Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 2008 Xenonien vaihto ei onnistu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • >Jon1<
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1054
    • Kuopio

    #16
    itse olen omaani vaihtanut ajovalot ihan umpiot paikallaan. vetää vaan niin eteen umpion kun tulee ja luukku auki takaa ja eikun pujottaa polttimon pois.
    ex:F11 535xd M-Sport
    ex:e61 530D M-Sport
    ex:e38 740i mafia
    ex:e36 328
    ex:e36 320
    ex:e30 320->325

    Comment

    • Jkoluu
      Bimmer Rookie
      • Jun 2016
      • 42
      • Orimattila

      #17
      Tänään tappelin uudet polttimot paikalleen.

      Oli kyllä yks henkinen työmaa se umpion takasin laitto. Sen saa helpoiten kun löysää puskurin kaks pulttia umpion vierestä sen tiivisteen alta. Sitten löysää sen umpion sisemmän kiinikkeen pulttia sen verran että se ei ota siihen koriin kiinni.

      Kannattaa alottaa se laittaminen sillain et pujottaa umpion sisemmän reunan eka kohdalleen ja sit laittaa koko umpion sinne koloonsa. Sit umpio aivan puskuriin kiinni, painat alas ja työnnät umpion takaisin ohjureihin.
      BMW 520d -09

      Comment

      • markku55
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2015
        • 200
        • Hanko

        #18
        No. lopulta oli pakko alkaa vaihtoa, koska olin kaukana kotoa enkä päässyt takaisin ennen pimeän tuloa.
        Pakkasta pari astetta, oikean puolen umpion irroitus onnistui ok, mutta "takaluukun" irroittamisessa katkesi toinen luukun kynsistä. Tiivistelistan alla olleet ruuvit piti irrottaa, muuten ei olisi ollut mitään mahiksia saada umpiota ulos.
        Lopputuloksena onnistunut vaihto jos unosdetaan tuon toisen kynnen rikkoutuminen, teipillä se voinee korvata jotta pölyä ei pääse itse polttimotilaan.
        Kuskin puolen umpion irroituksessa en onnistunut samalla tavalla, eli keskemmällä olevan alakiinnityksen toinen reuna katkesi, koska yritin nostaa umpiota hieman ennen kuin kiinnitysruuvin prikka oli ohitettu. No sain umpion ulos ja myös takaluukun avaaminen meni ok, oisko toisen puolen takaluukun kynsi jo ollut vaurioitunut, koska tämän luukun kynnet säilyi ehjinä ilman ongelmia.
        Mutta sitten tuli ongelmia eteen kun yritin saada umpiota takaisin paikoilleen, kaikista yrityksistäni huolimatta umpio jäi liikaa irti alareunastaan, eli valo osoitti jonkun asteen liian ylös, ja siitä sainkin matkan varrella useita vilkutuksia vastaan tulevilta. 1,5m päässä seinästä vasen valo osoittaa n.5cm korkeammalle.
        Nyt en tiedä parempaa vaihtoehtoa, kuin käyttää autoa emarin huollossa Salossa mennessäni perjantaina Mynämäelle täältä Hangosta.
        Säädöistähän ei voi olla kyse, koska niihin ei oltu koskettu, eli aento korissa on väärä. Alakiinnitykset on melkoisen heppoisissa rakenteissa kiinni, eli ne liikkuu aika löysinä, syynä pitäisi olla siis yläkiinnitykset joista reunimmainen on sekin säädettävissä kiinnityskorvakkeen syvyyttä säätämällä.
        Olen ymmällä, mistä on kyse, miten voi asento muuttua noin paljon vaikka kiinnityspisteet on kohtuu kohdillaan.
        Last edited by markku55; 16-11-2016, 19:59.

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #19
          Olisin mimäkin ymmälläni jos 5m ylemmäs näyttää toinen. No, asiaan... tarkista vielä kerran umpion kiinnitykset.
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • markku55
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2015
            • 200
            • Hanko

            #20
            Mun läppärin näppäimistö toimii miten toimii, mm c, b, f, g, jne ei aina kirjaudu vaikka löisin näppistä kuinka, joten siis 1,5metrin päässä valojen korkeusero on luokkaa 5cm.
            Ja oikeasti, yritin saada umpiota samaan asentoon kuin oikean puolen umpio, eli noudattamaan etupuskurin linjoja samalla tavalla, en vaan onnistunut.
            As simple as this, but not so simple as it should be?

            Comment

            • Retze
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 422
              • Keski-Suomi

              #21
              Originally posted by markku55 View Post
              Mun läppärin näppäimistö toimii miten toimii, mm c, b, f, g, jne ei aina kirjaudu vaikka löisin näppistä kuinka, joten siis 1,5metrin päässä valojen korkeusero on luokkaa 5cm.
              Ja oikeasti, yritin saada umpiota samaan asentoon kuin oikean puolen umpio, eli noudattamaan etupuskurin linjoja samalla tavalla, en vaan onnistunut.
              As simple as this, but not so simple as it should be?
              Rauhassa päivänvalossa vaan irroitat sen uudelleen ja vähän heiluttelemalla paikalleen ni varmasti menee oikeen
              nyk. jalkapelillä
              ex BMW 320i

              Comment

              • EPDM
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2005
                • 4622
                • Lahti.

                #22
                Originally posted by Retze View Post
                Rauhassa päivänvalossa vaan irroitat sen uudelleen ja vähän heiluttelemalla paikalleen ni varmasti menee oikeen
                Jawohl. Ei ole todellakaan vaikea homma..
                Viviendo en Lahiti
                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                Vw Corrado vr6

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎