Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jkoluu
    Bimmer Rookie
    • Jun 2016
    • 42
    • Orimattila

    #31
    Originally posted by Jarppa63 View Post
    Projektina tuo retrofit ei ole kummoinen.
    Osaatko/pystytkö koodailla näitä LCI bemareita?
    BMW 520d -09

    Comment

    • Jarppa63
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 757
      • Kerava

      #32
      Originally posted by Jkoluu View Post
      Osaatko/pystytkö koodailla näitä LCI bemareita?
      En osaa. Täältä foorumilta kyllä löytyy apuja.

      Originally posted by Arnolds View Post
      Ja jos ei ole oikea "Hifisti" niin laittaa L7:lle säädöt kohdalleen niin soi hyvin ja niillä pärjää.
      Juurikin näin.

      Jarppa
      BMW i4M50 individual -23
      exiä: BMW 545e -21
      BMW F33 435xd -15
      M550xd-12
      e93 330da -08
      Dodge Stealth RT/TT -91
      Ford Thunderbird SC -91
      Olds Supreme avo -71
      Chevy Chevelle 2d HT -72

      Comment

      • bore^
        Bimmer Rookie
        • Aug 2016
        • 169
        • Vantaa

        #33
        tietääkö joku minkä kokoset läpät on 530d 2006 imusarjassa? ei ainakaa äkkiseltää mitään löytynyt mihin voisi 100 prosenttisesti luottaa. :think
        E61 2006 530d m-sport

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2646
          • Tampere

          #34
          Originally posted by bore^ View Post
          tietääkö joku minkä kokoset läpät on 530d 2006 imusarjassa? ei ainakaa äkkiseltää mitään löytynyt mihin voisi 100 prosenttisesti luottaa. :think
          Satavarma voit olla vain kun otat imusarjan irti ja mittaat läppien koon itse.

          Yleisesti vuoden 2005 ja 2006 M57-koneissa on ymmärtääkseni käytetty sekä 22 mm että 33 mm kokoisia läppiä. Ennen vuotta 2005 on käytetty yksinomaan 22 mm läppiä ja vastaavasti 2006 vuoden jälkeen pääasiassa 33 mm läppiä. E60/61 LCI-koneissa on 33 mm läpät.
          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3310
            • Kajjjaani

            #35
            Originally posted by bore^ View Post
            tietääkö joku minkä kokoset läpät on 530d 2006 imusarjassa? ei ainakaa äkkiseltää mitään löytynyt mihin voisi 100 prosenttisesti luottaa. :think
            Originally posted by JaniLap View Post
            Satavarma voit olla vain kun otat imusarjan irti ja mittaat läppien koon itse.

            Yleisesti vuoden 2005 ja 2006 M57-koneissa on ymmärtääkseni käytetty sekä 22 mm että 33 mm kokoisia läppiä. Ennen vuotta 2005 on käytetty yksinomaan 22 mm läppiä ja vastaavasti 2006 vuoden jälkeen pääasiassa 33 mm läppiä. E60/61 LCI-koneissa on 33 mm läpät.
            Ja kun poistaa ne läpät niin ei tarvii miettiä niiden kokoa.
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3310
              • Kajjjaani

              #36
              Originally posted by Jarppa63 View Post
              En osaa. Täältä foorumilta kyllä löytyy apuja.



              Juurikin näin.

              Jarppa
              Omat säädöt on saatavilla jos haluaa.
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2646
                • Tampere

                #37
                Originally posted by Arnolds View Post
                Ja kun poistaa ne läpät niin ei tarvii miettiä niiden kokoa.
                Luulen että kyse on juurikin niiden läppien poistamisesta ja sopivien taustalevyjen hankinnasta. Voin toki olla väärässäkin.
                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3310
                  • Kajjjaani

                  #38
                  Originally posted by JaniLap View Post
                  Luulen että kyse on juurikin niiden läppien poistamisesta ja sopivien taustalevyjen hankinnasta. Voin toki olla väärässäkin.
                  Ei sinne mitään tausta levyjä tarvii.
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • ///THe
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 836
                    • Espoo

                    #39
                    Originally posted by Arnolds View Post
                    Ei sinne mitään tausta levyjä tarvii.
                    Kyllähän se helpottaa vaan kummasti, kun on peitelevyt kunnon tiivisteillä. Ei tarvitse askarrella sen enempiä ja pitää satavarmasti.
                    X5 F15 ///Msport
                    CRX 2gen +25psi

                    Comment

                    • revote
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2013
                      • 1886
                      • Hollola

                      #40
                      Miten saapi helpoiten irti 535d:stä moniurahihnan? Saako yläkautta?
                      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                      Comment

                      • ///THe
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 836
                        • Espoo

                        #41
                        Originally posted by revote View Post
                        Miten saapi helpoiten irti 535d:stä moniurahihnan? Saako yläkautta?
                        Purat lukkopellin pois (about 10kpl torxeja) ja syylärin/flektin päältä suojamuovi irti (2kpl torxeja per puoli). Flektin töpseli irti apparin puolen laidalta ja vesiletku irti flektin kehikon alalaidan hahloista. Sen jälkeen flektikehikko ylöspäin nostamalla pois (imusarjalle menevän ahtoletkun voi mahdollisesti joutua löysäämään, mutta muistaakseni ei pakollinen) ja lista-avaimella käännät löysää kiristinrullan päästä ja hihna vekeen.

                        EDIT: se kitinä voi tulla kompuran hihnapyörästä. On omalla stretsihihnalla suoraan dampperiin. Itselläni kitisi hetken ja sit hajos kompuran hihnapyörä...
                        Last edited by ///THe; 23-08-2016, 20:45.
                        X5 F15 ///Msport
                        CRX 2gen +25psi

                        Comment

                        • Telehell
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2016
                          • 330
                          • Joensuu

                          #42
                          Päteekö tuo ohje myös 525d malliin?
                          Mitsubishi Outlander PHEV
                          Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                          Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                          Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                          Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                          Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                          Ex: Nissan Primera P11 -01
                          Ex: Nissan Sunny -94

                          Comment

                          • Norkin
                            BTCF Member
                            • Aug 2013
                            • 106
                            • Lempäälä

                            #43
                            Suuttimien korjausta

                            Morjes!

                            -06 535d:ssä ilmeisesti suutinhäikkää ku lyö mustaa putkesta aika urakalla. Savutti jo vakiosoftalla aika reilusti mut ajtechin käsittelyn jälkeen tulee reilusti melkeen koko kierrosalueella eikä vaikuttanut 20% syöttöjen laskukaan savutukseen. Joten ei taida muita vaihtoehtoja enää oikein olla?

                            Mutta kysymys kuuluukin että onko mitään hyvää pajaa joka pystyisi noita solenoidisuuttimia korjaamaan? Jos tampereen seudulta löytyisi niin se olis iso plussa mut toki postikin kulkee tammerdiesel ottaa 47e/suutin pelkästä testauksesta eikä korjaaminen kuulemma onnistu heillä. Kiitos jo etukäteen.

                            Tesla Model 3 LR -20
                            E36 Compact M43B16 turbo


                            Ex:
                            F11 530D xDrive M-sport
                            F21 M135i xDrive -14
                            E30 316 -85
                            F01 730D -09
                            E61 M5 -07 Silverstone II
                            F21 M135i xDrive -13
                            E92 335i -06
                            F11 520d -11
                            E61 535d -06 M-sport (377hp/766nm)
                            E91 320d -06
                            E30 324td Touring -89
                            Muita: Porsche Cayenne 958, MB (w205,w213),
                            4x Ford

                            Comment

                            • ///THe
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2009
                              • 836
                              • Espoo

                              #44
                              Originally posted by Norkin View Post
                              Morjes!

                              -06 535d:ssä ilmeisesti suutinhäikkää ku lyö mustaa putkesta aika urakalla. Savutti jo vakiosoftalla aika reilusti mut ajtechin käsittelyn jälkeen tulee reilusti melkeen koko kierrosalueella eikä vaikuttanut 20% syöttöjen laskukaan savutukseen. Joten ei taida muita vaihtoehtoja enää oikein olla?

                              Mutta kysymys kuuluukin että onko mitään hyvää pajaa joka pystyisi noita solenoidisuuttimia korjaamaan? Jos tampereen seudulta löytyisi niin se olis iso plussa mut toki postikin kulkee tammerdiesel ottaa 47e/suutin pelkästä testauksesta eikä korjaaminen kuulemma onnistu heillä. Kiitos jo etukäteen.
                              Kannattaa aluksi tarkastaa suutinten korjausarvot testerillä ja mitata suutinten ohivuodot ennen kuin alat irroittamaan suuttimia huoltoon. Aika suurella todennäköisyydellä veikkaan, että autossasi ennemminkin ahtovuotoa (imusarjan tiivisteet, läppien tiivisteet, ahtoputkien tiivisteet, ahtoputket, jne.).
                              X5 F15 ///Msport
                              CRX 2gen +25psi

                              Comment

                              • Norkin
                                BTCF Member
                                • Aug 2013
                                • 106
                                • Lempäälä

                                #45
                                Originally posted by ///THe View Post
                                Kannattaa aluksi tarkastaa suutinten korjausarvot testerillä ja mitata suutinten ohivuodot ennen kuin alat irroittamaan suuttimia huoltoon. Aika suurella todennäköisyydellä veikkaan, että autossasi ennemminkin ahtovuotoa (imusarjan tiivisteet, läppien tiivisteet, ahtoputkien tiivisteet, ahtoputket, jne.).
                                Ajtechin kaveri sano että korjausarvoist ei välttämättä saa tietoo jos kärki vuotaa, mutta tiedä sitten. Ei niissä ilmeisesti isoo häikkää ainakaan näkynyt mutta voisihan sen tehdä vielä. Antti puhui korjausarvoista näkevän vain paluun. Itse en niistä oikein ymmärräMutta jos se olisi ahtovuodosta johtuvaa niin eikös syötön laskemisen olisi pitänyt vaikuttaa savutukseen? Myös tehoa antoi juuri sen mitä pitääkin eli ahtimissakaan ei häikkä pitäisii olla ja pikkuahdin vastikään vaihdettukin. Mutta korjausarvoista siis pitäisi nähdä jos kärki vuotaa ja lykkää liikaa ainetta?

                                Tesla Model 3 LR -20
                                E36 Compact M43B16 turbo


                                Ex:
                                F11 530D xDrive M-sport
                                F21 M135i xDrive -14
                                E30 316 -85
                                F01 730D -09
                                E61 M5 -07 Silverstone II
                                F21 M135i xDrive -13
                                E92 335i -06
                                F11 520d -11
                                E61 535d -06 M-sport (377hp/766nm)
                                E91 320d -06
                                E30 324td Touring -89
                                Muita: Porsche Cayenne 958, MB (w205,w213),
                                4x Ford

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎