itse olen omaani vaihtanut ajovalot ihan umpiot paikallaan. vetää vaan niin eteen umpion kun tulee ja luukku auki takaa ja eikun pujottaa polttimon pois.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 2008 Xenonien vaihto ei onnistu
Collapse
X
-
Tänään tappelin uudet polttimot paikalleen.
Oli kyllä yks henkinen työmaa se umpion takasin laitto. Sen saa helpoiten kun löysää puskurin kaks pulttia umpion vierestä sen tiivisteen alta. Sitten löysää sen umpion sisemmän kiinikkeen pulttia sen verran että se ei ota siihen koriin kiinni.
Kannattaa alottaa se laittaminen sillain et pujottaa umpion sisemmän reunan eka kohdalleen ja sit laittaa koko umpion sinne koloonsa. Sit umpio aivan puskuriin kiinni, painat alas ja työnnät umpion takaisin ohjureihin.BMW 520d -09
Comment
-
-
No. lopulta oli pakko alkaa vaihtoa, koska olin kaukana kotoa enkä päässyt takaisin ennen pimeän tuloa.
Pakkasta pari astetta, oikean puolen umpion irroitus onnistui ok, mutta "takaluukun" irroittamisessa katkesi toinen luukun kynsistä. Tiivistelistan alla olleet ruuvit piti irrottaa, muuten ei olisi ollut mitään mahiksia saada umpiota ulos.
Lopputuloksena onnistunut vaihto jos unosdetaan tuon toisen kynnen rikkoutuminen, teipillä se voinee korvata jotta pölyä ei pääse itse polttimotilaan.
Kuskin puolen umpion irroituksessa en onnistunut samalla tavalla, eli keskemmällä olevan alakiinnityksen toinen reuna katkesi, koska yritin nostaa umpiota hieman ennen kuin kiinnitysruuvin prikka oli ohitettu. No sain umpion ulos ja myös takaluukun avaaminen meni ok, oisko toisen puolen takaluukun kynsi jo ollut vaurioitunut, koska tämän luukun kynnet säilyi ehjinä ilman ongelmia.
Mutta sitten tuli ongelmia eteen kun yritin saada umpiota takaisin paikoilleen, kaikista yrityksistäni huolimatta umpio jäi liikaa irti alareunastaan, eli valo osoitti jonkun asteen liian ylös, ja siitä sainkin matkan varrella useita vilkutuksia vastaan tulevilta. 1,5m päässä seinästä vasen valo osoittaa n.5cm korkeammalle.
Nyt en tiedä parempaa vaihtoehtoa, kuin käyttää autoa emarin huollossa Salossa mennessäni perjantaina Mynämäelle täältä Hangosta.
Säädöistähän ei voi olla kyse, koska niihin ei oltu koskettu, eli aento korissa on väärä. Alakiinnitykset on melkoisen heppoisissa rakenteissa kiinni, eli ne liikkuu aika löysinä, syynä pitäisi olla siis yläkiinnitykset joista reunimmainen on sekin säädettävissä kiinnityskorvakkeen syvyyttä säätämällä.
Olen ymmällä, mistä on kyse, miten voi asento muuttua noin paljon vaikka kiinnityspisteet on kohtuu kohdillaan.Last edited by markku55; 16-11-2016, 19:59.
Comment
-
-
Mun läppärin näppäimistö toimii miten toimii, mm c, b, f, g, jne ei aina kirjaudu vaikka löisin näppistä kuinka, joten siis 1,5metrin päässä valojen korkeusero on luokkaa 5cm.
Ja oikeasti, yritin saada umpiota samaan asentoon kuin oikean puolen umpio, eli noudattamaan etupuskurin linjoja samalla tavalla, en vaan onnistunut.
As simple as this, but not so simple as it should be?
Comment
-
-
Originally posted by markku55 View PostMun läppärin näppäimistö toimii miten toimii, mm c, b, f, g, jne ei aina kirjaudu vaikka löisin näppistä kuinka, joten siis 1,5metrin päässä valojen korkeusero on luokkaa 5cm.
Ja oikeasti, yritin saada umpiota samaan asentoon kuin oikean puolen umpio, eli noudattamaan etupuskurin linjoja samalla tavalla, en vaan onnistunut.
As simple as this, but not so simple as it should be?nyk. jalkapelillä
ex BMW 320i
Comment
-
-
Originally posted by Retze View PostRauhassa päivänvalossa vaan irroitat sen uudelleen ja vähän heiluttelemalla paikalleen ni varmasti menee oikeenViviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
Comment