Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 lämppäriprobleema. Vika korjattu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurinen
    Newbiemmer
    • Mar 2013
    • 17
    • Kouvostoliitto

    E61 lämppäriprobleema. Vika korjattu

    523 -06 puhaltaa lämmintä ainoastaan tyhjäkäynnillä tai kaupunkinopeuksilla. Kovemmissa vauhdeissa ainoastaan kylmää, tai korkeintaan haaleaa. i drivessä säädöt kuumimmalla asetusella. Ei ole vaikutusta onko lämppäri automaatti-, vai manuaalitilassa.

    Vika tuli syylärinvaihdon yhteydessä. Järjestelmä on ilmattu pariin otteeseen, eikä kuplia ole havaittavissa paisarin paluuletkussa. Myöskään nestettä ei ole tarvinut lisäillä ilmauksien jälkeen. Moottorin lämpöjä en ole katsonut valikosta, mutta eipä tuo ainakaan kiehu tai herjaa..

    Missä voisi olla vika?:think Ennen remonttia lämppäri toimi moitteetta.


    Edit: Vika korjantui kun vaihdoin tarvikesyylärin tilalle marmoritiskiltä haetun OEM (Behr) kennon..
    Last edited by Muurinen; 31-05-2017, 20:16. Reason: Vika korjattu
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2717
    • Tampere

    #2
    Onhan termostaatit kunnossa?
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Muurinen
      Newbiemmer
      • Mar 2013
      • 17
      • Kouvostoliitto

      #3
      Originally posted by JaniLap View Post
      Onhan termostaatit kunnossa?
      Oli ainakin ennen remonttia. Ja luulisi että termostaatti olis jumahtanu kiinni koska kone oli kylmä ennen remppaa. Silloin kai kajuuttaan tulisi lämmintä yllin kyllin ja konekin kävis kuumana?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Tarkista ensimmäisenä ne moottorinlämmöt.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Muurinen
          Newbiemmer
          • Mar 2013
          • 17
          • Kouvostoliitto

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Tarkista ensimmäisenä ne moottorinlämmöt.
          Noniin, lämmöt tsekattu. Puolisen tuntia 90-100km/h ja lämmöt max 60°C. Auto parkkiin tyhjäkäynnille, niin nousi johonkin 67°C. Sitten taas matkaan ja lämmöt tippuu 60°C

          Ei ihme että on vilpoista

          Taitaa sittenkin olla termostaatti!

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Muurinen View Post
            Noniin, lämmöt tsekattu. Puolisen tuntia 90-100km/h ja lämmöt max 60°C. Auto parkkiin tyhjäkäynnille, niin nousi johonkin 67°C. Sitten taas matkaan ja lämmöt tippuu 60°C

            Ei ihme että on vilpoista

            Taitaa sittenkin olla termostaatti!
            Joo selvä tapaus, nyt vaan selvittämään mikä/mitkä termarit. Kannattaa laittaa ne kuntoon pikaisesti, liian kylmä moottori kuluttaa enemmän polttoainetta ym.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Muurinen
              Newbiemmer
              • Mar 2013
              • 17
              • Kouvostoliitto

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              Joo selvä tapaus, nyt vaan selvittämään mikä/mitkä termarit. Kannattaa laittaa ne kuntoon pikaisesti, liian kylmä moottori kuluttaa enemmän polttoainetta ym.
              Voisiko siis joku muukin termostaatti, kuin pumpun viereinen päätermari, aiheuttaa kuvatun kaltaista ropleemaa?

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3310
                • Kajjjaani

                #8
                Originally posted by Muurinen View Post
                Voisiko siis joku muukin termostaatti, kuin pumpun viereinen päätermari, aiheuttaa kuvatun kaltaista ropleemaa?
                Voi EGR:n ja jos on automaatti niin laatikonlämmön vaihdin eli termari.
                Mutta aloita noista päätermari ja EGR:n termarista.
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10037
                  • KVLA

                  #9
                  Nyt meni jännän päälle. Eli kerroppa tyhmälle minkälainen EGR-termari on bensakoneessa ja missä tuo sijaitsee?
                  Last edited by Heguli 31; 11-05-2017, 14:37.

                  Comment

                  • Petsku333
                    BTCF Member
                    • Jun 2014
                    • 349
                    • Kerava

                    #10
                    Bensassa ei EGR-termaria tais Arnolds olettaa että puhuttiin diesel vehkeestä.
                    Seat Cupra 290

                    Ex. F20 118i MHD Stage 2
                    E60 2006 525i

                    Comment

                    • Muurinen
                      Newbiemmer
                      • Mar 2013
                      • 17
                      • Kouvostoliitto

                      #11
                      Juu, pensakonehan näissä 523:ssa.. Tarttee aloittaa päätermostaatista

                      Comment

                      • Arnolds
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3310
                        • Kajjjaani

                        #12
                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Nyt meni jännän päälle. Eli kerroppa tyhmälle minkälainen EGR-termari on bensakoneessa ja missä tuo sijaitsee?
                        Voi sitä palkokasveja vetää vaikka sieraimeen saakka.
                        Sori jos aiheutin päänsärkyä kun yleensä noista lämpö ongelmista puhutaan vaan dieseleiden kohdalla.
                        Joten kiitos ja anteeks.
                        F26 xDrive20d TwinPower

                        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10037
                          • KVLA

                          #13
                          Originally posted by Arnolds View Post
                          Voi sitä palkokasveja vetää vaikka sieraimeen saakka.
                          Sori jos aiheutin päänsärkyä kun yleensä noista lämpö ongelmista puhutaan vaan dieseleiden kohdalla.
                          Joten kiitos ja anteeks.
                          Koska en kirjoitellut mitään asiaan kuulumatonta,niin ei minulla tullut pää kipeäksi. Eikä lipsahtanut nenukkiin mitään. Että ihan turhaa sinäkään omia lämpöjä nostat,vaikka termareista ja lämmöistä keskustellaankin.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by Muurinen View Post
                            Voisiko siis joku muukin termostaatti, kuin pumpun viereinen päätermari, aiheuttaa kuvatun kaltaista ropleemaa?
                            Jos on automaatti, niin sen termari voi myös aiheuttaa lämpöjen laskemista. Tämän voi toki testata ennen osien vaihtamista puristamalla letkun kasaan.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10037
                              • KVLA

                              #15
                              Uskoisin,että (näillä keleillä) tuo automaatin öljyjen lämmönvaihtimen termostaatti pelkästään ei laskisi lämpöjä ihan noin alas. Mutta se kannattaa testata laittamalla letku luttuun koeajo lenkille. Moottorin termari ainakin menee vaihtoon.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎