Announcement

Collapse
No announcement yet.

520da vm2008 nokkaketjun ongelmista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #16
    Mondeokin ollut, ei siitä enempää.

    E60 vakuutusmaksu 535€/v.
    Edit:512€/v
    Last edited by BMW525Xda; 17-11-2016, 19:06.

    Comment

    • jhelen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2015
      • 248
      • Ulvila

      #17
      Onkos tossa hinnassa pelkkä liikennevakuutus? Jos täyskasko, niin sitten tahdon tietää vakuutusyhtiön

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #18
        Originally posted by jhelen View Post
        Onkos tossa hinnassa pelkkä liikennevakuutus? Jos täyskasko, niin sitten tahdon tietää vakuutusyhtiön
        Tapiolassa.

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6727
          • PK-seutu

          #19
          Tässä kohtaa pitää jo ottaa huomioon myös vuodenvaihteessa tulevat muutokset liikennevakuutuksiin. Siitä eteenpäin vakuutusmaksu määräytyy kuskin historian mukaan, ei automallin mukaan.
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • jhelen
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2015
            • 248
            • Ulvila

            #20
            Taisi tapiolan hinnassa olla se -50% kaskosta ekaksi vuodeksi. Mutta pitääpä tosiaan muistaa toi vuodenvaihteen muutos. Se offtopicista.
            Merkkihuollot kyllä nostavat autoilun kustannuksia todella paljon. Jos ei ole itse mahdollista huoltaa, eikä lähipiirissä ole ketään autokorjaajaa, niin kyllä se huoltominen maksaa mansikoita. Ja hieman vanhempaa tekniikkaa on mahdollista huollattaa muuallakin kuin merkkihuollossa.

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #21
              Originally posted by jhelen View Post
              Merkkihuollot kyllä nostavat autoilun kustannuksia todella paljon. Jos ei ole itse mahdollista huoltaa, eikä lähipiirissä ole ketään autokorjaajaa, niin kyllä se huoltominen maksaa mansikoita. Ja hieman vanhempaa tekniikkaa on mahdollista huollattaa muuallakin kuin merkkihuollossa.
              Tähän ihan heittona huolloista, siis huolloista.
              Mitkä ovat ns. perushuollon toimenpiteistä tärkeimmät, mitä nämä toimet vaatii kalustolta ja osaamiselta ?

              Omasta mielestäni perushuoltoa 15tkm välein on öljynvaihdot ja nesteiden tarkastukset, vaatiiko muuten ehjä toimiva auto jonkin kirkasvalolampun lisäksi ?

              Minusta kaikki perushuollot on bmw:n tehtävissä kerrostalon parkkiruudussa ilman öljyvahinkoja yms. 150€ työkaluilla, jopa halvemmillakin. Kertahuollon hinnaksi jää käytännössä öljyjen ja suotimen hinta, riippuen näiden hinnasta puhutaan 60-100€/15tkm tai 30tkm. Kaikki samat tarkastukset kuin marmorin huoltokin tekee pystyy kohtuullisella älymäärällä varustettu normi kädellinen suorittamaan.

              Korjaukset on sitten eri juttu mutta suurista harhaluuloista huolimatta näissä ei autoilun kokonaiskustannuksissa ole suurta merkitystä, edelleen suurin menoerä on polttonesteet.

              Comment

              • markku55
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2015
                • 200
                • Hanko

                #22
                Originally posted by jhelen View Post
                Terve
                Bmw ei ole kallis huoltaa jos sen pystyy itse tekemään noin 2 kertaa kuitenkin kalliimpi kuin mondeo, avensis ja passat. Mutta vakuutuksissa on kyllä satojen eurojen ero vuodessa vaikka millaiset alennukset olisi (laguna 440€, E mersu 650€ ja E61 530d 840€). Ja jokainen ajaa sillä millä itse haluaa. Itsellä on ollut tavoitteena joka kerta autoa vaihtaessa vaihtaa myös merkkiä. Monet on merkkiuskollisia ja kaikki muut merkit on paskoja. Esimerkiksi tinnitys on sellainen ongelma, mikä rajaa tehokkaasti merkkejä listalta. Suomen kansallisauto Skoda Octavia ei nyt vaan tinnityksestä kärsiville sovi, paitsi jos ajaa earit korvissa tai kuulosuojaimet päässä.
                Vaihdoin Fenniasta POP vakuutukseen, Fenniassa kaskon kera hieman yli tonnin, POP vakuutuksessa 320€, missään autossani ei ole ollut noin halpaa vakuutusta kaskon kera.
                Väitän myös, että tuo 8 vuotta vanha ja 160tkm ajettu Bemari on yksi vähäkulutuksisin isohko perheauto, maantiellä vakkarissa 100km/h kulutus on n.4,4l/100km, kaupungissa (Hanko) jossa ei ole liikennevaloja, niin kulutus nousee 6,5l/100km.
                Valitettavasti ostamassani autossa oli hyvät nastoitetut Nokialaiset, joten en raaskinut niitä hylätä vaihtamalla kitkoihin, mutta joo, eipä tuo kovin hiljainen ole, profiili on kohtuullisen "korkea", eli 50 (225 R17).

                Comment

                • markku55
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2015
                  • 200
                  • Hanko

                  #23
                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Henkilökohtainen mielipiteeni on että "hankkiudu eroon".
                  Tilalle 57 koneinen Lci.
                  Etsinkö siis E57 malia, vai miten löydän suosittelemasi auton jossa noita nokka-akseliketjun ja imuläppien ongelmia ei ole?

                  Comment

                  • skt
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2013
                    • 348
                    • Etelä-Pohjanmaa

                    #24
                    M57 on se kolmilitrainen diesel-kone. Korimallin voi valita vapaasti. Koneesta esim. https://en.m.wikipedia.org/wiki/BMW_M57
                    F11 LCI 520d -14
                    F45 225xe -17
                    Ex. E61 LCI 520d -08,
                    Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                    Comment

                    • markku55
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2015
                      • 200
                      • Hanko

                      #25
                      >Onko nämä niitä joissa ei ole imuläppiä tai nokkaketjun ongelmia?


                      ???
                      Mistä se mallimerkintä 57 tulee?

                      Comment

                      • bore^
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2016
                        • 169
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by markku55 View Post
                        >Onko nämä niitä joissa ei ole imuläppiä tai nokkaketjun ongelmia?


                        ???
                        Mistä se mallimerkintä 57 tulee?
                        Tuossa 525 ei ole läppiä mutta 530 on. Niiden poistaminen autoasentajalle ei ole homma eikä mikään. Termostaatit oltava kunnossa jotta dpf poltto toimii oikein sekä tietysto lämpöä riittää kabiiniin
                        E61 2006 530d m-sport

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2715
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by markku55 View Post
                          Mistä se mallimerkintä 57 tulee?
                          M = BMW Group AG:n mallistoon kuuluvan henkilöautomoottorin tunniste
                          5 = tunnistenumero kuusisylinterisen rivimoottorin kategorialle
                          7 = Dieselmoottoritekniikkaan liittyvä (järjestys?)numero
                          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            #28
                            Originally posted by markku55 View Post
                            Vaihdoin Fenniasta POP vakuutukseen, Fenniassa kaskon kera hieman yli tonnin, POP vakuutuksessa 320€, missään autossani ei ole ollut noin halpaa vakuutusta kaskon kera.
                            Väitän myös, että tuo 8 vuotta vanha ja 160tkm ajettu Bemari on yksi vähäkulutuksisin isohko perheauto, maantiellä vakkarissa 100km/h kulutus on n.4,4l/100km, kaupungissa (Hanko) jossa ei ole liikennevaloja, niin kulutus nousee 6,5l/100km.
                            Valitettavasti ostamassani autossa oli hyvät nastoitetut Nokialaiset, joten en raaskinut niitä hylätä vaihtamalla kitkoihin, mutta joo, eipä tuo kovin hiljainen ole, profiili on kohtuullisen "korkea", eli 50 (225 R17).
                            just näin.

                            Tosiaan kuten aikaisemmin kirjoitin, 525d ei ole läppiä ja teho/kulutus on balanssissa minusta erinomaisesti. Omat kulutuslukemat pyörineet maantiepainotteisessa ajossa (kaupunkiajot sitten sisältävätkin todella paljon kylmästartteja ja 2-3km ajoa) alle 6,5/100km enkä ole liikoja nuhastellut vielä noihin lukemiin.

                            Tuo PoP vakuutus olisi ollut omallakin kohdalla halvin mutta nyt siirto menossa pohjolaan, sieltä tuli uusimpaan autoon halvin vakuutus, alle 700€ superhyperkuperkaskolla, tapiolasta vastaava oli 1300€

                            Comment

                            • 1031
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2008
                              • 125

                              #29
                              Originally posted by markku55 View Post
                              Etsinkö siis E57 malia, vai miten löydän suosittelemasi auton jossa noita nokka-akseliketjun ja imuläppien ongelmia ei ole?
                              Yksi vaihtoehto voisi olla M47 520d(wanhempi 2l 4-syl. diesel, 163hp) läpät on (yleensä kylläkin poistettu vaihdokeista) ja ketju murheita ei ole pääsäntöisesti. Näitä tehty ainakin 2007 vuoteen asti, eli on LCI (facelift) mallinakin vielä tarjolla.
                              E61 520da LCI 2007
                              EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

                              Comment

                              • markku55
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2015
                                • 200
                                • Hanko

                                #30
                                Ok, monia ajattelemisen arvoisia vihjeitä. Nykyinen 520da kaikkine lisukkeineen ja uusine Konin "kulta" iskareineen jotka on juurikin M-alustaan sopivia jne, niin kuvittelen autoni vaihtoarvon olevan luokkaa 16.000€
                                Nyt kyssäri hieman laajempana, oisko joku 7 sarjan auto sellainen jossa hyvät ominaisuudet säilyisivät, mutta äänettömyys jopa paranisi, ja jonka isommat kilometrit ei olisi mikään ongelma?
                                Eli siis seiska sarjalainen, xenonit, joko sport istuimet tai ne vielä mukammat, mitkä lie (nykyisissä sporteissa ei olle mm ristiselän säätöä vaikka reisituen säätö onkin ihan hieno), mukava jousitus, kestävä moottori, tehot varmasti riittää, automaatti, vakkarit ja muut ihan tavanomaiset jutut, nykyisen äänentoiston 11 kaiutinta ei ole tarpeen, en ole musiikin kuuntelija.
                                Eli mikä 7-sarjalaisista on teknisesti luotettava auto, jopa siis niin, että uskalltaisin vaihtaa yli 200tkm ajettuun, ei tosin bensakoneiseen, joiden kulutus tässä painoluokassa alkaa jo olla aika hurjia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎