Tietääkseni minun 520da vm2008 kuuluu siihen moottori kategoriaan jonka osalta BMW on toimittanut kirjeen koskien nokkaketjun kiristimeen liittyvistä pulmista.
No, elokuussa kävin Lohjan Bemuhuollossa kysymässä tilanteesta, siellä ei osattu sanoa muuta kuin että joo, voivat myydä halvalla uuden kiristimen jonka kiristyspituus on suurempi, eli ketju ei löysty yhtä nopeasti kuin alkuperäisellä kiristimellä.
Tänään soitin Salon emuhuoltoon (Salon Autotalo) koskien Xenon valojen vaihtoa, en ollut saanut kuskinpuoleista umpiota oikein paikoilleen, joten toivoin heidän korjaavan umpion asennon joka nyt näyttää liian ylös.
No, samalla kysyin sen uuden pitemmällä säädöllä olevan ketjunkiristimen vaihto-operaation kustannusta. vastaus oli aika erikoinen, eli pelkän kiristimen vaihto ei ole järkevää, koska jo sen nykyisen kiristimen ja ketjun välinen muovinen liukupala voi olla murentunut ja jos ei ole, niin uusi pidemmällä säädöllä varustettu kiristin saattaa sen rikkoa koska kiristysvoima on kuulemma suurempi.
Palkän uuden kiristimen vaihto ei kuulemma korjaa asiaa, vaan saattaa siis jopa rikkoa vielä ehkän liukupalan.
Jos koko nokkaketjun kotelo avataan, vaihdetaan uusi liukupala, uusi ketju ja tiivisteet, niin hinta on 1500€ ja jos liukupala on jo murentunut, niin sen palasten poistaminen öljynkierrosta edellyttää öljyphjan avaamista ja siis myös tiivisteiden vaihtoa, lisäkustannus toiset 1500€.
Jos taas nuo murentuneet muovipalaset aiheuttaa konerempan, on kustannus 12.000€.
Alkoi jo mietityttämään, pitäiskö tästä paskasta päästä eroon mahdollisimman nopeasti koska vielä toimii ja kukkuu ok?
Onko mitään ns asiallista neuvoa miten minun pitäisi köyhänä eläkeläisenä asiaan suhtautua?
No, elokuussa kävin Lohjan Bemuhuollossa kysymässä tilanteesta, siellä ei osattu sanoa muuta kuin että joo, voivat myydä halvalla uuden kiristimen jonka kiristyspituus on suurempi, eli ketju ei löysty yhtä nopeasti kuin alkuperäisellä kiristimellä.
Tänään soitin Salon emuhuoltoon (Salon Autotalo) koskien Xenon valojen vaihtoa, en ollut saanut kuskinpuoleista umpiota oikein paikoilleen, joten toivoin heidän korjaavan umpion asennon joka nyt näyttää liian ylös.
No, samalla kysyin sen uuden pitemmällä säädöllä olevan ketjunkiristimen vaihto-operaation kustannusta. vastaus oli aika erikoinen, eli pelkän kiristimen vaihto ei ole järkevää, koska jo sen nykyisen kiristimen ja ketjun välinen muovinen liukupala voi olla murentunut ja jos ei ole, niin uusi pidemmällä säädöllä varustettu kiristin saattaa sen rikkoa koska kiristysvoima on kuulemma suurempi.
Palkän uuden kiristimen vaihto ei kuulemma korjaa asiaa, vaan saattaa siis jopa rikkoa vielä ehkän liukupalan.
Jos koko nokkaketjun kotelo avataan, vaihdetaan uusi liukupala, uusi ketju ja tiivisteet, niin hinta on 1500€ ja jos liukupala on jo murentunut, niin sen palasten poistaminen öljynkierrosta edellyttää öljyphjan avaamista ja siis myös tiivisteiden vaihtoa, lisäkustannus toiset 1500€.
Jos taas nuo murentuneet muovipalaset aiheuttaa konerempan, on kustannus 12.000€.
Alkoi jo mietityttämään, pitäiskö tästä paskasta päästä eroon mahdollisimman nopeasti koska vielä toimii ja kukkuu ok?
Onko mitään ns asiallista neuvoa miten minun pitäisi köyhänä eläkeläisenä asiaan suhtautua?
Comment