Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä E61 530xdA tai 525xdA ostamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    #16
    Originally posted by jhelen View Post
    Joo en oletakkaan ettet sinä tietäisi asiasta enemmän kuin minä . Mutta mistä se ero tulee, koska on 2 erilaista sport penkkiä. Toisessa kaikki säädöt sähköllä, sivutuet, ristiselän säädöt penkin istuin osan pituus. Eikä ole comfort penkki. Omassa sport penkissä ei edes ristiseläntuen säätöä ole ja penkin pituus säätyy manuaalisesti. Varustekoodeista tai muista ei mitään hajua.
    Olikos niin että sporttipenkkiä oli puolisähköillä ja sitten täyssähköt muisteilla.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7524
      • Jyväshyvä

      #17
      Niihin sporttipenkkeihin on saanut lisävarusteena ristiseläntuen säädön
      ja tai sähkösäädön (jolloin kuskin pienkkiin tulee myös muisti)...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        #18
        Originally posted by jhelen View Post
        Joo en oletakkaan ettet sinä tietäisi asiasta enemmän kuin minä . Mutta mistä se ero tulee, koska on 2 erilaista sport penkkiä. Toisessa kaikki säädöt sähköllä, sivutuet, ristiselän säädöt penkin istuin osan pituus. Eikä ole comfort penkki. Omassa sport penkissä ei edes ristiseläntuen säätöä ole ja penkin pituus säätyy manuaalisesti. Varustekoodeista tai muista ei mitään hajua.
        Sporttipenkkejä ei todellakaan ole 2 eri versiota. Jotkut jutut toimii sähköllä ja toiset ei, esim. muisti. Sama penkki se silti on.
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • jhelen
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2015
          • 248
          • Ulvila

          #19
          No prkl. Onko joku sitten nussinut mun penkistä ristiseläntuen säädöt . Niitä siinä ei nimittäin ole. Eikä kyllä ole edes manuaalisesti säädettäviä sivutukia selkänojissakaan. Istunut kuitenkin sellaisessa penkissä jossa saa säädettyä ristiselän tukea korkeussuunnassa ja sivutukea selkänojassa leveyssuunnassa. Erona comfort penkkiin se, ettei selkänoja taitu ja istuinosan sivutuet korkeammat. Eikä ollut M5 vaan ihan 525d. Voiko olla jotkut retrofitit tms. siitä en tiedä, mutta kaikki toimi sähköllä ja mulla ei sähköllä muuta kuin korkeudensäätö ja selkänojan kallistus. Eikä ole omat penkit peruslättänät. No eipä sotketa tätä ketjua enempää, vaan sovitaan että otat comfortit, ne on kuitenkin parhaat .

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6719
            • PK-seutu

            #20
            Originally posted by jhelen View Post
            No prkl. Onko joku sitten nussinut mun penkistä ristiseläntuen säädöt . Niitä siinä ei nimittäin ole. Eikä kyllä ole edes manuaalisesti säädettäviä sivutukia selkänojissakaan. Istunut kuitenkin sellaisessa penkissä jossa saa säädettyä ristiselän tukea korkeussuunnassa ja sivutukea selkänojassa leveyssuunnassa. Erona comfort penkkiin se, ettei selkänoja taitu ja istuinosan sivutuet korkeammat. Eikä ollut M5 vaan ihan 525d. Voiko olla jotkut retrofitit tms. siitä en tiedä, mutta kaikki toimi sähköllä ja mulla ei sähköllä muuta kuin korkeudensäätö ja selkänojan kallistus. Eikä ole omat penkit peruslättänät. No eipä sotketa tätä ketjua enempää, vaan sovitaan että otat comfortit, ne on kuitenkin parhaat .
            Usko jo, sport penkkejä saa sekä ristiselän tuella, että ilman. Sekä sähkösäädöillä, että ilman. Samat penkit ne silti on. säädöissä eroja
            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10031
              • KVLA

              #21
              Tuo sport penkki on vähän kuin auto. Eli perus malli ja sitten se varusteltu versio. Lähtökohta on kuitenkin sama. Ei siis kahta eri mallia.
              Last edited by Heguli 31; 03-04-2017, 08:50.

              Comment

              • Macke
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 1134
                • Porvoo

                #22
                Peruslättänät ja sportitkin on sitten minun kokemusten mukaan aivan persiistä ellei ole niskatuki sitä uudempaa syvyyssuunnassa säädettävää mallia. Tällä siis tarkoitan sitä niskatukea jossa on napit kyljissä ja sen niskatuen tyynyn pääsee kiskasemaan lähemmäksi takaraivoa. Muuten joutuu kyllä makaamaan ihan luonnottomassa asennossa jos haluaa lanttua lepuuttaa siihen niskatukeen. Tämäkin varmasti henkilökohtainen juttu, mutta nämä siis omia subjektiivisia huomioita ja kannattaa ottaa huomioon että LCI:ssäkin on sitä vanhempaa tilttaavaa niskatukea ja sitten tota uudempaa josta se tyyny tulee ulospäin kuin telex-tekojorma konsanaan...

                Comment

                • keitsi
                  Newbiemmer
                  • Mar 2017
                  • 11
                  • Muhos

                  #23
                  Co2

                  Mikäs noissa LCI-malleissa on muuten erona, kun osassa 2007+ on 192g/km ja osassa jopa 227g/km CO2 ja joissain jotain siltä väliltä?
                  Jotain kikkailua tyyppihyväksyntöjen kanssa?
                  EDIT: vaikuttas olevan myyjien kirjoitusvirheet kyseessä mitä tarkistelin trafin tietokannasta asiaa...

                  Esim. tässä 2007 LCI 173kW 192g CO2
                  Ja tässä 2007 LCI 173kW 227g CO2
                  Tai liekkö vaan väärin täytetty tiedot.

                  Kävinpä läpällä yhtä paikallista Pörhön ajokkia koeajamassa. Ei tullut sieltäkään apua autokuumeeseen. Kuinka ollakkaan termari oli rikki. Kiitos muuten MajorDrake mainiosta ohjeesta piilovalikon esille saamiseen. Myyjä koitti väistää syytökset ovelasti, "eipä noista tiiä mikä se lämpötila pitäs ajossa olla" --> vastasin "no sen pitäs olla siinä 90 asteen hujakoilla ja se oli 60 astetta". :think
                  Ajoltaanhan se oli kyllä mainio vaikka oli jo 340 tkm lasissa. Ilmoituksessa oli 311 tkm, kunnon vedättäjiä.
                  Last edited by keitsi; 02-04-2017, 22:02.

                  Comment

                  • 530xdTouring
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2016
                    • 58
                    • Siikajoki

                    #24
                    Originally posted by keitsi View Post
                    Mikäs noissa LCI-malleissa on muuten erona, kun osassa 2007+ on 192g/km ja osassa jopa 227g/km CO2 ja joissain jotain siltä väliltä?
                    Jotain kikkailua tyyppihyväksyntöjen kanssa?
                    EDIT: vaikuttas olevan myyjien kirjoitusvirheet kyseessä mitä tarkistelin trafin tietokannasta asiaa...

                    Esim. tässä 2007 LCI 173kW 192g CO2
                    Ja tässä 2007 LCI 173kW 227g CO2
                    Tai liekkö vaan väärin täytetty tiedot.

                    Kävinpä läpällä yhtä paikallista Pörhön ajokkia koeajamassa. Ei tullut sieltäkään apua autokuumeeseen. Kuinka ollakkaan termari oli rikki. Kiitos muuten MajorDrake mainiosta ohjeesta piilovalikon esille saamiseen. Myyjä koitti väistää syytökset ovelasti, "eipä noista tiiä mikä se lämpötila pitäs ajossa olla" --> vastasin "no sen pitäs olla siinä 90 asteen hujakoilla ja se oli 60 astetta". :think
                    Ajoltaanhan se oli kyllä mainio vaikka oli jo 340 tkm lasissa. Ilmoituksessa oli 311 tkm, kunnon vedättäjiä.
                    192g on oikea 2007 malliin e61 530xd lci

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎