Announcement

Collapse
No announcement yet.

Carly Pro BMW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hattis
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 166
    • Finland

    #46
    Originally posted by ErkkiE View Post
    Noniin, uusi versio Carlyn appista käytössä ja yksi steppi eteenpäin. Nyt se saa yhteyden vaihteistoon ja Read menee läpi, mutta Reset on vielä harmaana. Jokohan seuraavassa versiossa toimisi...

    E
    iPhone-versiossa ainakin on toiminut about viikon.

    Comment

    • ErkkiE
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 608
      • Espoon haja-asutus

      #47
      Androidissa rupesi toimimaan eilen-toissapäivänä. Nuo toiminnot (ensin read ja sitten tulee reset valittavaksi) kestää aika kauan (useitakymmeniä sekunteja) mutta meni läpi ja laatikon toiminnan perusteella oli oikeastikin resetannut.

      E

      Comment

      • saperu
        Newbiemmer
        • Jul 2018
        • 1
        • Varkaus

        #48
        Originally posted by Hattis View Post
        iPhone-versiossa ainakin on toiminut about viikon.
        Minkälaisia vaikutuksia ollut laatikon toimintaan? Meinasin tehdä tuon laatikon resetoinnin itsekin koska luin että tuolla saisi poistettua kakkos ja kolmos vaihteen välillä olevat tilapäisen nykäisyn...

        Comment

        • Hattis
          Bimmer Rookie
          • Apr 2013
          • 166
          • Finland

          #49
          Originally posted by saperu View Post
          Minkälaisia vaikutuksia ollut laatikon toimintaan? Meinasin tehdä tuon laatikon resetoinnin itsekin koska luin että tuolla saisi poistettua kakkos ja kolmos vaihteen välillä olevat tilapäisen nykäisyn...
          Unohtaa opitun ajotavan, eli vaikutukset varmaan kiinni omasta ajotyylistäkin.
          Mulla ainakin alko luistattamaan paljon enemmän - kunnes taas oppi ajotyylin/itse tottui.
          Yleensä tuommoset nykäisyt enemmän kertoo vain laatikon/turbiinin huoltotarpeesta ja tuskin häviää adaptaatioita nollaamalla.
          Last edited by Hattis; 24-07-2018, 16:44.

          Comment

          • yarski
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 311
            • Rauma

            #50
            Pieni offtopic Carlyn ketjuun
            ...eikös xhp laittanut jo facebook sivuillekin että älkää nyt ihmeessä nollatko ltk adaptaatioita kun ne on siellä ihan tarkoituksella
            G26 i4 M50 supercharged
            ex: F36 440i xdrive msport
            ex: E91 335 lci xdrive msport

            Comment

            • HC-Tuning
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 267
              • Itärajalla

              #51
              Originally posted by ate262 View Post
              Tuohon DPF-polttoon liittyen olis kysyttävää..

              Olen nyt seuraillut Carlyn avulla soot mass:ia + muita arvoja, ja pyydellyt polttoa.

              Aluksi soot mass oli 68g (kuva DPF_01) ja lopulta sain kun sainkin polton päälle - soot mass tippui 20 gramman tuntumaan (kuva DPF_02). Tämän jälkeen poltto loppui, mutta soot mass kipusi lyhyessä ajassa takaisin yli 30 grammaan (kuva DPF_03) ja seuraavana päivänä se olikin jo yli 40g (kuva DPF_04).

              Tämän jälkeen poltto on käynnistynyt lähes päivittäin - joskus se keskeytyy (interrupted regeneration = 3,00) useamman kerran ja joskus polttaa pitkäänkin ja soot mass tippuu 20g kieppeille. Mutta aina arvo kipuaa päivän-parin sisällä takaisin yli 40 grammaan.


              Kysymys kuuluukin, miksi soot mass ei polton jälkeen pysy alhaalla, vaan nousee suhteellisen nopeasti?

              Lisäksi olisi kiva tietää, mitä seuraavat carlyn parametrien arvot tarkoittavat:

              Regeneration requested
              Tämä on itsellä useimmiten arvossa 1,00 ja hyppää lyhyehkön ajon jälkeen arvoon 6,00. Joskus on vilahtanut myös arvot 3,00, 5,00 ja 7,00. Ilmeisesti mitä suurempi arvo, sitä suurempi tarve polttoon? -Tosin arvossa 7,00 ei koskaan edes yritä aloittaa polttoa.

              Regenration action
              Useimmiten arvossa 0,00, mutta polton aikana arvossa 6,00. Joskus myös 1,00 polton jälkeen.

              Interrupted regeneration
              Jos regenration action vain käy arvossa 6,00 ja palautuu takaisin arvoon 0,00 niin tämä muuttuu arvosta 0,00 arvoon 3,00. Poltto siis keskeytyy, mutta miksi?

              Particulate filter regeneration blocking
              Kertoo ilmeisesti syyn, jos polttoa ei voida tehdä? Joskus ollut arvossa 65,00.


              Sitten vielä viimeisenä, näkeekö carlysta jostain sen hetkisen seossuhteen (AFR)?
              Onko tälle soot mass nousulle löytynyt ratkaisua? Itsellä näytti tekevän samaa hommaa eilen et poltto onnistui mut samantien lähti kipuamaan ylös ja polttopyyntö pysyi kokoajan arvossa 5. 250kilsan välein se on muutenki viimeaikoina poltellu. Ash mass noin 11.

              Mistä edukkaasti lci 525xd mallin dpf pönttö?

              Comment

              • Kossu Allu
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2016
                • 222
                • Espoo

                #52
                Originally posted by HC-Tuning View Post
                Onko tälle soot mass nousulle löytynyt ratkaisua? Itsellä näytti tekevän samaa hommaa eilen et poltto onnistui mut samantien lähti kipuamaan ylös ja polttopyyntö pysyi kokoajan arvossa 5. 250kilsan välein se on muutenki viimeaikoina poltellu. Ash mass noin 11.

                Mistä edukkaasti lci 525xd mallin dpf pönttö?
                Eipä noita taida olla edukkaasti saatavilla. Uutena useita satasia maksaa, LCI mallissa vielä katti mukana.

                Suosittelen ite tyhjentämistä ja poistoa ohjelmasta, ei tarvitse enää uudestaan saman ongelman kanssa painia.

                E91 320d -07 M-Sport
                211hv / 430nm

                Ex:
                E60 525dA -06 "M-Sport"
                M57TU2D25, GA6HP26
                238hv / 510nm


                M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎