Voisiko kyse olla vuotavista suuttimista jotka aiheuttavat tarpeetonta nokeamista?
Tutulla skeida ja se ei mene edes pakokaasutestistä läpi vuotavien suuttimien takia. Samoin sillä oli DPF tukossa jonka edellinen omistaja oli hoitanut hakkaamalla reijän pönttöön. Toki sekään ei ollut päästöjä korjannut, eikä edes uusi DPF.... Nyt sitten vasta korjataan tuossa autossa alkuperäistä vian aiheuttajaa... :think
On käynyt kyllä mielessä myös tuo. Tosin ahdin on myös viheltäväinen jo, joten sieltäkin voi vika hyvin löytyä. Mutta jos löytyy pk-seudulta joku harrastaja katsomaan suuttimien korjausarvot ja muut, niin saa ilmoittautua. Toki löytynee pienempiä pajojakin, jotka osannee katsoa oikeat asiat. Mihinkäään marmorille ei tommosten kanssa kannata mennä.
On käynyt kyllä mielessä myös tuo. Tosin ahdin on myös viheltäväinen jo, joten sieltäkin voi vika hyvin löytyä. Mutta jos löytyy pk-seudulta joku harrastaja katsomaan suuttimien korjausarvot ja muut, niin saa ilmoittautua. Toki löytynee pienempiä pajojakin, jotka osannee katsoa oikeat asiat. Mihinkäään marmorille ei tommosten kanssa kannata mennä.
E
No, nyt on suuttimien korjausarvot katsottu ja olivat kaikki -0,2...0.4 välillä eli eipä ainakaan noitten perusteella ole ongelmaa. Pöntön vaihto on kuitattu. Mitään vikakoodeja ei tule, joiden perusteella voisi sormea osoittaa mihinkään. Pöntön paine-eroanturi näyttäisi antavan ihan uskottavia lukemia. Putken pää mustuu (toisin kuin yleensä hiukkassuodatinautoissa) ja on tehnyt tuota sen pari vuotta, kun auto itsellä ollut. Softa on palautettu tämän asian tutkimiseksi (ja muutenkin) vakioksi eikä sekään asiaan vaikuttanut.
Olisikohan sitten aika viheltäväisen ahtimen vaihtamiselle.
Noinhan siinä sitten kävi. Rekisteröintikatsastus ja hylky tuli sisuskalujen poiston takia. Tietääkseni DPF on tyhjennetty ja softattu pois.
Kuitenkin katsastuslapussa lukee: "Katalysaattori, säännösten vastainen, edessä, tyhjennetty".
Näissä on sitten yhdessä katti ja DPF, vai miten tuo oikein menee? Vaihtoehtona on nyt joko uusi pönttö ja softauksella takaisin poltot, tai sitten käytetty pönttö mistä ei näe, että on avattu.
Nopeasti katsottuna Saksan Ebayssa liikkuu 150-400 EUR väliin uutta DPF, joten ihan kohtuuhintainen investointi se sitten kuitenkin on. Vai onko näissä odotettavissa ylläreitä?
Noinhan siinä sitten kävi. Rekisteröintikatsastus ja hylky tuli sisuskalujen poiston takia. Tietääkseni DPF on tyhjennetty ja softattu pois.
Kuitenkin katsastuslapussa lukee: "Katalysaattori, säännösten vastainen, edessä, tyhjennetty".
Näissä on sitten yhdessä katti ja DPF, vai miten tuo oikein menee? Vaihtoehtona on nyt joko uusi pönttö ja softauksella takaisin poltot, tai sitten käytetty pönttö mistä ei näe, että on avattu.
Nopeasti katsottuna Saksan Ebayssa liikkuu 150-400 EUR väliin uutta DPF, joten ihan kohtuuhintainen investointi se sitten kuitenkin on. Vai onko näissä odotettavissa ylläreitä?
Voi sieltä se kattikin puuttua. Nyt kun on hylky tullut poistosta, niin varmin olisi hankkia uusi DPF, niin menee tarkemmastakin tarkastuksesta läpi.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Minulta löytyisi sopuhintaan viime heinäkuusta asti kiinni ollut Bosalin DPF (ajettu 5 tkm). Laitan nyt turbon vaihdon yhteydessä sittemmin pesetetyn alkuperäisen Eberin pöntön takaisin. Jos kiinnostaa, niin laita viestiä.
Comment