Moikka.
Potilaana olisi 07 valmistunut e61 lci (M47 koneella kuitenkin) manuaalilaatikolla, jossa alavääntö on koko 4kk omistusajan ollut hukassa.
Alle ~2000rpm tuntuu todella laiskalta ja puutuneelta, joten valoista lähtiessä mopoautotkin menee ohi. Kun päästään tuohon 2krpm paikkeille, lähtee yhtäkkiä 'raketin lailla' vetämään, ja tuntuu jopa suhtkoht tehokkaalta 163hp autoksi.
Jossain 3krpm kohdilla tulee pieni nytkähdys jonka jälkeen taas lähtee vetämään.
Pitkään ajattelin tämän olevan vain tämän mopodiisselin ominaisuus, mutta sitten huomasin että ilman esilämmitystä (lohkolämmitin) en pääse parkkipaikaltani pois, jossa on pieni ylämäki. Ei vain reagoi kaasuun, kun pientä vastusta tulee ylämäen muodossa. Joutuu kytkintä luistattaa älyttömästi että ei sammu kesken mäen. Edes hieman lämpöisellä moottorilla (vaikka 1h tolpassa tai 500m ajoa riittää..) pääsee ongelmitta mäen päälle.
Pienenä yksityiskohtana huomasin että motarilla 6. vaihteella tuo kulutusviisari ei nouse yli 13l/100km, vaikka kuinka syvälle poljinta polkee.. Normaalia?
Vikakoodit luettu ja ei mielestäni mitään tähän vikaan liittyvää löytynyt. Olisiko vinkkejä mitä kokeilla seuraavaksi?
Jo tehtyä:
-MAP anturi vaihdettu
-Kaasuläppä vaihdettu (antoi vikakoodia)
-Imusarjan läpät poistettu
-EGR poistettu
-DPF tyhjätty
-Kokeiltu ilman MAF anturia (meno muuttui vielä huonommaksi -> MAFfi kunnossa?)
-Ahdin uusittu
Potilaana olisi 07 valmistunut e61 lci (M47 koneella kuitenkin) manuaalilaatikolla, jossa alavääntö on koko 4kk omistusajan ollut hukassa.
Alle ~2000rpm tuntuu todella laiskalta ja puutuneelta, joten valoista lähtiessä mopoautotkin menee ohi. Kun päästään tuohon 2krpm paikkeille, lähtee yhtäkkiä 'raketin lailla' vetämään, ja tuntuu jopa suhtkoht tehokkaalta 163hp autoksi.
Jossain 3krpm kohdilla tulee pieni nytkähdys jonka jälkeen taas lähtee vetämään.
Pitkään ajattelin tämän olevan vain tämän mopodiisselin ominaisuus, mutta sitten huomasin että ilman esilämmitystä (lohkolämmitin) en pääse parkkipaikaltani pois, jossa on pieni ylämäki. Ei vain reagoi kaasuun, kun pientä vastusta tulee ylämäen muodossa. Joutuu kytkintä luistattaa älyttömästi että ei sammu kesken mäen. Edes hieman lämpöisellä moottorilla (vaikka 1h tolpassa tai 500m ajoa riittää..) pääsee ongelmitta mäen päälle.
Pienenä yksityiskohtana huomasin että motarilla 6. vaihteella tuo kulutusviisari ei nouse yli 13l/100km, vaikka kuinka syvälle poljinta polkee.. Normaalia?
Vikakoodit luettu ja ei mielestäni mitään tähän vikaan liittyvää löytynyt. Olisiko vinkkejä mitä kokeilla seuraavaksi?
Jo tehtyä:
-MAP anturi vaihdettu
-Kaasuläppä vaihdettu (antoi vikakoodia)
-Imusarjan läpät poistettu
-EGR poistettu
-DPF tyhjätty
-Kokeiltu ilman MAF anturia (meno muuttui vielä huonommaksi -> MAFfi kunnossa?)
-Ahdin uusittu
Comment