Originally posted by AttE39
View Post
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Paljonko heittelee?Originally posted by AttE39 View PostE60 525da lci (laatikko?) nypyttää tasakaasulla 50-70kmh kaikista pahiten, eli kierrokset heittelee ja nykii.. Motarinopeuksissa ei mitään ongelmaa. Mikähän mahtais olla?
Jos noin 200-300 kierrosta niin vika ehkä megatroniikassa.
Jos heittelee yli 500 kierrosta niin vikaa myös ehkä turbiinissa.
Ota yhteys Siekkinen Maaninka niin saat paremman arvion mikä mättää.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
Niin siis vielä sellainen tarkennus että sinistä tuprauttaa vain kylmäkäynnistyksessä hetken ajan. Muutoin ei.Originally posted by HTK12 View PostPuristusten mittaus kertoo aika hyvin moottorin kunnosta. Kertoo männänrenkaista, venttiileistä, kansipahvista jne. Sinisen tupruttelu tarkoittaa, että öljyä palaa. Huohotus, turbo, venttiilivarrenkumit..
Comment
-
Suuttimet varmasti kunnossa?Originally posted by revote View Post...sinistä tuprauttaa vain kylmäkäynnistyksessä hetken ajan. Muutoin ei.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
sinistä jos käynnistäessä tuprauttaa niin venttilinvarren kumit? suuttimien johdosta ei sinistä pöllyttele vaikka olisikin rikki.E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
Mitä mieltä? -30mm jousilla pudotettu vakio E60, 245/35/19 & 275/30/19 rengastukset säädettiin Leskisellä kulmat kohilleen, renkaat pystyyn ohi tehdasarvojen.
Nyt tajusin että talvirenkaat 225/60/16 niin eri maata että mitäs tekisi?
Uusi talvisarja (vaikka 245/40/18) vaiko jotain muuta? Uudet kulmasäädöt? Vai ajelisiko näillä säädöillä?
Kuluuko kitkarenkaat hetkessä paskaksi tai onko jopa pito-ongelmia..
Comment
-
I stand corrected. Logiikkani mukaan suuttimista johtuva dieselöljyn liikamäärä aiheuttaisi syttymisvaikeuksia moottorin ollessa kylmä, jolloin pölläyttää sinisen savun. Venttiilinvarren kumeistakin se voi toki johtua. Hehkuistakin joissakin moottorityypeissä.Originally posted by Juspa View Postsuuttimien johdosta ei sinistä pöllyttele vaikka olisikin rikki.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Voihan kansi itsessään olla kärsinyt. Ja aika herkkä se on ylikiristykselle, 10nm on helppo mennä yli.Originally posted by Mirska View PostM54 koneinen E60, välillä lyhyenkin ajon jälkeen alkaa haisemaan palanut öljy ja konetilasta pysähdyttyä pukkaa hieman valkoista savua. Ei ole kertaakan vielä pystyny näkemään tuleeko tietystä kohtaa ulos. Venttiilikopan etuvasemmassa reunassa näkyy aina hiukan tuoretta öljyä kuin tiiviste vuotaisi, mutta autosta on alle 5tkm sitten vaihdettu öljyt, tiiviste sekä huohotin. Mikä tuon savutuksen ja tiivisteen pettämisen uudelleen näin nopeasti voisi aiheuttaa? Öljykorkissa ei ole valkoista töhnää eikä myöskään huohottimen putkessa, pakoputkesta ei myöskään tule minkään väristä savua.
Mutta öljyjalan tiiviste ja venakopan kansi on aika helppoja vaihtaa itse, veljen M54:seen oli kyllä aika työ saada venakopantiiviste irti, oli kärähtänyt niin korpuksi.
Comment
-
Jos on tiivisteen vaihdossa oikaistu ja jätetty nämä: https://www.motonet.fi/fi/varaosatuo...56?ajoneuvo=68Originally posted by Mirska View PostM54 koneinen E60, välillä lyhyenkin ajon jälkeen alkaa haisemaan palanut öljy ja konetilasta pysähdyttyä pukkaa hieman valkoista savua. Ei ole kertaakan vielä pystyny näkemään tuleeko tietystä kohtaa ulos. Venttiilikopan etuvasemmassa reunassa näkyy aina hiukan tuoretta öljyä kuin tiiviste vuotaisi, mutta autosta on alle 5tkm sitten vaihdettu öljyt, tiiviste sekä huohotin. Mikä tuon savutuksen ja tiivisteen pettämisen uudelleen näin nopeasti voisi aiheuttaa? Öljykorkissa ei ole valkoista töhnää eikä myöskään huohottimen putkessa, pakoputkesta ei myöskään tule minkään väristä savua.
vaihtamatta, niin varmasti rupeaa vuotamaan ennenpitkään. Ihan sama kiristätkö mutterit 10 vai 100nm, pohjaan asti ne vedetään ja nuo painavat venttiilikopan kiinni kanteen oikealla voimalla.
Avaa vaikka yksi mutteri ja kokeile onko kumiprikka ihan korppu, jos on niin vaihda kaikki ja katso vuotaako vielä.
Comment
-
Moro,Originally posted by attebotte View PostHei,
tällänen visanen kysymys.
Eli tosta meikäläisen 530da on tehot hukassa?
Käytetty korjaamolla sieltä saatu vikakoodit:
4020(Exhaust gas temperature sensor againts particulate)
4530(charge pressure control error)
3F57(boost pressure control)
4507 (exhaust redirection control)
Muut koodit lähti kuittaamalla mutta tuo 4020 ei, jolloin päätetttiin vaihtaa tämä ennen hiukkaspoltinta oleva lt-anturi (kun kuulemma viittaa siihen?). Ei kuitaantunut senkään jälkeen ja nyt arpovat missä vika?
Ja kaiken päälle vaikka ennen korjaamokäyntiä oli tehoton, niin silloin mielestäni ahtoi koska normi turbon ääni kuului kaasua painettaessa, nyt ahdin ei ole pelissä lainkaan. Yrittivät sitäkin selvittää mutta eivät osanneet siihenkään mitään sanoa?
Osaisiko joku auttaa kun vähän turhan kallista viedä korjaamolle arvottavaksi :think
Ja jos siitä on apua niin pystyn itsekkin lukemaan nollaamaan tolla kaverin carlyllä koodit...
Sama vika oli itelläkin ja Carlylla näytti tuota 4020 koodia ja Carlyn mukaan pitäisi olla se ennen DPF:ää oleva anturi, mutta kun vein lopulta liikkeeseen vaihdettavaksi niin se oli se takimmainen DPF:n jälkeinen anturi rikki, joka on helppo vaihtaa. Olivat siellä lukeneet vikakoodin ja 20min. jätöstä sai hakea pois. Illan tappelin sen etummaisen kanssa alta päin yrittäen ja vieläkin sormi kipee rusautusväännöstä vaikka aikaa 8kk...BMW 525dA E60 M57/TU -05
BMW 525i E39 M54 Touring -01
Comment
-
Originally posted by Walker View PostVoihan kansi itsessään olla kärsinyt. Ja aika herkkä se on ylikiristykselle, 10nm on helppo mennä yli.
Mutta öljyjalan tiiviste ja venakopan kansi on aika helppoja vaihtaa itse, veljen M54:seen oli kyllä aika työ saada venakopantiiviste irti, oli kärähtänyt niin korpuksi.Öljyjalan tiiiviste vuotaisi auton oikealle puolelle eikö? Tuo ei niin paljoa edes vuoda että tiputtaisi maahan mtn jälkiä. Nuo kumiset prikat ainakin oli laskutettu korjaamolla ja uskoisin että on vaihdettu. Itse öljyn kulutus on autossa tuntunut olevan korkea vaikkakin tiedän M54 olevan tyypillinen tälle, itselle tuli mieleen tuohon huohottimeen liittyvät jutut joita olen selvitellyt että voivat aiheuttaa moista. Kiitos kaikille vinkkejä antaneille, tod näk lähden tuosta venakopan tiivisteen vaihtamisesta uudelleen liikkeelle.Originally posted by ohhoh View PostJos on tiivisteen vaihdossa oikaistu ja jätetty nämä: https://www.motonet.fi/fi/varaosatuo...56?ajoneuvo=68
vaihtamatta, niin varmasti rupeaa vuotamaan ennenpitkään. Ihan sama kiristätkö mutterit 10 vai 100nm, pohjaan asti ne vedetään ja nuo painavat venttiilikopan kiinni kanteen oikealla voimalla.
Avaa vaikka yksi mutteri ja kokeile onko kumiprikka ihan korppu, jos on niin vaihda kaikki ja katso vuotaako vielä.F10 528iA
Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA
Comment
-
Kuten ekassa viestissä sanoin huohotin oli vaihdettu samalla eli 5tkm sitten, mutta ei ilmeisesti muita huohotinjärjestelmän osia koska tuo venakoppaan menevä putki ei ainakaan ole cold weather mallia.Originally posted by Walker View PostOnko huohotinta vaihdettu omistuksesi aikana tai yleensäkään?
Anyway, youtube on kanssa loistava työkalu löytää vinkkejä M54 vuotokohtiin tai muihinkin Diy puuhiinF10 528iA
Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA
Comment
-
Originally posted by HTK12 View PostLukaisisin koodit INPA/ISTA:lla ja sitten vilkaisisin live-dataa. Joku foorumilainen siellä varmaan voi auttaa asiassa.Kiitos tiedosta, tätä vähän itsekkin epäilin ja mietein että otan viikonloppuna sen takaimmaisen irti katson miltä näyttää. Menee joka tapauksessa ensi viikolla huoltoon niin saavat vaihtaa sen ja katsotaan sitten jos rupeis toimimaan.Originally posted by vene67 View PostMoro,
Sama vika oli itelläkin ja Carlylla näytti tuota 4020 koodia ja Carlyn mukaan pitäisi olla se ennen DPF:ää oleva anturi, mutta kun vein lopulta liikkeeseen vaihdettavaksi niin se oli se takimmainen DPF:n jälkeinen anturi rikki, joka on helppo vaihtaa. Olivat siellä lukeneet vikakoodin ja 20min. jätöstä sai hakea pois. Illan tappelin sen etummaisen kanssa alta päin yrittäen ja vieläkin sormi kipee rusautusväännöstä vaikka aikaa 8kk...
E61 530da -05
Comment
-
F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
Comment