DPF poltto ongelmia
Collapse
X
-
Sekin pesu olisi yksi vaihtoehto toki. Siihen tyhjennykseen vaan loppuisi nuo temppuilut varmasti. Katsastus tietenkin ainut missä voisi tulla jotain jos rupeaavat kyttäämään noita. Autocomilla kun katselin niin auto sanoo että pöntöllä pääsisi vielä 53tkm, nyt mittarissa 237tkm ja alkuperäisellä pöntöllä mennään.Originally posted by Nettipepe View PostJos ei pöntön puukotukseen halua mennä niin onhan noita pestykin ihan onnistuneesti.
Voi se kyllä olla, että poltto onnistuu kunnolla kun lämmöt kohdillaan.
Ensilauantaina varmaan ollaan sitten fiksumpia asian kanssa kun saa uutta palikkaa pellin alle!
Leave a comment:
-
Jos ei pöntön puukotukseen halua mennä niin onhan noita pestykin ihan onnistuneesti.Originally posted by asdteme View PostHehkut ainoastaan siltäosalta voi vaikuttaa että saa lisää kuormaa koneeseen ja lämpöjä ylemmäs ennen polttoa.
Minulla käytössä delphin ds150e, melkeen pitäisi samalla vehkeellä katsoa ennenkun lähtee vertaamaan. Vaikka poltto pysyy päällä vaan jonkunaikaa, silti nuo arvot laskeutuneet huomattavasti siitä mitä olivat kun nakkasi 481a koodin perjantaina.
Osaltaan polttoon varmaan vaikuttaa vieläkin se, ettei lämmöt ole koneessa kun 73-77c maantiellä vaikka keula onkin 3/4 tukittu. Pitää katsoa miten vaikuttaa kun kone saa itsensä sinne 90c termareiden vaihdon jälkeen. Jos ei ala tokenemaan niin eikai se auta kun pönttö tyhjäksi ja ohjelmaan muutosta....
Voi se kyllä olla, että poltto onnistuu kunnolla kun lämmöt kohdillaan.
Leave a comment:
-
Hehkut ainoastaan siltäosalta voi vaikuttaa että saa lisää kuormaa koneeseen ja lämpöjä ylemmäs ennen polttoa.Originally posted by BMW525Xda View PostOmassani täyskaasukiihdytyksessä 190-220mbar.
Melkoinen ero meillä on noissa pakolämmöissä, johtuuko testeristä vai onko oikeasti noin kuumat sitä on vaikea todentaa.
Hehkut ei vaikuta mitenkään dbf polttoon.
Minulla käytössä delphin ds150e, melkeen pitäisi samalla vehkeellä katsoa ennenkun lähtee vertaamaan. Vaikka poltto pysyy päällä vaan jonkunaikaa, silti nuo arvot laskeutuneet huomattavasti siitä mitä olivat kun nakkasi 481a koodin perjantaina.
Osaltaan polttoon varmaan vaikuttaa vieläkin se, ettei lämmöt ole koneessa kun 73-77c maantiellä vaikka keula onkin 3/4 tukittu. Pitää katsoa miten vaikuttaa kun kone saa itsensä sinne 90c termareiden vaihdon jälkeen. Jos ei ala tokenemaan niin eikai se auta kun pönttö tyhjäksi ja ohjelmaan muutosta....
Leave a comment:
-
Omassani täyskaasukiihdytyksessä 190-220mbar.Originally posted by asdteme View PostKävin taas ajamassa, 90km/h tasasta vauhtia niin vastapaine 70-80mbar. Tyhjäkäynnillä vastapaine 11.9mbar - 15.9mbar eli ei tuo luultavasti ihan tukossa ole. Lämmöt kun on alle 75c niin heittää koodia 480a, sittenkun päästään yli 75c tuota koodia ei tule. Lämmöt ennen hiukkassuodatinta paikallaan 390c, ajossa 520c. 3 hehkua pimeänä, luultavasti ohjausyksikkö rikki. Mahtaako tuo termostaattien vaihdon ja hehkunohjainyksikön vaihdon jälkeen saada itseään polteltua tyhjäksi? Vissiin nuo paineet pysyy vielä ohjearvojen sisällä kun 4D00 koodia ei ole näkynyt. 4.5k kierroksilla oli paineet 700mbar, kiihdyttäessä niin paljon kuin lähti.
Melkoinen ero meillä on noissa pakolämmöissä, johtuuko testeristä vai onko oikeasti noin kuumat sitä on vaikea todentaa.
Hehkut ei vaikuta mitenkään dbf polttoon.
Leave a comment:
-
Originally posted by BMW525Xda View Post
Kävin taas ajamassa, 90km/h tasasta vauhtia niin vastapaine 70-80mbar. Tyhjäkäynnillä vastapaine 11.9mbar - 15.9mbar eli ei tuo luultavasti ihan tukossa ole. Lämmöt kun on alle 75c niin heittää koodia 480a, sittenkun päästään yli 75c tuota koodia ei tule. Lämmöt ennen hiukkassuodatinta paikallaan 390c, ajossa 520c. 3 hehkua pimeänä, luultavasti ohjausyksikkö rikki. Mahtaako tuo termostaattien vaihdon ja hehkunohjainyksikön vaihdon jälkeen saada itseään polteltua tyhjäksi? Vissiin nuo paineet pysyy vielä ohjearvojen sisällä kun 4D00 koodia ei ole näkynyt. 4.5k kierroksilla oli paineet 700mbar, kiihdyttäessä niin paljon kuin lähti.
Leave a comment:
-
Minulla ei ole antanut vikakoodeja eikä ole koskaan nollattu.Originally posted by MajorDrake View PostKyllä se auton käyttö vaikuttaa kuinka äkkiä matka lyhenee mutta kuten kirjoitin niin se ennemminkin kertoo milloin se on viimeksi nollattu kuin mikä on todellinen elinikä, on noilla ajettu yli 300 tkm orkkissuodattimella ilman pesuja,
ja oletuksenahan se näyttää vaihtoa jo 200 tkm pinnassa,
pre-lcissä on i-drivessä sille huoltonäyttö, LCI:ssä pukkaa 190 tkm jälkeen vikakoodia mutta jos kuittaa suodattimen vaihdetuksi pääsee toisen mokoman.
Leave a comment:
-
Kyllä se auton käyttö vaikuttaa kuinka äkkiä matka lyhenee mutta kuten kirjoitin niin se ennemminkin kertoo milloin se on viimeksi nollattu kuin mikä on todellinen elinikä, on noilla ajettu yli 300 tkm orkkissuodattimella ilman pesuja,Originally posted by BMW525Xda View PostOk.
Voisiko olla niin että tämä testeri "arpoo" toimintasäteen vallitsevien arvojen mukaan olettaen niiden huonontuvan joihinkin raja-arvoihin myöhemmin, esim. 75tkm aikana ?
ja oletuksenahan se näyttää vaihtoa jo 200 tkm pinnassa,
pre-lcissä on i-drivessä sille huoltonäyttö, LCI:ssä pukkaa 190 tkm jälkeen vikakoodia mutta jos kuittaa suodattimen vaihdetuksi pääsee toisen mokoman.
Leave a comment:
-
Ok.Originally posted by MajorDrake View PostTuo remaining distance on täyttä puppua,
jos kuittaa pöntön vaihdetuksi se näytää 200 tkm, kunnosta riippumatta.
Voisiko olla niin että tämä testeri "arpoo" toimintasäteen vallitsevien arvojen mukaan olettaen niiden huonontuvan joihinkin raja-arvoihin myöhemmin, esim. 75tkm aikana ?
Leave a comment:
-
10km ajon jälkeen joutokäynnillä 6-8mbarOriginally posted by asdteme View PostMinkäverran pitäis olla putkessa vastapainetta? Omassa näkyi nyt olevan 60-70mBar tyhjäkäynnillä, tasakaasulla tienpäällä 120-190mBar, riippuen kuormituksesta. Laitoin Oulussa tankkiin stp dpf cleaneria, joka vissiin jotenkin avittaa tuota polttoa? Ennen ko. Ainetta tuli vikakoodi 4D00 aina takaisin eli liian korkea vastapaine? Nyt sitä ei sitten tullut koko Oulu - Kajaani välillä. Läppäri oli kiinni autossa ekat 30km, välillä regeneraatio oli aktiivinen, välillä ei mutta ainakaan vikakoodia ei antanut.
Sen ainakin huomasin että tuo aine nosti reilusti pakokaasujen lämpöä, eilen ilman sitä pyöri 300c-400c luokkaa ajossa, nyt pysyi 400-500c tyhjäkäynnilläkin ajon jälkeen...

Ajossa tasakaasulla 90kmh nopeudella 23-26mbar
Pakokaasut noin 225CLast edited by BMW525Xda; 21-08-2016, 16:59.
Leave a comment:
-
Minkäverran pitäis olla putkessa vastapainetta? Omassa näkyi nyt olevan 60-70mBar tyhjäkäynnillä, tasakaasulla tienpäällä 120-190mBar, riippuen kuormituksesta. Laitoin Oulussa tankkiin stp dpf cleaneria, joka vissiin jotenkin avittaa tuota polttoa? Ennen ko. Ainetta tuli vikakoodi 4D00 aina takaisin eli liian korkea vastapaine? Nyt sitä ei sitten tullut koko Oulu - Kajaani välillä. Läppäri oli kiinni autossa ekat 30km, välillä regeneraatio oli aktiivinen, välillä ei mutta ainakaan vikakoodia ei antanut.Originally posted by MajorDrake View PostTuo remaining distance on täyttä puppua,
jos kuittaa pöntön vaihdetuksi se näytää 200 tkm, kunnosta riippumatta.
Sen ainakin huomasin että tuo aine nosti reilusti pakokaasujen lämpöä, eilen ilman sitä pyöri 300c-400c luokkaa ajossa, nyt pysyi 400-500c tyhjäkäynnilläkin ajon jälkeen...
Leave a comment:
-
Tuo remaining distance on täyttä puppua,Originally posted by BMW525Xda View PostNäköjään testerin mukaan kestäisi melkolailla 300tkm omassani dbf, nyt mittarissa 240tkm.
jos kuittaa pöntön vaihdetuksi se näytää 200 tkm, kunnosta riippumatta.
Leave a comment:
-
On se hieno ajella bensapatilla. Jos nykkii nii vaihetaan puolat. Ei ootella nykimisiä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostJokaisella tankillisella taitaa poltella dbf:n.
Yksi kriteeri polton alkamiselle taitaa ainakin olla että auton tulee kulkea tasakaasulla jonkin matkaa ennen aloitusta ja poltto keskeytyy herkästi jos alkaa polkea kaasua vähänkin reipaammin tai saapuu kaupunkialueelle jossa pysähdellään. Ei taida polttaa paikallaan dbf:ää ollenkaan.
Eli pidempi matka mentävä tasaista 80-90 vauhtia.
Läppärillä ajossa katselin niin pisimpään pysyi poltto päällä 50km/h vauhdissa.. 110km/h vakkari päällä motaria ja välillä oli poltto päällä, välillä ei.. Kaupungissa heti alkoi polttamaan aina kun valoista lähti.
Leave a comment:


Leave a comment: