DPF poltto ongelmia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Eikös tuota kaasuläppää nimenomaan tarvita polton onnistumiseen. Kait sillä rajoitetaan sitten ilmaa? Epäilisin että jos ei pelaa niin ei polttelekaan.
    Ei tarvita poltossa kaasuläppää. Jos on pelkkä koodi poistettu kaasuläpästä ja se on rikki niin taatusti estää polton. Kaasuläpän saa ohjelmasta pois oikeinkin, jolloin se ei estä polttoja.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by taikuri View Post
    Yritettiin pakkopolttaa tukkeutunutta hiukkasloukkua. Lämmöt kunnossa, mutta kaasuläppä viallinen. Auto on ohjelmoitu ja kaasuläpän vikakoodi poistettu, joten siitä ei tule koodia joka normaalisti estää polton. Onko jollain sattumoisin tietoa, estääkö viallinen kaasuläppä kuitenkin polttotapahtuman, vaikka varsinaista vikakoodia ei tule?
    Eikös tuota kaasuläppää nimenomaan tarvita polton onnistumiseen. Kait sillä rajoitetaan sitten ilmaa? Epäilisin että jos ei pelaa niin ei polttelekaan.

    Leave a comment:


  • taikuri
    replied
    Yritettiin pakkopolttaa tukkeutunutta hiukkasloukkua. Lämmöt kunnossa, mutta kaasuläppä viallinen. Auto on ohjelmoitu ja kaasuläpän vikakoodi poistettu, joten siitä ei tule koodia joka normaalisti estää polton. Onko jollain sattumoisin tietoa, estääkö viallinen kaasuläppä kuitenkin polttotapahtuman, vaikka varsinaista vikakoodia ei tule?

    Leave a comment:


  • asdteme
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Laatikon lämmönvaihdin voisi olla finaalissa. Ainakin nelivedossa öljypohjan kyljessä kuskin puolella
    Vaihdoin eilen orggis termarin paikalleen, nyt pysyy maantiellä lämmöt 87-94c. Eli kyllä se vaan antautu tarvike termari viikon jälkeen. Kaupungissa kikkaillessa lämmöt 92c luokkaa. Moottorijarrullakaan ei lämmöt tosiaan enää laske tuon 87c alle.

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Originally posted by asdteme View Post
    Molemmat termarit vaihdoin. Vielä illalla kotio ajellessa katsoin lämpöjä, meni suunnilleen 15km saada lämmöt 50c-80c, ylämäessä nousi hyvin vaan sitten taas alamäkeen saattoi pahimmillaan tippua 13c (88 -> 75c). Kyllä ne viimeviikolla pysyi 88c +-2c joka tilanteessa. Vissiin se nyt jo antautu tuo termari...
    Laatikon lämmönvaihdin voisi olla finaalissa. Ainakin nelivedossa öljypohjan kyljessä kuskin puolella

    Leave a comment:


  • jeppe56
    replied
    Itellä ollut jo 3 vuotta tarviketermari ja vielä nousee lämmöt +88. Mikä lie sitten valmistusvikanen, kun vielä toimii..

    Leave a comment:


  • asdteme
    replied
    Ja niin se vaan taas käänty termarijumppaan, orggis nyt paikallaan. Laitoin sillon muutama viikko sitten sen dpf cleanerin tankkiin, ajellut maantietä ja saanut lämmöt pysymään lähes normaalissa niin hyvin sai poltettua pöntön tyhjäksi. 2,9mBar näyttää tällähetkellä tyhjäkäynnillä. Jos verrataan siihen lähtötilanteeseen 60-70mBar tyhjäkäynnillä niin saa olla ihan tyytyväinen että pönttö vielä aukesi ilman pesua. Hehkuja 3kpl rikki vaan eipä tuo näytä polttoon vaikuttavan.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Pakko korjata aikaisempia höpinöitä.
    Muistelin varmaan -30c pakkasia,ettei lämmöt pysyisi termarin aukeamislämmöissä aina.
    Tänään tarkistin omaa autoa. Ulkoilma +8c.
    Kymmen viisitoista km ja lämmöt 88-91c
    Siinä pysyi... Aikaisemmin mainitsin foorumin kokemuksista tarviketermareista...
    Tietysti jos tietää oem termarin valmistajan ja ostaa sen tarvikkeena niin varmaan toimii.
    Mutta paljon olen lukenut että riski kasvaa siihen, että joutuu uudelleen jumppaamaan.

    Leave a comment:


  • asdteme
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Vastaampa itselleni. Polttelin istalla tuota suodatinta n.10 kertaa loppuun asti. Nyt polton jälkeen vastapaine 3mbar ja satasen vauhdissa 20mbar
    Tuntus että nyt ei enää keräännykkään niin nopeasti se soot mass mutta aika näyttää.
    Onko teillä muuten polton aikana tullu semmosta harmaata/valkeaa savua putkesta? Mulla joskus tullee hento utu putkesta kun painasee reippaammin kaasua ja varsinkin polton aikana. Ei kyllä erota jos ei tajua tarkasti katella taustapeiliä...

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Mikähän lie ongelma kun polttaa todella usein suodatinta. 130km edellisestä poltosta ja soot mass 45g ja alkaa taas polttamaan.

    Info particle system herjaa heitti jokunen aika sitten joten poltin tyhjäksi pöntön ja istalla kuittasin hiukkaspöntön vaihdetuksi. Silloin tuhkaa oli kertynyt 40g joka ei pitäs liikaa olla:think Vastapaineetkin tyhjäkäynnillä 12mbar ja 100kmh ajossa 50mbar.
    Vastaampa itselleni. Polttelin istalla tuota suodatinta n.10 kertaa loppuun asti. Nyt polton jälkeen vastapaine 3mbar ja satasen vauhdissa 20mbar
    Tuntus että nyt ei enää keräännykkään niin nopeasti se soot mass mutta aika näyttää.

    Leave a comment:


  • asdteme
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Kyllä pitäisi ehjänä pysyä maantiellä 88-92 80-120kmh 6-vaihteella.
    Jos kierrättää konetta vaikka 4-vaihteella, laskee lämmöt nopeasti muttei silloinkaan 84 alemmas.

    Molemmat termarit vaihdoin. Vielä illalla kotio ajellessa katsoin lämpöjä, meni suunnilleen 15km saada lämmöt 50c-80c, ylämäessä nousi hyvin vaan sitten taas alamäkeen saattoi pahimmillaan tippua 13c (88 -> 75c). Kyllä ne viimeviikolla pysyi 88c +-2c joka tilanteessa. Vissiin se nyt jo antautu tuo termari...

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Tuo vaikuttaa varsin normaalilta käyttäytymiseltä.
    Ei se ihan 88 asteessa pysy.
    Kyllä pitäisi ehjänä pysyä maantiellä 88-92 80-120kmh 6-vaihteella.
    Jos kierrättää konetta vaikka 4-vaihteella, laskee lämmöt nopeasti muttei silloinkaan 84 alemmas.
    Last edited by BMW525Xda; 03-09-2016, 08:22.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by asdteme View Post
    Noniin kannatti sitten ostaa se tarviketermari.. melkeen viikon se sitten kesti. Nyt vissiin jumii osittain sitä auki, vastamäessä saa lämmöt 88c, moottorijarrulla alamäkeen voi tippua 78c tai jopa siitä alle.. maantiellä tasakaasulla 83c, kaupungissa paikallaan mennään yli 90c mutta 40km/h vauhtia ja ollaankin taas max 85c.

    Onkohan se nyt oikeesti termari rikki... Vähän sitä se oirehtii tuollalailla. Mitenkä muuten jos lämmönvaihdin on laatikolta rikki niin nostaako lämpöjä ollenkaan lähelle normaalia?
    Tuo vaikuttaa varsin normaalilta käyttäytymiseltä.
    Ei se ihan 88 asteessa pysy.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by asdteme View Post
    Noniin kannatti sitten ostaa se tarviketermari.. melkeen viikon se sitten kesti. Nyt vissiin jumii osittain sitä auki, vastamäessä saa lämmöt 88c, moottorijarrulla alamäkeen voi tippua 78c tai jopa siitä alle.. maantiellä tasakaasulla 83c, kaupungissa paikallaan mennään yli 90c mutta 40km/h vauhtia ja ollaankin taas max 85c.

    Onkohan se nyt oikeesti termari rikki... Vähän sitä se oirehtii tuollalailla. Mitenkä muuten jos lämmönvaihdin on laatikolta rikki niin nostaako lämpöjä ollenkaan lähelle normaalia?
    Vaihdoithan molemmat termarit ?

    Leave a comment:


  • asdteme
    replied
    Noniin kannatti sitten ostaa se tarviketermari.. melkeen viikon se sitten kesti. Nyt vissiin jumii osittain sitä auki, vastamäessä saa lämmöt 88c, moottorijarrulla alamäkeen voi tippua 78c tai jopa siitä alle.. maantiellä tasakaasulla 83c, kaupungissa paikallaan mennään yli 90c mutta 40km/h vauhtia ja ollaankin taas max 85c.

    Onkohan se nyt oikeesti termari rikki... Vähän sitä se oirehtii tuollalailla. Mitenkä muuten jos lämmönvaihdin on laatikolta rikki niin nostaako lämpöjä ollenkaan lähelle normaalia?

    Leave a comment:

Working...
X