DPF poltto ongelmia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by asdteme View Post
    EDIT: Ei enää koskaan tarvike termaria, pöljyyksissäni semmosen ostin ja päivä ihmeteltiin kun alavesiletkun liitoksesta vuotaa... Sitten pöydälle ja työntömitalla mittaamaan niin alavesiletkun liitoksen "kaula" oli 0,5 - 1mm soikea. Kumma juttu ettei tiiviste tiivistänyt tarpeeksi....
    Ei muutenkaan kannata tarvike termaria laittaa...tälläkin palstalla paljon ollut puhetta että parin kuukauden jälkeen saa olla taas vaihtamassa jos tarvike termarin tyrkkää paikalleen.

    Leave a comment:


  • asdteme
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Tyhjäkäynnillä normaalisti 0-5mbar kun kaikki on kunnossa. Ettei olisi paineanturi rikkein... Katso sammuksissa arvo, nollaa pitäisi näyttää.
    Mulla tipahti nyt tyhjäkäynnillä 6.9mBar, sain termarit vaihdettua ja pönttö poltti itsensä tyhjäksi. 2000 kierroksilla oli painetta 30mBar. Ajossa @100km/h vakkarilla vastapainetta näytti 27-35mbar, riippuen kuormituksesta. Sammuksissa vastapaineanturi näyttää +8000mBar, en tiedä tosin onko sitten vaan tuosta autocomista johtuva vai mistä.

    EDIT: Ei enää koskaan tarvike termaria, pöljyyksissäni semmosen ostin ja päivä ihmeteltiin kun alavesiletkun liitoksesta vuotaa... Sitten pöydälle ja työntömitalla mittaamaan niin alavesiletkun liitoksen "kaula" oli 0,5 - 1mm soikea. Kumma juttu ettei tiiviste tiivistänyt tarpeeksi....
    Last edited by asdteme; 29-08-2016, 10:24.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Mikähän lie ongelma kun polttaa todella usein suodatinta. 130km edellisestä poltosta ja soot mass 45g ja alkaa taas polttamaan.

    Info particle system herjaa heitti jokunen aika sitten joten poltin tyhjäksi pöntön ja istalla kuittasin hiukkaspöntön vaihdetuksi. Silloin tuhkaa oli kertynyt 40g joka ei pitäs liikaa olla:think Vastapaineetkin tyhjäkäynnillä 12mbar ja 100kmh ajossa 50mbar.
    Tyhjäkäynnillä normaalisti 0-5mbar kun kaikki on kunnossa. Ettei olisi paineanturi rikkein... Katso sammuksissa arvo, nollaa pitäisi näyttää.

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Mikähän lie ongelma kun polttaa todella usein suodatinta. 130km edellisestä poltosta ja soot mass 45g ja alkaa taas polttamaan.

    Info particle system herjaa heitti jokunen aika sitten joten poltin tyhjäksi pöntön ja istalla kuittasin hiukkaspöntön vaihdetuksi. Silloin tuhkaa oli kertynyt 40g joka ei pitäs liikaa olla:think Vastapaineetkin tyhjäkäynnillä 12mbar ja 100kmh ajossa 50mbar.

    Leave a comment:


  • AnttiMH
    replied
    Originally posted by vene67 View Post
    Olis kätevää kun saisi jonkun merkkivalon (pun.led tai jokin vastaava info) palamaan polton ollessa päällä.
    Tällaista ei varmaan ole olemassa/nikkaroitavissa ?
    Ainakin itselläni sen näkee aika hyvin kun on salavalikosta lämpötilamittari esillä. Lämmöt nousevat hieman tavanomaista korkeammaksi, ja toisaalta myös kulutus kasvaa ehkä luokkaa 2l/100km siksi ajaksi.

    ajan paljon kaupungissa, kaupunkiolosuhteissa ja lyhyttä pätkää. Poltot tapahtuvat usein moottori/maantieajon aikana, kun sinne pääsee. Tällöin otan tuon lämpötilavalikon esiin ja tarkkailen polton alkamista/kulkua.

    Kestää yleensä sen +/- 10 min. Joissain autoissahan tuollainen valo on olemassa, mutta en ole kuullut että näihin kukaan olis viritellyt moista.

    Leave a comment:


  • vene67
    replied
    Olis kätevää kun saisi jonkun merkkivalon (pun.led tai jokin vastaava info) palamaan polton ollessa päällä.
    Tällaista ei varmaan ole olemassa/nikkaroitavissa ?

    Leave a comment:


  • asdteme
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tuo maksimipaine on siis tarkoitettu testattavaksi kun konetta kierretään paikallaan. Ei siis kiihdytettäessä. Itsekin kun katselin joku aika sitten M57n2 koneesta vastapaineet, niin lukemat oli suunnilleen samat.
    Tuo selevittikin paljon. Eli siis mennään vielä ihan turvallisissa arvoissa

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by asdteme View Post
    Mulla nuo muuten pysyy haarukassa mutta täyskiihdytyksellä @4,5k kierroksia on 400mBar luokkaa paineet, vaan ei sieltä ainakaan vikakoodia tule liian korkeasta vastapaineesta.. 2k kierroksilla paineet 50mBar ja tyhjäkäynti 11.9mBar, en ymmärrä mistä sitten johtuu tuo täyskaasun paine....
    Tuo maksimipaine on siis tarkoitettu testattavaksi kun konetta kierretään paikallaan. Ei siis kiihdytettäessä. Itsekin kun katselin joku aika sitten M57n2 koneesta vastapaineet, niin lukemat oli suunnilleen samat.

    Leave a comment:


  • asdteme
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Kovalla guuglettelulla parista lähteestä (ilmeisesti DIS alkuperäislähde)
    Idle max 65 mbar
    @2000 max 150mBar
    Max rev max 250mBar

    Mulla nuo muuten pysyy haarukassa mutta täyskiihdytyksellä @4,5k kierroksia on 400mBar luokkaa paineet, vaan ei sieltä ainakaan vikakoodia tule liian korkeasta vastapaineesta.. 2k kierroksilla paineet 50mBar ja tyhjäkäynti 11.9mBar, en ymmärrä mistä sitten johtuu tuo täyskaasun paine....

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Kovalla guuglettelulla parista lähteestä (ilmeisesti DIS alkuperäislähde)
    Idle max 65 mbar
    @2000 max 150mBar
    Max rev max 250mBar

    Leave a comment:


  • asdteme
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Ei minullakaan mitään muutosta noiden kolmen todella pienen nykäisyn lisäksi.

    Saako joku jostain selville ja viitsiikö ilmoittaa DBF raja-arvoja ?
    Kiinnostaisi mikä on ns. "hylkäysraja" josta tietää että pönttö on tukkeessa.

    Jostain ketjusta löytyi puhetta tästä, ei mitään virallisia arvoja varmaankaan mutta siellä joku tiesi kertoa että yli 100mbar tyhjäkäynnillä = pesu tai uusi pönttö ja tasakaasulla yli 400mbar olisi sen merkki ettei juuri enää hengittele...

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Ei minullakaan mitään muutosta noiden kolmen todella pienen nykäisyn lisäksi.

    Saako joku jostain selville ja viitsiikö ilmoittaa DBF raja-arvoja ?
    Kiinnostaisi mikä on ns. "hylkäysraja" josta tietää että pönttö on tukkeessa.

    Leave a comment:


  • asdteme
    replied
    Originally posted by Telehell View Post
    Onko kukaan huomannut, että alavääntö/kaasuvaste lisääntyisi DPF polton aikana? Itsellä tuntuu että ihan eri autolla ajaisi..

    Ei kyllä tuota ole tullut huomattua.. Edellisessä 525d 2005vm huomasi kyllä äänistä kun poltti. Stage 1 siitäkin löytyi niin ei ainakaan enää erottanut että vetikö paremmin Parit ekat kerrat oikeen säikähti kun poltto meni päälle, hirveet murinat tuli autoon... Ne lähinnä kuulu vaan alemmilla kierroksilla, kaasua kun laitto niin ei niin hyvin kuulunut...

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Onko kukaan huomannut, että alavääntö/kaasuvaste lisääntyisi DPF polton aikana? Itsellä tuntuu että ihan eri autolla ajaisi..

    Leave a comment:


  • asdteme
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Tietäisköhän kukaan raja-arvoja noille vastapaineille ?:think
    Nuo olisi kiva kyllä tietää.

    Ajelin auton tänään hallille, matkaa noin 60km. Laitoin lähtiessä vielä vähän pahvia keulaan, että saisi lämmöt lähemmäs 90c. Kaupungissa kikkaillessa alkoi lämmöt nousemaan 97c ja poltto päälle. Poltti suunnilleen 15min, koneenlämmöt 98c +-3c ja lämmöt ennen dpf 640c. Tämän jälkeen putosi taas reilusti pakopaineet, 100km/h vakkarissa ja 20.9mbar paineita. Kiihdytyksessäkin pysyi 190mbar max. Poltto loppui ja koneen lämmöt tipahti 83c ja pikkuhiljaa ajossa nousi pakopaineet 30-35mbar tasakaasulla. Aina kun sai lämmöt ylemmäs niin paine tippui. Eli vissiin se on niin tarkka 10c erosta.

    Tähän asti regenerointipyynnön kohdalla on ollut "ei vaadittu" mutta nyt polton jälkeen jäi tilaan "vaadittu", vaan ei poltto lähtenyt uudelleen päälle. Aiemmin on polttanut vaikka tilana ollutkin ei vaadittu.

    Leave a comment:

Working...
X