Originally posted by fraatti
View Post
DPF poltto ongelmia
Collapse
X
-
Ei tarvita poltossa kaasuläppää. Jos on pelkkä koodi poistettu kaasuläpästä ja se on rikki niin taatusti estää polton. Kaasuläpän saa ohjelmasta pois oikeinkin, jolloin se ei estä polttoja.
-
Eikös tuota kaasuläppää nimenomaan tarvita polton onnistumiseen. Kait sillä rajoitetaan sitten ilmaa? Epäilisin että jos ei pelaa niin ei polttelekaan.Originally posted by taikuri View PostYritettiin pakkopolttaa tukkeutunutta hiukkasloukkua. Lämmöt kunnossa, mutta kaasuläppä viallinen. Auto on ohjelmoitu ja kaasuläpän vikakoodi poistettu, joten siitä ei tule koodia joka normaalisti estää polton. Onko jollain sattumoisin tietoa, estääkö viallinen kaasuläppä kuitenkin polttotapahtuman, vaikka varsinaista vikakoodia ei tule?
Leave a comment:
-
Yritettiin pakkopolttaa tukkeutunutta hiukkasloukkua. Lämmöt kunnossa, mutta kaasuläppä viallinen. Auto on ohjelmoitu ja kaasuläpän vikakoodi poistettu, joten siitä ei tule koodia joka normaalisti estää polton. Onko jollain sattumoisin tietoa, estääkö viallinen kaasuläppä kuitenkin polttotapahtuman, vaikka varsinaista vikakoodia ei tule?
Leave a comment:
-
Vaihdoin eilen orggis termarin paikalleen, nyt pysyy maantiellä lämmöt 87-94c. Eli kyllä se vaan antautu tarvike termari viikon jälkeen. Kaupungissa kikkaillessa lämmöt 92c luokkaa. Moottorijarrullakaan ei lämmöt tosiaan enää laske tuon 87c alle.Originally posted by _Sylin_teri_ View PostLaatikon lämmönvaihdin voisi olla finaalissa. Ainakin nelivedossa öljypohjan kyljessä kuskin puolella
Leave a comment:
-
Laatikon lämmönvaihdin voisi olla finaalissa. Ainakin nelivedossa öljypohjan kyljessä kuskin puolellaOriginally posted by asdteme View PostMolemmat termarit vaihdoin. Vielä illalla kotio ajellessa katsoin lämpöjä, meni suunnilleen 15km saada lämmöt 50c-80c, ylämäessä nousi hyvin vaan sitten taas alamäkeen saattoi pahimmillaan tippua 13c (88 -> 75c). Kyllä ne viimeviikolla pysyi 88c +-2c joka tilanteessa. Vissiin se nyt jo antautu tuo termari...
Leave a comment:
-
Itellä ollut jo 3 vuotta tarviketermari ja vielä nousee lämmöt +88. Mikä lie sitten valmistusvikanen, kun vielä toimii..
Leave a comment:
-
Ja niin se vaan taas käänty termarijumppaan, orggis nyt paikallaan. Laitoin sillon muutama viikko sitten sen dpf cleanerin tankkiin, ajellut maantietä ja saanut lämmöt pysymään lähes normaalissa niin hyvin sai poltettua pöntön tyhjäksi. 2,9mBar näyttää tällähetkellä tyhjäkäynnillä. Jos verrataan siihen lähtötilanteeseen 60-70mBar tyhjäkäynnillä niin saa olla ihan tyytyväinen että pönttö vielä aukesi ilman pesua. Hehkuja 3kpl rikki vaan eipä tuo näytä polttoon vaikuttavan.
Leave a comment:
-
Pakko korjata aikaisempia höpinöitä.
Muistelin varmaan -30c pakkasia,ettei lämmöt pysyisi termarin aukeamislämmöissä aina.
Tänään tarkistin omaa autoa. Ulkoilma +8c.
Kymmen viisitoista km ja lämmöt 88-91c
Siinä pysyi... Aikaisemmin mainitsin foorumin kokemuksista tarviketermareista...
Tietysti jos tietää oem termarin valmistajan ja ostaa sen tarvikkeena niin varmaan toimii.
Mutta paljon olen lukenut että riski kasvaa siihen, että joutuu uudelleen jumppaamaan.
Leave a comment:
-
Onko teillä muuten polton aikana tullu semmosta harmaata/valkeaa savua putkesta? Mulla joskus tullee hento utu putkesta kun painasee reippaammin kaasua ja varsinkin polton aikana. Ei kyllä erota jos ei tajua tarkasti katella taustapeiliä...Originally posted by _Sylin_teri_ View PostVastaampa itselleni. Polttelin istalla tuota suodatinta n.10 kertaa loppuun asti. Nyt polton jälkeen vastapaine 3mbar ja satasen vauhdissa 20mbar
Tuntus että nyt ei enää keräännykkään niin nopeasti se soot mass mutta aika näyttää.
Leave a comment:
-
Vastaampa itselleni. Polttelin istalla tuota suodatinta n.10 kertaa loppuun asti. Nyt polton jälkeen vastapaine 3mbar ja satasen vauhdissa 20mbarOriginally posted by _Sylin_teri_ View PostMikähän lie ongelma kun polttaa todella usein suodatinta. 130km edellisestä poltosta ja soot mass 45g ja alkaa taas polttamaan.
Info particle system herjaa heitti jokunen aika sitten joten poltin tyhjäksi pöntön ja istalla kuittasin hiukkaspöntön vaihdetuksi. Silloin tuhkaa oli kertynyt 40g joka ei pitäs liikaa olla:think Vastapaineetkin tyhjäkäynnillä 12mbar ja 100kmh ajossa 50mbar.
Tuntus että nyt ei enää keräännykkään niin nopeasti se soot mass mutta aika näyttää.
Leave a comment:
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKyllä pitäisi ehjänä pysyä maantiellä 88-92 80-120kmh 6-vaihteella.
Jos kierrättää konetta vaikka 4-vaihteella, laskee lämmöt nopeasti muttei silloinkaan 84 alemmas.
Molemmat termarit vaihdoin. Vielä illalla kotio ajellessa katsoin lämpöjä, meni suunnilleen 15km saada lämmöt 50c-80c, ylämäessä nousi hyvin vaan sitten taas alamäkeen saattoi pahimmillaan tippua 13c (88 -> 75c). Kyllä ne viimeviikolla pysyi 88c +-2c joka tilanteessa. Vissiin se nyt jo antautu tuo termari...
Leave a comment:
-
Kyllä pitäisi ehjänä pysyä maantiellä 88-92 80-120kmh 6-vaihteella.Originally posted by Nettipepe View PostTuo vaikuttaa varsin normaalilta käyttäytymiseltä.
Ei se ihan 88 asteessa pysy.
Jos kierrättää konetta vaikka 4-vaihteella, laskee lämmöt nopeasti muttei silloinkaan 84 alemmas.Last edited by BMW525Xda; 03-09-2016, 08:22.
Leave a comment:
-
Tuo vaikuttaa varsin normaalilta käyttäytymiseltä.Originally posted by asdteme View PostNoniin kannatti sitten ostaa se tarviketermari.. melkeen viikon se sitten kesti. Nyt vissiin jumii osittain sitä auki, vastamäessä saa lämmöt 88c, moottorijarrulla alamäkeen voi tippua 78c tai jopa siitä alle.. maantiellä tasakaasulla 83c, kaupungissa paikallaan mennään yli 90c mutta 40km/h vauhtia ja ollaankin taas max 85c.
Onkohan se nyt oikeesti termari rikki... Vähän sitä se oirehtii tuollalailla. Mitenkä muuten jos lämmönvaihdin on laatikolta rikki niin nostaako lämpöjä ollenkaan lähelle normaalia?
Ei se ihan 88 asteessa pysy.
Leave a comment:
-
Vaihdoithan molemmat termarit ?Originally posted by asdteme View PostNoniin kannatti sitten ostaa se tarviketermari.. melkeen viikon se sitten kesti. Nyt vissiin jumii osittain sitä auki, vastamäessä saa lämmöt 88c, moottorijarrulla alamäkeen voi tippua 78c tai jopa siitä alle.. maantiellä tasakaasulla 83c, kaupungissa paikallaan mennään yli 90c mutta 40km/h vauhtia ja ollaankin taas max 85c.
Onkohan se nyt oikeesti termari rikki... Vähän sitä se oirehtii tuollalailla. Mitenkä muuten jos lämmönvaihdin on laatikolta rikki niin nostaako lämpöjä ollenkaan lähelle normaalia?
Leave a comment:
-
Noniin kannatti sitten ostaa se tarviketermari.. melkeen viikon se sitten kesti. Nyt vissiin jumii osittain sitä auki, vastamäessä saa lämmöt 88c, moottorijarrulla alamäkeen voi tippua 78c tai jopa siitä alle.. maantiellä tasakaasulla 83c, kaupungissa paikallaan mennään yli 90c mutta 40km/h vauhtia ja ollaankin taas max 85c.
Onkohan se nyt oikeesti termari rikki... Vähän sitä se oirehtii tuollalailla. Mitenkä muuten jos lämmönvaihdin on laatikolta rikki niin nostaako lämpöjä ollenkaan lähelle normaalia?
Leave a comment:
Leave a comment: