Announcement

Collapse
No announcement yet.

ACSM60 / internal fault (airbag-ohjain)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1367
    • Lempäälä

    ACSM60 / internal fault (airbag-ohjain)

    Tutulla e61 tuuttasi airbagin vikavalon päälle, ja katselin inpalla vikakoodit.

    tuosta ACSM60-modulista löytyi tuo koodi 93D7 - central control module - internal fault.

    Ilmeisesti menee ohjainlaitteen vaihdoksi ?

    Modulin vo-numero kaiketi 9118931.

    Kysymyksiä :
    -kuivuuko noista vain konkat vai mitä siellä tapahtuu (onko vika siis korjattavissa)
    -jos menee modulinvaihto-hommiksi -> voiko käyttää käytettyä osaa purkurilta ?
    --Jos voi, niin miten/millä koodaus suoritetaan ? Inpa/dis/ncs/ista-d käytössä.

    Onko haisuu kellään ?
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #2
    Mä en uskaltaisi airbag purkkeja kolvailla.

    Saa käytetyn, winkfp:tä ensin ja sitten ncs koodaus.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      #3
      Originally posted by suppari View Post
      Mä en uskaltaisi airbag purkkeja kolvailla.

      Saa käytetyn, winkfp:tä ensin ja sitten ncs koodaus.
      Ja päälle vielä istalla timerin starttaus...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • repsa
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1367
        • Lempäälä

        #4
        Tyhmä kys (tarkennus) :

        1)winkfp:llä sille tehdään mitä ?

        2)vanhasta varmaan luetaan koodaus ncs:llä ja se tuutataan tupaan sellaisenaan.

        3)onko toiminto ista/d:ssä laitteen "ohjatuissa toiminnoissa" vai tarjoaako välittömästi kun pistää diagnostiikanläpi ?
        5c jetta 1.2TSI 140/220
        530e m-sport alpinweiss3 vakio
        a4 cabi 220/300
        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          #5
          Ei nuista acsm purkeista edes kuivu ne konkat niinku vanhemmista Sgm purkeista.
          Winkfp:n käyttöohjeet löytyy sen asennuskansiosta tai Googlesta. En usko että kukaan jaksaa alkaa tähän niitä kirjottaan.
          Eikä ncs expertillä tartte vanhasta purkista lukea mitään. Kun se koodausdata tulee fa listalta suoraan.

          Sitten ku homma on valmis flässäyksen ja koodauksen osalta niin ista/d kyllä osaa neuvoa loput.
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1367
            • Lempäälä

            #6
            Originally posted by Kissvesala View Post
            Ei nuista acsm purkeista edes kuivu ne konkat niinku vanhemmista Sgm purkeista.
            Winkfp:n käyttöohjeet löytyy sen asennuskansiosta tai Googlesta. En usko että kukaan jaksaa alkaa tähän niitä kirjottaan.
            Eikä ncs expertillä tartte vanhasta purkista lukea mitään. Kun se koodausdata tulee fa listalta suoraan.

            Sitten ku homma on valmis flässäyksen ja koodauksen osalta niin ista/d kyllä osaa neuvoa loput.
            Ei kun tuotaniin, tuota winkfp:tä kyllä olen käyttänyt firmiksien päivitykseen, mutta lähinnä että miksi sitä tässä käytetään ? Tarviaako ohjainlaitteeseen vaihtaa vin ja sen takia ?
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #7
              Juu vin vaihtoon tarvitaan.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                #8
                Vai vaihtuiko ACSM-purkin VIN ihan vaan NCS:llä koodaamalla? En oo varma että oonko tämmöstä vaihtanu mutta muistaakseni winkfp tarvitaan VIN:n vaihtoon vain vanhemmissa valokuitupohjaisissa airbag-laitteissa (SGM ja kumppanit).
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • repsa
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1367
                  • Lempäälä

                  #9
                  Ok. Nyt on jo senverta aikaa edellisestä winkfp kokeilusta että pitää vielä kysyä kun jotkut jaksavat kiitettävästi neuvoakin ; saako pelkän vin vaihdettua vai vaatiiko aina sw-tason päivityksen ?
                  Lähinnä tässä se perinteinen pelko perseessä että kun yhtä ohjainlaitetta päivittää, muuttuu sit kuitenkin datakehykset väyläkommunikointiin ja muut ohjainlaitteet antavatkin vikakoodia väärästä softatasosta -> loputon päivityksen suo.
                  5c jetta 1.2TSI 140/220
                  530e m-sport alpinweiss3 vakio
                  a4 cabi 220/300
                  vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    #10
                    Ei sitä pakko päivittää ole, tsekkaa vanhasta softaversion ja pamauttaa uuteen saman.
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      #11
                      Originally posted by böntti View Post
                      Vai vaihtuiko ACSM-purkin VIN ihan vaan NCS:llä koodaamalla? En oo varma että oonko tämmöstä vaihtanu mutta muistaakseni winkfp tarvitaan VIN:n vaihtoon vain vanhemmissa valokuitupohjaisissa airbag-laitteissa (SGM ja kumppanit).
                      Tässä nyt täytyy sanoa että en muista. Mutta tuohan on älyttömän helppi koittaa. Koodaa vaan ncs:llä poksin ja nollaa koodit. Jos herjaa väärästä vinistä vielä sen jälkeen niin sitte winkfp tulille.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • jartsa02
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 1131
                        • Helsinki

                        #12
                        Tuo ACSM60-purkki menee muistaakseni pelkästään NCS-koodauksella ja vikakoodien nollauksella, se vanhempi SGM tarvii sitten winkfp:tä, NCS-koodausta ja system timerin starttausta.
                        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                        Comment

                        • repsa
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1367
                          • Lempäälä

                          #13
                          Hmm.. kaveri tilasi :
                          65.77 9114214-01 HW11
                          ACSM 220 4391-13
                          BMW *31911421401V*

                          Tulikin
                          65.77 9172018-01 HW22
                          ACSM 220 4431-16
                          BMW *31917201801H*

                          Noinkohan on, mahtaakohan olla korvaava ?
                          realoem.com sanoo että 9114214 -> 9172018 Bilaterally exchangeable.
                          Eli meniskö kuitenkin kuin strömsössä ?
                          5c jetta 1.2TSI 140/220
                          530e m-sport alpinweiss3 vakio
                          a4 cabi 220/300
                          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                          Comment

                          • repsa
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1367
                            • Lempäälä

                            #14
                            No mutta. purkki paikallaan, ncs:llä koodaus -> ok -> inpalla ei sit anna nollata yhtä vikakoodia :

                            93D5 crash telegram history -three crash telegrams are saved.

                            Onkos ideoita?
                            5c jetta 1.2TSI 140/220
                            530e m-sport alpinweiss3 vakio
                            a4 cabi 220/300
                            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                            Comment

                            • repsa
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1367
                              • Lempäälä

                              #15
                              Kokeilin katsella googlesta apuja, myös tool32 kävin läpi. Näyttäs siltä että vikakoodia ei saa bmw:n omilla työkaluilla nollattua.

                              Pitääkö siis hommata vielä yksi ohjainlaite, vai onko jollain kohtalontoverilla SRS-reset-tool:ia (tms joku muu kuin bmw:n oma)
                              5c jetta 1.2TSI 140/220
                              530e m-sport alpinweiss3 vakio
                              a4 cabi 220/300
                              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎