Announcement

Collapse
No announcement yet.

Idriven öljyntaso

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MiBMW
    Newbiemmer
    • Dec 2016
    • 5
    • Pirkanmaa

    #16
    Uusi jäsen liittyy joukkoon kun auto vaihtui BMWksi. Ja heti tarvitsee pientä laittoa... Tähän ketjuun liittyvä asia kriittisin niin aloitetaan tästä.

    Eli kyseessä 530xi n52 moottorilla 09/2006 (200tkm) jossa ei ole öljytikkua. Miten öljyn tasosta voisi varmistua? 11000km näyttää seuraavaan öljynvaihtoon.

    Kylmänä tai alle 20km ajettuna iDrive näyttää että öljyn taso on täynnä tai melkein täynnä. Noin 150km ajon jälkeen se kehotti lisäämään litran öljyä koneeseen. Taas seuraavana aamuna iDriven öljymäärä naytti täyttä tasoa. Eli onko tuolta öljy vähissä vai ei?

    Ilmeisesti kannattaa tuo öljymäärä anturi uusia kunhan ehtii ja samalla öljyt vaihtaa mutta voiko tuosta öljymäärätä varmistua millään muulla tavalla näissä malleissa missä öljytikku puuttuu? Huomenna pitäisi taas käydä tuolla 150km reissussa ja mietin että lisäänkö öljyä vai en. Liikatäyttökään ei ole terveellistä.

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      #17
      Originally posted by MiBMW View Post
      Uusi jäsen liittyy joukkoon kun auto vaihtui BMWksi. Ja heti tarvitsee pientä laittoa... Tähän ketjuun liittyvä asia kriittisin niin aloitetaan tästä.

      Eli kyseessä 530xi n52 moottorilla 09/2006 (200tkm) jossa ei ole öljytikkua. Miten öljyn tasosta voisi varmistua? 11000km näyttää seuraavaan öljynvaihtoon.

      Kylmänä tai alle 20km ajettuna iDrive näyttää että öljyn taso on täynnä tai melkein täynnä. Noin 150km ajon jälkeen se kehotti lisäämään litran öljyä koneeseen. Taas seuraavana aamuna iDriven öljymäärä naytti täyttä tasoa. Eli onko tuolta öljy vähissä vai ei?

      Ilmeisesti kannattaa tuo öljymäärä anturi uusia kunhan ehtii ja samalla öljyt vaihtaa mutta voiko tuosta öljymäärätä varmistua millään muulla tavalla näissä malleissa missä öljytikku puuttuu? Huomenna pitäisi taas käydä tuolla 150km reissussa ja mietin että lisäänkö öljyä vai en. Liikatäyttökään ei ole terveellistä.

      Öljymäärän mittaus on kaksivaiheinen, eli jos auto ei ole käynnissä niin näytöllä näkyy vain suuntaa antava näyttö öljymäärästä. Autolla pitää ajaa niin pitkään, että moottori lämpenee ennenkuin öljymäärän näyttö on luotettava. Tee niin, että heti käynnistyksen jälkeen valitset iDrivesta öljymäärä näytön ja lähde ajamaan autolla. Siinä vaiheessa kun vihreät palkit ilmestyvät näkyviin niin tietää todellisen öljymäärän. Jos palkit ovat alhaalla niin sitten öljyn lisäys. Mitään muuta keinoa öljyjä ulos laskematta ei ole selvittää paljonko moottorissa on öljyä.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • Art_Zi
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 170
        • Kemi

        #18
        Eikö näissä ole muka ollenkaan öljytikkua?

        Kaveri oli löytäny omasta F11:sta öljytikun jostain suojamuovien alta, kun oli tarpeeks purkanu....
        E61 525dA preLCI -2007
        VW Typ2 -1967
        Ex. E46 328ia touring

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          #19
          Originally posted by Art_Zi View Post
          Eikö näissä ole muka ollenkaan öljytikkua?

          Kaveri oli löytäny omasta F11:sta öljytikun jostain suojamuovien alta, kun oli tarpeeks purkanu....
          Ei ole ainakaan N52 moottorissa. Muitakin malleja taitaa olla josta tikku puuttuu.
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • MiBMW
            Newbiemmer
            • Dec 2016
            • 5
            • Pirkanmaa

            #20
            Tuossa minun mallissa ei suostu näyttämään mitään arviota ennenkuin käynnistää auton. Muutaman kilometrin ajon jälkeen taso näyttä olevan ok.

            Mutta mitähän tuo tarkoittaa kun vajaa parin tunnin rauhallisen maantieajon jälkeen kehottaa lisäämään litran öljyä kun on vähissä. Ja seuraavalla startilla kaikki on siis taas ok.

            Tuo öljytikun puuttuminen on kyllä aika ärsyttävää. Ja moottorin lämpötilakin on aika monen mutkan takana.

            Onkohan tämä toimiva sensori. Jos vaihtaisi jossain kohtaa öljyt ja sensorin.
            http://www.ebay.de/p/Hella-6pr-007-8...BMW/1904152551

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              #21
              Originally posted by MiBMW View Post
              Tuossa minun mallissa ei suostu näyttämään mitään arviota ennenkuin käynnistää auton. Muutaman kilometrin ajon jälkeen taso näyttä olevan ok.

              Mutta mitähän tuo tarkoittaa kun vajaa parin tunnin rauhallisen maantieajon jälkeen kehottaa lisäämään litran öljyä kun on vähissä. Ja seuraavalla startilla kaikki on siis taas ok.

              Tuo öljytikun puuttuminen on kyllä aika ärsyttävää. Ja moottorin lämpötilakin on aika monen mutkan takana.

              Onkohan tämä toimiva sensori. Jos vaihtaisi jossain kohtaa öljyt ja sensorin.
              http://www.ebay.de/p/Hella-6pr-007-8...BMW/1904152551
              Eli tuleeko muutaman kilometrin ajon jälkeen samanlainen näyttö kuin ensimmäisessä postauksessa? Mitä nuo palkit näyttävät siinä vaiheessa kun öljyä pitäisi lisätä?
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • MiBMW
                Newbiemmer
                • Dec 2016
                • 5
                • Pirkanmaa

                #22
                Juuri samanlainen kuin ekassa postauksessa tulee kun moottori ollut päällä jonkin aikaa. Eli tässä kohtaa tilanne näyttäisi olevan ok.

                Parin tunnin ajon jälkeen joulun aikaan tuli jokin huomautus ja löytyi näyttö missä vain alimmainen palkki (tai kaksi) oli kellertävänä ja kehotti lisäämään litran öljyä. Siinä kohtaa ei ollut öljyä saatavilla ja seuraavana päivänä kun tarkistin tilannetta oli taas öljytaso ok kuten ekassa postauksessa. Sama juttu tuli paluumatkalla jonka jälkeen taas tilanne ok seuraavana aamuna.

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  #23
                  Originally posted by MiBMW View Post
                  Juuri samanlainen kuin ekassa postauksessa tulee kun moottori ollut päällä jonkin aikaa. Eli tässä kohtaa tilanne näyttäisi olevan ok.

                  Parin tunnin ajon jälkeen joulun aikaan tuli jokin huomautus ja löytyi näyttö missä vain alimmainen palkki (tai kaksi) oli kellertävänä ja kehotti lisäämään litran öljyä. Siinä kohtaa ei ollut öljyä saatavilla ja seuraavana päivänä kun tarkistin tilannetta oli taas öljytaso ok kuten ekassa postauksessa. Sama juttu tuli paluumatkalla jonka jälkeen taas tilanne ok seuraavana aamuna.
                  Ei se toiminta sitten loogista ole. Kannattaa kyllä anturi vaihtaa kun ei tuosta tiedä kumpi näyttämä on oikein. Tuosta kuvasta osanumero 4 on anturi ja siitä voit katsoa alkuperäisen osanumeron. Näyttänyt muutama päivitys osaan tulleen. http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...ystem/sensors/
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • MiBMW
                    Newbiemmer
                    • Dec 2016
                    • 5
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Jep, tarkoitus olisi vaihtaa. Tässä arvon että lorauttaisiko tuonne vähän lisää öljyä ennenkuin saan anturin hommattua. No pidän ainakin kanisterin mukana varuilta.

                    Hyvä tietää että tullut noinkin monta versioita. Noi ebayn halvimmat on varmaan jotain vanhaa mallia kun niinkin iso hintaero. Kannattanee ostaa uusinta mallia joka kenties toimisi paremmin.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #25
                      Originally posted by MiBMW View Post
                      Jep, tarkoitus olisi vaihtaa. Tässä arvon että lorauttaisiko tuonne vähän lisää öljyä ennenkuin saan anturin hommattua. No pidän ainakin kanisterin mukana varuilta.

                      Hyvä tietää että tullut noinkin monta versioita. Noi ebayn halvimmat on varmaan jotain vanhaa mallia kun niinkin iso hintaero. Kannattanee ostaa uusinta mallia joka kenties toimisi paremmin.
                      Itse harkitsisin vakavasti uuden alkuperäisen anturin ostamista. Pahimmillaan kun se halpa anturi väärin toimiessaan aiheuttaa moottorin hajoamisen. Anturin vaihtamiseksi joutuu kuitenkin öljyt laskemaan pois, niin ei mielestäni hirveästi järkeä osassa tuossa säästellä. GP:llä näkyi olevan 140€ tuo anturi.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • MiBMW
                        Newbiemmer
                        • Dec 2016
                        • 5
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Vähän hakusessa vielä nämä BMW aiheiset lyhenteet. Mikä kauppa tuo GP on? Monia kauppoja löysin mutten tuohon osannut mitään yhdistää.

                        Tuossa on vähän epäselvää vielä tarkka malli. 12 61 7 607 909 tarjoaa Sept/-06 (minun auton valmistus kk) ja vahän vanhemmalle 12 61 7 607 910 July/-05. Onkohan noilla jotain käytännön tai teoreettista eroa?

                        Comment

                        • zanta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 2908
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by markok View Post
                          Ei ole ainakaan N52 moottorissa. Muitakin malleja taitaa olla josta tikku puuttuu.
                          N53 kuittaa saman "ongelman". Liekö tätä uudemmissa missään enää ollenkaan öljytikkua?:think
                          LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                          eksälista:
                          E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            #28
                            Originally posted by MiBMW View Post
                            Vähän hakusessa vielä nämä BMW aiheiset lyhenteet. Mikä kauppa tuo GP on? Monia kauppoja löysin mutten tuohon osannut mitään yhdistää.

                            Tuossa on vähän epäselvää vielä tarkka malli. 12 61 7 607 909 tarjoaa Sept/-06 (minun auton valmistus kk) ja vahän vanhemmalle 12 61 7 607 910 July/-05. Onkohan noilla jotain käytännön tai teoreettista eroa?
                            Näyttäisi tosiaan sille, että Xi:ssä olisi eri anturi kuin takavetoisissa. Tuo sinun mainitsema 12 61 7 607 909 lienee oikea autoosi. Tuonne aiemmin linkkaamani varaosaluettelon etusivulle kun laitat autosi VIN numeron niin saat varmuuden asiaan. Sitä en tiedä mitä eroa näillä antureilla sitten on.
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            Working...
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎