Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 ccc korjaus ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salomaa
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 158
    • Järvenpää

    E60 ccc korjaus ?

    Terve,

    Idrive boottailee itseään kokoajan, ei etene bmw logosta muuta kuin yönyli seistyä ja silloinkin toimii vain hetken. Irroitettu MULF, eikä vaikutusta. Epäilen että CCC yksikkö rikki. Korjaileeko mikään firma/harrastelija näitä Suomessa ? Auto on -04 pro navilla.
    Last edited by salomaa; 06-05-2017, 20:55. Reason: Typo
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    LCI CCC tilalle
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • salomaa
      Bimmer Rookie
      • Jan 2010
      • 158
      • Järvenpää

      #3
      Originally posted by buksin-1 View Post
      LCI CCC tilalle
      Missä hinnoissa pyörii ? Täytyykö olla jollain tietyllä varaosanumerolla ja pitääkö koodata toimimaan?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by salomaa View Post
        Missä hinnoissa pyörii ? Täytyykö olla jollain tietyllä varaosanumerolla ja pitääkö koodata toimimaan?
        Vaatii toki koodauksen. Katsot, että on tarkoitettu E6x ja on LCI autosta. ~500€ noita löytyy Ebay:stä. Joku foorumilainen hoitaa koodauksen.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Vaatii toki koodauksen. Katsot, että on tarkoitettu E6x ja on LCI autosta. ~500€ noita löytyy Ebay:stä. Joku foorumilainen hoitaa koodauksen.
          Tai ettii netistä vielä miten NCS toimii ja koodaa itse..
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Janzki View Post
            Tai ettii netistä vielä miten NCS toimii ja koodaa itse..
            Tässä toki hyvä tilaisuus asentaa nuo softat ja harjoitella niiden käyttöä. Kaikki ei vaan uskalla/halua itse alkaa koodailemaan kun pelkäävät sotkevansa auton.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • salomaa
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 158
              • Järvenpää

              #7
              Originally posted by Janzki View Post
              Tai ettii netistä vielä miten NCS toimii ja koodaa itse..
              En omista tietokonetta, joten koodailut jää jollekkin viisaammalle. Riittääkö siis pelkkä LCI mallin CCC yksikkö, ei tarvitse uutta ohjainrullaa tmv ?

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4927
                • Kotka

                #8
                Originally posted by salomaa View Post
                En omista tietokonetta, joten koodailut jää jollekkin viisaammalle. Riittääkö siis pelkkä LCI mallin CCC yksikkö, ei tarvitse uutta ohjainrullaa tmv ?
                Riittää.
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Micce///M
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2008
                  • 3552
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Saisiko tuon rikkinäisen CCC:n halvalla ostaa pois? Mielenkiinnosta haluaisin tutkia eikö sitä oikeasti saa muutamalla eurolla kuntoon, pitkin nettiä kun liikkuu varsin ympäri pyöreää tietoa mitä sieltä oikeasti hajoaa.

                  Comment

                  • Macke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1134
                    • Porvoo

                    #11
                    Kuivuneet konkat nyt voi aiheuttaa mitä vaan, mutta saat noi neljä konkkaa varmaan aika paljon halvemmalla vaikka Partcolta Malmilta. Jos kokeilla halajaa.

                    Comment

                    • salomaa
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2010
                      • 158
                      • Järvenpää

                      #12
                      Tekisi mieli yrittää tuota konkkien vaihtoa ennen kuin sijoitan kokonaan uuteen ccc:hen. Löytyykö uudeltamaalta, joku jolla pysyisi kolvi kädessä ja olisi aikaa rahallista korvausta vastaan ?

                      Comment

                      • Kossu Allu
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2016
                        • 222
                        • Espoo

                        #13
                        Originally posted by salomaa View Post
                        Tekisi mieli yrittää tuota konkkien vaihtoa ennen kuin sijoitan kokonaan uuteen ccc:hen. Löytyykö uudeltamaalta, joku jolla pysyisi kolvi kädessä ja olisi aikaa rahallista korvausta vastaan ?
                        Kolvi pysyy kädessä, mutta ei ole itse kolvia . Lainaksi kuitenkin saan jostakin ihan 100 varmasti. Puolestani voidaan kyllä yrittää vaihtaa konkkia, kiinnostaa myös itseänikin CCC:n korjaus.

                        Kannattaa kuitenkin vielä tarkistaa konkat päällisin puolin, että ovatko turvonneet ja jos ovat vika on aika varmasti niissä

                        Esim:
                        Last edited by Kossu Allu; 07-05-2017, 13:41.

                        E91 320d -07 M-Sport
                        211hv / 430nm

                        Ex:
                        E60 525dA -06 "M-Sport"
                        M57TU2D25, GA6HP26
                        238hv / 510nm


                        M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                        Comment

                        • Micce///M
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2008
                          • 3552
                          • Hämeenlinna

                          #14
                          Originally posted by Kossu Allu View Post
                          Kolvi pysyy kädessä, mutta ei ole itse kolvia . Lainaksi kuitenkin saan jostakin ihan 100 varmasti. Puolestani voidaan kyllä yrittää vaihtaa konkkia, kiinnostaa myös itseänikin CCC:n korjaus.

                          Kannattaa kuitenkin vielä tarkistaa konkat päällisin puolin, että ovatko turvonneet ja jos ovat vika on aika varmasti niissä

                          Esim:
                          Siinä vaiheessa kun laki pullottaa, niin on varmasti rikki/viittä vaille rikki. Mutta nykyelektroniikka on tarkka kondensaattorin ominaisuuksista, täysin ehjän näköinen konkka voi olla ESR:n puolesta kelvoton ja löytyy mittaamalla. Tai jos mittaria ei ole, niin korjauslottona kaikki uusiksi.

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2979
                            • Uusimaa

                            #15
                            In den meisten Fällen handeln es sich bei der Fehlerbeschreibung um defekte Kondensatoren
                            Tuossahan se sanotaan. Noissa voi olla vikana melkein mitä muutakin, toki noiden konkkien vaihto ei kovin vaikea projekti ole, mutta:
                            Partcolta ei saa oikeankokoisia elkoja. Tuo 20 eur, on ihan ok hinta siitä, että joku on metsästänyt oikeankokoiset elkot.
                            Aikoinaan kokeilin peruselkoilla korjata (vaati siis kotelon puukottamista, että sopivat paikalleen). ei auttanut.
                            CCC:n hajoamisista on tälläkin ollut juttua vaikka kuinka paljon aikaisemmin. Nuo em jututkin on käyty läpi jo monta kertaa.
                            Suosiolla vaan uusi tilalle tai, jos riittää kiinostusta lähettää jonnekin Viroon, Bulgariaan tai Saksaan korjattavaksi.
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎