Announcement

Collapse
No announcement yet.

520da vm2008 nokkaketjun ongelmista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #31

    Comment

    • Rale
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 1482
      • Porvoo

      #32
      Onko mitään ns asiallista neuvoa miten minun pitäisi köyhänä eläkeläisenä asiaan suhtautua?[/QUOTE]

      Originally posted by markku55 View Post
      Ok, monia ajattelemisen arvoisia vihjeitä. Nykyinen 520da kaikkine lisukkeineen ja uusine Konin "kulta" iskareineen jotka on juurikin M-alustaan sopivia jne, niin kuvittelen autoni vaihtoarvon olevan luokkaa 16.000€
      Nyt kyssäri hieman laajempana, oisko joku 7 sarjan auto sellainen jossa hyvät ominaisuudet säilyisivät, mutta äänettömyys jopa paranisi, ja jonka isommat kilometrit ei olisi mikään ongelma?
      Eli siis seiska sarjalainen, xenonit, joko sport istuimet tai ne vielä mukammat, mitkä lie (nykyisissä sporteissa ei olle mm ristiselän säätöä vaikka reisituen säätö onkin ihan hieno), mukava jousitus, kestävä moottori, tehot varmasti riittää, automaatti, vakkarit ja muut ihan tavanomaiset jutut, nykyisen äänentoiston 11 kaiutinta ei ole tarpeen, en ole musiikin kuuntelija.
      Eli mikä 7-sarjalaisista on teknisesti luotettava auto, jopa siis niin, että uskalltaisin vaihtaa yli 200tkm ajettuun, ei tosin bensakoneiseen, joiden kulutus tässä painoluokassa alkaa jo olla aika hurjia.
      Noi nyt ei kaikki yhtälössä täsmää. Eli köyhänä eläkeläisenä ja 7-sarjan BMW.
      Tämä nyt vain oma näkemykseni asiaan. Voi sanoa että kaikki on kalliimpaa jo ihan renkaista lähtien.

      Comment

      • markku55
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2015
        • 200
        • Hanko

        #33
        Originally posted by Rale View Post
        Onko mitään ns asiallista neuvoa miten minun pitäisi köyhänä eläkeläisenä asiaan suhtautua?


        Noi nyt ei kaikki yhtälössä täsmää. Eli köyhänä eläkeläisenä ja 7-sarjan BMW.
        Tämä nyt vain oma näkemykseni asiaan. Voi sanoa että kaikki on kalliimpaa jo ihan renkaista lähtien.[/QUOTE]

        Ok, tavoittelen ehkä jotain mitä ei edes ole, tai sitten pitää katsoa mersuja tai jotain muuta?
        Itse asiassa en oikein tiedä mikä vika 7-sarjan autoissa olisi, ajan vain alle 15tkm vuodessa, mutta senkin haluaisin ajella mukavasti ilman taustahuminoita ja rengasääniä. Dieselit ei lisää kulutusta samassa suhteessa kuin bensakoneet, joten siksi tavoittelen dieseliä.
        Auton kokonaispaino on tietysti mittari polttoaineveron vuosimaksuja ajatellen, mutta nekin on minusta helpompia kestää, kuin jatkuvat hurjat polttoainekulut.
        Älkää ajatelko puolestani, vaan kertokaa mikä moottoriptyyppi ja vuosimalli 7-sarjaisissa olisi luotettava kumppani vielä useamman sadantuhannen kilometrin jälkeen?

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #34
          7-sarjasta myös M57 kone, eli 3.0L diesel. Jos ei läppiä ole poistettu niin poistatat ne jossakin.

          Tuonne jo linkkasin yhden vaihtoehdon.

          Luotettavuuteen ei varmaan kukaan voi eikä osaa sanoa mitään, toisilla nämä tuntuu kestävän ja toiset saa jatkuvasti rikki.
          Last edited by BMW525Xda; 21-11-2016, 20:35.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #35
            Originally posted by markku55 View Post

            Ok, tavoittelen ehkä jotain mitä ei edes ole, tai sitten pitää katsoa mersuja tai jotain muuta?
            Itse asiassa en oikein tiedä mikä vika 7-sarjan autoissa olisi, ajan vain alle 15tkm vuodessa, mutta senkin haluaisin ajella mukavasti ilman taustahuminoita ja rengasääniä. Dieselit ei lisää kulutusta samassa suhteessa kuin bensakoneet, joten siksi tavoittelen dieseliä.
            Auton kokonaispaino on tietysti mittari polttoaineveron vuosimaksuja ajatellen, mutta nekin on minusta helpompia kestää, kuin jatkuvat hurjat polttoainekulut.
            Älkää ajatelko puolestani, vaan kertokaa mikä moottoriptyyppi ja vuosimalli 7-sarjaisissa olisi luotettava kumppani vielä useamman sadantuhannen kilometrin jälkeen?
            Jos halpaa ja luotettavaa haluat, niin 7-sarja nyt on väärä valinta. Yleensä niissä on paljon varusteita ja vanhemmiten niihin tulee vikaa enemmän tai vähemmän. Osat on kalliita 7-sarjaan. Ellet itse korjaa, niin ei ole halpaa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • hcaape
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2009
              • 837
              • hyvinkää

              #36
              suosittelen corollaa kestää isältä pojalle
              sDrive23i A E89 Roadster -10

              ex E92 325i -09

              ex E65 735i -02
              ex E38 730d -98 ;(

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #37
                Originally posted by hcaape View Post
                suosittelen corollaa kestää isältä pojalle
                Korkki kiinni...

                Comment

                • markku55
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2015
                  • 200
                  • Hanko

                  #38
                  Originally posted by hcaape View Post
                  suosittelen corollaa kestää isältä pojalle
                  Et tainnut huomioida äänettömyyttä yhtenä tärkeimmistä kriteereistä.
                  Tinnitukseni pysyy aisoissa kotona, mutta jo yli tunnin ajon aikana, alkaa korvat huutelemaan sellaista sinfoniaa, ettei sitä kukaan haluaisi kuunnella.
                  Oikeesti, kyse ei ole vain esittämisestä, vaan todellisesta ongelmasta, joten Corollan suosittelijat voisi nyt hillitä vittuiluaan

                  Comment

                  • hcaape
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2009
                    • 837
                    • hyvinkää

                    #39
                    no hommaa joku e39 korinen helmi on hiljainen ja kestävä
                    sDrive23i A E89 Roadster -10

                    ex E92 325i -09

                    ex E65 735i -02
                    ex E38 730d -98 ;(

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6727
                      • PK-seutu

                      #40
                      Venyykö budjetti F1x? Alkupään 525d kutoskoneella voisi olla oiva valinta.
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        #41
                        Originally posted by hcaape View Post
                        no hommaa joku e39 korinen helmi on hiljainen ja kestävä
                        Sinulla on näköjään ollut pari seiskaa, kumpuaako pahaolo sieltä ja niistä yksilöistä ?. Oliko molemmat täyttä kuraa ?

                        Löytyykö E39 enää ihan oikeasti hyviä yksilöitä, ei-ruosteen-raiskaamia.
                        Itse en kyllä pitänyt E39 "ollenkaan", on jotenkin raskaan ja vanhan oloinen ja kummasti oli siinäkin tyyppivikoja. E6x harppaa valovuoden kaikessa eteenpäin.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #42
                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          Sinulla on näköjään ollut pari seiskaa, kumpuaako pahaolo sieltä ja niistä yksilöistä ?. Oliko molemmat täyttä kuraa ?

                          Löytyykö E39 enää ihan oikeasti hyviä yksilöitä, ei-ruosteen-raiskaamia.
                          Itse en kyllä pitänyt E39 "ollenkaan", on jotenkin raskaan ja vanhan oloinen ja kummasti oli siinäkin tyyppivikoja. E6x harppaa valovuoden kaikessa eteenpäin.
                          E6X on kyllä paljon enemmän kalliita vikoja vrt. e39. CCC, panorama, varapyöräkotelon vesi... Näitä kuitenkin näkee jonkun verran kun lukee koodeja näistä.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            #43
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            E6X on kyllä paljon enemmän kalliita vikoja vrt. e39. CCC, panorama, varapyöräkotelon vesi... Näitä kuitenkin näkee jonkun verran kun lukee koodeja näistä.
                            Käytännössä jokaisen bmw mallin saa näyttämään pelkiltä vikakasoilta ynnäämällä kaikki foorumilla esitetyt viat malleittain ja sopivasti risteyttämällä.

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2715
                              • Tampere

                              #44
                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Löytyykö E39 enää ihan oikeasti hyviä yksilöitä, ei-ruosteen-raiskaamia.
                              Onhan noita kun viitsii hakea vähän etäämmältä. Pilkkahintaisia eivät toki ole ja tuontiprosessikin nostaa lopullista hankintahintaa, mutta jokainen arvottaa kriteerit omia tarpeitaan varten.
                              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #45
                                Originally posted by BMW525Xda View Post
                                Käytännössä jokaisen bmw mallin saa näyttämään pelkiltä vikakasoilta ynnäämällä kaikki foorumilla esitetyt viat malleittain ja sopivasti risteyttämällä.
                                Ei tarvitse risteyttää foorumilta, kun näitä ja näiden omistaja näkee kohtuu usein vikakoodeja lukiessa.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎