Announcement
Collapse
No announcement yet.
520da vm2008 nokkaketjun ongelmista
Collapse
X
-
Onko mitään ns asiallista neuvoa miten minun pitäisi köyhänä eläkeläisenä asiaan suhtautua?[/QUOTE]
Originally posted by markku55 View PostOk, monia ajattelemisen arvoisia vihjeitä. Nykyinen 520da kaikkine lisukkeineen ja uusine Konin "kulta" iskareineen jotka on juurikin M-alustaan sopivia jne, niin kuvittelen autoni vaihtoarvon olevan luokkaa 16.000€
Nyt kyssäri hieman laajempana, oisko joku 7 sarjan auto sellainen jossa hyvät ominaisuudet säilyisivät, mutta äänettömyys jopa paranisi, ja jonka isommat kilometrit ei olisi mikään ongelma?
Eli siis seiska sarjalainen, xenonit, joko sport istuimet tai ne vielä mukammat, mitkä lie (nykyisissä sporteissa ei olle mm ristiselän säätöä vaikka reisituen säätö onkin ihan hieno), mukava jousitus, kestävä moottori, tehot varmasti riittää, automaatti, vakkarit ja muut ihan tavanomaiset jutut, nykyisen äänentoiston 11 kaiutinta ei ole tarpeen, en ole musiikin kuuntelija.
Eli mikä 7-sarjalaisista on teknisesti luotettava auto, jopa siis niin, että uskalltaisin vaihtaa yli 200tkm ajettuun, ei tosin bensakoneiseen, joiden kulutus tässä painoluokassa alkaa jo olla aika hurjia.
Tämä nyt vain oma näkemykseni asiaan. Voi sanoa että kaikki on kalliimpaa jo ihan renkaista lähtien.
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostOnko mitään ns asiallista neuvoa miten minun pitäisi köyhänä eläkeläisenä asiaan suhtautua?
Noi nyt ei kaikki yhtälössä täsmää. Eli köyhänä eläkeläisenä ja 7-sarjan BMW.
Tämä nyt vain oma näkemykseni asiaan. Voi sanoa että kaikki on kalliimpaa jo ihan renkaista lähtien.[/QUOTE]
Ok, tavoittelen ehkä jotain mitä ei edes ole, tai sitten pitää katsoa mersuja tai jotain muuta?
Itse asiassa en oikein tiedä mikä vika 7-sarjan autoissa olisi, ajan vain alle 15tkm vuodessa, mutta senkin haluaisin ajella mukavasti ilman taustahuminoita ja rengasääniä. Dieselit ei lisää kulutusta samassa suhteessa kuin bensakoneet, joten siksi tavoittelen dieseliä.
Auton kokonaispaino on tietysti mittari polttoaineveron vuosimaksuja ajatellen, mutta nekin on minusta helpompia kestää, kuin jatkuvat hurjat polttoainekulut.
Älkää ajatelko puolestani, vaan kertokaa mikä moottoriptyyppi ja vuosimalli 7-sarjaisissa olisi luotettava kumppani vielä useamman sadantuhannen kilometrin jälkeen?
Comment
-
-
7-sarjasta myös M57 kone, eli 3.0L diesel. Jos ei läppiä ole poistettu niin poistatat ne jossakin.
Tuonne jo linkkasin yhden vaihtoehdon.
Luotettavuuteen ei varmaan kukaan voi eikä osaa sanoa mitään, toisilla nämä tuntuu kestävän ja toiset saa jatkuvasti rikki.Last edited by BMW525Xda; 21-11-2016, 20:35.
Comment
-
-
Originally posted by markku55 View Post
Ok, tavoittelen ehkä jotain mitä ei edes ole, tai sitten pitää katsoa mersuja tai jotain muuta?
Itse asiassa en oikein tiedä mikä vika 7-sarjan autoissa olisi, ajan vain alle 15tkm vuodessa, mutta senkin haluaisin ajella mukavasti ilman taustahuminoita ja rengasääniä. Dieselit ei lisää kulutusta samassa suhteessa kuin bensakoneet, joten siksi tavoittelen dieseliä.
Auton kokonaispaino on tietysti mittari polttoaineveron vuosimaksuja ajatellen, mutta nekin on minusta helpompia kestää, kuin jatkuvat hurjat polttoainekulut.
Älkää ajatelko puolestani, vaan kertokaa mikä moottoriptyyppi ja vuosimalli 7-sarjaisissa olisi luotettava kumppani vielä useamman sadantuhannen kilometrin jälkeen?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by hcaape View Postsuosittelen corollaa kestää isältä pojalle
Tinnitukseni pysyy aisoissa kotona, mutta jo yli tunnin ajon aikana, alkaa korvat huutelemaan sellaista sinfoniaa, ettei sitä kukaan haluaisi kuunnella.
Oikeesti, kyse ei ole vain esittämisestä, vaan todellisesta ongelmasta, joten Corollan suosittelijat voisi nyt hillitä vittuiluaan
Comment
-
-
Originally posted by hcaape View Postno hommaa joku e39 korinen helmi on hiljainen ja kestävä
Löytyykö E39 enää ihan oikeasti hyviä yksilöitä, ei-ruosteen-raiskaamia.
Itse en kyllä pitänyt E39 "ollenkaan", on jotenkin raskaan ja vanhan oloinen ja kummasti oli siinäkin tyyppivikoja. E6x harppaa valovuoden kaikessa eteenpäin.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostSinulla on näköjään ollut pari seiskaa, kumpuaako pahaolo sieltä ja niistä yksilöistä ?. Oliko molemmat täyttä kuraa ?
Löytyykö E39 enää ihan oikeasti hyviä yksilöitä, ei-ruosteen-raiskaamia.
Itse en kyllä pitänyt E39 "ollenkaan", on jotenkin raskaan ja vanhan oloinen ja kummasti oli siinäkin tyyppivikoja. E6x harppaa valovuoden kaikessa eteenpäin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostE6X on kyllä paljon enemmän kalliita vikoja vrt. e39. CCC, panorama, varapyöräkotelon vesi... Näitä kuitenkin näkee jonkun verran kun lukee koodeja näistä.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostLöytyykö E39 enää ihan oikeasti hyviä yksilöitä, ei-ruosteen-raiskaamia.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKäytännössä jokaisen bmw mallin saa näyttämään pelkiltä vikakasoilta ynnäämällä kaikki foorumilla esitetyt viat malleittain ja sopivasti risteyttämällä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment