Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9956
    • KVLA

    #91
    Originally posted by AttE39 View Post
    E60 525da lci (laatikko?) nypyttää tasakaasulla 50-70kmh kaikista pahiten, eli kierrokset heittelee ja nykii.. Motarinopeuksissa ei mitään ongelmaa. Mikähän mahtais olla?
    Onko minkä verran ajettu laitos? Olisiko turbiinivikaa? Vikakoodien lukuun nyt kuitenkin ensimmäiseksi.

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3310
      • Kajjjaani

      #92
      Originally posted by AttE39 View Post
      E60 525da lci (laatikko?) nypyttää tasakaasulla 50-70kmh kaikista pahiten, eli kierrokset heittelee ja nykii.. Motarinopeuksissa ei mitään ongelmaa. Mikähän mahtais olla?
      Paljonko heittelee?
      Jos noin 200-300 kierrosta niin vika ehkä megatroniikassa.
      Jos heittelee yli 500 kierrosta niin vikaa myös ehkä turbiinissa.
      Ota yhteys Siekkinen Maaninka niin saat paremman arvion mikä mättää.
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        #93
        Originally posted by HTK12 View Post
        Puristusten mittaus kertoo aika hyvin moottorin kunnosta. Kertoo männänrenkaista, venttiileistä, kansipahvista jne. Sinisen tupruttelu tarkoittaa, että öljyä palaa. Huohotus, turbo, venttiilivarrenkumit..
        Niin siis vielä sellainen tarkennus että sinistä tuprauttaa vain kylmäkäynnistyksessä hetken ajan. Muutoin ei.
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2646
          • Tampere

          #94
          Originally posted by revote View Post
          ...sinistä tuprauttaa vain kylmäkäynnistyksessä hetken ajan. Muutoin ei.
          Suuttimet varmasti kunnossa?
          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1223
            • Pori

            #95
            sinistä jos käynnistäessä tuprauttaa niin venttilinvarren kumit? suuttimien johdosta ei sinistä pöllyttele vaikka olisikin rikki.
            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

            Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

            Comment

            • h3rmo
              Newbiemmer
              • Feb 2016
              • 17
              • Helsinki

              #96
              Mitä mieltä? -30mm jousilla pudotettu vakio E60, 245/35/19 & 275/30/19 rengastukset säädettiin Leskisellä kulmat kohilleen, renkaat pystyyn ohi tehdasarvojen.

              Nyt tajusin että talvirenkaat 225/60/16 niin eri maata että mitäs tekisi?

              Uusi talvisarja (vaikka 245/40/18) vaiko jotain muuta? Uudet kulmasäädöt? Vai ajelisiko näillä säädöillä?

              Kuluuko kitkarenkaat hetkessä paskaksi tai onko jopa pito-ongelmia..

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2646
                • Tampere

                #97
                Originally posted by Juspa View Post
                suuttimien johdosta ei sinistä pöllyttele vaikka olisikin rikki.
                I stand corrected. Logiikkani mukaan suuttimista johtuva dieselöljyn liikamäärä aiheuttaisi syttymisvaikeuksia moottorin ollessa kylmä, jolloin pölläyttää sinisen savun. Venttiilinvarren kumeistakin se voi toki johtua. Hehkuistakin joissakin moottorityypeissä.
                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • Walker
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2016
                  • 62
                  • Turku

                  #98
                  Originally posted by Mirska View Post
                  M54 koneinen E60, välillä lyhyenkin ajon jälkeen alkaa haisemaan palanut öljy ja konetilasta pysähdyttyä pukkaa hieman valkoista savua. Ei ole kertaakan vielä pystyny näkemään tuleeko tietystä kohtaa ulos. Venttiilikopan etuvasemmassa reunassa näkyy aina hiukan tuoretta öljyä kuin tiiviste vuotaisi, mutta autosta on alle 5tkm sitten vaihdettu öljyt, tiiviste sekä huohotin. Mikä tuon savutuksen ja tiivisteen pettämisen uudelleen näin nopeasti voisi aiheuttaa? Öljykorkissa ei ole valkoista töhnää eikä myöskään huohottimen putkessa, pakoputkesta ei myöskään tule minkään väristä savua.
                  Voihan kansi itsessään olla kärsinyt. Ja aika herkkä se on ylikiristykselle, 10nm on helppo mennä yli.
                  Mutta öljyjalan tiiviste ja venakopan kansi on aika helppoja vaihtaa itse, veljen M54:seen oli kyllä aika työ saada venakopantiiviste irti, oli kärähtänyt niin korpuksi.

                  Comment

                  • ohhoh
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2014
                    • 191
                    • .

                    #99
                    Originally posted by Mirska View Post
                    M54 koneinen E60, välillä lyhyenkin ajon jälkeen alkaa haisemaan palanut öljy ja konetilasta pysähdyttyä pukkaa hieman valkoista savua. Ei ole kertaakan vielä pystyny näkemään tuleeko tietystä kohtaa ulos. Venttiilikopan etuvasemmassa reunassa näkyy aina hiukan tuoretta öljyä kuin tiiviste vuotaisi, mutta autosta on alle 5tkm sitten vaihdettu öljyt, tiiviste sekä huohotin. Mikä tuon savutuksen ja tiivisteen pettämisen uudelleen näin nopeasti voisi aiheuttaa? Öljykorkissa ei ole valkoista töhnää eikä myöskään huohottimen putkessa, pakoputkesta ei myöskään tule minkään väristä savua.
                    Jos on tiivisteen vaihdossa oikaistu ja jätetty nämä: https://www.motonet.fi/fi/varaosatuo...56?ajoneuvo=68
                    vaihtamatta, niin varmasti rupeaa vuotamaan ennenpitkään. Ihan sama kiristätkö mutterit 10 vai 100nm, pohjaan asti ne vedetään ja nuo painavat venttiilikopan kiinni kanteen oikealla voimalla.
                    Avaa vaikka yksi mutteri ja kokeile onko kumiprikka ihan korppu, jos on niin vaihda kaikki ja katso vuotaako vielä.

                    Comment

                    • vene67
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 29
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by attebotte View Post
                      Hei,

                      tällänen visanen kysymys.

                      Eli tosta meikäläisen 530da on tehot hukassa?

                      Käytetty korjaamolla sieltä saatu vikakoodit:

                      4020(Exhaust gas temperature sensor againts particulate)

                      4530(charge pressure control error)

                      3F57(boost pressure control)

                      4507 (exhaust redirection control)

                      Muut koodit lähti kuittaamalla mutta tuo 4020 ei, jolloin päätetttiin vaihtaa tämä ennen hiukkaspoltinta oleva lt-anturi (kun kuulemma viittaa siihen?). Ei kuitaantunut senkään jälkeen ja nyt arpovat missä vika?

                      Ja kaiken päälle vaikka ennen korjaamokäyntiä oli tehoton, niin silloin mielestäni ahtoi koska normi turbon ääni kuului kaasua painettaessa, nyt ahdin ei ole pelissä lainkaan. Yrittivät sitäkin selvittää mutta eivät osanneet siihenkään mitään sanoa?

                      Osaisiko joku auttaa kun vähän turhan kallista viedä korjaamolle arvottavaksi :think

                      Ja jos siitä on apua niin pystyn itsekkin lukemaan nollaamaan tolla kaverin carlyllä koodit...
                      Moro,
                      Sama vika oli itelläkin ja Carlylla näytti tuota 4020 koodia ja Carlyn mukaan pitäisi olla se ennen DPF:ää oleva anturi, mutta kun vein lopulta liikkeeseen vaihdettavaksi niin se oli se takimmainen DPF:n jälkeinen anturi rikki, joka on helppo vaihtaa. Olivat siellä lukeneet vikakoodin ja 20min. jätöstä sai hakea pois. Illan tappelin sen etummaisen kanssa alta päin yrittäen ja vieläkin sormi kipee rusautusväännöstä vaikka aikaa 8kk...
                      BMW 525dA E60 M57/TU -05
                      BMW 525i E39 M54 Touring -01

                      Comment

                      • Mirska
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 110
                        • Turku

                        Originally posted by Walker View Post
                        Voihan kansi itsessään olla kärsinyt. Ja aika herkkä se on ylikiristykselle, 10nm on helppo mennä yli.
                        Mutta öljyjalan tiiviste ja venakopan kansi on aika helppoja vaihtaa itse, veljen M54:seen oli kyllä aika työ saada venakopantiiviste irti, oli kärähtänyt niin korpuksi.
                        Originally posted by ohhoh View Post
                        Jos on tiivisteen vaihdossa oikaistu ja jätetty nämä: https://www.motonet.fi/fi/varaosatuo...56?ajoneuvo=68
                        vaihtamatta, niin varmasti rupeaa vuotamaan ennenpitkään. Ihan sama kiristätkö mutterit 10 vai 100nm, pohjaan asti ne vedetään ja nuo painavat venttiilikopan kiinni kanteen oikealla voimalla.
                        Avaa vaikka yksi mutteri ja kokeile onko kumiprikka ihan korppu, jos on niin vaihda kaikki ja katso vuotaako vielä.
                        Öljyjalan tiiiviste vuotaisi auton oikealle puolelle eikö? Tuo ei niin paljoa edes vuoda että tiputtaisi maahan mtn jälkiä. Nuo kumiset prikat ainakin oli laskutettu korjaamolla ja uskoisin että on vaihdettu. Itse öljyn kulutus on autossa tuntunut olevan korkea vaikkakin tiedän M54 olevan tyypillinen tälle, itselle tuli mieleen tuohon huohottimeen liittyvät jutut joita olen selvitellyt että voivat aiheuttaa moista. Kiitos kaikille vinkkejä antaneille, tod näk lähden tuosta venakopan tiivisteen vaihtamisesta uudelleen liikkeelle.
                        F10 528iA

                        Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA

                        Comment

                        • Walker
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2016
                          • 62
                          • Turku

                          Onko huohotinta vaihdettu omistuksesi aikana tai yleensäkään?
                          Anyway, youtube on kanssa loistava työkalu löytää vinkkejä M54 vuotokohtiin tai muihinkin Diy puuhiin

                          Comment

                          • Mirska
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 110
                            • Turku

                            Originally posted by Walker View Post
                            Onko huohotinta vaihdettu omistuksesi aikana tai yleensäkään?
                            Anyway, youtube on kanssa loistava työkalu löytää vinkkejä M54 vuotokohtiin tai muihinkin Diy puuhiin
                            Kuten ekassa viestissä sanoin huohotin oli vaihdettu samalla eli 5tkm sitten, mutta ei ilmeisesti muita huohotinjärjestelmän osia koska tuo venakoppaan menevä putki ei ainakaan ole cold weather mallia.
                            F10 528iA

                            Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA

                            Comment

                            • attebotte
                              Newbiemmer
                              • May 2012
                              • 19
                              • Pori

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Lukaisisin koodit INPA/ISTA:lla ja sitten vilkaisisin live-dataa. Joku foorumilainen siellä varmaan voi auttaa asiassa.
                              Originally posted by vene67 View Post
                              Moro,
                              Sama vika oli itelläkin ja Carlylla näytti tuota 4020 koodia ja Carlyn mukaan pitäisi olla se ennen DPF:ää oleva anturi, mutta kun vein lopulta liikkeeseen vaihdettavaksi niin se oli se takimmainen DPF:n jälkeinen anturi rikki, joka on helppo vaihtaa. Olivat siellä lukeneet vikakoodin ja 20min. jätöstä sai hakea pois. Illan tappelin sen etummaisen kanssa alta päin yrittäen ja vieläkin sormi kipee rusautusväännöstä vaikka aikaa 8kk...
                              Kiitos tiedosta, tätä vähän itsekkin epäilin ja mietein että otan viikonloppuna sen takaimmaisen irti katson miltä näyttää. Menee joka tapauksessa ensi viikolla huoltoon niin saavat vaihtaa sen ja katsotaan sitten jos rupeis toimimaan.
                              E61 530da -05

                              Comment

                              • Arnolds
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3310
                                • Kajjjaani

                                Ennenkun alan yrittämään niin mites tuo peilin kehys

                                osa 4/5 lähtee irti ja saa uuden paikalleen?
                                Nopeesti etsien en itse löytänyt ohjetta.
                                Pitääkö purkaa koko peili lasi+takaosa ennekun tuo irtoaa?
                                F26 xDrive20d TwinPower

                                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎