Jokaisella tankillisella taitaa poltella dbf:n.
Yksi kriteeri polton alkamiselle taitaa ainakin olla että auton tulee kulkea tasakaasulla jonkin matkaa ennen aloitusta ja poltto keskeytyy herkästi jos alkaa polkea kaasua vähänkin reipaammin tai saapuu kaupunkialueelle jossa pysähdellään. Ei taida polttaa paikallaan dbf:ää ollenkaan.
Eli pidempi matka mentävä tasaista 80-90 vauhtia.
DPF poltto ongelmia
Collapse
X
-
Originally posted by Nettipepe View PostDpf polttoon oli useampi kriteeri joka tulee täyttyä.
Yksi on yli 75c nesteenlämpö.
Sitten pakolämpötila oltava riittävän suuri.
Polttoainetta tankissa yli 10 litraa
Katsoitko lämpöjä maantiellä?
Yleensä Ajoviima jäähdyttää lämpöjä maantiellä kun termarit jumissa.
Varmaan yrittää polttaa kennoa puhtaaksi kun on ollut tukossa.
Normaalisti polttelee muutaman 100km välein riippuen ajotavasta...paljon kiihdytyksiä... Useammi
Tankki täynnä ja nyt kun keula tukossa niin lämmöt maantiellä 80-85c. Koneella näkyi joku pakokaasun lämpötila, siellä se pyöri 300-500c välillä riippuen kiihdyttelystä.
Vikakoodit 480a ja 481a tuli eilen ennenkun sai lämpöjä ylös. Nyt ne jäi pois ja olikohan siellä muistissa 4D00, joka ei lähde ainakaan autocomilla pois.
Leave a comment:
-
Dpf polttoon oli useampi kriteeri joka tulee täyttyä.Originally posted by asdteme View PostElikkä pariviikkoa sitten kävin hakemassa saksasta 525d LCI 2008 automaattina, siellä paikanpäällä kattelin berliinin ruuhkassa lämpöjä ja hyvin nosti 90-92 asteeseen. Matkalla ei tullut katseltua mitä näytti. Viimeviikolla sitten katselin maantiellä niin lämmöt pyörii 68 asteessa, molemmat termarit menee uusiksi mahd pian. Piti lähteä reissussa käymään, 20km kohteeseen ja nakkasi idriveen että häikkää dpf puolella. Koodit luin ja poistelin ja laitoin regeneraatio pyynnön autolle, samalla laitoin puolet keulasta tukkoon jotta sain pysymään lämmöt maantiellä edes 80 asteessa.
Kuinka usein tuon pitäisi polttaa pönttöä? Kaksi kertaa heitti vikakoodia ennenkun tukin puolet keulasta, sen jälkeen ei kertaakaan. Toinen kerta herjalle oli 5km päästä lähdöstä. Keula tukossa tuli reilu 30km ajeltua. Koneella livedataa katsoessa näytti että tiellä regenerointi oli aktiivisena välillä 30s, välillä pari minuuttia ja sitten taas ei aktiivisena. Päästiin takaisin kaupunkialueelle, vauhti alle 50 ja näytti että melkein kokoajan olisi aktiivisena, paitsi pysähdyksissä.
Vastapaine putkessa oli anturin mukaan vakkarilla @110km/h alle 200. Kiihdyttäessä reilummin kävi 400 luokkaa. Tässä vaan ihmetyttää tuo miksi pönttö on välillä aktiivinen ja välillä ei, onko tätä muut seurannut?
Yksi on yli 75c nesteenlämpö.
Sitten pakolämpötila oltava riittävän suuri.
Polttoainetta tankissa yli 10 litraa
Katsoitko lämpöjä maantiellä?
Yleensä Ajoviima jäähdyttää lämpöjä maantiellä kun termarit jumissa.
Varmaan yrittää polttaa kennoa puhtaaksi kun on ollut tukossa.
Normaalisti polttelee muutaman 100km välein riippuen ajotavasta...paljon kiihdytyksiä... UseammiLast edited by Nettipepe; 19-08-2016, 22:46.
Leave a comment:
-
DPF poltto ongelmia
Elikkä pariviikkoa sitten kävin hakemassa saksasta 525d LCI 2008 automaattina, siellä paikanpäällä kattelin berliinin ruuhkassa lämpöjä ja hyvin nosti 90-92 asteeseen. Matkalla ei tullut katseltua mitä näytti. Viimeviikolla sitten katselin maantiellä niin lämmöt pyörii 68 asteessa, molemmat termarit menee uusiksi mahd pian. Piti lähteä reissussa käymään, 20km kohteeseen ja nakkasi idriveen että häikkää dpf puolella. Koodit luin ja poistelin ja laitoin regeneraatio pyynnön autolle, samalla laitoin puolet keulasta tukkoon jotta sain pysymään lämmöt maantiellä edes 80 asteessa.
Kuinka usein tuon pitäisi polttaa pönttöä? Kaksi kertaa heitti vikakoodia ennenkun tukin puolet keulasta, sen jälkeen ei kertaakaan. Toinen kerta herjalle oli 5km päästä lähdöstä. Keula tukossa tuli reilu 30km ajeltua. Koneella livedataa katsoessa näytti että tiellä regenerointi oli aktiivisena välillä 30s, välillä pari minuuttia ja sitten taas ei aktiivisena. Päästiin takaisin kaupunkialueelle, vauhti alle 50 ja näytti että melkein kokoajan olisi aktiivisena, paitsi pysähdyksissä.
Vastapaine putkessa oli anturin mukaan vakkarilla @110km/h alle 200. Kiihdyttäessä reilummin kävi 400 luokkaa. Tässä vaan ihmetyttää tuo miksi pönttö on välillä aktiivinen ja välillä ei, onko tätä muut seurannut?Tags: None
Leave a comment: