DPF poltto ongelmia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW525Xda
    replied
    Tietäisköhän kukaan raja-arvoja noille vastapaineille ?:think

    Leave a comment:


  • asdteme
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Jos ei pöntön puukotukseen halua mennä niin onhan noita pestykin ihan onnistuneesti.
    Voi se kyllä olla, että poltto onnistuu kunnolla kun lämmöt kohdillaan.
    Sekin pesu olisi yksi vaihtoehto toki. Siihen tyhjennykseen vaan loppuisi nuo temppuilut varmasti. Katsastus tietenkin ainut missä voisi tulla jotain jos rupeaavat kyttäämään noita. Autocomilla kun katselin niin auto sanoo että pöntöllä pääsisi vielä 53tkm, nyt mittarissa 237tkm ja alkuperäisellä pöntöllä mennään.

    Ensilauantaina varmaan ollaan sitten fiksumpia asian kanssa kun saa uutta palikkaa pellin alle!

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by asdteme View Post
    Hehkut ainoastaan siltäosalta voi vaikuttaa että saa lisää kuormaa koneeseen ja lämpöjä ylemmäs ennen polttoa.

    Minulla käytössä delphin ds150e, melkeen pitäisi samalla vehkeellä katsoa ennenkun lähtee vertaamaan. Vaikka poltto pysyy päällä vaan jonkunaikaa, silti nuo arvot laskeutuneet huomattavasti siitä mitä olivat kun nakkasi 481a koodin perjantaina.

    Osaltaan polttoon varmaan vaikuttaa vieläkin se, ettei lämmöt ole koneessa kun 73-77c maantiellä vaikka keula onkin 3/4 tukittu. Pitää katsoa miten vaikuttaa kun kone saa itsensä sinne 90c termareiden vaihdon jälkeen. Jos ei ala tokenemaan niin eikai se auta kun pönttö tyhjäksi ja ohjelmaan muutosta....
    Jos ei pöntön puukotukseen halua mennä niin onhan noita pestykin ihan onnistuneesti.
    Voi se kyllä olla, että poltto onnistuu kunnolla kun lämmöt kohdillaan.

    Leave a comment:


  • asdteme
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Omassani täyskaasukiihdytyksessä 190-220mbar.

    Melkoinen ero meillä on noissa pakolämmöissä, johtuuko testeristä vai onko oikeasti noin kuumat sitä on vaikea todentaa.

    Hehkut ei vaikuta mitenkään dbf polttoon.
    Hehkut ainoastaan siltäosalta voi vaikuttaa että saa lisää kuormaa koneeseen ja lämpöjä ylemmäs ennen polttoa.

    Minulla käytössä delphin ds150e, melkeen pitäisi samalla vehkeellä katsoa ennenkun lähtee vertaamaan. Vaikka poltto pysyy päällä vaan jonkunaikaa, silti nuo arvot laskeutuneet huomattavasti siitä mitä olivat kun nakkasi 481a koodin perjantaina.

    Osaltaan polttoon varmaan vaikuttaa vieläkin se, ettei lämmöt ole koneessa kun 73-77c maantiellä vaikka keula onkin 3/4 tukittu. Pitää katsoa miten vaikuttaa kun kone saa itsensä sinne 90c termareiden vaihdon jälkeen. Jos ei ala tokenemaan niin eikai se auta kun pönttö tyhjäksi ja ohjelmaan muutosta....

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by asdteme View Post
    Kävin taas ajamassa, 90km/h tasasta vauhtia niin vastapaine 70-80mbar. Tyhjäkäynnillä vastapaine 11.9mbar - 15.9mbar eli ei tuo luultavasti ihan tukossa ole. Lämmöt kun on alle 75c niin heittää koodia 480a, sittenkun päästään yli 75c tuota koodia ei tule. Lämmöt ennen hiukkassuodatinta paikallaan 390c, ajossa 520c. 3 hehkua pimeänä, luultavasti ohjausyksikkö rikki. Mahtaako tuo termostaattien vaihdon ja hehkunohjainyksikön vaihdon jälkeen saada itseään polteltua tyhjäksi? Vissiin nuo paineet pysyy vielä ohjearvojen sisällä kun 4D00 koodia ei ole näkynyt. 4.5k kierroksilla oli paineet 700mbar, kiihdyttäessä niin paljon kuin lähti.
    Omassani täyskaasukiihdytyksessä 190-220mbar.

    Melkoinen ero meillä on noissa pakolämmöissä, johtuuko testeristä vai onko oikeasti noin kuumat sitä on vaikea todentaa.

    Hehkut ei vaikuta mitenkään dbf polttoon.

    Leave a comment:


  • asdteme
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    10km ajon jälkeen joutokäynnillä 6-8mbar

    Ajossa tasakaasulla 90kmh nopeudella 23-26mbar
    Pakokaasut noin 225C

    Kävin taas ajamassa, 90km/h tasasta vauhtia niin vastapaine 70-80mbar. Tyhjäkäynnillä vastapaine 11.9mbar - 15.9mbar eli ei tuo luultavasti ihan tukossa ole. Lämmöt kun on alle 75c niin heittää koodia 480a, sittenkun päästään yli 75c tuota koodia ei tule. Lämmöt ennen hiukkassuodatinta paikallaan 390c, ajossa 520c. 3 hehkua pimeänä, luultavasti ohjausyksikkö rikki. Mahtaako tuo termostaattien vaihdon ja hehkunohjainyksikön vaihdon jälkeen saada itseään polteltua tyhjäksi? Vissiin nuo paineet pysyy vielä ohjearvojen sisällä kun 4D00 koodia ei ole näkynyt. 4.5k kierroksilla oli paineet 700mbar, kiihdyttäessä niin paljon kuin lähti.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Kyllä se auton käyttö vaikuttaa kuinka äkkiä matka lyhenee mutta kuten kirjoitin niin se ennemminkin kertoo milloin se on viimeksi nollattu kuin mikä on todellinen elinikä, on noilla ajettu yli 300 tkm orkkissuodattimella ilman pesuja,
    ja oletuksenahan se näyttää vaihtoa jo 200 tkm pinnassa,
    pre-lcissä on i-drivessä sille huoltonäyttö, LCI:ssä pukkaa 190 tkm jälkeen vikakoodia mutta jos kuittaa suodattimen vaihdetuksi pääsee toisen mokoman.
    Minulla ei ole antanut vikakoodeja eikä ole koskaan nollattu.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Ok.
    Voisiko olla niin että tämä testeri "arpoo" toimintasäteen vallitsevien arvojen mukaan olettaen niiden huonontuvan joihinkin raja-arvoihin myöhemmin, esim. 75tkm aikana ?
    Kyllä se auton käyttö vaikuttaa kuinka äkkiä matka lyhenee mutta kuten kirjoitin niin se ennemminkin kertoo milloin se on viimeksi nollattu kuin mikä on todellinen elinikä, on noilla ajettu yli 300 tkm orkkissuodattimella ilman pesuja,
    ja oletuksenahan se näyttää vaihtoa jo 200 tkm pinnassa,
    pre-lcissä on i-drivessä sille huoltonäyttö, LCI:ssä pukkaa 190 tkm jälkeen vikakoodia mutta jos kuittaa suodattimen vaihdetuksi pääsee toisen mokoman.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Tuo remaining distance on täyttä puppua,
    jos kuittaa pöntön vaihdetuksi se näytää 200 tkm, kunnosta riippumatta.
    Ok.
    Voisiko olla niin että tämä testeri "arpoo" toimintasäteen vallitsevien arvojen mukaan olettaen niiden huonontuvan joihinkin raja-arvoihin myöhemmin, esim. 75tkm aikana ?

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by asdteme View Post
    Minkäverran pitäis olla putkessa vastapainetta? Omassa näkyi nyt olevan 60-70mBar tyhjäkäynnillä, tasakaasulla tienpäällä 120-190mBar, riippuen kuormituksesta. Laitoin Oulussa tankkiin stp dpf cleaneria, joka vissiin jotenkin avittaa tuota polttoa? Ennen ko. Ainetta tuli vikakoodi 4D00 aina takaisin eli liian korkea vastapaine? Nyt sitä ei sitten tullut koko Oulu - Kajaani välillä. Läppäri oli kiinni autossa ekat 30km, välillä regeneraatio oli aktiivinen, välillä ei mutta ainakaan vikakoodia ei antanut.

    Sen ainakin huomasin että tuo aine nosti reilusti pakokaasujen lämpöä, eilen ilman sitä pyöri 300c-400c luokkaa ajossa, nyt pysyi 400-500c tyhjäkäynnilläkin ajon jälkeen...
    10km ajon jälkeen joutokäynnillä 6-8mbar

    Ajossa tasakaasulla 90kmh nopeudella 23-26mbar
    Pakokaasut noin 225C
    Last edited by BMW525Xda; 21-08-2016, 16:59.

    Leave a comment:


  • asdteme
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Tuo remaining distance on täyttä puppua,
    jos kuittaa pöntön vaihdetuksi se näytää 200 tkm, kunnosta riippumatta.
    Minkäverran pitäis olla putkessa vastapainetta? Omassa näkyi nyt olevan 60-70mBar tyhjäkäynnillä, tasakaasulla tienpäällä 120-190mBar, riippuen kuormituksesta. Laitoin Oulussa tankkiin stp dpf cleaneria, joka vissiin jotenkin avittaa tuota polttoa? Ennen ko. Ainetta tuli vikakoodi 4D00 aina takaisin eli liian korkea vastapaine? Nyt sitä ei sitten tullut koko Oulu - Kajaani välillä. Läppäri oli kiinni autossa ekat 30km, välillä regeneraatio oli aktiivinen, välillä ei mutta ainakaan vikakoodia ei antanut.

    Sen ainakin huomasin että tuo aine nosti reilusti pakokaasujen lämpöä, eilen ilman sitä pyöri 300c-400c luokkaa ajossa, nyt pysyi 400-500c tyhjäkäynnilläkin ajon jälkeen...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Näköjään testerin mukaan kestäisi melkolailla 300tkm omassani dbf, nyt mittarissa 240tkm.
    Tuo remaining distance on täyttä puppua,
    jos kuittaa pöntön vaihdetuksi se näytää 200 tkm, kunnosta riippumatta.

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    On se hieno ajella bensapatilla. Jos nykkii nii vaihetaan puolat. Ei ootella nykimisiä

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Tällä tankillisella ei ollutkaan vielä kolmea nykäisyä tuntunut, äsken ajelin 40km lenkin tasaisesti maantietä 80kmh nopeutta ja sieltähän ne nykäisyt tuli. Poltto tapahtui noin 30km kohdalla. Näköjään testerin mukaan kestäisi melkolailla 300tkm omassani dbf, nyt mittarissa 240tkm.

    Leave a comment:


  • asdteme
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Jokaisella tankillisella taitaa poltella dbf:n.

    Yksi kriteeri polton alkamiselle taitaa ainakin olla että auton tulee kulkea tasakaasulla jonkin matkaa ennen aloitusta ja poltto keskeytyy herkästi jos alkaa polkea kaasua vähänkin reipaammin tai saapuu kaupunkialueelle jossa pysähdellään. Ei taida polttaa paikallaan dbf:ää ollenkaan.

    Eli pidempi matka mentävä tasaista 80-90 vauhtia.

    Läppärillä ajossa katselin niin pisimpään pysyi poltto päällä 50km/h vauhdissa.. 110km/h vakkari päällä motaria ja välillä oli poltto päällä, välillä ei.. Kaupungissa heti alkoi polttamaan aina kun valoista lähti.

    Leave a comment:

Working...
X