Originally posted by asdteme
View Post
DPF poltto ongelmia
Collapse
X
-
Ei muutenkaan kannata tarvike termaria laittaa...tälläkin palstalla paljon ollut puhetta että parin kuukauden jälkeen saa olla taas vaihtamassa jos tarvike termarin tyrkkää paikalleen.
-
Mulla tipahti nyt tyhjäkäynnillä 6.9mBar, sain termarit vaihdettua ja pönttö poltti itsensä tyhjäksi. 2000 kierroksilla oli painetta 30mBar. Ajossa @100km/h vakkarilla vastapainetta näytti 27-35mbar, riippuen kuormituksesta. Sammuksissa vastapaineanturi näyttää +8000mBar, en tiedä tosin onko sitten vaan tuosta autocomista johtuva vai mistä.Originally posted by VolvoTDi View PostTyhjäkäynnillä normaalisti 0-5mbar kun kaikki on kunnossa. Ettei olisi paineanturi rikkein... Katso sammuksissa arvo, nollaa pitäisi näyttää.
EDIT: Ei enää koskaan tarvike termaria, pöljyyksissäni semmosen ostin ja päivä ihmeteltiin kun alavesiletkun liitoksesta vuotaa... Sitten pöydälle ja työntömitalla mittaamaan niin alavesiletkun liitoksen "kaula" oli 0,5 - 1mm soikea. Kumma juttu ettei tiiviste tiivistänyt tarpeeksi....Last edited by asdteme; 29-08-2016, 10:24.
Leave a comment:
-
Tyhjäkäynnillä normaalisti 0-5mbar kun kaikki on kunnossa. Ettei olisi paineanturi rikkein... Katso sammuksissa arvo, nollaa pitäisi näyttää.Originally posted by _Sylin_teri_ View PostMikähän lie ongelma kun polttaa todella usein suodatinta. 130km edellisestä poltosta ja soot mass 45g ja alkaa taas polttamaan.
Info particle system herjaa heitti jokunen aika sitten joten poltin tyhjäksi pöntön ja istalla kuittasin hiukkaspöntön vaihdetuksi. Silloin tuhkaa oli kertynyt 40g joka ei pitäs liikaa olla:think Vastapaineetkin tyhjäkäynnillä 12mbar ja 100kmh ajossa 50mbar.
Leave a comment:
-
Mikähän lie ongelma kun polttaa todella usein suodatinta. 130km edellisestä poltosta ja soot mass 45g ja alkaa taas polttamaan.
Info particle system herjaa heitti jokunen aika sitten joten poltin tyhjäksi pöntön ja istalla kuittasin hiukkaspöntön vaihdetuksi. Silloin tuhkaa oli kertynyt 40g joka ei pitäs liikaa olla:think Vastapaineetkin tyhjäkäynnillä 12mbar ja 100kmh ajossa 50mbar.
Leave a comment:
-
Ainakin itselläni sen näkee aika hyvin kun on salavalikosta lämpötilamittari esillä. Lämmöt nousevat hieman tavanomaista korkeammaksi, ja toisaalta myös kulutus kasvaa ehkä luokkaa 2l/100km siksi ajaksi.Originally posted by vene67 View PostOlis kätevää kun saisi jonkun merkkivalon (pun.led tai jokin vastaava info) palamaan polton ollessa päällä.
Tällaista ei varmaan ole olemassa/nikkaroitavissa ?
ajan paljon kaupungissa, kaupunkiolosuhteissa ja lyhyttä pätkää. Poltot tapahtuvat usein moottori/maantieajon aikana, kun sinne pääsee. Tällöin otan tuon lämpötilavalikon esiin ja tarkkailen polton alkamista/kulkua.
Kestää yleensä sen +/- 10 min. Joissain autoissahan tuollainen valo on olemassa, mutta en ole kuullut että näihin kukaan olis viritellyt moista.
Leave a comment:
-
Olis kätevää kun saisi jonkun merkkivalon (pun.led tai jokin vastaava info) palamaan polton ollessa päällä.
Tällaista ei varmaan ole olemassa/nikkaroitavissa ?
Leave a comment:
-
Tuo selevittikin paljon. Eli siis mennään vielä ihan turvallisissa arvoissaOriginally posted by HTK12 View PostTuo maksimipaine on siis tarkoitettu testattavaksi kun konetta kierretään paikallaan. Ei siis kiihdytettäessä. Itsekin kun katselin joku aika sitten M57n2 koneesta vastapaineet, niin lukemat oli suunnilleen samat.
Leave a comment:
-
Tuo maksimipaine on siis tarkoitettu testattavaksi kun konetta kierretään paikallaan. Ei siis kiihdytettäessä. Itsekin kun katselin joku aika sitten M57n2 koneesta vastapaineet, niin lukemat oli suunnilleen samat.Originally posted by asdteme View PostMulla nuo muuten pysyy haarukassa mutta täyskiihdytyksellä @4,5k kierroksia on 400mBar luokkaa paineet, vaan ei sieltä ainakaan vikakoodia tule liian korkeasta vastapaineesta.. 2k kierroksilla paineet 50mBar ja tyhjäkäynti 11.9mBar, en ymmärrä mistä sitten johtuu tuo täyskaasun paine....
Leave a comment:
-
Originally posted by Nettipepe View PostKovalla guuglettelulla parista lähteestä (ilmeisesti DIS alkuperäislähde)
Idle max 65 mbar
@2000 max 150mBar
Max rev max 250mBar
Mulla nuo muuten pysyy haarukassa mutta täyskiihdytyksellä @4,5k kierroksia on 400mBar luokkaa paineet, vaan ei sieltä ainakaan vikakoodia tule liian korkeasta vastapaineesta.. 2k kierroksilla paineet 50mBar ja tyhjäkäynti 11.9mBar, en ymmärrä mistä sitten johtuu tuo täyskaasun paine....
Leave a comment:
-
Kovalla guuglettelulla parista lähteestä (ilmeisesti DIS alkuperäislähde)
Idle max 65 mbar
@2000 max 150mBar
Max rev max 250mBar
Leave a comment:
-
Originally posted by BMW525Xda View PostEi minullakaan mitään muutosta noiden kolmen todella pienen nykäisyn lisäksi.
Saako joku jostain selville ja viitsiikö ilmoittaa DBF raja-arvoja ?
Kiinnostaisi mikä on ns. "hylkäysraja" josta tietää että pönttö on tukkeessa.
Jostain ketjusta löytyi puhetta tästä, ei mitään virallisia arvoja varmaankaan mutta siellä joku tiesi kertoa että yli 100mbar tyhjäkäynnillä = pesu tai uusi pönttö ja tasakaasulla yli 400mbar olisi sen merkki ettei juuri enää hengittele...
Leave a comment:
-
Ei minullakaan mitään muutosta noiden kolmen todella pienen nykäisyn lisäksi.
Saako joku jostain selville ja viitsiikö ilmoittaa DBF raja-arvoja ?
Kiinnostaisi mikä on ns. "hylkäysraja" josta tietää että pönttö on tukkeessa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Telehell View PostOnko kukaan huomannut, että alavääntö/kaasuvaste lisääntyisi DPF polton aikana? Itsellä tuntuu että ihan eri autolla ajaisi..
Ei kyllä tuota ole tullut huomattua.. Edellisessä 525d 2005vm huomasi kyllä äänistä kun poltti. Stage 1 siitäkin löytyi niin ei ainakaan enää erottanut että vetikö paremmin
Parit ekat kerrat oikeen säikähti kun poltto meni päälle, hirveet murinat tuli autoon... Ne lähinnä kuulu vaan alemmilla kierroksilla, kaasua kun laitto niin ei niin hyvin kuulunut...
Leave a comment:
-
Onko kukaan huomannut, että alavääntö/kaasuvaste lisääntyisi DPF polton aikana? Itsellä tuntuu että ihan eri autolla ajaisi..
Leave a comment:
-
Nuo olisi kiva kyllä tietää.Originally posted by BMW525Xda View PostTietäisköhän kukaan raja-arvoja noille vastapaineille ?:think
Ajelin auton tänään hallille, matkaa noin 60km. Laitoin lähtiessä vielä vähän pahvia keulaan, että saisi lämmöt lähemmäs 90c. Kaupungissa kikkaillessa alkoi lämmöt nousemaan 97c ja poltto päälle. Poltti suunnilleen 15min, koneenlämmöt 98c +-3c ja lämmöt ennen dpf 640c. Tämän jälkeen putosi taas reilusti pakopaineet, 100km/h vakkarissa ja 20.9mbar paineita. Kiihdytyksessäkin pysyi 190mbar max. Poltto loppui ja koneen lämmöt tipahti 83c ja pikkuhiljaa ajossa nousi pakopaineet 30-35mbar tasakaasulla. Aina kun sai lämmöt ylemmäs niin paine tippui. Eli vissiin se on niin tarkka 10c erosta.
Tähän asti regenerointipyynnön kohdalla on ollut "ei vaadittu" mutta nyt polton jälkeen jäi tilaan "vaadittu", vaan ei poltto lähtenyt uudelleen päälle. Aiemmin on polttanut vaikka tilana ollutkin ei vaadittu.
Leave a comment:
Leave a comment: