Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d savuttaa (mustaa) tyhjäkäynnillä, ravistaa ja moottorin erikoinen käyntiääni.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Caarlo
    Bimmer Rookie
    • Apr 2015
    • 105
    • 03

    #16
    Originally posted by JaniLap View Post
    Onko tilanne nyt siis sellainen, että luvattuun 3000 euron kiinteään hintaan vaihtuu jonkinlainen kone autoon joka tapauksessa, mutta puheena olleesta vähemmän ajetusta tulisi tuo 500 eur lisähinta jos asiakas siihen suostuu?

    Entä mainitsemasi suuttimien uusiminen? Kolme uutta suutintakin toki maksaa jotakin, mikäli niiden vaihtoa ei alkuperäisessä hintalupauksessa ollut ja suuttimet olisi siirretty auton alkuperäismoottorista vaihtokoneeseen?

    Eli 3000euron sovittuun hintaan kuului vaihtomoottori, joka Benkaralla oli omasta takaa valmiina. Tuohon 3000euroon hän olisi etsinyt siihen "jonkinlaisen fiksun" rikki todetun tilalle. 500euron lisäkustannuksella siihen löytyi tämä 170tkm ajettu kone. Tästä tehtiin tänään kaupat, koska autolla on tarkoitus ajaa vielä useamman aikaa. Mikäli olisin tuollaisesta järkevän hintaisesta vähemmän ajetusta moottorista ollut tietoinen heti alkujaan, olisin sen sinne jo alkuvaiheessa laitattanut. Kuten sanoin niin noita vaihtoehtoja netistä etsineenä, ei mistään saa moottoria alle 2000euron. Siinä vaiheessa kun mennään alle 200tkm ajettuihin, hinta alkaa +3000e ylöspäin.

    Suuttimia siellä on hyllyssä ja käytettyä tavaraa, ei korjattuja tms. Niistä ei sen paremmin ole puhetta ollutkaan. Ei sen enempää kuin että tänään sovittiin lopullinen hinta millä auton ensi Perjantaina (toivottavasti) saan hakea pois. :think
    Last edited by Caarlo; 09-02-2017, 12:59.
    E60 530d -04.

    Comment

    • ///THe
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 840
      • Espoo

      #17
      Sinuna vielä varmistaisin, vaikka jonku osaavan foorumilaisen avustamana, että suuttimien korjausarvot, yms. livedata näyttää siltä kuin pitää. Muutenhan tuo 3500€ vähän ajetusta moottorista vaihdettuna ei todellakaan kuulosta pahalta. Odottelu ja epätietoisuus on kyllä syvältä. Huonoon informointiin tuntuu turhan moni tekijä syyllistyvän.
      X5 F15 ///Msport
      CRX 2gen +25psi

      Comment

      • Caarlo
        Bimmer Rookie
        • Apr 2015
        • 105
        • 03

        #18
        Kyllähän ne varmasti olisi hyvä katsoa läpi.. Muutenkin tarttis vähän koodailla. Saa ilmoittautua?

        Itse kun aina epäilen kaikkee ja kaikkia, niin milläs sen tietää että vaihtomoottorilla on todella kilometrejä tuo 170tkm, eikä vaikka 270tkm. Papereitahan on helppo kirjotella..:think
        E60 530d -04.

        Comment

        • arben
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1121
          • suomi

          #19
          Mun mielestä ois voinut olla fiksua tehdä siitä vanhasta koneesta ehjä? Totaalituhoa ei ole käynyt niin kyllä tolla rahalla sitä jo remppaakin,sekä tietää mitä se on sitten.

          Tommonen vaihtokone on aina vähän niin ja näin,varsinkin kun se tulee jostain ulkomailta niin kilometrit voidaan ilmoittaa miksi vain.

          Comment

          • Caarlo
            Bimmer Rookie
            • Apr 2015
            • 105
            • 03

            #20
            Mun näkemys taas on, että kun 382tkm ajettua konetta ruvetaan laittamaan kuntoon, niin tuo 2000euroa on aika pikkuraha siinä vaiheessa. Turha sinne on ainoastaan kansiremonttia ja yhtä mäntää lähteä vaihtamaan noilla kilometreillä jos kone kerran osiin puretaan. Eriasia tietysti jos on oma paikka missä autoa laittaa ja riittävästi ammattitaitoisia tuttuja ympärillä.. Toki tuontikoneen kilometrit vähän arveluttaa, kuten jo mainitsin. Mutta näillä mennään, syyteen tai saveen :think
            E60 530d -04.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #21
              Joo ei olisi ollut halpaa alkaa tekemään tuosta koneesta ehjää. Kun venttiilit ja männät on tavanneet kuten sulla, niin melkoinen purkaminen & kasaaminen joten työtä tulee melkoisesti. Koneistamolla käynti ja osat niin ei tule halvaksi.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                #22
                Älä sitten jätä sille ilmaiseksi sitä vanhaa konetta, ellei ole huomioitu kuluissa jo.
                Mä voin sit tulla hakemaan vaikka sen vanhan koneen.
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • ///THe
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2009
                  • 840
                  • Espoo

                  #23
                  Originally posted by makkis View Post
                  Älä sitten jätä sille ilmaiseksi sitä vanhaa konetta, ellei ole huomioitu kuluissa jo.
                  Mä voin sit tulla hakemaan vaikka sen vanhan koneen.
                  Mulle kelpais kone kans... mäntäkin ois valmiina tallilla.
                  X5 F15 ///Msport
                  CRX 2gen +25psi

                  Comment

                  • Caarlo
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2015
                    • 105
                    • 03

                    #24
                    Originally posted by makkis View Post
                    Älä sitten jätä sille ilmaiseksi sitä vanhaa konetta, ellei ole huomioitu kuluissa jo.
                    Mä voin sit tulla hakemaan vaikka sen vanhan koneen.
                    Siellä se odottelee kun vaan joutais hakeen pois. Oli ajatuksena jos keväämmällä olisi kannen nypännyt auki ja ihmetelly maailman menoa.. Sulla näyttäis noita Tuikun ohjelmia olevan. Voitais tietysti joku diili hieroa
                    Siellä pitäisi olla tällä hetkellä Karalan ohjelma (258/600) ja on parinvuoden auton omistusajan ihmetyttänyt kohtuu reipas savutus täyskaasulla. Ohjelman kun ei pitäisi niin "kaikki irti" olla. Onko sitten ollut jo pidempään niissä suuttimissa vikaa vai onko siellä oikeasti vaan joku ebayn tehoboksi. Kysyinkin itseasiassa asiaa edelliseltä omistajalta viime viikolla ja edelleen sanoi siellä Karalan ohjelman olevan.

                    Originally posted by ///THe View Post
                    Mulle kelpais kone kans... mäntäkin ois valmiina tallilla.
                    Voin ostaa sen muistoksi
                    E60 530d -04.

                    Comment

                    • Caarlo
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2015
                      • 105
                      • 03

                      #25
                      Päivitetäänpä tämäkin.

                      Viime Perjantaille oli auton nouto sovittu, mutta eipä sieltä mitään kuulunut. Maanantaina sitten soitti, että turbo pitää vaihtaa. Päästää kuulemma öljyä läpi pakosarjaan, eikä voi antaa vaihtomoottorille takuuta kun turbo on rikki. Tässä vaiheessa alkoi taas sen verran v*tuttamaan että soittoa edelliselle omistajalle ja selvittämään milloin tohon tarkalleen ahdin olikaan vaihdettu.. Selvittelyjen jälkeen selvisi, että turbon vaihdon jälkeen on nyt ajettu maks. 60tkm. Oli alkuperäisen Garretin sinne vaihtanut. Seuraavana aamuna Benkaraan ja asentaja huuteli heti ovelta: "Turbo is okay, turbo is okay." Näytti öljynerotinta joka oli kuulemma ollut tukossa. Pakoputki oli täynnä öljyä ja oli sen verran sitä lykännyt, että oli seinillekin roiskinut käydessään. Hyvä näin, koska en missään vaiheessa uskonut että ahtimessa olisi noilla kilometreillä vikaa, eikä se vanhalla moottorilla lykännyt yhtään sinistä (joskus todella kovalla pakkasella kyllä aavistuksen, kun tulille laittoi), ei kuluttanut tippaakaan öljyä eikä kyllä todellakaan mitään öljyä pakoputkesta roiskinut.


                      Tänään sitten koitti suuri päivä, eli auto oli noutovalmis. Itse Benkara ei ollut paikalla, joten toimistontädin kanssa finanssipuoli kuntoon ja liikkeelle. Täytyy myöntää, että kun samalla vaihdettiin kuskinpuolen iskunvaimentimen rikkinäinen yläpää, niin auto tuntui Todella hyvältä ajettavalta. Moottori kävi hienosti (todella pieni "ravistus" tuntui kerran liikennevaloissa seistessä. Oli kaikenkaikkiaan oikein mukava fiilis. Tästä n.10km katsastuskonttorille ja leimaa hakemaan.. Ylätukivarsi takana oikealla väljä.. No ei ollut paha, tänään käyn sen vielä vaihtamassa niin saa huomenna leiman paperiin. MUTTA.. Varaosaliikkeen pihassa heitin auton käymään ja rouvallekkin sanoin, että kuuluipa ihmeellinen ääni startatessa.. Sammutus ja uudestaan käymään -> Jotain ylimääräistä kuuluu jostain, en päässyt vielä paikantamaan, enkä tuostakaan nyt ihan kamalasti huolestunut. Siinä sitten kotiinpäin ajettuani ajattelin, että koitetaan nyt miltä se täydellä kaasulla tuntuu.. Veti hienosti entiseen malliin, mutta voi jeesus mikä sinisen pöllytys. Koitin pari kertaa uudestaan ja sama homma, sinistä lykkää aivan v*tusti. Haettiin meikäläisen työauto matkalla ja laitoin rouvan ajamaan eteeni, että näen kuinka paljon se oikeasti sitä puskee. No kyllä, sinistä on maailma täynnä kun antaa reilusti happea. Täytyy sanoa että v*tuttaa todella paljon! Autoa oli korjaamon toimesta koeajettu "uudella" moottorilla ainakin 300km, eikä mukamas tuollaista oltu huomattu.

                      Mitäköhän tässä seuraavaksi tapahtuu. Luulen Benkaran syyttävän turboa. En silti käsitä, miksi se ei savuttanut yhtään, saatikka mitään öljyä tullut mistään pakoputken päästä kun autoa sinne ajoin rikkinäisellä moottorilla. Jos vanha moottori olisi rikkonut turbon, niin olisihan se jo silloin oireillut.

                      Sanottakoon vielä että tuohon tuli 535:sen raakamoottori.
                      E60 530d -04.

                      Comment

                      • Lallevihtinen
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 690
                        • Tampere

                        #26
                        535d ja 530d solenoidi suutin moottorissa on eri nokka-akselit...Kummatkohan sielä nyt on? Kokemuksesta voin sanoa että jos pakoputkessa/dpf:ssä/katissa on öljyä niin aika kauan se tuprauttelee käryjä ulos. Ja varsinkin reippaammassa kiihdytyksessä. Mutta jos sillä on jo ajettu koeajoa 300km niin kyllä suurin osa olis jo palanu pois jos sitä sinne ei enää uudestaan pääse..:think

                        Olisinpa aikasemmin lukenu tätä topicia, olis ollu vähän ajettu kone nurkissa...
                        Last edited by Lallevihtinen; 24-02-2017, 23:48.
                        sigpic
                        BMW E93 335i & BMW M550Dx
                        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                        Comment

                        • Caarlo
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2015
                          • 105
                          • 03

                          #27
                          En osaa vastata muutakuin että käsittääkseni on kaikki hilppeet otettu vanhasta moottorista.. Pariviikkoa ennenkuin auton sinne vein, maalattiin koko keula ja toinen kylki. Nyt on pieniä naarmuja etupuskuri täynnä, samoin maalattu kuskinpuolen takaovi. Toivottavasti lähtee pikkufiksillä..

                          Kylmänä kone käy vähän epätasaisesti.. lämmettyään ei ongelmaa.

                          On tää hienoa

                          Edit: Jos joku tamperelainen/lähikulmilta oleva lukee tätä topiccia ja löytyy vehkeet seurailla livedataa, saa ilmoittautua!
                          Last edited by Caarlo; 25-02-2017, 11:44.
                          E60 530d -04.

                          Comment

                          • arben
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1121
                            • suomi

                            #28
                            Saako kysyä mitä loppusumma oli? 5000€ töineen :think

                            Comment

                            • Caarlo
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2015
                              • 105
                              • 03

                              #29
                              Ei se mikään salaisuus ole.. 3700euroa. Sisälsi siis tuon 170tkm ajetun moottorin, litkut ja öljynsuodattimen, moottorintukikumin, iskunvaimentimen yläpään ja tietysti työt. Omat suuttimet jäi lopulta paikoilleen.
                              E60 530d -04.

                              Comment

                              • PetriPT
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2010
                                • 290
                                • Ylöjärvi

                                #30
                                Originally posted by Lallevihtinen View Post
                                535d ja 530d solenoidi suutin moottorissa on eri nokka-akselit...Kummatkohan sielä nyt on?
                                ...
                                Nokka-akselien osanumero on eri mutta pyysin aikanaan Pirkosta mittaamaan 535d ja 530d nokat kun teki minulle kannen niin ovat geometrialtaan ihan identtiset. Ero on valmistustavassa, 535d nokka-akseli on putkimainen, 530d umpivalua. Kaikissa uudemmissa 3l pietsokoneissa taitaa olla nuo samat nokat kuin pre lci 535d:ssä.

                                Muuten sivusta tätä topiccia seuranneena varmasti hiuksia harventava tapaus. Toivottavasti tulee kuntoon.
                                now. 530D E61 2005
                                ex. 325i A Touring 2004

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎