti ainakin DSC- yksiköltä vika-ilmoituksen. Kytkeminen kiinni, ei muuttanut tilannetta.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • Tume
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 250
                    • Helsinki

                    #10
                    Kyllä korkeapainepumppukin on ollut irti..
                    F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

                    Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2978
                      • Uusimaa

                      #11
                      Autossahan siis pyörii startti mutta ei polttoainepumppu. EKPS testi meni läpi = testerillä pumppu pyöri ok, joten sekin lienee kunnossa. Veikkaan kyllä tuota kampuran tunnistinta.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        #12
                        No mitä sanoo kierroslukumittari startatessa?
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • Tume
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 250
                          • Helsinki

                          #13
                          Rpm tieto tulee, eli sekin oljenkorsi on käytetty. Rail-paineet pysyy nollilla..
                          F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

                          Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

                          Comment

                          • Tume
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 250
                            • Helsinki

                            #14
                            Tarkennusta vielä, eli polttoainepumppu pyörii kun starttaa. Olin siinä uskossa, että pumppu alkaa pyöriä, kun sytytysvirta kytketään, mutta pumpulle tuleekin virta vasta startatessa. Varmistin tämän vielä toisesta saman ikäisestä 520d:stä. Eli nyt on enää ongelmana tuo rail-paine, se pysyy tasan nollassa. Kellään ideaa mikä voisi aiheuttaa moisen? Kokeiltu siis jo kahdella eri pumpulla, toinen oli autossa kiinni ennen remonttiakin ja toinen hyllyssä ollut purkuautosta peräisin oleva. Tuskin molemmat ois hajonnut yhtäkkiä.
                            F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

                            Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2855
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by jaki View Post
                              EWS- synkasta on tullut AINA vikakoodi
                              Ei ole, ja se auto olikin sitten aika kinkkinen saada käyntiin.

                              Mites railpaineen anturi?
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎