Elikäs mietin kun hiukan töksähtävä aika-ajoin tuon laatikon vaihtaminen on niin olisko mahdollisesti tuosta öljynvaihdosta apua? Olen kuullut, että tää aihe jakaa porukkaa aikalailla kahtia kun toiset on sitä mieltä että ehdottomasti kannattaa vaihtaa kun toiset taas sanoo että jos meet vaihtaan niin paska lähtee liikkeelle ja kaikki hajoo. Onko tästä nykyäänkään vielä päästy yhteisymmärrykseen? Autolla ajettu 158000 jos sillä on tässä kohtaa mitään virkaa. Minkälainen tuo kyseinen operaatio on tehdä itse ja kuinka paljon siinä loppujen lopuksi säästää? Ja viimeisenä vielä niin huuhtelulla vai ilman?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 pre LCI automaattilaatikon öljynvaihto
Collapse
X
-
Ja tuossa vähän ohjeita jos itse päätät tehdä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=314526
Mielestäni noilla kilometreillä on turvallista tehdä öljynvaihto. Itse kyllä tekisin vaihdon aina huuhtelemalla. Korjaako öljynvaihto vaihteiston töksäyttelyä onkin sitten toinen asia.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by goju View PostElikäs mietin kun hiukan töksähtävä aika-ajoin tuon laatikon vaihtaminen on niin olisko mahdollisesti tuosta öljynvaihdosta apua? Olen kuullut, että tää aihe jakaa porukkaa aikalailla kahtia kun toiset on sitä mieltä että ehdottomasti kannattaa vaihtaa kun toiset taas sanoo että jos meet vaihtaan niin paska lähtee liikkeelle ja kaikki hajoo. Onko tästä nykyäänkään vielä päästy yhteisymmärrykseen? Autolla ajettu 158000 jos sillä on tässä kohtaa mitään virkaa. Minkälainen tuo kyseinen operaatio on tehdä itse ja kuinka paljon siinä loppujen lopuksi säästää? Ja viimeisenä vielä niin huuhtelulla vai ilman?
Vanha loota voi hajota jos 1) et vaihda öljyjä, 2) teet osavaihdon tai 3) huuhteluvaihdon, ja se voi kaikissa kolmessa tapauksessa olla myös hajoamatta.
Teoriassa huuhteluvaihto olisi kai turvallisin, mutta suodatin eli öljypohja olisi kans hyvä vaihtaa. Vaan tehdäkö huuhtelu vanhalla suotimella, jossa on paskaa ja vaihtaa sitten uudet öljyt vai vaihtaako ensin suodatin ja huuhdellessa kierrättää sitten paskaisia vanhoja öljyjä sen uuden suodattimen kautta, kunnes tilalle on vaihtunut puhdasta?
Mä otin itse arvan numero kaksi, kun vaihteiston öljypohjan tiiviste vuoti ja ilometrejä oli muikeat 275 tonnia, joten mikä tahansa oli mahdollista. Lorotin reilut viisi litraa mustanruskeaa ja järkyttävän pahanhajuista öljyä pois ja kasatessa pistin kuusi litraa uutta Ravenolia tilalle. Jotenkin jäi fiilis, että ei ne ihan alkuperäiset vaihteistoöljyt tainneet olla lootassa kuitenkaan. Esimerkiks se öljy, mikä tippui mekatroniikkamoduulin aukoista oli jopa puhtaan ruskeaa eikä mustaa. Voi olla, että se mustin ja kuvottavin paska on tosiaan jäänyt filtteriin ja se tuli valuttaessa ulos.
Sinänsä helppo homma, mutta vaadittavan auton alla könyämisen takia se kannattaa tehdä jossain DIY-hallin nosturilla tms. Helpottaa öljyn pumppaamista lootaan. Ei kuitenkaan sikäli hankala homma, että ajattelin tehdä vielä uuden osavaihdon joskus tässä kesällä niin saisi vaihdettua vielä lisää vanhaa öljyä pois.
Paskashokkia ei ole ainakaan vielä näkynyt. Vaihteisto toimi suhteellisen hyvin ennen vaihtoa ja suurin piirtein samalla tavoin vaihdon jälkeen.
Comment
-
-
Onko muilla ollut vaikeuksia avata tuota täyttöproppua laatikon kyljestä?T50 torxilla, irroitusöljyllä ja lenkkiavainvarrella olen yrittänyt sitä moukaroida auki, tuloksetta. Onneks aloitin siitä enkä kerennyt lorotella öljyjä pois
Mietin että kuinka kovaa sitä uskaltaa moukaroida vai katkeaako vielä sinne sisään..
Comment
-
-
Originally posted by M_P View PostOnko muilla ollut vaikeuksia avata tuota täyttöproppua laatikon kyljestä?T50 torxilla, irroitusöljyllä ja lenkkiavainvarrella olen yrittänyt sitä moukaroida auki, tuloksetta. Onneks aloitin siitä enkä kerennyt lorotella öljyjä pois
Mietin että kuinka kovaa sitä uskaltaa moukaroida vai katkeaako vielä sinne sisään..BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Torxi se on ja hemmetin tiukassa oli seiskassa aikoinaan. Hyvä että lähdit sitä kautta hommaan, ilkeä ois ollut havaita jälkikäteen vaihteisto kuivana että ei saa uutta öljyä tupaan.
Mutta : Voimaa vaan lisää. Siinä on aika iso se kannan ala millä se leikkaa kiinni alumiiniin, ja kaiken kukkuraksi siinä on se viton-kuminen tiiviste mikä turpoaa ja tekee lisää kitkaa aukaisuun.
Jos saat kannan paskaksi niin taitaa ohjata siihen suuntaan että et tee öljynvaihtoa.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by M_P View PostOnko muilla ollut vaikeuksia avata tuota täyttöproppua laatikon kyljestä?T50 torxilla, irroitusöljyllä ja lenkkiavainvarrella olen yrittänyt sitä moukaroida auki, tuloksetta. Onneks aloitin siitä enkä kerennyt lorotella öljyjä pois
Mietin että kuinka kovaa sitä uskaltaa moukaroida vai katkeaako vielä sinne sisään..e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Korkkeja on sitten näköjään kahdenlaisella kannalla. Ostin vielä uuden korkin ja kuusio kannalla oli sekin. Mikä laatikko tässä autossa on? Pulttipyssyllä voi olla vaikea päästä tuohon käsiksi. On sen verran ylhäällä, että suoraan ei pääse kiinni. Nivelen kanssa saattaisi onnistua.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Juu ei puhettakaan pulttipyssystä, väliin ei mahdu edes normi perusräikkä ja torxhylsy, vaan tosiaan torxkärjen laitoin 8mm lenkkiavaimen lenkkiin ja sillä koitin vääntää, tuloksetta. 8mm lenkkihän on sika lyhyt enkä oikein saa tohon hyvää jatkovartta mutta pitää vissiin huomenna vielä improvisoida jotain. :think Laatikko on GA6HP19Z.
Mut joo tosiaan totta puhutte, tuskinpa tuolla halkaisijalla katkeaaKanta voi kyllä mennä huonoksi, mutta taskulampulla tarkasteltuna vielä ei ole pahaa jälkeä näkyvissä, joten pitänee varmaan lisätä voimaa
Last edited by M_P; 08-06-2017, 21:16.
Comment
-
-
Mietin että kuinka kovaa sitä uskaltaa moukaroida vai katkeaako vielä sinne sisään..
Mulla oli sen verran tiukassa, että en viittiny kämmenen kokoisella L-muotoisella kuusiokulma-avaimella kiskoa sitä hampaat irvessä auki, ettei avain nuljahda ja riko tulppaa, autoa, tai mun käsiä. Otin auki 1/2" -karaisella kuusiokulmahylsyllä, ja "normaalin pituisella" varrella, ei siis mitään metrisiä jatkovarsia todellakaan
Comment
-
-
Originally posted by M_P View PostJuu ei puhettakaan pulttipyssystä, väliin ei mahdu edes normi perusräikkä ja torxhylsy
Comment
-
-
Originally posted by yason View PostJos on xdrive, niin otithan etukardaanin ensin irti jakoboksin puolelta? (Paitsi jos olet kiinalainen kumiapina...) Pienessä tilassa pienillä avaimilla ähisemällä nuljahdus on vain ajan kysymys, kun vääntömomenttia ei saa sinne, missä sitä tarvitaan.
Comment
-
-
Originally posted by M_P View PostJuu ei puhettakaan pulttipyssystä, väliin ei mahdu edes normi perusräikkä ja torxhylsy, vaan tosiaan torxkärjen laitoin 8mm lenkkiavaimen lenkkiin ja sillä koitin vääntää, tuloksetta. 8mm lenkkihän on sika lyhyt enkä oikein saa tohon hyvää jatkovartta mutta pitää vissiin huomenna vielä improvisoida jotain. :think Laatikko on GA6HP19Z.
Mut joo tosiaan totta puhutte, tuskinpa tuolla halkaisijalla katkeaaKanta voi kyllä mennä huonoksi, mutta taskulampulla tarkasteltuna vielä ei ole pahaa jälkeä näkyvissä, joten pitänee varmaan lisätä voimaa
BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment